Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?

• Totalt antall stemmer
    95

Lodin

Der Waaaah
Mafia prøvde jo det. Måtte holde seg til fartsgrensa og sånt. Når man så hadde snuten i hælene var det ikke mulig å bli kvitt dem. Bilene hadde bensin og.
Faen så ræva det spillet var. Konklusjonen blir derfor at realisme som går ut over morro er no dritt.
Ikke at jeg tror at det er grunnen til at det ikke er med fly i IV.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Synes også Mafia er knakende godt, selv om det ikke er på langt nær like fritt som GTA.

Halky

Veteran bruker ;)
SITAT(Lodin @ 18.04.07, 20.33) 61782
Mafia prøvde jo det. Måtte holde seg til fartsgrensa og sånt. Når man så hadde snuten i hælene var det ikke mulig å bli kvitt dem. Bilene hadde bensin og.
Faen så ræva det spillet var. Konklusjonen blir derfor at realisme som går ut over morro er no dritt.
Ikke at jeg tror at det er grunnen til at det ikke er med fly i IV.
[/b]
Ehm, vil ikke kalle Mafia som ett ræva spill bare fordi man kan gå tom for bensin i spillet, noe som faktisk var veldig sjeldent at hendte. Og det med at man måtte følge diverse fartsgrenser for og ikke få purken etter seg var jo ett glimmrende tiltak til en forandring. Det opplegget der gjør jo at spillet blir mere levende og realistisk, noe som er bra.

Men en annen ting fra Mafia, som jeg faktisk syntes GTA burde ta til seg. Det gjelder stjelingen av biler, sånn som i GTA så er det jo bare til og ta den du ser osv.. uten problemer. Funker ikke så i den virkelige verden :p Man skulle ha dirket dem opp, sånn som man gjorde i Mafia. Akkurat det syntes jeg var ett artig ingrep som de hadde lagt inn. Også sånn at man ikke kunne få dirket/tatt alle bilene med en gang, før man får lært seg alt osv...

Dette er noe GTA kan ta lærdom av.

Lodin

Der Waaaah
Uansett har jeg de siste to ukene storkost meg med Gudfaren så hvis dere faktisk likte Mafia så er det å anbefale. Tro det eller ei. :v:
Er ihvertfall akkurat samme spillet uten noen av irritasjonsmomentene.

Jante

privileged CIS shitlord
Måtte bare hive meg med på toget som lovpriser Mafia. Det spillet var faktisk ganske tøft i sin tid. :)

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg for min del håper at spillet bygger på at man skal prøve å holde seg lovlydig i de første timene av spillet. Det være seg en eller annen jobb, for eksempel jobbe som taxi-sjåfør, pizzabud eller lignende. I denne perioden må man følge reglene veldig nøye, og etterhvert i historien blir man "motvillig" dratt inn i kriminelle handlinger. Dvs. man blir nærmest tvunget til det. Vi så en lignende utvikling i San Andreas, bortsett fra at forhistorien stort sett er: "MORRA DI ER DAU - DREP!".

De har ekstremt gode muligheter til å skape noe interessant ved å gjøre dette. Ved å la folk leve seg inn i situasjonen til en øst-europeisk USA-innvandrer kan de både kicke samfunnskritiske sleivspark samtidig som de integrerer dette som en spillmekanikk som gjør konseptet mer langvarig og progressivt. Hvis jeg føler en form for utvikling av hovedperson i løpet av GTA IV må jeg se meg passe fornøyd. Hvis de i tillegg gjør det dypere og mer strømlinjeformet ser jeg for meg årets spill.

D

Doctor Downs

Gjest
Holde fartsgrensa kan jeg gjøre når jeg ikke spiller TV-spill. Mafia var ikke noe for meg.

SITAT(Lodin @ 18.04.07, 21.50) 61822
Uansett har jeg de siste to ukene storkost meg med Gudfaren så hvis dere faktisk likte Mafia så er det å anbefale. Tro det eller ei. :v:
[/b]
Nja... jeg likte Gudfaren overraskende godt jeg og, men det ligna svært lite på Mafia. Settingen var det eneste som var rimelig likt, men de hadde allikevel vidt forskjellig atmosfære. I Mafia var ikke byen ment som et sted å leke seg i, men en ramme for historien og oppdragene. Det var og en måte å få det hele til å henge bedre sammen på, det hele ble rett og slett veldig troverdig. Det var ikke sandbox i det heletatt, egentlig. Mafia var strengere mot deg, og en følge av det ble at en tenkte langt mer over konsekvensene av hva man gjorde. Jo, det ble smått frustrerende til tider, men målt opp mot tilfredsstillelsen som var da man klarte noe, føler jeg at det var verdt det.

K999

Keystone State Of Mind
[/b]

Vil ikke helt være enig i det. Jeg har spelt begge spillene, og med Mafian så ble jeg bare helt paff, syntes det var veldig artig spill. Mens Gudfaren ble ofte døll, fordi DET TOK SÅ JÆVLA LANG TID Å KJØRE PLASSER. Alt for realistisk med biler der. (Samme med Mafiaen men tror ikke landed var så stort der, eller alltid måtte kjøre så langt der) Og ellers med Gudfaren så var det bare historien som gjorde at jeg ville spille videre, endte opp med at jeg bestilte trilogien som jeg ikke hadde sett på mange år. Så jeg kan takke spillet for noe. :)

Med den rette balansen så tror jeg det er mulig å få GTA til å bli mer realistisk, uten å tape fun faktoren.
Det er faktisk på tide å forandre på den gamle oppskriften, vi er lei av den gamle GTA strukturen. På tide med en litt mer realistisk krim simulator.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(K999 @ 19.04.07, 14.20) 61881
Vil ikke helt være enig i det. Jeg har spelt begge spillene, og med Mafian så ble jeg bare helt paff, syntes det var veldig artig spill. Mens Gudfaren ble ofte døll, fordi DET TOK SÅ JÆVLA LANG TID Å KJØRE PLASSER. Alt for realistisk med biler der. (Samme med Mafiaen men tror ikke landed var så stort der, eller alltid måtte kjøre så langt der) Og ellers med Gudfaren så var det bare historien som gjorde at jeg ville spille videre, endte opp med at jeg bestilte trilogien som jeg ikke hadde sett på mange år. Så jeg kan takke spillet for noe. :)
[/b]
Du veit du kan teleportere mellom leilighetene du eier via telefonene som finnes i de fleste bygninger? :v:
Forøvrig kan det jo nevnes at Wii og PS3 utgavene er kraftig forbedret fra orginalen med mer å drive med enn bare historien og butikker å ta over. Også er det kontrollen på førstnevnte da.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(DiRTY D @ 19.04.07, 14.40) 61884
På tide med en litt mer realistisk krim simulator.[/b]
Jeg synes ærlig talt utviklere bare kan drite langfaen i higet etter realisme, jeg vil ha et SPILL! Jeg vil ha overdrivelser, points, BGFs og satire av virkeligheten! Jeg vil komme meg unna politiet ved å hoppe over en bro med sidelengs skru mens jeg legger igjen en mine eller to i asfalten, ikke ved å bremse ned til skrittempo for å klare en 30-graders sving.

Selvfølgelig overdriver jeg, men jeg irriterer meg over at utviklere baserer mange designavgjørelser på realisme og zomg-ph4t-graphickz i stedet for gameplay og ren moro. Rockstar burde definitivt ikke gå simulatorveien med det neste spillet, GTA er ikke akkurat serien som egner seg til det.

Appropo Mafia. Vet ikke om det allerede er påpekt, men flere enn meg som husker det jævla oppdraget hvor man måtte kjøre billøp? Det var faen meg vanskelig det.