Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?

• Totalt antall stemmer
    95

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Her i Trondheim har man i hvert fall plassert ut cover i hyllene med forhåndsbestilling-notis på, så rekner med at det skal gå i butikk. Spaceworld driver forøvrig med noe likt.

oma

Village Drunk
Eb har en av de aller beste dealene på GTA, men lurer på om game har det samme nå. Det er hvertfall 2 ps2 spill for GTA og 100kr på gavekort i butikken - og 3 xbox tresexti

restriksjoner er de "5 første spillene til xboxen" og motorstorm og den fpssen til insomniac

Nabbe

Har fin hatt.
To PS3-spill eller tre 360-spill, og du får GTA4 samt et gavekort på hundre spenn.

Du veit. Sånn det egentlig er.

Lodin

Der Waaaah
At GTAIV er sensurert i Australia er det liten tvil om, men hva som er klippet er det ingen som vil si. Alt Dan H hos Rockstar vil si er at de fjerna tingene ikke har noe å si for opplevelsen.
Nå har det derimot dukket opp rykter om at ikke bare mesteparten av blodet er fjerna som vanlig, men man kan heller ikke fyllekjøre lenger. Det vil si, man kan drikke seg drita og sjangle rundt, men med en gang man setter seg i en bil er kontrollen helt fin og kameraet slutter å vingle.
Dette tar nok mang en ung austrlianier seg mye lærdom av. Så lenge du greier å kravle deg til bilen din går resten av turen hjem fint. :q1:

Novastrum

Feminist-elitist
Tar butikkene til PK imot forhåndsbestillinger egentlig, eller bare i nettbutikken? Jeg hadde tenkt å kjøpe i butikk på release, men det tar jeg ikke sjansen på nå.
Det går helt fint. Jeg forhåndsbestilte(*kjøpte) på PK i bogstadveien for 499.- Så prisen er ikke verst den heller. :wizard:

* man må betale hele beløpet når man bestiller.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Fiffan jeg gleder meg. Kjøper meg en PS3 for det her (og MGS4 i sommer, men det er lenge til).

Håper bare spillet er litt mer realistisk money-wise. På de forrige ble man litt for fort rik syntes jeg. Men det kan hende det bare virker sånn fordi at man ikke trengte å spise 3 måltider om dagen, og at interessen til hovedkarakterene er å jobbe for penger.

oma

Village Drunk
spisesystemet fungerte ikke i det hele tatt for meg i SA siden jeg er en notorisk saver, etter hvert eneste oppdrag så saver jeg, hadde vært moro med en slaks autosave funksjon som gjorde at slike deler av spillet ble merkbart

At GTAIV er sensurert i Australia er det liten tvil om, men hva som er klippet er det ingen som vil si. Alt Dan H hos Rockstar vil si er at de fjerna tingene ikke har noe å si for opplevelsen.
Nå har det derimot dukket opp rykter om at ikke bare mesteparten av blodet er fjerna som vanlig, men man kan heller ikke fyllekjøre lenger. Det vil si, man kan drikke seg drita og sjangle rundt, men med en gang man setter seg i en bil er kontrollen helt fin og kameraet slutter å vingle.
Dette tar nok mang en ung austrlianier seg mye lærdom av. Så lenge du greier å kravle deg til bilen din går resten av turen hjem fint. :q1:
Jeg får bare tilsendt den norske versjonen heller tipper jeg, ikke fanden om jeg skal ha noe sensurert tull.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Og fordi du sava og dro på hesteveddeløp og vant masse eller loada når du tapte. :p
Nei, det er juks. Jeg prøver å spille spillet mest naturlig, og hvis jeg gjør noe feil, har jeg gjort det feil.

Ikke hvis jeg dør da, da loader jeg. :wizard:

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Scans av Playstation-blekka sin anmneldelse er ute på verdsveven, og det fikk 10/10 der også.

I anmeldelsen ble samtlige radiostasjoner i spillet offentliggjort. Enjoy:

We Know The Truth (Talk)
Radio Broker (Alternative Rock, eg LCD Soundsystem)
San Juan Sounds (Latin)
Integrity 2.0 (Talk featuring Lazlow)
Tuff Going Radio (Reggae, eg Bob Marley)
Liberty City Hardcore (Punk/Hardcore)
Electro Choc (Dance)
Liberty City Rock Radio 97.8 (Classic Rock, eg R.E.M.)
Massive B Soundsystem 96.9 (Dance hall)
International Funk IF99 (Funk, eg War)
Public Liberty Radio (Phone in speech)
The Classics 104.1 (Old school Hip hop)
The Beat 102.7 (Contemporary Hip-Hop)
Jazz Nation Radio 108.5 (Jazz, eg Miles Davis)
K108 The Studio (Disco)
Fusion FM (Soul, eg Roy Ayers)
Vladivostok FM (Eastern European)
The Journey (Ambient/Chillout, eg Jean Michelle Jarre)

Har vært litt spekulasjon rundt om kring når det gjelder om spillet drar nytte av Dual shock 3, og det ble også bekreftet at spillet gjør det. Ingen grunn for å ikke importere sporenstreks, med andre ord.
Og ikke minst, lar du Niko stå for lenge uten å røre på han, så begynner han å klø seg på balla. Dette jo bli bra.