Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?


  • Totalt antall stemmer
    95
jaja....kom ruslende inn på elkjøp like før stenge tid og nappa med meg 360 versjonen (de hadde ikke ps3 versjonen)... glad jeg fikk tak i det :)
 

K999

Keystone State Of Mind
Jaja, da har jeg basically spilt rett over 8 timer i strekk single player, og nå ble jeg invitert til en kamert. :(

Social life > gaming any day, men faen man. GTA! Jaja, jeg får se om jeg får spilt noe mer i dag da. Fri resten av uken uansett. :D
 
Noen som har et sweet-spot for stjeling av noen båter? har ikke fått prøvd det enda. samme går også for helikopter. Sjekket litt på flyplassen, men der kom Unkel Blå og skøyt meg med en gang.
 
Jaja, da har jeg basically spilt rett over 8 timer i strekk single player, og nå ble jeg invitert til en kamert. :(

Social life > gaming any day, men faen man. GTA! Jaja, jeg får se om jeg får spilt noe mer i dag da. Fri resten av uken uansett. :D
Det går da ann å si at du vil tilbringe kvelden hjemme? Mine kompiser hadde hvertfall forstått det. :)

Men jeg har faen ikke GA IV enda. I morgen skal jeg være hjemme fordi jeg er syk, sånn helt fo' real. Håper GTA IV faller ned i postkassen i løpet av dagen, det er vel i... to-tida posten kommer? Fantaserer om at det er der fra morgenen av. Første jeg skal gjøre er å finne en svær bil og kjøre over så mange sivile som mulig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg det var hakket artigere å finne en svær bil, kjøre rett ut i et travelt kryss og smelle på brekket sånn at den som kommer fra sida braser rett inn i kjerra di. Det som skjedde i mitt tilfelle var at kjerringa i bilen braste ut av frontruta og smalt inn i bilen min og så i asfalten, mens hu gaula som et piska skinn. Ho vart skræmt, ja. :D
 
Jada, haha, morsomt. Nå skal jeg legge meg og når jeg våkner halv ett i morgen blir det spilling eller venting på spill. Jeg gleder meg. :D Følelsen blir forsterka av å vite at kompisene mine har hatt det morsomt etter skolen idag, mens jeg skal sitte hele jævla onsdag og spille. Kjøre over negre, drepe prostituerte, slå ihjel gamlinger... åh. <3
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er ikke oss du må spørre om det, kompis.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Er det bare meg som ikke slenger meg på mega-volden med en gang? Har holdt på noen timer nå, uten å egentlig være fristet til å gå bananas bare for å gjøre det. Og da tenker jeg mer på det Revan beskriver enn Yeti =)
 

K999

Keystone State Of Mind
Det går da ann å si at du vil tilbringe kvelden hjemme? Mine kompiser hadde hvertfall forstått det. :)

Men jeg har faen ikke GA IV enda. I morgen skal jeg være hjemme fordi jeg er syk, sånn helt fo' real. Håper GTA IV faller ned i postkassen i løpet av dagen, det er vel i... to-tida posten kommer? Fantaserer om at det er der fra morgenen av. Første jeg skal gjøre er å finne en svær bil og kjøre over så mange sivile som mulig.

Ikke når kompisen min da faen vet at jeg sier nei takk, ovenfor et jævla spill. :p
 

Lodin

Der Waaaah
En av tinga jeg liker best er hvordan alle side missionsa sålangt ihvertfall logisk passer inn i historien. Man kjører ikke taxier fordi de tilfeldigvis eksisterer, men fordi fettern din eier dem og ber deg gjøre det. Virker som de fleste ting som skjer sentrerer seg rundt hovedhistorien og det er fint.
Det tok vel lang tid før ting som internet begynte å dukke opp, men det er ikke så fryktelig farlig siden historien i seg selv er så knakende bra. Også er faktisk Niko en kul fyr man føler med så langt det lar seg gjøre.
Hvis jeg bare kunne fått noen andre klær enn det russerdritet nå...
 
Vel, min fantastiske plan om å kjøpe billige ps3 spill og bytte de inn om gta4 gikk ikke så bra. Jeg fikk telefon for noen dager siden, der mannen i andre enden sa at de ikke hadde fått inn noen gta4 til ps3, og jeg fikk vite at de ikke kom til å få flere før 9. mai. Jeg har ikke penger til å kjøpe spillet til fullpris, pluss at jeg alt har kjøpt drittspillene, så jeg er pent nødt til å vente. Det var litt trasig, men i det minste vil jeg da kunne fokusere på eksamen 7. mai. Hyggelig at de ringte og informerte meg å gav meg muligheten til å trekke meg fra forhåndsbestillingen da i allefall. Hadde blitt forbanna hvis jeg hadde kommet dit og de bare sa, "nei vettu hva, vi har ikke fått inn det spillet så du får bare reise hjem. " siden de ringte er alt mye greiere.
 

Lodin

Der Waaaah
Og for de som lurte på det så er det Ralph Myerz & the Jack Herren Band som har med en engelsk cover av Forelska i Lærern. :laugh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Visste det fra før av, prøver å glemme. Likte Ralph Myers en stund før jeg fant ut at de fleste av låtene hadde jeg på andre CD-er, med andre navn og minus litt trommer. Greit nok å lage seg en karriere av å sample hele låter og legge på litt trommer og få ei flokse til å synge oppå, men det blir dølt i lengden.

Den låta de mekka sammen med Magnet er dog fin fortsatt.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Da har jeg spilt 8 og en halv time, og føler jeg har fått et rimelig greit inntrykk av spillet. Er jeg imponert? Ja. Veldig!

For å ta det negative først, så er ikke spillet noen mastadont rent grafisk. Sliter med (som de fleste andre) med anti-aliasing, og etter mening, dårlige animasjoner på fjesene. Se f.eks på håret til Mallorie. Bagateller, men er irritabelt i cutscenes. Jeg har også opplevd at spillet har fryst en gang, så jeg måtte skru av strømmen til maskinen. Spillet er heller ikke så glatt med tanke på framerate som jeg kanskje hadde håpet, men noen kompromisser blir det vel, med alt det innholdet som faktisk er i spillet.

Det som gjør dette spillet så utrolig mye bedre enn de forrige GTA-installasjonene, er hvor "tight" regissert hele spillet er. Eksempelet Lodin kommer med tidligere her, med drosjene, er veldig beskrivende. Alt har en mening, og ingenting er bare smekket inn i spillet for å fylle opp. Nydelig integrering av historien inn i all free-roamingen. Selv om spillet er mer historiedrevet enn før, så går det ikke på bekostning i det hele tatt av friheten du får i spillet. Nærere tvert om, mye på grunn av den geniale mobilen, som gjør at du på sett og vis kan styre mye mer av din "hverdag" i Liberty City. En god idé, som er utført mesterlig.

San Andreas hadde en pletora av muligheter for tidsfordriv, av typen strippebule, dating osv. Problemet var (for min del, i hvert fall) at det aldri føltes som at det gjorde noen speisell forskjell at jeg utførte disse aktivitene, og at tingene du kunne gjøre ble for platte og overfaldiske. Dette ser ut til å ha endret seg betraktelig, og da til det bedre. Var på en Cabaret i sted med daten, og det slo meg at det var faktisk utrolig morsomt. Man får en helt annen motivasjon til å faktisk gjøre slike ting. For eksempel så kan daten din begynne å klage på klærne dine, som da videre gir deg motivasjon til å handle klær. Alt gir litt mer mening, rett og slett, og er bedre integrert i den store helheten.

Noe GTA-spillen har slitt med, og som Yeti kommenterte så vidt je kan huske, tidligere her, er at det blir vel mye resirkulering av oppgaver du skal utføre. Det er det i dette spillet også, i alle høyeste grad, men, i motsetning til de foregående spillene, så har kjøringen og skyting tatt (minst) sjumilssteg i riktig retning, så det er faktisk gøy og givende å f.eks skyte. Nå har jeg bare kommet meg gjennom rundt 20%, men dette er en enorm forbedring fra de forrige spillene.

Og så var det de endeløse detaljene da... småting som at det faktisk er hjelpemenn på søppelbilene, røyken som kommer ut av vinduet når Little Jacob røyker i bilen osv. osv. Det er så mange ting som har blitt tatt med i dette spillet, som jeg satt å tenkte på forrige gang vi fikk besøke Liberty City i GTA III, at det hele nærmest er som en våt drøm.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Nå har jeg spilt mer eller mindre sammenhengende i fjorten timer her, og ifølge statusskjermen er jeg 35% ferdig. Litt sånn kjapp oversikt over de mest spennende tingene jeg har gjort hittil:
- Oppgradert mobiltelefonen
- Kjøpt Hitman-dress (sort med rødt slips)
- Åpnet opp den andre øya
- Fløyet helikopter rundt omkring
- Tjent opp $67623
- Tatt en kopp varm kåffi
- sett Ricky Gervais

Det er jævlig gode greier, rett og slett. Som Yeti påpekte starter det ganske tregt, men persongalleriet (Niko spesielt) er sabla kult, så du holder lett ut til ting kommer ordentlig igang. Oppdraga går stort sett i tradisjonell GTA-stil, selv om de prøver å mikse det opp ved å tvinge på deg ukedager og avtaler du må holde, etc. Vet ikke heeelt hva jeg syns om hele venneopplegget (har allerede på følelsen at det blir til GTAIV det turf wars var til GTA: SA), det er liksom kult å drive på med de aktivitetene (biljard, bowling, darts, drikke seg dritings) et par ganger, men så forsvinner liksom novelty-effekten og da sitter du igjen med noe Sims-drit hvor du må passe på at du bruker nok tid på vennene dine. Nå får du riktignok diverse tjenester igjen for å stelle med dem, men de fleste baserer seg på transport (som strengt talt er unødvendig når du a) enten kan kjøre like lett selv, eller b) rope på en taxi (som er overraskende nyttig, faktisk)) eller andre ting du ikke har særlig nytte av, så mjeh til det hittil. Ellers er resten over all forventning. Den nye bilfysikken krever litt tilvending, men når du får taket på det er det milevis foran lekebilstilen fra de forrige GTA-ene. Kampsystemet er ikke hundre prosent helt ennå, men det er mye bedre, og viktigst av alt går det faktisk an å bruke ordentlig, så firefights er hundre ganger bedre enn før.