Grand Theft Auto IV

Hvilket GTAIV-versjon kommer du til å spille?


  • Totalt antall stemmer
    95

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers så har jeg også vært en tur på Hamar og skaffa meg mitt forhåndsbestilte eksemplar i dag. Har bare spilt halvannen time nå, men... Vel, ja. Det er definitivt Grand Theft Auto IV, dette her. Med det mener jeg at jeg har spilt nøyaktig det samme som jeg har gjort nå tre ganger før. Samma det, GTA har aldri vært spesielt kanonmoro i starten. Vi får se hvordan det blir etterhvert.

Må si at Rockstar har vært gode på å mekke reklamer og skrot til radiostasjonene og greier (pluss TV-kanaler, jepp). Likte spesielt reklamen for Whiz Wireless: "Can you see my junk now? ... Good." :D

PS: Respec for navnet på reggae-radiostasjonen, forresten. Den og Radio Vladivostok er de eneste jeg hører på. :p
 
Fikk spilt en kjapp halvtime borte hos naboen, og dette var festlige saker. Fikk også hørt litt på den ene pratekanalen der det var debatt rundt transseksuelle og forvirrerende de var i samfunnet :D

Ellers var det de tingene jeg mislikte mest i de forrige spillene (kjøringen, skytingen) kraftig forbedret. Gleder meg til jeg får min egen utgave!
 
Har spilt siden sånn 11 nå og jeg liker det. Litt smådødt i starten, men man må vel se på det som en slags tutorial for å få alt til å sitte. Hittil har jeg gjort en del kjøreoppdrag, knærta noen jøder og vært på date. Vært på cabaret har jeg også og den var faktisk ganske artig:D

Lo også litt når jeg hørte på radioen og Bas Rutten dukket opp i en reklame:D

Nico er faen meg kul!

Bleh, jobbe til 11:(
 

oma

Village Drunk
Er det bare meg eller er hele styremekanikken mye tyngre nå? Syns det kan være kavsomt å styre niko og bilen. Hvertfall i forhold til tidligere
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
På min runde for å få tak i spillet i dag så jeg bl.a. at en av Game-butikkene i Oslo tilbød spillet til 599,- som bestilling før neste leveranse 9. mai eller hva det var. Litt av et tilbud når Platekompaniet hadde det inne til 499,-.

Men fuck det, jeg har GTA IV. :D
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Litt av et tilbud når Elkjøp kjører 379, men fuck det, du har GTA4. :)

Elkjøp er vel tomme og uansett.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Og det er ikke gøy å kjøpe spill hos Elkjøp. Og Elkjøp er litt kronglete tilgjengelig i Oslo, i hvert fall i forhold til her jeg bor. Er kanskje ikke direkte gøy å kjøpe spill hos Platekokeriet heller, men 499,- er i hvert fall en fornuftig pris.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lo også litt når jeg hørte på radioen og Bas Rutten dukket opp i en reklame:D
Hvis du slår på TV-en i kåken til Roman ser du at Bas Rutten også har et eget TV-program. :p

Men ja, da var vi tilbake her. "Her" er da "der samtlige GTA-spill har stått på stedet hvil siden det første spillet", altså repeterende historieoppdrag.

"Hello comrade, I need you to... steal a car for me."
...
"Hello comrade, I need you to... kill a guy for me. And steal a car."
...
"Hello comrade, I need you to... steal a car for me. Then kill a guy, and steal another car. Also there is a time limit."

Urk. Menmen, resten av sjappa virker lovende. Har hatt det skikkelig artig en gang så langt, da jeg stjal en kjapp jævel av ei kjerre, jakta på noen jøder i høy hastighet og ikke tok det så nøye med å se meg for. Det ble et langt svev med en god del flips i lufta, gitt. Og så landa jeg oppå de jeg jakta på. :D
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og det er ikke gøy å kjøpe spill hos Elkjøp. Og Elkjøp er litt kronglete tilgjengelig i Oslo, i hvert fall i forhold til her jeg bor. Er kanskje ikke direkte gøy å kjøpe spill hos Platekokeriet heller, men 499,- er i hvert fall en fornuftig pris.
Jeg ser den. Hvorfor er det ikke gøy å kjøpe spill hos Elkjøp når følgende kriterium allerede har slått inn: du vet hva du skal ha og det er bare å slenge det over disken, betale og gå?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Uten å ro meg for langt ut på dypt vann, vet de fleste hvorfor Elkjøp selger spill til 379,-. De bryr seg ikke om spill og trenger ikke å tjene noe på spill, i motsetning til spill- og mediabutikker, men vil bare ødelegge markedet for andre på de største titlene for å vise hvor store de er. Det vil jeg ikke være med på. Men hovedgrunnen var altså at de trolig ville vært tomme innen jeg kunne vært der klokka ett i dag, og jeg gidder normalt ikke å dra til Carl Berner hvis jeg ikke er sikker på å få det jeg skal ha.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg ser tankegangen, men er ikke det den samme tankegangen som rådet på 50-tallet da supermarkedene overtok for melkemannen, bakeriet og pølsemakeren? Selvfølgelig er det ålreit å finne noen fine bruktspill på EB Games, men i det store og det hele har jeg allerede betalt mer for de vanlige spillene og varene enn det jeg sparer på bruktavdelinga. Argumentet fungerer for spillentusiasten, men ikke for forbrukeren. Jeg anser meg som en blanding og bruker det som er tilgjengelig, altså Elkjøp når jeg ikke har forhåndsbestilt eller når de er lettere å nå eller så mye billigere at det er verdt en omvei, og EB Games og lignende i stort sett alle andre tilfeller.
 
De bryr seg ikke om spill og trenger ikke tjene noe på det? Tror du undervurderer hvor stor spill og film-avdelingen egentlig er i Elkjøp. Og de ødelegger markedet? Hadde Expert, EB, Free Record Shop eller hvem som helst annen kjede vært markedsledende hadde de gjort akkurat det samme. Å huttemegtu.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Ja, jeg varierer også litt på hva og hvem jeg bruker med både spill og andre ting, og det blir jo uansett bare et definisjonsspørsmål om hvor man trekker grensene. Platekompaniet bruker jo også posisjonen sin til å forhandle fram bedre priser enn andre. Jeg kjøper ting på Elkjøp også, men ikke spill. Men for meg blir det den samme tankegangen som med såkalt bevisst forbruk, altså å ta litt flere hensyn enn bare pris når man velger hvor man skal kjøpe ting. Å handle bare utifra hva som lønner seg for meg som forbruker blir etter mine begreper en for enkel tankegang, ettersom det på enkelte ting er flere hensyn å ta enn bare høy og lav pris.

Sheriffen: Spillavdelingen har sikkert blitt større de siste årene, men hovedsalget ligger fortsatt på helt andre type varer. Det siste er imidlertid sikkert riktig. Det pleier å være de små kjedene som klager på urettferdighet i markedet, helt til de blir store nok og får fordelene av det selv.
 
Jeg er en fattig fattig student. Jeg kjøper der det er billigst. Jeg har ikke dårlig samvittighet.
 
Jeg deler ikke denne oppfatningen om at de større kjedene er den store stygge ulven.
Hadde det ikke vært for disse kjedene hadde det blitt solgt langt færre spill.
Kjipt for de mindre sjappene som lever av dette, men det er her man da burde overbevise med kunnskaper og service. Noe Elkjøp/Expert osv ikke leverer.

Har man lite penger så kjøper man det selvsagt der det er billigst, det sier seg nesten selv hvis man har litt økonomisk sans. I alle buisness har vi vinnere og tapere. Så lenge det er forbrukeren så burde folk faen ikke klage.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Snakk om å ikke se lengre enn nesetippen. Hvis de spesialiserte butikkene, som faktisk har utvalg, mister alle salgene sine og må legge ned, blir vi stuck med butikker ala Musikkverket, som kun tar inn produkter de er sikre på at de går i overskudd på, og mangfoldet forsvinner.

Ja, men da kan jeg jo bare kjøpe på internett.
Det var det jeg tenkte du kom til å si. Drit i det lokale næringslivet.

Denne diskusjonen har vi uansett hatt før. Jeg fikk hentet mitt GTAIV, de var fri for spill ute i butikken på Platekompaniet, de hadde kun igjen til de som hadde forhåndsbestilt.
 
Er det noen her som har hatt problemer med PS3 versjonen? Er litt usikker på hvilken versjon man skal skaffe og har hørt noe rykter om at gta4 får ps3en til å gå i stå....

Bortsett fra det... hvilken versjon er det folk anbefaler? eller går det ut for det samme
 
En kamerat lånte Vice City av meg i dag, og så på at han spillte det i dag... og, ble litt nevrotisk. Spesielt etter jeg så gametrailers-reviewen. Alle jeg henger med på Ås stikker hjem i denne uken, for vi har fri hele uken.

Så, jeg kan enten kjøpe ps3/360 og gta i morgen og spille for meg selv hele uken, (evt med dere om nettet av en eller annen grunn funker med sånt), eller stikke hjem og spare penger og henge med venner hjemme. Oh, what to do...
Urk, Ås? Du går ikke tilfeldigvis mekken eller elektro? :p Er fra Vestby, så jeg har endel kompiser som går der..

GTAIV var såklart utsolgt overalt i dag, faen at jeg ikke forhåndsbestilte..:realmad:
 
Niks, går bioteknologi, UMB... Tror ikke det er noe elektro eller mekk her? Eller snakker du om VGS?

Droppet forøvrig GTA, og dro hjem heller. Angrer nesten allerede. :( Hvem trenger vel ekte venner...
 

Lodin

Der Waaaah
Er det noen her som har hatt problemer med PS3 versjonen? Er litt usikker på hvilken versjon man skal skaffe og har hørt noe rykter om at gta4 får ps3en til å gå i stå....

Bortsett fra det... hvilken versjon er det folk anbefaler? eller går det ut for det samme
På PS3 er det litt mindre pop-in (ting dukker plutselig opp forran bilen din) mens 360 utgaven har sterkere fargegjengivelse. Hvorvidt noen utgave får maskiner til å henge seg opp aner jeg ikke, men trur den kan få selv de beste til å knele siden disken leses konstant.
Forøvrig kan man spille egen musikk på 360 og den får også disse to mytiske pakkene med nedlastbart shizz.

Protip: Gjør jobber for Roman så du kan kalle på taxiene hans. Mohammed er verdens beste sjåfør. XD