[Multi] Grand Theft Auto V (Five) (Det betyr fem)

Hvilken versjon spiller du?


  • Totalt antall stemmer
    40

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Jeg spilte gjennom og likte Sleeping Dogs veldig godt (Selv om det var mange åpenbare svakheter), men var skytingen bedre enn i MP3? Der må jeg si meg rungende uenig. Mulig at kortidshukommelsen spiller meg et puss, meg jeg tviler. Sleeping Dogs var uansett ikke et spill som hadde fokus på skyting. Det føltes mer som et tillegg til melee-kampene.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Sleeping dogs hadde rævskyting og rævkjøring, men slåssinga var over middels.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Skytinga funka veldig bra, men du fikk sjeldent skytevåpen av god grunn (fordi kun politiet og de mest hardbarka gangsterne eier skytevåpen i Hong Kong). Mens i Max Payne 3 er skytinga hovedfokuset til spillet, men var fortsatt kun akseptabel så lenge du var i bullet time/shoot dodge.

GTA er ikke et bra skytespill, og det er ikke et bra bilspill, men bare fordi folk kan vandre rundt å gjøre typiske PlayStation Home-ting som kaster bort tida deres så er det plutselig GOTY.

Det kan selvfølgelig hende at de har skjerpa seg og bilkjøringa er like smud som i Sleeping Dogs, men jeg tviler.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Sleeping Dogs - smooth bilkjøring? Det er jo arkadekjøring med båtbiler?

GTA har aldri hatt samme fokus, der bilene skal ha tyngde og man får en følelse av dekkene mot veien. Foretrekker GTA over Saints Row og SD så mye att det gjør vondt. Kan ikke fatte at noen heller vil ha kjøring som ikke føles koblet mot verden på noen som helst måte.
 

Lodin

Der Waaaah
Tror Thin kun sikta til slåssinga. Men jeg tror ikke de går for den for Rockstar er overbevist om at prompen deres lukter gull og de låner ikke fra andre sandkasser.
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg forsøker å ikke la meg gire opp alt for masse. Jeg har GTA IV-skuffelsen friskt i minne.

Omgivelsene ser pene ut, men folkene er...tja...litt forrige generasjon. Kanskje det hadde sett bedre ut om de kutta litt detaljnivå i omgivelsene? Gjør det en tanke mer karikert. Det var grittyness og realisme jeg ikke likte ved IV. Igjen, som Thinaran sa, det er arcade som er gøy.

Hvis det suger så kan jeg uansett bare grave frem Vice City igjen.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Den kommer to måneder før generasjonsskiftet, så skal man egentlig se bort i fra at de også mekker noe for Xbone og PS4 som de holder hemmelig sånn at vi driter oss ut og kjøper spillet to ganger?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Venter på den obligatoriske elendige konsollporten til mesterrasen seks måneder etter forrige-gen-release.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Er vel lov å håpe at de i så fall porter Xbone/PS4-utgaven(noe som burde være atskillig enklere mtp x86-arkitekturen i de to.)
 
Jepp. Spilt AV på en PS3. Spilt INN på en PC. Kaller bullshit på dette. Selv The Last of Us, som rendrer jævla mye mindre objekter på skjermen til en hver tid, hadde langt mer rævva framerate.

Tørr jeg minne om at Hideo Kojima påstod de første trailerne av MGS4 var spilt inn på en PS3...?

*Edit: Kanskje noe hold i disse PS3-påstandene likevel. Har ikke klart å finne en eneste versjon av traileren i noe anna enn 720p, så da stemmer det kanskje?

UANFØKKINGSSETT: Spillen blir dritbra.
Er veldig enig her. Tror nok videoen har blitt pyntet litt på til tross for at gameplay er tatt fra PS3.
Framerate ser for stødig ut med tanke på størrelsen på sandkassen her. Pluss ikke ser noe til tearing heller, det i seg selv er mistenksomt da sjansen for at de har brukt vsync er mikroskopisk liten. Og hvor ble det av den tydelige pop-up grafikken som har vært tilstedeværende i alle 3D GTA spillene ?

Men vi får se om jeg må svelge ordene mine her når PS3 utgaven er i hus. Frem til da er jeg en skeptiker.
 
449 på Elkjøp. Får sjå kven som slår til på beste preorder.

Hadde det aldri særlig gøy i GTA IV sjølv om problemet der stort sett var historien, ikkje mekanikkene. Red Dead elsket eg til døde, klarte ikkje legge det fra meg. Er historien bra blir dette bra.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Ballad of Gay Tony var den beste delen av GTA IV.

Selv har jeg lagt 80 timer inn i Just Cause 2 og hadde blitt mer gira dersom en oppfølger ble annonsert i den serien.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Hmm, franchise lukter restriksjoner spør du meg, men blir moro å se hva de gjør fordet.
 

Lodin

Der Waaaah
Nei, det kom Gameplay video nuh.

WB var nå flinke til å ikke legge restriksjoner på Batman og dette ser da relativt likt ut. Det er heller ikke knytta til noen av filmene selvom en remake slippes før dette. Sånn ellers har man ikke den klassiske Interceptoren fordi den sprenges i starten, men Max finner ei anne kjerre og underveis i spillet oppgraderer man den valgfritt med enten kraftigere motor eller mer armering osv.
 
Eller San Andreas, Sleepy Dogs eller Saints Row 2 siden de er bedre spill?=D

Men ja, Rock* burde kanskje slippi no annet til siste rest av denne generasjonen og utsatt den store femte til nye konsoller?
Nei. GTA (3) Vice City. Aka den beste spillen noensinne. Jess!