[Multi] Grand Theft Auto V (Five) (Det betyr fem)

Hvilken versjon spiller du?

• Totalt antall stemmer
    40
Å grud. Om du trodde det var ille å ikke komme inn i multien kan det være en liten trøst at noen få folk med PS3 får SP-saven sin herpa av oppdateringa. :brainfuck:

Nabbe

Har fin hatt.
Har fungert fint for meg etter alt det styret i stad.

Social Club-greiene ser dog ut til å fortsatt være fucked.

Men ja, kroppen er klar for dette. Gidder ikke gjøre MISSIONS med randoms, så det får bare vente til SG-mafian er på plass.

Kommer meg faen ingen vei i storyen. Sitter og spiller utover senkveldeen for tida. Den ene av mine to (tvilling)sønner på snart to år våkner til stadighet opp på natta og vræler etter "vrrom, vrrom!" og "bått, bått!" Dermed er det opp av senga i frykt for å vekke han andre karen, og så må jeg sette all skyting og oppdrag på pause, og bare kjøre rundt og gjøre ikkevoldelig sondering i urbant og ruralt terreng. Morsomt det også, for all del. Men faen ass. Er det noe skøy å finne på i Online-biten som ikke vil gjøre poden til en kaldblodig Dexter i voksen alder?

Shinra85

Spillegals effort emo
Har man ikke en sånn passive-mode der man bare ruller rundt og gjør aktiviteter?

Var inne på tanken om å kjøpe Lego City Undercover. Noen som har befatning med det?

Nabbe

Har fin hatt.
Verst. Tapte mot Sagosen i et løp. Finnes ikke rettferdighet i verden.

Undercover er fortsatt 500 spenn i eshappa, og ikke spesielt mye billigere webben, gitt. Har allerede sprengt månedens WiiU-budsjett på Legend of Selfies: The Wank Winder.

Fant også ut at du kan kjøre GTA Online i solomodus. Da lasta online-biten inn med én gang. Kjør spillet direkte fra Online-fanen fra pausemenyen.

*edit: oooog, jeg kommer til første "jobben," og spillet kicker meg ut av online-delen. Føkk dette. Ses om to uker, GTA: Online.

Verst. Tapte mot Sagosen i et løp. Finnes ikke rettferdighet i verden.
Dreit meg så jævlig ut i begynnelsen, håpte på du kom til å gjere det samme, og det gjorde du tydeligvis. Så eg ventet på sluttlinja og vant med eit par tiendedeler, hydr. Var moro! Men har du ikkje headset å chatte med? Har hoppet av online, må ringe ein kompis og sånt.

Dette var hella fun, folkens! Kom dykk online, få NMSP-tag og get with the crew!

Nabbe

Har fin hatt.
Har, men det ligger i ... et eller annet sted.

Og igjen. Faen.

Vil forresten påpeke at jeg har spilt dette i noen timer nå uten noen problemer overhodet. Flaks?

edit: Fikk en invite til et mission av Nicholas, men da jeg ble spurt om å endre targeting mode og jeg svarte nei, så fikk jeg visst ikke lov. Dåli.

Shinra85

Spillegals effort emo
Ekstremt mye tekstur pop-in i online. Og var ferdig med tutorial før jeg fikk en Corrupt Save File. På'n igjen

E: Kicked from this session. Dicks!

Kva targeting mode har du, da? Eg endrer den lett for å passe til dei eg speler med, kjører GTA style men free funker for meg uansett. Whatever seie no berre eg. Den som er vert bestemmer.

Da har jeg fått spille et par timer GTAO med en del folk. Forsøkene mine på å komme online startet ca kl fire, var inne og spilte en time-halvannen etterpå.

Dat feel når man roamer med en kompis, hversin sportsbil. Dette er bra saker. Eller når Nicholas flyr tha choppa og vi andre sitter i, knerter andre spillere.

Spilte med Nicholas, tre kompiser av han og to av mine fra hjembyen og det var bra greier. Tilsammen et par få minutter lægg men ikke noe som forstyrret veldig. Teksturer hadde jeg ingen problemer med å få lasta inn, det funket som på singleplayeren.

Det som funker:
Man har en haug med ting å gjøre. Robbe butikker, delta i race, gjøre oppdrag, delta i aktiviteter, bare cruise rundt sammen.

Det som ikke funker:
Ingenting funker i realiteten. Pga. Rockstar har problemer (tidligere annonsert og forventet så man griner ikke over det, i motsetning til drittungene på GTA forums) kan man ikke joine andre spillere på serveren de er på. Man kan ikke joine andre spillere som skal ta oppdrag, i det minste funker det kun 5 % av gangene man forsøker. Noen ganger er venner og crewmedlemmer merket med vanlig hvit prikk med blå sirkel rundt der igjen, andre ganger har de kun hvit prikk som alle andre random spillere. En hel haug med småfeil som tilsammen ødelegger opplevelsen.

Problemer nå som kan være verdt å vite om, for dere som ikke har prøvd: Rockstar skal bruke den første tiden på å utbedre feilene de oppdager i det som kan kalles betaversjon. Online characteren blir mest sannsynlig ikke lagret, så mine timer idag er tapt. Det kan være vanskelig å joine venner til tider, men etter noen forsøk klarte vi å havne en gjeng på samme server. Potensialet til spillet er så enormt, det blir så jævlig gøy å lage en lukket lobby hvor du i kontrollerte former kan, sammen med venner, gjøre alt det som er annonsert. Til det ordnes er du tvunget til å spille med idioter som bare vil skape kaos, men går du sammen en gjeng blir det faktisk morsomt å lage opptøyer midt i gatene sammen med venner.

Et pro tip til slutt før jeg tar kvelden: Når du raner stores, sørg for å holde siktet på shopkeeper helt til du er ute i sikkerhet av din getawaybil - de har nemlig våpen lagret under disken, og vil bruke dette mot deg. Og: Sett for all del pengene dine inn i banken (deposit), hele tiden. Gjøres via mobilen.

Tror dette blir helt sinnsykt fett når det blir fikset. Nicholas, de andre gutta og jeg hadde noen fine øyeblikk i kveld, til tross for at vi spiller en katastrofeversjon av onlinedelen. \m/

Edit:
Finn deg en vanlig type bil (ikke Infernus eller de råeste sportsbilene), ta med til Los Santos Customs for å ordne noe tagging på den, som gjør at den dukker opp i nærheten av deg etter du har tatt f.eks. fallskjermhopp, fungerer litt som de typiske kjøretøyene i storyen)
Putt pengene i banken
Kjøp deg våpen
For å få RP (experience): Ran butikker, gjør aktiviteter eller unnslipp wanted level. RP gir level, som igjen låser opp våpen. Micro SMG på level 5 er essensiell hvis du har ønske om å overleve
Spar opp penger til garasje, billigste med plass til to biler koster 26k. Alle som har signet up for Rockstar Social Club får en gratis spesialbil, Elegy RH6 eller noe, ganske fin sportsbil
Gratis helikopter på flyplass Los Santos, ute ved Sandy Shore (Trevor sin flystripe) eller den heliporten nede ved Vespucci Beach.

Her har det vært nyttesløst å spille online. Jeg drøjer det nok noen dager til det stabiliserer seg. Har heldigvis Battlefield 4 beta å kose meg med imens.

Pul denne homofile jorda! Selv når jeg starter i solo session står det bare å henger på launching session når jeg kommer til billøpet. Mange av problemene har ikke noe med servere å gjøre, men ræva design. Hvorfor i helvete lagres ikke karakteren med en gang man har laga den, istedetfor etter at man har fullført løpet? Hvorfor faen kan man ikke skippe introen?

E: FFFFFFFFFffffff!!! MS har såklart valgt å gjøre Gold gratis for alle brukere denne helga. Gjett om det kommer til å drepe serverne enda mer. :ras:

Nabbe

Har fin hatt.
Våknet altfor tidlig i dag, så da tenkte jeg at jeg kunne drepe litt tid online. Sjokkerende nok var det no kuk i computeren, så figuren min er borte. Okay, jeg lager en ny en. Gjorde ikke all verden i går uansett, så det går fint. John Marston fikk nok en sønn, og nå har jeg hatt det dritgøy i over en halvtime. Kødder ikke. Dette er next level shit.

Her er et highlight reel:

Om folk faktisk kommer seg inn i løpet av dagen, så er jeg åpen for no flerspillerings i kveld btw. Fortsatt ikke gjort et eneste mission fordi jeg nekter å gjøre det med tilfeldige idioter. Eneste jeg er villig til å gjøre med tilfeldige idioter er å skyte dem i bakhodet når de tror de har vært kule og skutt meg ned for no damn reason. Som i går, da en dick kom og plaffet meg ned mens jeg satt og kuka på nettet, og jeg med hevn i blikket sporet han opp, sendte han til til the great beyond, stjal penga hans og den pimpa bilen hans. Pro tip: sørg for at ingen andre enn deg selv kan bruke bilen din, fitte.

ps! føltes godt, mann.

Jeh, du blir møtt av Lamarr på flyplassen i en kuttescene og sånn. Hadde vært fett å få se om det var noen fler sånne.