[Multi] Grand Theft Auto V (Five) (Det betyr fem)

Hvilken versjon spiller du?


  • Totalt antall stemmer
    40
Fun fact: Min modda Rapid GT cab forsvant fra garasjen men ble erstattet av en annen modda bil, Coil Voltic som forsvant for en del spilletimer siden. At Rockstar ikke klarer å ordne dette på femte spillet er veldig sløvt...

Har vært inne på Rockstar Games Social Club å sjekka litt stats, her er mine gametime stats om noen er interessert i å sammenligne:
Michael, 32 % bruk, 1 dag
Franklin, 45 %, 1 dag 8 timer
Trevor, 23 %, 16 timer
Total 3 dager / 72 timer

Grunnen til at Franklin har blitt brukt mest er fordi jeg underveis i storyen og etter main story ferdig kjørte mye rundt med han, og pga. assassinationoppdrag og venting på aksjemarkedet. Har også brukt veldig mye tid med Michael i forbindelse med Epsilon-oppdragene.

Har nå 84 % på 100% checklist, har to milliarder på Trevor hvor jeg bruker alle pengene på å investere i BAWSAQ, hvor PIS Pisswasser og HAL HawkAndLittle er de to med størst forandring. Dersom du har en del millioner bør de legges inn i disse selskapene da ryktet på nettet sier at det er lurt, som vil føre til at de stiger.

72 timer er mye å bruke på et spill som har en veldig bestemt oppdragsrekke og relativt kort historie, men det er alt utenom som tar tid - modde biler, vente på aksjer, hobbies and pastime activites o.l. Så langt har det ikke vært kjedelig å spille etter oppdragene var ferdig, men tror ikke det hadde vært like interessant uten å vite at det kommer en online del, og det kan være greit å kunne manøvrere seg rundt i områdene. Bare det å utforske er stilig, selv etter 72 timer er det flere områder jeg kommer til uten å ha vært der i tilknytning oppdrag eller tidligere.

Skal for første gang tilstrebe å gjøre ferdig spillet 100 %, det innebærer å bruke guide for å finne alle space ship parts, alle stunt jumps, broer og mordbrev. Eneste grunnen til at jeg ønsker å gjøre det er fordi jeg har investert 72 spilletimer, da ønsker jeg å kunne si at jeg gjorde absolutt alt som var å gjøre og ble... ja 100 % ferdig.

Siste tips uten å spoile: Følg etter ubåt-enken når du kommer så langt. Hun skal visstnok lede deg til noe unikt!
 
Hvordan starter jeg den sektgreia? Regner med det er noen quester å gjøre? Har gjort den "undersøkelsen" (lol) på nettsida, men skjer ikke noe mer etter det.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Tenker du på de folka oppi fjellet? Du må i så fall spille som Trevor, og når du da kommer over en tilfeldig hendelse som krever at du kjører noen et eller annet sted, så kjører du dem opp på fjellet i stedet. Dukker opp på kartet, men du må manuelt inn og markere det med et waypoint.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Det sektsymbolet skal poppe opp på kartet en stund etter du har tatt testen, tror det tar et par dager ingame. Og det er bare Micheal som kan gjøre det mener jeg.

E: Hvis du mener epsilon/kifflom-greiene altså, ikke altruist-culten som Nabbe nevner.
 
Har gjort det med alle tre, men har ikke dukket opp noe enda. Skal følge med. Fikk tips om å kjøre noen folk oppi der mens jeg spilte som Trever men så presterte jeg å drepe de som skulle sitte på også faila jeg og sånn er den saken.
 
Merker at det blir mer og mer ork å spille dette spillet. Sikkert fordi jeg eier "fail-versjonen" aka ps3-versjonen. Idag klarte jeg 1 mission også bare.. nei gidder ikke mer. Så jeg lurer på, har jeg kanskje gått lei GTA? Merka det var sånn med GTAIV også, da ble jeg bare dritt lei den jævla mobilen.....

Jeg er litt redd...
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kan også nevnes at for de som ikke har gidda å sjekke det ut enda, så er det mye bra på socialclub-nettsidene til Rockstar. Bla. checklist-delen inneholder et kart hvor du kan se hvor ting befinner seg (tilfeldige oppdrag, brev, artifacts osv.)
 
Tenkte å gi kudos til vedkommende som har oppdatert kartet over alle romskipdelene, ser ut som noen har brukt den siden og kartet på checklist. Jævlig greit å vite om, takk kakarlsen!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Og nå fikk jeg en ubehagelig fornemmelse av et annet spill med bilkjøring:

 

Nabbe

Har fin hatt.
E: Hvis du mener epsilon/kifflom-greiene altså, ikke altruist-culten som Nabbe nevner.

Ah. Kjekt å vite. Var ikke helt sikker på om den testen faktisk ledet til en questlinje, selvom det virket logisk.

Apropos. Jeg møtte på en Epsilon-dude mens jeg var ute og trasket. Vi slo av en hyggelig prat.


Men så stilte han noen ubehagelige spørsmål om hvorfor jeg hadde på solbriller på natta, og vi ble uvenner :(



kak: jeg er bare bedre enn deg.
 
Går det an å svare folk folk positivt i GTA med d-pad eller er vi tvunget til å være gangsta/pikk hele tiden ?
Samme gjelder forsåvidt når man sender e-mail. Står noe om pick response og trodde gjerne det ble gjort litt som i Catherine, men akk nei. Enda ikke forstått meg på det der.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
På pick response vil svarene stå nederst på mobilskjermen i samme farge som tilsvarende knapper på kontrollen. Jeg spiller på PS3 og får blå (x) for et valg og rød (o) for et annet.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Det er noe jeg ikke har vært borti enda. Pick response har kun vært svart
 
Ja, jeg har heller ikke noen måte å forandre svaret på. En kjedelig bug hvis det faktisk er meningen at man skal kunne forandre på svaret sitt.
 
Ellers var det vel noen (Lodin?) som lanserte voldtektsteoriene rundt Wade og etter de siste gangene jeg har spilt er det umulig å unngå å tenke det samme. For en sjukt stakkarslig type.
 
Hva tror dere om maleriene og tegnene rundt MT. CHILLIAD? Er jo kult hvis man kan komme seg inn i fjellet da. Og det virker som spillere verden over oppdager ting stadig vekk, så en viss mulighet er det kanskje, eller?
 
Tror nerdsa ville funnet alle spor etter noe sånt til nå...

Dersom noen spiller Online etter midnatt, post gjerne førsteinntrykk her slik at vi andre har noe å lese på jobb i mårra!