[Multi] Grand Theft Auto V (Five) (Det betyr fem)

Hvilken versjon spiller du?

• Totalt antall stemmer
    40
Luls.
Question: I'm having problems getting into GTA Online! Is there a list of issues Rockstar is looking into, so I can stay informed about the status of fixes for known launch issues?
Answer: We will be updating this page as often as possible with the status of issues we are aware of and looking into.
  • Occasional "Rockstar Cloud Servers Unavailable" error message
  • Freezing sometimes while loading into first race in GTAO with "waiting for other players" on the screen
  • Intermittent "Failed to Host a GTA Online Session" error messages
  • Race Corona (start area, marker) occasionally not showing up for first race
  • Errors saying "Timed out when matchmaking for a compatible GTA Online Session to join"
  • Occasional errors about jobs failing to start or load
  • General issues with the Social Club site and Social Club features (slow loading, failed logins, emails not arriving, etc). For more information on Social Club status, please see: http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200357093
  • Misc. network and server-related error messages, disconnections, or cloud server errors
  • Errors saying "Mission Failed" as soon as the mission begins during a session
We apologize for any inconvenience and thank you for your patience while we work to resolve this. If you would like to receive an automatic email notification whenever major updates are posted, please log into the Support Site and click Subscribe at the top of this page.

Updated 1:00 AM ET 10/2/13: We are continuing to look into these issues and are working around the clock on resolving them as quickly as possible. This includes close monitoring of our Support systems, forums, social media, and in-game data to measure traffic along with Community sentiment to ensure ongoing improvements to stability. Please stay tuned for more updates.

Why luls? Dei veit om problemene, lister dei opp og jobbet med dei. Bra greier, det vel?

Og vær så snill, resten av SG, ikkje skriv "Det der er SÅ Lodin" for det er berre surrete.

Nabbe

Har fin hatt.
Nå kom jeg faktisk rett inn, rett i racet og rett i neste oppdrag med noen andre dudes.

Det funket!

Why luls? Dei veit om problemene, lister dei opp og jobbet med dei. Bra greier, det vel?
Det er få ting de kan gjøre. Å skaffe flere servere er ikke et alternativ så de sitter bare å ser på greiene. I beste fall kunne de hacka inn en patch som lar en skippe introen, men selv det hadde bare gitt mer trafikk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I Quake 3-motoren, eller?

I ironisk nok navna Rage-motoren. :v
Småfirmaer som det ID pleide å være hadde gjort forsøk på å fikse ting på dette tidspunktet.

Kan hende det er programvare fra serversiden som kan optimaliseres? Kan hende du ikkje heilt forstår alt som foregår bak det tekniske?

Kven veit. Har uansett trua. Heller det enn å være pessimistisk.

De sier og at problemene med at bilene blir resetta eller forsvinner fra garasjer er fiksa. Trukke jeg gidder blåse noen lapper på det løftet gitt.

Negativt mot meg? Jeg har betalt en masse spenner for denne spillen og jeg syns jeg fortjener å spille den. Obama bør trekke sei og det bør Erna også så fort hu trer til. Skyld på Rockstar, jeg vil bare spille spillen min.

Der er jeg helt enig. Det er alltid kritikkverdig å levere spill som ikke funker når det kommer ut, spesielt når det allerede har vært utsatt i lang tid og enda mer spesielt når det er features som blir lansert enda senere som heller ikke funker. At det er bugs, dårlig serverkapasitet og fandens oldemor skal da ikke være vårt problem når vi har betalt for et spill og forventer at det skal fungere. Trøbbel med onlinetjenester er ikke akkurat ny problematikk, så hvorfor Rockstar skal frikjennes skjønner jeg ikke. Jeg så ikke mange som unnskyldte EA under Sim City 4-lanseringen, eller? Er det en beta-tjeneste vi har kjøpt tilgang til? Er holdningen at det er ok å kjøpe og støtte rundt ting som ikke funker?

Resten av spillet eier da, GOTY og alt det der. Takk for meg.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Det som er mest irriterende er jo at de har hatt to uker på seg nå til å preparere onlinegreiene og fortsatt ikke klarer å skalere opp serverparken(e) til pågangen. Krever vel ikke allverden å estimere sånn cirka hvor mange som kommer til å spille basert på salgstall vel?

Heh.
  • For PlayStation 3 users, a PlayStation Network server issue was detected that was limiting the amount of possible concurrent users. This was preventing most players from accessing GTA Online altogether and as of this morning, that problem was resolved.
  • There is an issue that is preventing some players from getting through the first tutorial mission across both platforms. Many players have been able to get through this with repeated retries, and we are working on unblocking this for everyone as soon as possible.
  • This morning, we experienced some instability across the GTA Online services which is affecting even people who have progressed beyond the tutorial mission. We are identifying these issues now and are working to restore stability for users as soon as possible.
  • For the time being and until we have been able to get everybody access to GTA Online and things are running smoothly, we have disabled the option of purchasable GTA$ cash packs. Players can however keep on earning GTA$ by pulling off Jobs and other profitable gameplay activities rather than purchasing cash packs.
Gjett tre ganger hva som har skjedd med funbuxa til de som har betalt penger for dem og fått karakteren sin sletta. =D

CockMcBalls

El Sabor Professional
Er det trygt å anta at de GTA$ man måtte være så heldige å tjene etter vellykket innlogging, ikke kommer til å bli slettet i et eller annet shit show hvis serverne driter på seg igjen?

Har enda ikke klart å fullført det første løpet, jeg regner med at det går litt bedre i dag. Er selvsagt med på oppdrag og annen moro i helgen om det skulle være stabilt nok.

D

Doctor Downs

Gjest
Da fikk jeg endelig spilt GTA V etter den nye Xbox-en (E-modellen, sexy) kom i posten. Førsteinntrykket er at det er ambisiøst som faen, men jeg skal ikk legge skjul på at det føles litt treigt og begrensende etter 90 timer med Just Cause 2. Kommer seg helt sikkert etterhvert som jeg kommer inn i det (og statsa mine blir litt bedre). Må bare komme over savnet etter grappling hook og uendelig fallskjerm.