Guitar Hero

#41
Jeg gjør det, og jeg regner med at Nicholas gjør det, men saken er den at Whammy-stikka er litt mer pes å bruke når du spiller venstrehendt.
Hadde det bare vært mulig å fjerne den, for så å feste den på "riktig" plass for oss andre. ;)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#42
Jeg kjører selfølgelig venstrehånds. Og ærlig talt, stikka kommer visserlig ikke i veien. Jeg klarer ihvertfall helt fint å tweake noter uten problemer.

Ellers: Hvor er folk i spillet? Jeg tror den siste låta jeg gjorde var Cochise på Hard (etter å ha kjørt gjennom Easy og Normal, altså). Har lekt litt med Expert, og klarer nesten Spanish Castle Magic. Regner med å komme litt lengre imorgen når jeg kommer hjem, fram til da sitter jeg her og hører Spanish Castle Magic på repeat.
 
#43
Jeg har kommet et stykke på normal, og har bare No One Knows og hele gruppe 6 igjen.
Det er her ting begynner å bli litt verre, så jeg må øve meg på Hammer-ons og Flip-offs før jeg kommer videre.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#44
Hammer-ons og flip-offs trenger du strengt talt ikke "øve inn", fordi når de heftigste solostykkene begynner, kommer alt av seg selv. Bare lær deg grepene du trenger, og husk og slå opp og ned på "strengen" i de raskeste partiene, så blir du ikke så fucka i tommelen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Dette er en flip-off:


Teknikken du bruker i Guitar Hero heter pull-off. :smarting:
 
#46
:ler:

Beklager for den der. Av en eller annen grunn hørtes bare flip-off veldig naturlig ut der og da.
 
#47
Bare lurte på om det er noen andre som pleier å bruke plekter når de spiller? Jeg greier meg ikke uten. Litt sløvt at det ikke følger med et. Jeg spiller forøvrig gitar på ekte og lizzom.
 
#49
Jeg greier ikke å spille uten, eller så må man jo bare holde på den greien som en bryter og slå den av og på... Det går ikke
 
#51
Har gjennomført spillet på normal-vanskelighetsgrad nå, og det viser seg bare at spillet blir stadig gøyere jo mer man spiller :D
 
#52
Vil virkelig ha dette spillet, koste hva det koste vil.
Ombestemte meg da jeg så prisen.
:D


Er det bare jeg som synes det er i det drøyeste laget å betale 950,-(Spaceworld) for spillet og gitaren?
Fungerte på meg som en liten turnoff.
Hvordan er kvaliteten på gitaren, den ser nemlig litt for -nille ut for meg.
 
#53
Den er ikke akkurat i stand til å tåle et fall på 20 meter, men den tåler da nok til at du kan rocke skikkelig med den ;)

Jeg for min del betalte 900 kalde for den, og angrer ikke ett sekund.
Det er jo saånn at et vanlig PS2-spill koster ca 600 kr, men her kjøper du et spill, og en gitar til 300 kr. Verre er det ikke.
Straks jeg får skrapt sammen nok penger skal jeg kjøpe en ekstra gitar. Multiplayerfunksjonen er nemlig så inderlig verdt det :D
 
#54
Skulle vært mulig å kjøpt trommer også vettu.
:D

Så var det pengene da. Må nesten innrømme at 950 er en del for meg.
Så det tar nok en stund før jeg skaffer den.

Jeg greier også å innbille meg at det er få eksemplarer av spillet og at det vil bli vanskelig å få tak i i fremtiden. Jeg tar sikkert feil.
 
#55
Jeg innrømmer at 950 kr er en del cash det, men så var jeg så heldig at jeg hadde et gavekort på 1000 kr jeg fikk til jul.
Gavekortet gjalt for et helt kjøpesenter, så jeg kjøpte meg Guitar Hero på Spaceworld og to bokser snus i en Narvesenkiosk. :p

Men bare skrap samme kronene til spillet, Alucard. Det er verdt det uten tvil, og er sålangt en av mine kandidater til årets spill innen sin sjanger. :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
#56
Koster 800 på platekompaniet. Handlet det selv i dag. Er vel på 4 venue. i Medium vanskelighetsgrad. Sitter ballefast nå, men får vel sove på det jeg har lært hittil. Drittbra spill!
 
#57
Guitar Hero encore announced

Sex and drugs noticeably absent, but Harmonix sequel promises plenty more rock and roll later this year.

If there's one lesson to take away from the Rolling Stones' four-decade-long career, it's that rock and roll will never, ever die. As such, when RedOctane and Harmonix Music's runaway hit Guitar Hero stormed stores last year and established a groupie-like fan base of virtual Vais, pseudo Satrianis, and make-believe Malmsteens, a sequel was as inevitable as another aborted Van Halen reunion.

RedOctane today confirmed the band was indeed getting back together, as it announced that Guitar Hero II would arrive on the PlayStation 2 this November. While the song list hasn't been announced yet, the publisher confirmed that there would be more than 55 tracks in dire need of shredding. There's also a multiplayer co-op mode that will let players collaborate, each playing lead, rhythm, or bass guitar portions.

And in case devoted fans feared that the series would stray too far from the musical genre that spawned it, RedOctane has promised that the tracks would be the same mix of classic, alternative, and modern rock, with additional entries from hair metal and heavy metal.

RedOctane has confirmed that the sequel will be compatible with the original game's guitar peripheral, and that it will give the world its first glimpse of the game at next month's Electronics Entertainment Expo in Los Angeles.


Kilde: GameSpot
 
#59
Nok en sjel har blitt opplyst. :D

Forøvrig så skal Guitar Hero: Encore anskaffes så fort det blir sluppet. Jeg lengter etter E3, og mulig informasjon over hvilke sanger vi kan vente oss.