Hallostreem i Justins Mansion - 21. - 23. oktober

Hvilken helg?


  • Totalt antall stemmer
    19
Gode greier gutter! Jeg og dama følger med på streamen under navnene gaerningell og Blomme, har hatt den stående på mesteparten av tiden siden i går og digger det sålangt. Ville bare påpeke dette.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hva er det her? En stemningsvideo? Sorry den er så mørk!

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
To forskjellige "stemningsvideo 2"? :eek:
 
Festhesten

men ja dette eier, stå på. God ide å oppdatere emnet når dere bytter spill btw.
 

Lodin

Der Waaaah
Beklager folkens, men jeg måtte him. Turen hjem var rimlig meh da jeg sleit med pusten. Var astmaanfall, men jeg har aldri hatt det så kjipt før. Uansett var det like greit å stikke da siden jeg er trødd som et dyr.
Men men, streamingsen var awesome som alltid.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Takk for innsatsen Lodinm det eide!

Vi er godt i gang søndag formiddag men trenger mer action i chatten så her har dere noen bilder:

Her har vi kostymet jeg egentlig skulle ha på:



Her er Buggz da han sto opp og frokosten hans da han sto opp midnatt etter sitt soveskift:



Og her er dagens Javifrokost med påfølgende reaksjon. Takk for maten!



Vi holder på her til klokken fire!
 
Sorry at vi ikke stakk innom som lovt på analoge spill-kvelden, men har en schvær innlevering som jeg har sittet og prokastrinert bort hele helga. Blæh.
 

Javi

elsker dette landet
Det er/har vært en knall helg med god stemning. Absolutt verdt å ta turen. :D
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det har Javi helt rett i, det er selv så kult her at Julian synes det er mer spennende enn Teletubbies på iPaden!

 

Dore

Svelg støv
Jeg fikk jo aldri sjansen til og ta et ordentlig farvell, dere sa jo ikke ifra om at dere stengte av Sofa-cam. men takker for en herlig helg. og ser frem til neste Stream.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg fikk dessverre ikke sett så mye denne gangen, men det jeg så var som alltid bra levert. Ingen tekniske problemer som jeg fikk med meg heller, og det betyr jo at man kan begynne å bruke tittelen Profesjonelle Internettstrømmere™. Gleder meg til neste!
 
Så ikke så fryktelig mye, men dette var gode greier. Det tekniske funka fint, selv om det var litt irriterende å måtte klikke på reklamen til sofacammet av og til. Lyden og bildet på spillstreamen var utmerket riktignok. Ser frem til neste stream!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Lyd og bilde fungerte ganske utmerket denne gangen. Det er jævlig synd hvordan ustream kjører reklameopplegget sitt nå, det drepte omtrent hele sofacambiten, men ustream har en umiddelbart veldig lettvindt web-klient og det tok for lang tid før det demret for meg at jeg hadde noen alternativer jeg kunne ha kjørt. Det som er synd er at selv om jeg slenger på autoplay er det fortsatt sort skjerm med mindre man klikker på reklamen (eller venter lenge nok?) og det er vanskelig (og unødvendig) å formidle til seere. Vi hadde jevnt over 1/2 eller ned til 1/3 av seerne på sofacam, og vi merket en betydelig reduksjon på deltagelse i chatten i forhold til forrige gang. Vi blir i alle fall ikke å bruke ustream igjen med mindre noe radikalt skjer på den fronten.

Det tekniske blir i alle fall bedre for hver gang, for jaggu kommer det ikke nye problemstillinger å forholde seg til hver gang og. Problemstillinger man ikke alltid har mulighet til å forutse* før man sitter der og skal levere video til femti mennesker. I det minste tetter jeg flere og flere hull, så på et eller annet tidspunkt vil vi havne på en perfekt streamhelg.

* Denne gangen hadde pc-en min en tendens til å deaktivere alle tre mikrofon-enheter i systemet, dvs de var ikke engang tilstede i windows' egen lydmikser. Derfor ble det en og annen reboot en gang iblant. I det minste sørger en splitter ny SSD for at reboot går radig unna og det er digg.

Takk for denne helga, det ble atter en even med lite søvn spredt utover ukristelige tider - jeg sov en seks timers tid til rundt midnatt lørdag kveld - og det eide!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Da var nok ei vellykket helg overstått. Var ikke helt i form og fikk ikke vært med første dagen, men det var da moro, som alltid. Hyggelig å få hilst på Gjøvikmafian også, selv om Neocon dessverre måtte dra tidlig. Vi får nok flere muligheter til å snakke om Mjøsa, danseband og Jon Pålsen, så det får gå.

Av spilla var det bare Fatal Frame jeg fikk prøvd, og det virka som et ålreit konsept, selv om det helt klart hadde sine feil. Styringen og den jævla treigheten opp og ned trapper :argh:Dette er kanskje forbedret i senere spill, så kanskje de burde sjekkes ut i stedet. Hovedkarakteren var ganske kavvai da. Jo, også prøvde jeg såvidt Amnesia, men jeg feila ganske hardt fordi lol PC-gaming. Det så ihvertfall ålreit ut, og det virka til å være det klart skumleste blant spilla vi spilte.

Høydepunktet denne helga var da jeg tippa at Fetthesten skulle klare kapittel to i Doom 3 klokka 13:37 og jeg selvfølgelig fikk helt rett :smugdog:

Så er det bare å glede seg til neste gang, som etter planen blir i desember eller januar.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Får bare skyte inn at jeg aldri fikk noe reklame på sofacammet.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Kult da, kak.

Vellykket helg indeed. Som andre har nevnt gikk det tekniske ganske glatt denne gangen, men jeg føler Javi fortjener litt cred for å tenke så langt at hun faktisk hadde med seg et webkamera, og dermed sort of reddet sofacam etter at kameraet til Buggz nektet å samarbeide. Kunne vel hooket opp pseye-kameraet, men vi vet jo hvor flott bilde det klarer å produsere.

Ellers var det ålreit å få hilst på Neocon, og kult å omsider få fullført Amnesia. Eternal Darkness skulle jeg gjerne sett mer av, men jeg var enten for distrahert til å følge med eller i dyp søvn mens det foregikk. Når det gjelder Project Zero ... tja... jeg var i utgangspunktet veldig positivt innstilt til det etter å ha spilt det noen timer en gang for lenge siden, men det utviklet seg fort til å bli en grusomt frustrerende og veldig lite artig spillopplevelse.

Var for det meste god stemning i stua og i chatten til tross for ustreams stadige forsøk på å skru oss i pompen med de teite reklamene. Nå var ikke jeg våken om natten, men såvidt jeg har forstått var det flere som fulgte med mer eller mindre hele tiden, og det er selvsagt ganske awesome.

Jeg kom til og med ut av det hele med en fornuftig døgnrytme i god behold, så jeg er en glad laks.

Så ja, takk for meg, vi sees sikkert om ikke altfor lenge.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Vet ikke hva jeg kan si mye mer enn takk for følget! Avsluttet litt halvbrått en halvtime før tiden da spillet ble mer og mer frustrerende, vi ordentlig trøtte samt at seertallene sank så gjorde det slik. Utover det veldig fornøyd med hva vi kom igjennom av spill, fikk sett mye moro og håper vi fikk vist frem både noe variert og interessant.

Det tekniske fungerte bra nok for min standard, men om noe skulle jeg ønske det var enda litt mer liv i chatten og blant seerne, satt pris på alle som så på og var aktive men till tider var det litt tungt å bare finne på ting å snakke om for å lage liv.

Uansett mye moro tre dager i strekk, takk til alle som bidro med kostymer, pynting, gaming, matlaging, vitsefortelling, dansing, synging, teknisk mekking, chatting, og seff dere som gidder å se på, dere eier!

Ønsker til neste stream? Blir nok rett over nyttår, jeg skulle gjerne hatt en i desember som i fjor men forståerlig om folk fyller helgene før aften av jul.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nå tenker jeg kanskje litt langt fram i tid, men her er mitt forslag:

Tidlig januar: GTA San Andreas
Tidlig mars: Mario (old school)
Tidlig mai (jubileum): Final Fantasy IX
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp jepp, var for trøtt til å skrive noe i går (er for trøtt til å skrive noe i dag også, men dere veit), så: Artige saker. Lenge siden jeg har sett Silent Hill 2 nå, og det var artig å få tatt et gjensyn der. Amnesia har jeg ikke spilt ferdig før, så det var jo egentlig litt teit av meg å spille gjennom slutten, men jeg ble igrunn mer motivert til å spille det ferdig nå siden jeg igjen fikk
bekrefta hvor bra den spillen er. Fikk også klemt inn litt Doom 3 og avslutta omtrent akkurat på den kjipeste og mest irriterende delen av spillet (altså, der du skal fise rundt på heis), så det var vel en liten win. Kunne sikkert ha skippa rett til hælvete, men lite tid osv.

Ellers? Bra stemning i kåken (bortsett fra ett tilfelle av ganske dårlig stemning), artige konkurranser (quiz er liksom litt min greie) og mye bra progaming, ikke minst; Lodin fortsetter å imponere. Esporten i Norge når stadig nye høyder. Også verdt å nevne er at jeg denne gang fikk en natt i seng og en natt på sofa, noe som vel må anses å være en forbedring fra hele helga i stolen slik det har vært før. Bra selskap, bra mat og sånt noe. Eneste er at jeg merker jeg fortsatt er halvdød i dag til tross for at jeg sov ganske dugelig i natt. Kommer seg vel etter hvert.

Så takk til de andre som var med, takk til seerne og takk til Jesus Kristus, uten han hadde dette aldri vært mulig.