Halo 2 (Xbox)

Jeg ser virkelig ikke det farlige i Runes anmeldelse. Om han syntes den episoden var morsom og ikke særlig negativ må han vel få lov til det?

... Det er vel bedre at han hvertfall har det med i anmeldelsen, i stedet for å utelukke det helt?

Opprinnelig skrevet av MattMan@08.11.2004, 21.22
Hvorfor er dere redde for enkeltpersoners meninger?
Spill spillet, døm selv. IGN og Gamespot kan alle dra til helvetet.
Sure, de har peil, men når de begynner å fortelle oss hva vi burde mene og tro, går det langt nok for meg.
132230​
Det er det jeg sier. Halo 2 har ikke beste historie i verden, men spillet duger hvertfall til underholdning. Og det teller mye.

(Tror det gjør det, har aldre spilt det)

Opprinnelig skrevet av Jani+08.11.2004, 19.57-->
<!--QuoteBegin-Mongis
@08.11.2004, 19.44
Kjipern... Kom akkurat en bad anmeldelse fra Euro Gamer på bare 8/10 i score! Dette gjorde slik at Halo2 falt ned fra førsteplassen sin på GameRankings :grine:

Det er rett og slett en av de dårligste anmeldelsene jeg har lest... De har ikke testet multiplayer og xbox live en gang :blunk:

Edit: Las nettopp dette på gamerankings; "ATTN: We are waiting for EuroGamer and Gamer Europe to add in their Multiplayer sections of their reviews before adding their scores to the DB"
132204​
1) Eurogamer.net (de du tenker på, eller finnes det andre Eurogamer?) gav spillet 9/10.
2) En evt. score på 8/10 er da langt ifra dårlig.
3) Gamerankings ... Hvem bryr seg? Det som faktisk spiller noen rolle er at spillet er bra. :)
132214​
[/b]
1) Beklager, det er jeg som er blitt feilinformert. Det sto 8/10 både på gamerankings og teamxbox forumene tidligere idag, men nå har de vist forandret det til 9/10, og den er ikke final enda heller, siden de ikke har anmeldt multiplayer delen.

2) Om den var 8.0, hadde det faktisk blitt den laveste Halo2 scoren hittil...

3) Helt enig, men hadde jo vært fett om Halo 2 kom på topp av listen IMO :)

Posten inneholder en bitteliten spoiler. Selv ble jeg bare skuffet da jeg fikk vite det, og jeg er egentlig glad for at jeg fikk vite det før jeg kjøpte spillet

Opprinnelig skrevet av My Gamer
All in all, Halo 2 is a fun, fast paced shooter with lots of multiplayer action. It is not, however, the be all and end all of gaming that the hype machine has unfailingly claimed. Honestly, if you're not an Xbox Live subscriber, or don't have a few consoles to link up with your friends, then Halo 2 really isn?t much more than a rental option. Perhaps if more devotion had been poured into the story campaign as was obviously dumped into the multiplayer; then, and only then, would we truly have the game of ages.
Tatt fra My Gamer sin andmeldelse. Jeg synes det er synd at utviklerne har lagt så mye vekt på online delen, da Halo for meg var best i co-op, og dette ikke engang kan spilles online. Vil jeg ha en fragfest sett gjennom øynene på en tulling i merkelig drakt, spiller jeg like godt Unreal Tournament 2004.
Og at Bungie har valgt å ha med The Flood igjen, kan jeg overhodet ikke skjønne. Det var pga. dem at jeg satt igjen med et det-var-da-ikke--bra inntrykk etter at jeg var ferdig med Combat Evolved.

Jeg ser altså ikke hvordan dette spillet kan ha havnet så høyt på gamerankings. Jeg er sikker på at Onlinen ikke er så mye bedre enn f.eks BattleField eller Unreal Tournament seriene at den alene gjøt spillet til et av de beste spillene noensinne. Og jeg tviler på at dual-wielding, ødleggbare kjøretøy og kapring av kjøretøy gjør opp for de feilene som tydeligvis henger igjen fra Halo.

Opprinnelig skrevet av Mongis+08.11.2004, 21.15-->
Opprinnelig skrevet av Jani@08.11.2004, 19.57
<!--QuoteBegin-Mongis
@08.11.2004, 19.44
Kjipern... Kom akkurat en bad anmeldelse fra Euro Gamer på bare 8/10 i score! Dette gjorde slik at Halo2 falt ned fra førsteplassen sin på GameRankings :grine:

Det er rett og slett en av de dårligste anmeldelsene jeg har lest... De har ikke testet multiplayer og xbox live en gang :blunk:

Edit: Las nettopp dette på gamerankings; "ATTN: We are waiting for EuroGamer and Gamer Europe to add in their Multiplayer sections of their reviews before adding their scores to the DB"
132204​

1) Eurogamer.net (de du tenker på, eller finnes det andre Eurogamer?) gav spillet 9/10.
2) En evt. score på 8/10 er da langt ifra dårlig.
3) Gamerankings ... Hvem bryr seg? Det som faktisk spiller noen rolle er at spillet er bra. :)
132214​
1) Ikke EuroGamer.net nei, da fins det nok flere ved samme navn
2) 8.0 er faktisk den laveste Halo2 scoren hittil...
3) Helt enig, men hadde jo vært fett om Halo 2 kom på topp av listen IMO :)
132271​
[/b]
1) Da, så ...
2) Det er riktignok den laveste, men det er da langt ifra dårlig.
3) Joa. :p

JÆVLA FITTEFAEN spoiler.

... Den absolutt største forskjellen frå Halo er uansett at du i fleire kapittel kan spele som ein Covenant
Hva i all..?

Hva mener han? IKKE SI NOE! Eller, mener han i story-mondusen? Sitat tatt fra anmeldelse av spillet på Gamer.

Bitteliten spoiler, igjen
Opprinnelig skrevet av Revan@08.11.2004, 21.23
... Den absolutt største forskjellen frå Halo er uansett at du i fleire kapittel kan spele som ein Covenant
Hva i all..?

Hva mener han? IKKE SI NOE! Eller, mener han i story-mondusen? Sitat tatt fra anmeldelse av spillet på Gamer.
132283​
Jo, dette skal vistnok være sant, og ja det er i campainen. Lurer på om dette vil skape lignende diskusjoner som da Sons of liberty kom ut. Regner med at denne alienen ikke er like femi som Raiden, da. Og forhåpentligvis har han ikke en like sytete kjæreste heller :romvesen:

Opprinnelig skrevet av Morbo+08.11.2004, 22.28-->
Bitteliten spoiler, igjen
<!--QuoteBegin-Revan
@08.11.2004, 21.23
Hva i all..?

132283​
Jo, dette skal vistnok være sant, og ja det er i campainen. Lurer på om dette vil skape lignende diskusjoner som da Sons of liberty kom ut. Regner med at denne alienen ikke er like femi som Raiden, da. Og forhåpentligvis har han ikke en like sytete kjæreste heller :romvesen:
132288​
[/b]
Høres fett ut, med tanke på hvordan styringen blir. Men i co-op da? Skal jeg og kompisen min gå rundt som to covenants? Hmm.. Gleder meg til å oppdage alle disse smågreiene jeg.. ;)

PASSE STOR SPOILER - CO-OP

Det er nytt med co-op er at vis vennen eller du dør, så dør den du spiller med. Dette for å hindre at en går Rambo mens den andre venter på et trygt sted. Pers syns jeg det er greit nok, men vennene mine suger i Halo så det blir neppe co-op med det første.

Opprinnelig skrevet av Jani@08.11.2004, 20.31
Jeg ser virkelig ikke det farlige i Runes anmeldelse. Om han syntes den episoden var morsom og ikke særlig negativ må han vel få lov til det?

... Det er vel bedre at han hvertfall har det med i anmeldelsen, i stedet for å utelukke det helt?
132243​
Poenget er ikke det at det var negativt eller ikke at hn tok det med. Poenget er at anmeldelsen er så useriøst skrevet. Det høres ut som han går på amfetamin da han skrev den. Selv om han jobber for en tabloidavis så bør han kunne skrive skikkelig. Særlig siden det er norges største avis.

Opprinnelig skrevet av Paynie@08.11.2004, 21.59

Det er nytt med co-op er at vis vennen eller du dør, så dør den du spiller med. Dette for å hindre at en går Rambo mens den andre venter på et trygt sted. Pers syns jeg det er greit nok, men vennene mine suger i Halo så det blir neppe co-op med det første.
132323​
Såvidt jeg har forstått gjelder dette bare for legendary

SHDR

Gullmedlem
Jeg spilte Halo 2 i noen timer sammen med Gayway666, og det er foreløpig bedre enn eneren. SMG-ene er 100% ubrukelige all den tid man ikke dualwielder, og Xbox-kontrollen er stadig jævlig skrot. Altfor mange AI-bugs, og kanskje litt for lett selv på Heroic. Uvant å måtte forholde seg til de nye kolbeanimasjonene, klarer ikke helt å få dreisen på dasking. Tøff grafikk, og sinte videosekvenser uansett, jeg var ikke helt enig med meg selv om at det var real-time med en gang, men lo and behold: they are. God level design, enda ikke støtt på noen kjedelige innendørsseksjoner, men Halo er et spill av sorten jeg bare sitter og spiller, og ikke egentlig ser på grafikken i. Det er kanskje det beste med spillet ... SPILLET er såpass godt at jeg ikke bryr meg med grafikken, og jeg er nesten kommet over kontrollen. Det var det bare såvidt Halo gjorde.

Det er også JÆVLIG positivt at de endelig har fikset opp frameraten. Halo 2 hakker ikke like ille som forløperen. Jeg gleder meg til mer.

D

Deleted member 91

Gjest
Fått prøvd noen kjøretøy ennå, Shadar? Er redd for at Covenant-tanksen er mektig overpowered, særlig i multiplayer. Hvordan er våpnene ellers da? Hva syns du om den nye covenant-rifle, f.eks? Når kan vi vente oss en anmeldelse? :flau:

Spoiler om noen bryr seg enda

Orginalt er covonant tanksen ikke inkludert i noen (er ikke helt sikker) multiplayer. Hvis du forandrer på instillingene kan jeg si at den er ekstremt svak for rocketer, og om du kommer nært er den enkel å overta. Den er også treig. den har ikke konstant boost som bangien og ghosten, noe som gjør det enkelt å feste granater til den. ellers tar det en god stund fra du border den til du kan skyte den har heller ingen secondary våpen. Jeg vil si at den er meget balansert i forrhold til menneske tanksen som er treigere men har lettere beregnelige skudd. Tror også covonent tanksen har litt bedre eksplosjons skade og treffområde

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av impywimpy+09.11.2004, 07.59-->
<!--QuoteBegin-Paynie
@08.11.2004, 21.59

132323​
Såvidt jeg har forstått gjelder dette bare for legendary
132441​
[/b]
Ja, jeg har spilt co-op med en kamerat og det fungerer akkurat på samme måte som i originalen. Mulig det er annerledes for Legendary.

D

Deleted member 91

Gjest
Betryggende nyheter, både fra Kilik og Tom. :) Fy, som jeg gleder meg til Halo 2. Eneste problemet er at jeg fortsatt ikke har funnet et sted å kjøpe Halo 2-headsetet fra. Er det ingen som har noen ideer om hvor jeg kan bestille det fra, værsåsnill?

Opprinnelig skrevet av Baronen@09.11.2004, 15.15
Betryggende nyheter, både fra Kilik og Tom. :) Fy, som jeg gleder meg til Halo 2. Eneste problemet er at jeg fortsatt ikke har funnet et sted å kjøpe Halo 2-headsetet fra. Er det ingen som har noen ideer om hvor jeg kan bestille det fra, værsåsnill?
132580​
Hva? Er det eget headsett til det spillet? Funker det ikke like bra med det vanlige? Uansett:

2 dager til Halo 2!