[Multi] Hashashin Creed 3: Creed Hard in USA

Lodin

Der Waaaah
#41
Her er en liten hemmelighet. Ubisoft driver fortsatt å reklamerer med at spillet skal slippes til PC, 360 og PS3 i oktober. En intern mail hos Gamestop har derimot avslørt at... PC-versjonen skal slippes ved et senere tidspunkt. De får dog ikke lov til å fortelle det til kunder eller no.
Var ikke no særlig hemmelig i det hele tatt. :ras:
 

Lodin

Der Waaaah
#44
Ubisoft har gjort det utrolige, de har akkurat annonsert at PC-versjonen fortsatt skal slippes samtidig som den til babbyene. :brainfuck:
Hahah, nei. Det kommer nesten en måned etter. En eller annen gang i november. :ras:
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#45
Spillet kommer om under en måned, hype opp med litt redcoat-domino.

 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#46
screen shots vistnok fra 360 versjonen





 

Shinra85

Spillegals effort emo
#47
Det så da blast, platt og livløst ut.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#48
Ser ut som et PC-spill fra 2002. Nekter å tro at det der er ekte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
Quake 3-motoren-argumentet all over again. Det der er en ræva sammenligning, helt ulikt polycount og teksturantall pluss at de to spillmotorene der garantert er laget for å løse forskjellige oppgaver.

Dessuten er det velkjent at Ubisoft bare har kunnet gi ut Creed-spillene såpass fortløpende fordi de bare har bygd neste spill oppå det forrige. Har ikke spilt noe spill i serien på 360 siden det første, så jeg aner ikke hvordan de neste så ut. Uansett: Det der er helt sikkert genuint, meeen jeg mistenker at det ikke er representativt for hvordan spillet ser ut som helhet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#53
Rotta: Det der er GPL med mods da.
 
#55
OK det det hadde overraskende mye glimt i øyet.

Sånn ellers er jeg nysgjerrig på om noen av dere vet om det er grunn til å satse på AC3, og om AC-serien tok seg opp igjen etter toeren? Jeg likte det første spillet veldig godt, selv om det ikke akkurat leverte hva det lovet (sluttsekvensen spesielt kan virkelig ta seg en bolle), men toeren var ganske ufokusert og usjarmerende, og jeg har fortsatt til gode å komme meg gjennom. Er det verdt å mase med det for å se Brotherhood og Revelations, og/eller AC3?
 
#56
Jeg liker Assassin's Creed-spillene veldig godt selv, mer det andre enn det første, men om man ikke liker det andre, tror jeg ikke resten er så interessant heller. Dess lengre man kommer inn i serien, dess mindre handler det om å planlegge snikmord, og mer om å fylle en fremgangsmåler mens man tar inn stemning. For meg er høydepunktet hittil Brotherhood. Med én stor by istedenfor flere små med masse øde mellom, har man god oversikt over sin egen fremgang, mens det aldri er for langt til det neste man vil gjøre. Jeg elsker også den superrare sci-fi-rammehistorien med romengler, og i Brotherhood var den på sitt beste.

Revelations er fryktelig. Det skulle opprinnelig være et 3DS-spill og ble med andre ord utviklet av de annerledes begavede utviklerne til de uinteressante, håndholdte Assassin's Creed-spillene. Lite skiller Istanbul fra Roma, og alle forbedringene fra Brotherhood er til det verre. Gripekloen ødelegger flyten i klatringen, det finnes ingen grunn til å lage sine egne bomber selv om alt man gjør blir belønnet med ingredienser, og det at deler av ens fremgang med sideoppdragene må forsvares ved å spille et veldig klønete og langtekkelig RTS-minispill med jevne mellomrom, er utelukkende et bevis på at utviklerne ikke skjønner hvorfor Brotherhood er gøy. Historiemessig skjer det eneste interessante i en DLC, og alle Desmond-delene er hoppeutfordringer i førsteperson mens han analfabetisk solilokviserer.

Assassin's Creed 3 har jeg snart spilt i ti timer nå. Stemningen er tykk, og emnet godt håndtert. Det er utrolig gøy å utenfor Animus-en kunne høre på Shaun sette ifra hverandre idéen om den amerikanske uavhengighetskrigen som rettferdig mens man like gjerne som Connor kan stoppe rødkledde skatteinnkrevere i arbeid med sta patrioter for belønning. Alt fra Revelations er heldigvis borte vekk, men dette er likevel virkelig, virkelig annerledes fra Brotherhood og 2, og det setter jeg veldig pris på, samtidig som jeg nå litt bedre skjønner at de ville holde på Ezio en stund til. Om resultatet ikke er perfekt, har de ikke tatt noen snarveier, men tilpasset seg motivet. Det kanskje beste bildet på spillets endring i form er at man nå har en oppdragslogg heller enn at man må fullføre oppdraget man tar før man blir sluppet videre. Det er bare et inntrykk, jeg har ikke utforsket noe særlig ennå, men spillet er også utrolig mye større enn de tidligere, og veldig lite av det er hustak. Nedsiden, bortsett fra at det ikke alltid ser bedre ut enn sine forgjengere, og at det har en del teknologiske problemer, er at jeg bortsett fra når jeg gjør hovedhistorien føler jeg har veldig dårlig oversikt, og tviler litt på om jeg vil nå 100% denne gangen.

Det kan godt hende det ordner seg, spillet har akkurat åpnet seg, og nå er jeg typen som ikke klarer et spill om det blir for fritt også, har alltid vært dårlig med Elders Scrolls altså, men dette er ikke det eneste jeg ikke vet helt hva jeg synes om. Fortellingen har en utrolig sær gang. De fem første timene, mer eller mindre, spiller man hverken som Connor eller Desmond, uten å si for mye mer. Mens dette varer, og enda litt til, har man ikke så mye annet å gjøre enn å ta neste oppdrag så fort det siste er ferdig, og dette er ingen omstendelig introduksjon til spillets bestanddeler. Det ene øyeblikket deltar man i militære operasjoner, det neste lærer man å jakte. Verre med snikmordingen. Tror jeg i alt foreløpig er enig med kritikerne. Dette later til å være det største og mest ambisiøse Assassin's Creed-spillet til nå, men dette er ikke serien på sitt beste.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
Spilte Brotherhood i litt over tjue timer selv, koste meg fram til harddisken konka og sletta saven min. Gidder ikke starte på nytt kan du si.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#58
Utrolig usikker på om jeg skal plukke med meg dette. Jeg prøvde meg både på 1 og 2, men falt raskt av. Settingen var spennende, men det var noe med spillmekanikken som virket svært upolert og lite tilfredstillende. Skal jeg gå i samme fellen denne gangen? Settingen denne gangen virker i hvert fall veldig spennende, og det kan jo være at man har endret på ting og tang. Vi får se om det blir julespilling.
 

Lodin

Der Waaaah
#59
Lol, Noen har bøffa en lastebil som var stappa med samtlige kopier av PC-utgaven som skulle til Belgia, Nederland og Luxembourg. Det inkluderte spesialutgavene og folk som har forhåndsbestilt den må ta til takke med en plebeierversjon. Uheldigvis for de som kjøper en stært utgave på svartebørsen har Ubi oversikt over alle CD-keysene og disse blir svartelista.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Joa, tenkte jeg bare såvidt skulle myse på min splitter nye nedlastede utgave av dette før jobb, men day one patch som lastes ned automatisk har ikke Steam hørt om, iallfall. 2GB til som må lastes ned, med linja mi er jeg heldig om jeg får spilt litt i morra kveld.