[Multi] Hashashin Creed 3: Creed Hard in USA

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Hah, linja mi dro gjennom så nå har jeg spilt Assassin's Creed 3 i et par timer (dvs. nok til å komme meg til koloniene og gjøre to oppdrag, cirka). Prologen var jo... ikke kjempespennende, men død og salte de hadde gjort seg flid med den. Det så skikkelig utsøkt ut, gjorde det. Og da er det bra å kunne melde at standarden holder seg når man først kommer til Boston, og hvis du er interessert i kolonitidens Amerika bruker Ubisoft cirka tre sekunder på å åpne glasset med små detaljer som vil få deg til å utbryte "oi det har jeg jo lest om!". Blant annet kan du ha en samtale med Ben Franklin om fordelene ved å ligge med eldre damer, beskue torget i Boston og se flere kjente bygninger. Elsker'e.

Og det er vel litt av greia. Jeg har en irrasjonell fascinasjon for uavhengighetskrigen og historiene/mytene omkring founding fathers og slikt, så AC3 kunne i praksis vært skamdårlig og jeg hadde ikke brydd meg stort. Heldigvis er det ikke det, da. MEN: Det er akkurat det samme som Brotherhood, hittil iallfall. Den største forskjellen er at hovedpersonen denne gang eier i alle bauger og kanter, han er en proper English dandy som har nøyaktig ingen tid til piss. Så derfor blir jeg trist når jeg tenker på at det ikke er han som er den egentlige hovedpersonen i AC3, bare kisen du styrer i tutorialen. :penga:

Men, ja, det ser pent ut. Dette er uten AA, Shadows på Medium og Geometry og Textures på maks. 40-60fps på den slitne riggen min er kurant spør du meg.


Når man slår av HUD-en vises fortsatt penga dine siden det tydeligvis er viktig å vite hvor mange kronasjer du har i pungen mens du loffer rundt på hustak.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#63
Hadde meg en runde i helga, der jeg spilte gjennom prologen og første delen av hovedhistorien. Det er AC så det holder. Det er ett eller snnet med spillmekanikken som jeg rett og slett ikke takler. Det føles kronglete og veldig tilfeldig ut, i tillegg til st jeg knapt har opplevd et spill som har slitt så mye teknisk.

Men i likhet med Fetthesten, så er jeg en stor historie-buff når det kommer til revolusjonen, så det er grunn nok til å lide seg gjennom gameplayet. Kan være at jeg rett og slett må bruke flere timer enn vanlig på å venne meg til alle nyansene.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#64
Dobbelpost fordi: RAEG-quit.

Det er ikke ofte jeg quitter et spill mens jeg banner høyt for meg selv, men joubisoft har klart kunstykket for meg nå. Etter å ha kronglet meg gjennom skauen med en hest som er totalt umulig å manøvrere, som henger seg opp i alt som er av buskas, steiner og trær, så skal jeg tyvlytte på to karer, mens jeg holder meg inne i en sirkel. Jeg har knapt noen gang opplevd en så tilfeldig og lite tilfredstillende spillopplevelse. NPCer som kommer i veien, kontroll som ikke responderer skikkelig, bugs og glitchete bevegelser. Hvordan en AAA-tittel kan oppleves så dårlig teknisk er forbi min fatteevne.

Jeg er også usikker på hva spillet egentlig vil at jeg skal være. Skal jeg være en brawler som bare ruser inn i baser og knuser alle, eller skal jeg snike meg rundt? Snikeelementene er så dårlig implementert, at dette nærmest blir en umulighet. Man ender opp i store masseslagsmål omtrent uansett hva man gjør.

Resten av spillet er også svært lite tilfredstillende. Frontieren, som er området mellom byene, oppleves som platt og livløst. Quicktime-eventsene som kommer når man blir angrepet av ulv/bjørn/gaupe (Les: HELE tiden) blir du lei etter 5 min. Ellers så skjer det ingenting der. Alt føles bare som en glitchete kulisse for fetch-quests. Red Dead Redemption, som hadde et hundre ganger så stort område å fylle, klarte dette uendelig mye bedre.

En ting skal spillet ha, og det er at sjøslagene er skikkelig kule. Synd det ikke er mer av det.

Nå legger jeg det fra meg på ubestemt tid, og prøver meg heller på Sleeping Dogs. Det er rett og slett ikke verdt å bruke så mange timer på noe som oppleves så mangelfullt.
 
#65
Det beste med denne spillen er uten tvil båt-delene. Resten er en kul setting misbrukt pga. mekanikker og pacing som masher langt dårligere overens enn hva de gjorde i Brotherhood aka. det beste Assassins Creed™.

Jeg vil ha et piratspill hvor de bygger videre på teknologien fra båt-delene. Open world, man kan gi fra seg roret når man vil og med fokus på utforsking av øyer og kapring av andre båter heller enn pullverisering.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#67
Har spilt de andre spillene i serien, men dette... virker det som jeg hopper over i sin helhet. Tror faktisk Jæveltango sin post over her var tungen på vektskålen.
 
#68
Jeg syntes det er motsatt, dette var faktisk det spillet jeg koste meg mest med utenom det første. De andre spilla brukte jeg uendelig lang tid på fordi de fort ble så kjedelige, mens jeg koste meg med dette. Spilte det riktig nok på PC og oppdaga vel at det ser veldig mye penere ut der og kontrollene fungerte veldig bra og føltes responssive. Var utrolig sjeldent jeg feila pga. kontrollene. om du ikke vil være brawler så må du rett og slett være mer tålmodig, er der hemmeligheten ligger.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#69
Det var da makan til produktivitet på jubelsoft i det siste. Føler AC3 såvidt er kommet ut.


E: Virker som noen løper rundt og skyter ned trailerne. Går sikkert an å søke fram en mirror hvis non skulle være nysgjerrig.
 
#71
Jeg vil ha et piratspill hvor de bygger videre på teknologien fra båt-delene. Open world, man kan gi fra seg roret når man vil og med fokus på utforsking av øyer og kapring av andre båter heller enn pullverisering.
Alle previews som er kommet i dag beskriver ca. akkurat dette spillet :psyduck: Jeg og er skeptisk pga. hvor skuffende 3 var, men håper vi får enda en overraskelse alá Brotherhood.