Heavenly Sword/Goddess of War

Opprinnelig en 360 tittel, men ble plukket opp SCEE. Kan forstå at de angrer litt nå, etter å ha sett litt in-game footage.
Se selv!

Ingame
Trailer
SITAT
Actor Andy Serkis, who is best known for his motion capture and voice work for the character Gollum in the The Lord of the Rings movies, is doing the voice and motion capture for King Bothan, one of the major characters in Heavenly Sword.[/b]
Kilde: Wiki

Spillet blir også kalt Goddess of War, pga veldig mange likheter til God of War. Så hva tror dere? Blir dette den første virkelig big hittern til PS3? Eller blir det bare en wannabe GoW-aktig game?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det fikk jo sparka i gang en solid dose interesse etter E3 2006 og blir vel markedsført som et realt must-have. Derimot har det av samme grunn en god del forventninger å oppfylle, spesielt med tanke på at det trenger å kunne skille seg fra God of War.

Fun fact: I en episode av Heroes sitter Mikah og mora Nikki og spiller Heavenly Sword på PS3.

Litt mer info om hva vi kan vente oss, håper bare på en dyp-figthing opplevelse.

The Heavenly Sword's three forms and Nariko's accompanying battle stances :eek:

It's been a year since we first saw Heavenly Sword at last year's E3. The quick demo we played featured redheaded "Goddess of War" Nariko, blades a flurry, engaged in an arena battle. At a press event earlier this week, we played a newer (and arguably shorter) one. The demo felt largely similar to the one played last year with the bulk of the fighting taking place in a small enclosed area where Nariko combats opponents on all sides. Starting off right after the segment shown on hit TV show Heroes, it features a short cut-scene (check out the videos tab above to see it), as well as a fight on top of a pillar and some quick rope running, complete with timed button presses, that leads up to the arena portion. But while Nariko travels over a larger area than before, the overall gameplay time seems to have shortened since the earlier demo, ending when a troop of enemy reinforcements charge onto the scene rather than with a mini-boss fight.
Timed button presses are used to rope run from mountainside to pillar top to arena. God of War comparisons aside, the way the timed button presses are executed is more akin to Dragon's Lair -- players are not so much triggering actions immediately with each successful button press (a lá God of War) as they are allowing the animations to execute properly by the correct interactions.
The Heavenly Sword's three forms and Nariko's accompanying battle stances, which she can switch between on the fly, are back with some added flare -- fiery sword sparks and other speed effect graphics have been added to give her whirling blades a more impressive feel. Speed stance is the quick close-quarters dual-wielding battle style she uses by default -- holding down L1 or R1 changes her stance to Ranged or Power. In Power stance, her swords transform into a large two-handed sword which deals a lot of damage but is slower to wield as a tradeoff. While in Ranged stance, Nariko whips around her dual chained scythe-like blades.

Each stance has a specific combat style with its own associated combos and finishing attacks (Power stance has a downward stab, impaling the grounded body of an enemy), which allows for a lot of options when it comes to beating down the minions of King Botan (mo-cap performance by Andy Serkis). For more stylish combat, there is a three-tiered special attack based on a meter that fills as you beat on enemies. The first level of attack has Nariko grabbing the enemy and snapping his neck, while the third level has her swinging her opponent around in a circle with her chain weapon. To gain enough rage points to execute a third tier special attack, we had to play through nearly the entire demo before we could unleash it on one of the last soldier's standing. Besides fighting with the Heavenly Sword, Nariko can also pick up items from the floor or defeated enemies and throw them at others. Nariko can even pick up a dead soldier and hurl it around like a body shield before throwing it. Using "aftertouch," players can manipulate the projectile path of thrown objects with Sixaxis motion controls, slowing down the camera speed for dramatic effect.

The battles are as flashy and dramatic as ever, with stunning graphics to boot, but this short and similar burst of gameplay demonstration leaves gameplay questions, like whether or not the final game will be mostly arena battles pieced together with cut-scenes, largely unanswered. But gathering from Sony's promises, it looks as though there may be more to Heavenly Sword than currently meets the eye, including weaponry such as crossbows and ancient bazookas as well as new unplayed combo attacks. We'll know more in the upcoming months.
[/b]

Les alt her!
Check out the video at GT!
Jepp, vi kan vente oss en dyp-fighting opplevelse...

Edit: Etter å ha sett igjennom clippet et par ganger kan vi allerede se at spillet har sine små "buggs" Men overall, spillet ser helt fantastisk ut, ikke noe å si på det.

Sorry for the dobble post!
Ikke lenge igjen før vi kan laste ned demo versjonen av HS, her leser vi at Dean Calver, lead programmer fra Ninja Theory gir oss litt info.

Heavenly Sword: demo and load time details
Added on 27/05/2007.

Dean Calver, Heavenly Sword Lead Programmer at Ninja Theory, recently revealed a lot of details on one of the most anticipated PS3 titles of 2007.

Speaking of Heavenly Sword's state of production, Calver said that "if you take the PSN demo we are currently doing, then we have a separate team (borrowed from Sony Cambridge) who are doing the work to make it a stand alone demo while the NT team are working on Beta. There’s still work for the main team fixing bugs and balancing but it's much less than full time."

Then going into more depth about loading within Heavenly Sword, he mentions, "Essentially our basic load structure, is that at the beginning of each chapter we have a introductory cut scene, while thats happening we are also caching data from Blu-ray to hard disk. This way when we actually are streaming while you play we can use both sources at the same time."

Finally, on the percent of power Heavenly Sword utilizes out of the PlayStation 3, Calvin said, "You only really have to know stats like this when your bottlenecked and we aren’t by the SPUs at all so…" This leaves us wondering how much power the SPUs actually contain. Looks like we'll have to wait a long time until we actually find out. [/b]
Link

Ser ut til liten interesse for dette spillet, som jeg syntes er veldig rart, men men...

Gamer tv Heavenly sword special

Må si spillet ser helt sinnsykt ut, dette må vel bli en must have til ps3, den første kanskje?

Edit:

Sett den ferdig nå og må si jeg er imponert. Høres ut som en solid historie og et gjennomførst combat system. Ellers så var jeg imponert over hvor lite God Of War følelse jeg fikk ved å se på demoen, på en positiv måte. Slik at det ikke ble som sagt før, Goddess of War.

Gleder meg til spillet kommer, og jeg skaffer meg nok en PS3 da

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Njaaa. Jeg for min del er litt redd for at dette blir et nytt God of War, med andre ord fin innpakning og lite tilfredsstillende gameplay. Det at det bare kommer til PS3 er liksom heller ikke med på å øke interessen. <_<

Heavenly Sword er uten tvil det første spillet jeg har åpnet øynene for til PS3. Fin innpakning og underholdene lettvindt gameplay kommer godt med når man bare har tenkt å slappe av med noe red chick-slashing i pene omgivelser, noe jeg ikke burde ha noe imot etter en irriterende slitsom dag. Men PS3 har et sinnsykt lunket spillbibliotek enda, noe som kanskje ikke er så rart med tanke på at konsollen er nyfødt her til lands. Om Heavenly Sword alene vil få meg til å trekke ut masse penger fra lommeboken kommer nok an på tilbakemeldingene spillet får, og hvordan det blir i forhold til Devil May Cry 4, som jo også kommer til 360. Er jo selvsagt mer spennt på Heavenly Sword i.o.m. at det er en helt fersk og ukjent tittel, men det må likevel fenge voldsomt med tanke på den nåværende prisen til PS3. Jeg håper i hvertfall på det beste og venter i spenning på nye eksklusive PS3-tittler som ikke inneholder ørten romertall.

Jeg ble igrunn imponert over de uttrykkene og bevegelsene figurene har i kuttscenene. Så realistiske utrykk har jeg ikke sett i et spill til nå, så der er i hvertfall spillet overlegent. Så kommer det an på den viktigste delene da, om spillet er underholdende. ^_^

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(Yetipants @ 08.07.07, 21.53) 72924
Njaaa. Jeg for min del er litt redd for at dette blir et nytt God of War, med andre ord fin innpakning og lite tilfredsstillende gameplay. Det at det bare kommer til PS3 er liksom heller ikke med på å øke interessen. <_<
[/b]
Fordi alle spill til PS3 er dritdårlige og brune, eller fordi PS3 er omg dyr i denne tråden også?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, fordi jeg ikke har PS3 og heller ikke har planer om å kjøpe en. :rulleøyne:

Kilik

Lokal moderator
En ting skal Sony ha og det er at det satses sterkt på nye IP-er: Resistance, MotorStorm, Lair, Heavenly Sword, Uncharted, White Knight Story, LittleBigPlanet, The Eye of Judgment.

En ting skal Sony ha og det er at det satses sterkt på nye IP-er: Resistance, MotorStorm, Lair, Heavenly Sword, Uncharted, White Knight Story, LittleBigPlanet, The Eye of Judgment.
[/b]
Når det gjelder LittleBigPlanet, lage custom maps, så dele dem med andre. Jeg tror det kan åpne muligheten for flere, kanskje noen på dette forumet også, å vise kreativiteten sin på den måten, det åpner mange dører for gamere.

Over til HS
Så å si være den første til å satse så mye på uttrykkene og bevegelsene, få dem til å bli så realistiske, det viser at SONY satser også. Det betyr jo ikke at dette blir årets spill, kanskje ikke en ordentlig hit engang. Håper de viser mer på E3.

Yeti, like før du får en mini ban, så pass på.

Advarsel er gitt!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For at jeg ikke eier en PS3? Okay. :p

Peter Yeti Moore, from Microsoft, 2005 E3:

Ohh, you don't need HDMI to get true High Definition, and thats just extra, we don't need a hard-drive, and video games can never reach 1080p.

There can never be 1080p games, and you don't need HDMI to get true HD graphics

Now:
Release of a new console, X-BOX ELITE, with HD, bigger-hard drive, give me your money!!!

SITAT(Yetipants @ 09.07.07, 01.35) 72945
For at jeg ikke eier en PS3? Okay. :p
[/b]
Mest fordi at du så absolutt må skrive "neeei detta var til denna ps3en gitt, og den har je' hørt va dyre greier så då bi det fort itte no for meg" hver gang playstation 3 eller et spill til den nevnes på forumet vil jeg tro.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat nå var jeg litt irritert over at spillet er PS3-eksklusivt, sånn at jeg ikke får spilt det på 360-en min, men greit.

Sancti

Terrorkatt
Dette *var* lanseringstittel til PS3. I USA. Det er ikke ute enda, og de har avertert etter lead designer i to år. Spillet fikk lunken mottakelse på TGS, der japsene kritiserte kampsystemet og animasjonen. Spillet er utviklet av et team som i utgangspunktet bare har én tittel under beltet, nemlig Kung Fu Chaos.

Jeg holder ikke pusten, men kan bli gledelig overrasket.

Jeg husker jeg testet Kung Fu Chaos, og det var faktisk ikke så ille. Innovativ design, men alt annet var ræva, typisk hvis ser på budsjette til spillet. Eller vent litt, det var veldig ille...

Kung Fu Chaos
* 6.3 IGN Rating
* 7.8 Reader IGN Rating
* 6.7 Press Rating Average
* Ranked #342 out of 1370 on IGN rated Xbox list
[/b]
At E3 2006. the game won the following Game Critics Awards:
Heavenly Sword

* Best Fighting Game.
* Next-Gen's Top 20 Playable Games of E3 - Number 1
* GamePro's Top 20 games - Number 1
* Gamespot's People's Choice Awards
* IGN E3 Award for Technological Excellence - Winner
* IGN E3 Best Artistic Design - Winner
* Meristation E3 Best PS3 Game - Winner
* GameDaily E3 Nod Award
* GameZone - BEST OF SHOW (Overall)
* IGN E3 Best Action Game - Runner up
* IGN E3 Best Graphics - Runner up
* IGN E3 Game of the Show - Runner up
* GameSpy Best of E3 2006 - Top 10 Console Game
[/b]
Syntes det der er en "liten" forbedring fra Kung Fu Chaos

SHDR

Gullmedlem
Den amerikanske spillpressen applauderer og roper og hoier og hyler på pressekonferanser. De elsker å bli markedsført til. Og Heavenly Sword har blitt markedsført som en underdog-story der management teamet til Ninja Theory ved hjelp av Jez San som "valgte" å investere "formuen sin" (greit, jeg spekulerer, men jeg mistenker at det var rimelig skitne penger han fikk ut av Argonaut før det sank, og at han trengte å reinvestere de midlene fort som faen. Jeg har ingen kilder, jeg bare leser mellom linjene) klarte å få bygget "drømmespillet" de alltid har ønsket å lage men aldri hatt teknologien til å realisere.

Kort sagt: Det er et spill med pupper, massevis av lett siterbare bulletpoint-innovations ("En hel co-prosessor dedikert til animasjon av hår!"), en kjendis med enorm kred i nerdeverdenen (det hjelper alltid amerikanske spilljournalister med å rettferdiggjøre sin interesse i mediet, og dermed er det nødvendigvis verdt dekning: "Look! We're credible!"), et av de første "skikkelige" spillene som ble vist frem til PS3 (ekte kode, og ikke bare prerendret tøys som Killzone og MotorStorm) ... Dessuten beviste spillet liksom at PS3 var så utrolig kraftig og fantastisk, og det liker også spillpressen siden det betyr at de kan skrive masse om hvor kul PS3 er og selge tonnevis med magasiner bare på det. Heavenly Sword luktet som opptakten til en sensasjon. Det stemmer forsåvidt, men ikke helt slik noen hadde regnet med. Slike E3-priser er stort sett som Oscar: Politikk, politikk, markedsføring, markedsføring, løgn og politikk.

Det er ikke rart HS fikk masse priser. Det som er jævlig rart er at storsatsninga ikke er ute av døra enda. Spillet har vært under utvikling siden 2004 eller så, hvis de fortsatt averterer etter DESIGNERE (som de gjorde så tidlig som i våres), kan det være trøbbel i gjære. Ikke nødvendigvis, for all del, men jeg tror det er god grunn til å være skeptisk. Hvis et spill blir utsatt, er det generelt ikke fordi prosjektet er i god stand. Og ikke kom trekkende med for eksempel Spore. Spore har aldri vært utsatt, fordi det ikke har hatt noen lanseringsdato.

Altså spillet har potensial til å bli en ordentlig "showcase" for PS3, og det er akkurat det PS3 trenger nå. Grunnen til hvorfor jeg er så hypp på spillet er faktisk ikke grafikken, heller ikke dama, men fighting systemet. God Of War syntes jeg ble noen ganger bare mash mash mash...woohoo, kom deg videre.

Etter det jeg har lest og sett av fighting systemet til HS, så ser det lovende ut. Kampsystem som baserer seg på både melee og ranged, jeg vil nesten si spillet ligger på samme nivå som DMC, dybden. Du har tre forskjellige fighting stances, så kan du kombinere alle ved å bytte stancer i combone, mens du er i lufta. Mange muligheter der, og da er det heller ikke så dumt at spillet ser fantastisk ut.

Det som også så gjennomført ut, og ikke bare en gimick for å bruke muligheten var at du kunne bruke SIXAXIS til å kontrollere gjenstander du kaster.

Eneste likheten jeg kan se mellom GoW og HS er egentlig at begge er i combat-focused adventure sjangern. De startet å lage spillet ca tre år siden, da var vel GoW akkurat kommet ut?