Heavenly Sword/Goddess of War

#41
Det er pikslete fordi filmen (cut schene) er prerendret. Sannsynligvis i litt dårligere oppløsning for å gjøre loadetiden kjappere. (Spillet loades inn i minnet imens filmen spilles av.)

Forøvrig rimelig shabby kvalitet - jeg ser pikslene på 720p også, så håper de velger en bedre codec\bitrate til fullversjonen.

Har forresten sett noen fler filmer av ansiktsanimasjonen og voice actingen senere i spillet - og dette ser faen meg bra ut. De sier mye interessant om inntrykket de sitter med etter å ha spilt en del lenger i siste episode (95) av 1up Show. Bra footage også.

Andy Serkis (aka. king kong, gollum) har mesteparten av skuespillet også, så vidt jeg har fått med meg.
http://www.gamevideos.com/video/id/10534
Blir morro å se i aksjon. ^_^
[/b]
Wow, fresh, dette så bra ut!

Men Nova, fikk du også problemer når du skulle hoppe fra tau til tau helt på førsten, føltes ut som lyden forsvant, veldig rart.

Andy kan sakene sine, dette var top class acting.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#42
Har ikke opplevd det selv, men har hørt at andre har hatt samme problemet. Forhåpentligvis skyldes det at demoen er (rundt) ett år gammel.
 
#43
Ser bra ut.
Virka kult at du kunne skifte mellom stances midt i en kombo, det åpner egentlig veldig mange muligheter.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#44
Nå har en kompis og jeg eksperimentert enda mer med combo-lista til spillet, og funnet ut flere SIXAXIS-funksjoner. Gå til combo list og sjekk ut sida som heter Aerial Combos.

Hold inne ranged, trykk trekant, RIST STIKKA - en cutscene vil starte hvor Nariko slenger fienden opp i lufta - og mens dette pågår, trykk inn comboen. Massiv skade™!

edit: Du kan trykke ranged+firkant før du rister stikka for en bakkebasert variant, men ingen comboer for denne er nevnt på combo-lista …
 
#45
Heavenly Sword Fugle Boss Fight With Suck Ass Music

Jeg håper musikken er noe gametrailers har satt på fordi det var jæææævlig ræva!

Sånn ellers må jeg si for første gang at dette ikke ser så bra ut.

00:10-00:13 se i vinduet der hvor fugle homsen står

00:49-00:51 Ser ikke bra ut

01:10-01:13 Se på sverdet han holder øverst, ser ut som noen frames blir borte der og sverdet han holder i andre hånda si, han holder jo ikke det!!

Mulig dette er gammel matriale og jeg bare håper de har fiksa det.


Edit: 'Leg. of the Sword'
 

Kilik

Lokal moderator
#48
7.0 hos IGN
Solid grafikk, men forferdelig struktur og repeterende er konklusjonen. Seks timer og lite replay value. Style over substance...
 

Kilik

Lokal moderator
#50
Høres strengt tatt ut som 5/10 spør du meg, men det er jo IGN.

Samme anmelder ga 7.5 til Reservoir Dogs (PC)...
 

Kilik

Lokal moderator
#52
To muligheter:

1.Han er inkompetent.
2.Man bør holde seg unna HS.


Forresten, siste Edge-anmeldelser:

Heavenly Sword - 6
Bioshock - 8
Warhawk - 8
MOH Airborne - 7
Stuntman Ignition - 6
Heroes of Mana - 6
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#53
Hvor fikk du de tallene fra? Edge for september inneholder dem jo ikke.

(Ble mer interessert i Warhawk nå, forresten)
 

SHDR

Gullmedlem
#54
Jeg tror jaggu jeg hadde rett. Igjen. Tidligere track record for utvikler: Lite god. Respons fra Tokyo Game Show: Lite god. Forhåndshype fra pressen: Altfor god.

På den annen side ... IGN gav God Hand et eller annet veldig lavt, hvilket betyr at de ikke skjønner en dritt av kampspill, og at jeg ikke tar deres ord for god fisk denne gangen heller. Jeg venter til Eurogamer eller Edge sier noe. Dersom Edge faktisk har sagt 6/10, blir det mye LOL her i gården. Ryktene vil ha det til at Lair er dårlig også. Folk som har spilt det på Qt3 sa at det var tregt og uresponsivt, at spillet minnet mest av alt om en reskin av Rogue Squadron. Tre anmeldere hos EGM gav spillet under seks av ti. Spillet har i ettertid blitt utsatt såvidt. Kent William kalte spillet "påfallende dårlig" da jeg snakket med ham i helgen.

Håhåhå. PS3 exclusive? Moar liek PS3 NIIGAHPLXusive!
 

Kilik

Lokal moderator
#55
Thinaran: Rappet fra Eurogamer-forumet. Edge #180 visstnok. Warhawk ble interessant ja. Halv pris også.
SHDR: Lair fikk 5.0 i PSM. En så svak karakter i ei PlayStation-blekke lover ikke bra. Selv IGN (!) nevnte i en preview at det var "painful, repetitive and not very fun". Oppdatert 31.august: Fikk 4.9 hos IGN...
 
#56
Da er eurogamer sin anmeldelse ute, og kan leses her. Ser ut til at det er ok, men ikke lver helt opp til forventningene. Sorry, nilo.

SITAT
The most disappointing games aren't the low-scoring Driver 3 out of 10s - those are just the road crashes we point and laugh at. Those are beyond redemption. No, the really gutting ones are always the ones that just fall short of greatness, where you feel sure that with a bit more polish and refinement that they could (and perhaps should) have been amazing. Heavenly Sword is that sort of game: your sense of disappointment is amplified because it's clear that Ninja Theory handled so many elements exquisitely. It really did have the potential to be the PS3's first must-have title - yet, somewhere along the line it doesn't quite deliver. For PS3 owners, the wait for the killer-app goes on.[/b]
 
#58
Jeg blir så forvirret nå om dagen. Forhåndsomtalene er helt forskjellig fra de virkelig omtalene. Som jeg skrev tidligere så bør man faktisk lese hva som er galt. Kanskje de har trukket på ting som ikke spiller noen rolle for deg?

På annen side så har jeg aldri sett på Heavenly Sword som "årets spill" kandidat slik mange andre har gjort. Spillet ser jo helt fantastisk ut, men det ser så veldig kronglete ut å spille selve spillet. Til dere som har prøvd demoen: Hvor god respons er det på kontrollen?


EDIT: Jeg stiller meg fremdeles til at 6 i realiteten skal være en god karakter. Hvis EDGE, som er nogelunde oppegående, gir det 6 så vil jeg som gamer gi det en sjanse.
 

Sancti

Terrorkatt
#60
7/10 fra EG, 6/10 fra Edge og 7/10 fra IGN? Det er da det lønner seg å nærlese omtalene. Det virker som om spillet får en del slack fordi det er visuelt spektakulært, mens kampsystemet virker repetetivt og litt lite givende. I det hele tatt virker det som om sammenligningene med GoW har vært rimelig treffende: Style over substance.

Jeg har hørt litt word-of-mouth som hevder at kampsystemet blir bedre og bedre jo mer du legger i det, men Edge pleier absolutt å ha sitt på det rene når de omtaler mekanisk sofistikerte spill. Dermed velger jeg å anta at de har det denne gangen også, og at Heavenly Sword dermed ikke har et særlig godt kampsystem. Og hvem er overrasket? Vi hørte dette fra TGS for snart et år siden: Ujevn animasjon og knotete kampsystem. Konklusjon: Amerikanere kan ikke lage sofistikerte nærkampsystemer, og det kan ikke briter heller. Japsene beholder tronen.

Jeg kan tenke meg at Heavenly Sword er knallbra om du ikke bryr deg så mye om mekanikken og heller vet å sette pris på spetakkelet. Slik som God of War, da, og da er det jo en viss sjanse for at jeg kommer til å like det siden jeg likte GoW enormt godt. Jeg har ingen problemer med å identifisere svakheter med det likevel. Kampsystemet der kan jo teknisk sett overses fullstendig, men spillet blir betraktelig lettere og mer tilfredsstillende om man faktisk mestrer det (og da ser man at det ikke er så ille, men selvsagt ikke akkurat på DMC/NG/GH-nivå).