Heavy Rain: The Mozarella Killer [PS3]

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
Bare litt over en måned igjen til det nye fra Fahrenheit-skaperne blir sluppet ut og så langt ser det ambisiøst ut i det minste. :D
[yt]JKPPdgBK3r8[/yt]

Altså, Heavy Rain ser ut til å bygge videre på måten man spiller i Fahrenheit: Mye dialog med flere valg som forhåpentligvis leder til flere slutter og Quick Time-events av den utradisjonelle sorten.
Det som gjør dette spillet så unikt er de at man har kontroll på fire figurene; en far, en purk, en sckjærring og en detektiv og sånn som jeg har forstått det har ikke disse noen relasjoner, men hvis du driter deg en som f.eks purken og er frekk i kjeften mot en neger og blir drept, så vil spillet fortsette, men drapet vil ha konsekvenser på de tre gjenværende.
Ellers så har de vært ganske private når det gjelder historien, bortsett fra at det har med en seriemorder som etterlater seg spor i form av .

Dette spillet stikker seg frem i en tid hvor alle spill som er voksne er generiske skytere med ræva historie. Det er fremdeles godt mulig at dette blir slaktet, men så lenge det er mens de prøver på noe helt nytt i spillbransjen gjør det meg ingenting. Mitt håp er at dette starter en bølge overambisiøse spill med fokus på interresante historie.

ITT: General thoughts about this game. Vil dette eie?

Ja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg tror det vil eie. Får bare håpe at spillet ikke er like forutseende som Fahrenheit var, med tanke på kulda her til lands nå om dagen venter jeg bare på at en Maya-gud skal slåss mot Internett når som helst her.

Edit: Sånn ellers imponerte Fahrenheit mer i brede strøk enn konstant underveis. Jeg håper på at Cage og gutta leverer noe enda mer fokusert i Heavy Rain, en mer konsentrert historie (historien i Fahrenheit skipper over tre uker eller noe sånt underveis fordi studioet fikk beskjed om å gjøre spillet ferdig på noen måneder eller pakke snippesken), og en enda mer høyoppløst verden enn tidligere. Har trua på det også, de sekvensene som har blitt sluppet så langt hinter mot et enda mer raffinert QTE-system (merk at Fahrenheit er unntaket som bekrefter regelen om at QTEs er drit) og flere tråder å utforske i løpet av spillets gang. Har med vilje unngått å se og lese så fryktelig mye om spillet, fordi jeg vil overraskes når jeg setter skiva i PS3-en. Stort håp og lave forventninger er eneste måte å rulle på. ^^

Editedit: Bare for å nevne et eksempel på hvor ettertrykkelig Fahrenheit tidvis lyktes så spilte jeg gjennom flere av dialogsekvensene mange ganger etter hverandre for å utforske samtalene skikkelig. Når et spill får meg til å bruke tre kvarter på å prate med en homo om kjærlighetslivet til ei dame som ikke finnes da har det gjort ganske mye riktig. Den episke starten hvor du må komme deg ut av veikroa er også utforsket noen ganger, for å si det sånn.

Og såklart strippescena. :mafia:
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#3
Jeg har vel spillt gjennom Fahrenheit en seks-sju ganger for å utforske alle mekanikkene, av typen "vel, hva skjer hvis jeg heller velger å gjøre sånn og gjør det vanskeligere for henne?". Selvsagt kjipt med rushjoben på slutten, men får krysse fingre, tær og rumpeballer for at de får nok tid på seg til å lage et klassespill this time around.

Og at mitt første møte med spillet ikke blir KW som skriker NEI IKKE SÅNN.
 

Kilik

Lokal moderator
#4
Ingen spill har imponert meg mer i starten og ingen spill har skuffet meg mer på slutten enn Fahrenheit, 7/10. Enormt potensiale. Jeg har trua.
 

oma

Village Drunk
#5
Det var ett av spillene som solgte konsollen for min del.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Jeg har ingen forventninger til det i det hele tatt. Frykter at det lett blir et nytt Fahrenheit så derfor har jeg driti i alle trailere og hype. Trur det er lurt i å bare hoppe i det uten å vite så mye på forhånd.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Virker ikke sånn, Quantic har jobbet tett med Sony for å få i stand sakene.
 

oma

Village Drunk
#10
Jeg har ingen forventninger til det i det hele tatt. Frykter at det lett blir et nytt Fahrenheit så derfor har jeg driti i alle trailere og hype. Trur det er lurt i å bare hoppe i det uten å vite så mye på forhånd.
spill man skal ha ser man ikke trailere eller hype til uansett.
 

demake

Seksuelt godteri
#13
Heavy Rain blir enten pur bæsj eller awesome frihetsfølelse. Skal ha det uansett, bare fordi.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#14
Jess, om dette bare får pisskritikk og alle sier det suger så må jeg nok fremdeles kjøpe det fordi det er så spesielt. Men så er det de som tenker den andre veien også.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#17
Det der er den amerikanske box arten, de har en lov borti statene om at deres må være ræva.
 

Kilik

Lokal moderator
#19
Heldigvis er vi litt mer sofistikerte i denne verdensdelen. Euro boxart samt limited-utgave eksklusiv til Europa:

 

Lodin

Der Waaaah
#20
Så det man får med er et fancy cover, en bretta papirfugl, en plakat med no info og no DLC?

Åssen former man engang DLC til et spill med en så strict narrativ?