HL2: Episode 2 til PS3/X360/PC

Lodin

Der Waaaah
#21
Overasker dette noen? Sist jeg sjekka har aldri Valve greid å slippe et spill til den datoen de først sier.
Er ikke hele poenget med episodisk slipping borte når det tar et år mellom hver episode? :rulleøyne: Enda mer patetisk siden Telltale ser ut til å være fint i rute til å slippe Sam & Max del to neste måned.
 
#22
SITAT(Lodin @ 11.11.06, 11.46) 34154
Overasker dette noen? Sist jeg sjekka har aldri Valve greid å slippe et spill til den datoen de først sier.
Er ikke hele poenget med episodisk slipping borte når det tar et år mellom hver episode? :rulleøyne: Enda mer patetisk siden Telltale ser ut til å være fint i rute til å slippe Sam & Max del to neste måned.
[/b]

Nå er jo Half-Life mye mer teknisk enn Sam & Max da. Om det er bra eller ikke kan diskuteres..
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#23
Mye mer teknisk? "Avansert" er ordet du leter etter, gutt. Men ja, HL2:E2 inneholder jo også Portal og Team Fortress 2, og det må jo sies å være en litt større pakke enn sist gang. Ett års ventetid er kanskje litt mye mellom episoder, men så gikk det tross alt 6 år mellom HL1 og HL2, så da blir det kanskje ikke så ille alikevel, selv om jeg hadde håpet på en release rundt påske.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
SITAT(Sulky @ 11.11.06, 12.21) 34157
Nå er jo Half-Life mye mer teknisk enn Sam & Max da. Om det er bra eller ikke kan diskuteres..
[/b]
Men så bruker bare Telltale en måned mellom hver episode da. :p
Poenget mitt er vel heller at en så avansert sjanger som et toppmoderne FPS ikke egner seg til den episodiske formen siden selv seks måneder er for mye. Forøvrig hadde det ikke vært noe problem å lage nye episoder til riktig tid hvis de kun hadde holdt seg til selve innholdet istedet for å oppgradere Source motoren til stadighet. Jeg vil bare vite hva som skjer videre med Alyx og driter i om hu har fått stinkmapping og shadere i lollaen.
 
#25
SITAT(Mandark @ 11.11.06, 12.30) 34160
Mye mer teknisk? "Avansert" er ordet du leter etter, gutt. Men ja, HL2:E2 inneholder jo også Portal og Team Fortress 2, og det må jo sies å være en litt større pakke enn sist gang. Ett års ventetid er kanskje litt mye mellom episoder, men så gikk det tross alt 6 år mellom HL1 og HL2, så da blir det kanskje ikke så ille alikevel, selv om jeg hadde håpet på en release rundt påske.
[/b]

Teknisk avansert kanskje? Nei, det jeg mente var at Source motoren viser mye mer muskler enn motoren som blir brukt i Sam & Max.
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Og det er ikke der problemet ligger. Problemet ligger i at Valve har begynt å gå på steroider for å kunne pumpe enda fler muskler inn i Source og det er vel egentlig ingen som har bedt om det?
 
#27
Det eneste jeg får ut av Valves steroidebruk er at PCen min henger mer etter.... :grine:

Jaja, får satse på xbox 360 versjonen når den kommer ut.
 

Kilik

Lokal moderator
#28
Man hadde vel håpet på at da Valve annonserte episodeopplegget at HL-snacks skulle dukke opp på løpende bånd, men episode 2 som opprinnelig skulle komme ut i fjor høst er utsatt til vinter 2007/2008. Altså ett år til å vente... Heldigvis vet man at med Valve er det ikke development hell, men perfeksjon som er grunnen.

EDIT: Ser nå amerikanske nettsteder skrive fall 2007 i stedet for winter som Eurogamer, så da kan vi nok vente spillet i 4.kvartal. Uansett lenge å vente.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Den dagen Valve lanserte konseptet med episodisk innhold og sa vi skulle få litt mer spill med bare noen måneders mellomrom mellom hver gang. <_<
 
#34
Litt interessant å vite at lanseringsdatoen til Episode 2 nå befinner seg lenger borte enn det lanseringsdatoen til Episode 3 var. Mon tro om hvor mange utsettelser det skal til. Half-Life: Orange kan lett bli en fantastisk pakke. Kommer nok til å runde Half-Life 2 og Episode One enda en gang på 360.
 

Kilik

Lokal moderator
#35


Ute 9.oktober til PC, X360 og PS3. Prisen skal visstnok være $59.99, trolig 500-600 kr. her til lands. Dette inkluderer da HL2 og HL2: Episode 1 også. Det blir ikke mulig å kjøpe de nye spillene alene med unntak av Steam.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Spørs vel om ikke Steam blir veien å gå her i gården, gitt. Satser på litt rabatt i forhold til butikkpris. ^_^
 
#37
Ser frem til den oransje boksen jeg, endelig skal jeg få spilt HL2 uten å måtte oppleve dårlig grafikk, lægg og vanvittige loadetider som PCen min gav meg. :/
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#38
Samme her. Du vet, siden de KANSELLERTE DEN SVARTE SLIK AT JEG MÅ KJØPE TING JEG ALLEREDE EIER! ARGHARGHARGH! NERDRAAAAGE! :argh:

Men ja, jeg tviler ikke et sekund på at det blir good shit.

Sånn apropos HL2, den meget etterlengtede Insurgency-modden ble akkurat sluppet(to timer siden, faktisk) og jeg har testet den nå. Jævlig bra saker. Kan lastes ned fra bl.a. Battlefield.no(gå til menyen til venstre og velg filer -> Half-Life 2-mods -> Insurgency beta), den offisielle siden er bare å glemme pga. enorm pågang.
 
#39
Da var The Orange Box kjøpt og betalt for. Men herregud for en latterlig nedlastningshastighet jeg får fra Steam, hele 200kb/sec :argh:
Ikke imponerende i det hele tatt, trodde jeg skulle få spille TF 2 i kveld.

Får ihvertfall noe å glede meg til etter jobb. Garantert ingen overtid på meg i morgen.

Edit: 80kb/sec. Jeg tror jeg åpner meg et par øl jeg...
 
#40
Kanskje et teit spørsmål, men kan jeg starte rett på episode 2 hvis jeg kjøper boksen til 360? er ikke så keen på å spille igjennom hl2 og ep1 igjen.