HL2: Episode 2 til PS3/X360/PC

#61
SITAT(Yetipants @ 12.10.07, 19.11) 85293
Protip: Half-Life 2 Deathmatch er konge, bare man spiller med noen vettuge folk. Og siden det ikke er noen som spiller HL2DM på nett nå, er det bare vitalt på LAN. Dessverre. :(
[/b]
Der sparte du meg nettopp for 9.95$
 

Jante

privileged CIS shitlord
#62
SITAT(Yetipants @ 12.10.07, 21.11) 85293
Protip: Half-Life 2 Deathmatch er konge, bare man spiller med noen vettuge folk. Og siden det ikke er noen som spiller HL2DM på nett nå, er det bare vitalt på LAN. Dessverre. :(
[/b]
Enig, det er litt fett på LAN, men desverre for få maps. :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
Mekk dine egne. Det er lett.

Å få dem til å bli noe bra er derimot ikke lett, men samma det. :p

Dirty D: Jeg står alltid til tjeneste. ;)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#64
SITAT(Jante @ 13.10.07, 00.57) 85318
Enig, det er litt fett på LAN, men desverre for få maps. :(
[/b]
Protip: det finnes lassevis med sinnsykt feite maps på den derre verdensveven som folk pleier å snakke om.
 
#65
Jeg stusset selv på om folk spiller HL2: Deathmatch enda.
Altså, jeg vet jo at folk enda spiller Quake. Får heller spille TF2. Men jeg vil skyte dasser på folk :(
 
#68
Fikk dette igår, og det ser ut til å være en suveren pakke. Har tidligere bare spilt HL2, så jeg har startet på Episode 1 samt kost meg litt med Portal. Etter en skuffende enspillerdelopplevelse i Halo 3, som nok en gang ikke klarte å dra nytte av de fantastiske bøkene, er det deilig å komme tilbake til Valves mesterverk. Jeg syns spilldynamikken er hakket mer gjennomført i Halo, men både historie og stemning er langt bedre her. De er vel ganske forskjellige sånt sett, men når de blir kjøpt inn i samme månedsintervall er sammenligning uunngåelig.

At Episode 2, ifølge ryktene, er enda bedre enn originalen, gjør det bare enda bedre.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#69
Sånn passe relatert, 4chan er på farten igjen. Denne gangen dreier det seg om en mail som Gabe Newell svarte på(de som har spilt HL2/E1/E2 med kommentarspor vet at han alltid sier at du kan sende ham en mail for å si hva du synes om spillet).

Det begynner med en relativt uskyldig mail:



Håh, svar fra Gabe gitt:



Men vent, hva er dette? Jo, det er vår gode venn OWNED!

 

K999

Keystone State Of Mind
#70
Da ble jeg akkurat ferdig med Ep. 2, har sitti siden elleve i morges. Ikke så langt, men lengre enn Ep. 1.
Likte det utrolig godt, god grafikk. Bedre enn Ep. 1 for min del, og gleder meg sykt til Ep. 3 nå.

Runda også Portals igår, og det var helt okey, en utrolig fet måte å lage et spill på, men selve Test Chambers levlene var kjedelige, og noen litt for lette. Skal begynne på Advanced Test Chambers nå, så vi får se.

Team Fortress 2 har jeg enda ikke kommet meg til, men får teste det iløpet av kvelden/natta.
 
#71
(Nicholas som tazezatazter)

Jeg og en kompis (er på brukeren hans nå) kjøpte hver vår oransje eske på torsdag (jeg tok 360-versjonen, han kjørte PC), også har vi spilt fram til igår natt mer eller mindre sammenhengende. Førsteprioritert var selvfølgelig å komme igang med (og gjøre ferdig) Portal, som jeg kan avsløre var latterlig bra saker. Akkurat kort nok til at jeg ikke gikk lei, og så og si ingen spesielt frustrerende partier.

K999: Protip: Det var aldri meningen at testkammerne skulle være spesielt vriene. Det sjenniale med hele opplegget var at testkammerne fungerte som treningsseksjoner som lærte deg diverse teknikker du kanskje innså du måtte ta i bruk mot slutten av spillet. Det faktum at du ikke skjønte det betyr vel at det fungerte. :D Hvis ikke anbefaler jeg de avanserte versjonene, de kan være mektig kranglete.

Episode 1 og 2 sparer jeg til jeg gjør meg ferdig med HL2 først (kom vel rundt 90% inn i det på den gamle burken, men slutta på minuttet jeg hørte det kom en 360-versjon). Strever meg gjennom Nova Prospekt, og har akkurat kommet til min favorittdel i hele spill (hint: nei, nei, ikke i det hele tatt), nemlig celleblokk D, hvor man må sette opp sentries slik at de kan veltes av granater to minutter senere, og bli fullstendig overkjørt av Combine-vakter. Bevares, det er fortsatt et rasende festlig spill, selv om Valve godt kunne jobbet med:

1) "Oi, masse helse og ammo, gitt. LURER PÅ OM IKKE DET SKJER NOE NÅ ALTSÅ."

2) Jada, dere har en ordentlig fysikkmotor, la meg bare slippe å måtte dumpe hvitevarer oppi kurver hele tiden og hva faen.


Team Fortress 2 er også rasende festlig, selv om sammarbeid og koordinasjon er nøkkelord mange gjerne overser. Det skal ikke mye til for å ha et godt angrep (en heavy og en medic er for eksempel den enkleste oppskriften på rævspark), men når over halvparten av laget er mer opptatt av å løpe rundt som spies blir det faenmeg vanskelig. Forhåpentligvis pakker alle Halo-fratfuckene seg til helvete vekk iløpet av en uke eller to slik at det faktisk blir mulig å spille med noen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#72
Jeg er enig angående TF2. Jeg spiller mest med medic for tida. Og man føler seg litt som en homo der man løper og healer folk som ikke har peiling på, eller er interessert i hvordan de skal dra nytte av - at de faktisk har en føkkings healer ved sin side.

Forresten noen som vet om det allerede er mulig å mekke portal-maps med SDK-en?
 
#73
Tenkte å kjøpe spillet på Elkjøp til 495, butikken på Forus. Er det noen kjeder som selger spillet billigere?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#77
SITAT(Archtor @ 19.10.07, 12.31) 86016
Sånn passe relatert, 4chan er på farten igjen. Denne gangen dreier det seg om en mail som Gabe Newell svarte på(de som har spilt HL2/E1/E2 med kommentarspor vet at han alltid sier at du kan sende ham en mail for å si hva du synes om spillet).

Det begynner med en relativt uskyldig mail:[...]Men vent, hva er dette? Jo, det er vår gode venn OWNED![/b]
Ja hehe der ble han så eid at han fikk postnummer 6770.

Han ble rett og slett nordfjordeid.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#78
SITAT(Yetipants @ 21.10.07, 00.20) 86158
Han ble rett og slett nordfjordeid.
[/b]
Jeg blir alltid like overrasket over at noen(andre enn meg/i det hele tatt) har hørt om dette lille, men sjarmerende, stedet.


Jeg skal kjøpe Orange Box til 360 skikkelig skikkelig snart, og etter alt å bedømme, kan jeg bare glede meg (noe jeg gjør)!
Hverken spilt Half-Life 1 eller 2, men regner ikke med at det er nødvendig for å få en noen gode timer med høy-kvalitets spilling.
 
#79
SITAT(Novastrum @ 20.10.07, 18.17) 86138
Jeg er enig angående TF2. Jeg spiller mest med medic for tida. Og man føler seg litt som en homo der man løper og healer folk som ikke har peiling på, eller er interessert i hvordan de skal dra nytte av - at de faktisk har en føkkings healer ved sin side.
[/b]
Amen, broder. Har klokka litt over en time som medic selv, og det er klart irritasjonen lister seg saktens innpå når du aktiverer übercharge på en en Heavy og han rygger unna motstanderneog heller spiller skikkelig defensivt. For eksempel. Det er som sagt sånne småting jeg tenker retter seg ut iløpet av de nærmeste ukene, men inntil da anbefales det uansett å spille med kompiser.

Lekt litt mer med de forskjellige klassene nå, og jeg tror jeg liker Medic, Scout og muligens Pyro best. Pyro er ganske greit om du klarer å forholde deg til spillereglene for klassen hans (dvs trange områder, bruke hjørner til din fordel, generelt sett beholde overraskelsesmomentet), og en hagle i backup er heller ikke å forakte. Scout avhenger litt av brettet, men at han tells som to personer når man capper points er ingen uting, og en litt dreven spiller kan gjøre mye ut av ham i nærkamp også, ettersom han er djevelsk rask og kan dobbelthoppe. Medic er en selvfølge om laget har en Heavy men ingen andre medics.

Engineer, spies og snipers holder jeg meg som regel unna - førstnevnte fordi det mest sannsynlig finnes to eller flere på laget allerede, og jeg har ikke nok kontroll på bra plasseringssteder for SGer til å rettferdiggjøre klassevalget, mye av det samme med spioner, og sniper er bare så sinnsykt spesialisert.

Fortsatt Nicholas, forresten.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#80
Kjøpte Orange Box på torsdag etter skolen. Åå fy faen, for et tilbud for meg som heller ikke hadde spilt HL:2! Til og med coveret er badass.

Har spilt masse HL:2, for jeg vil helst bli ferdig med det før jeg starter på Episode: One eller Two.
Har spilt litt Portal også, er nesten ferdig etter 90 minutters spilling, men jeg elsker TF:2. Jeg begynner å bli litt god også.
Grafikken er et genitrekk og gameplay.... gah! Tror jeg aldri blir lei av å se fiender sprenge i biter, eller Spy sine kle-seg-ut-som-dem taktikker som er rimelig bra hvis det er en fiendlig Medic i nærheten. De må føle seg som retards når de healer meg...
For meg er dette 11/10 verdig! Kjøp hvis du ikke har Portal, TF2 eller E: Two, men kjøp hardere hvis du ikke har HL:2 som meg! Ammagahhd...

PS: Jeg lurer på om man patcher på Steam? Er det liksom muligheter for at mer blir lagt til i spillet?