HL2: Episode 2 til PS3/X360/PC

Drauden

SGs kollektive lillebror
Trenger litt hjelp.
Hadde et kræsj i Team Fortress 2, som selvfølgelig må hende iblandt, men etter at jeg lukka programmet og skulle gå på det igjen via Steam, var Portal, Team Fortress 2 og Episode 2 borte fra 'My Games' og jeg hadde bare HL:2 og Episode 1 igjen der. Dette skjedd med noen av dere før?
Gjerne hjelp meg :)

EDIT: Prøvde så å komme meg inn på HL:2 og Episode 1, men de var visst også borte. Står bare at jeg kan kjøpe dem online... ka fan' skjer?
 
Jeg skaffa meg Den oransje boksen i dag, og det virker som at jeg har fått utrolig mye for penga, med tanke på at jeg aldri har spilt HL2 før, unttatt et par timer hos en venn. Så jeg regner med at jeg har mye å glede meg til framover.^^
Men det er noe som irriterer meg litt, som ikke har med spillet å gjøre egentlig: jeg tror nok jeg var litt sjapp på installasjonen og valgte norsk tekst på spillene, så nå er all teksten i spillet norsk, på menyen og også ingame. Dette er faktisk litt forvirrende siden jeg alltid er vant til engelsk på menyer osv, så lurte på, hvordan kan jeg få bytta om til engelske tekster igjen?
 

Lodin

Der Waaaah
Tror det er fordi du la inn norsk utgave av Steam som ligger på disken. Ble fiksa ved at man sletta hele skiten samt spill, lasta ned Steam fra hjemmesida og la inn spilla fra disken igjen.
 
Ser at boksen koster kun 265NOK hos Play-Asia.

Regioninfo:
SITAT
Asia, No Region Protection[/b]
Betyr dette at menyene er på japansk eller er det på engelsk? :p

Og pleier de å merke pakkene som gave hvis du ber om det?
 

Halky

Veteran bruker ;)
Ehm, antar dette er en konsol versjon? Skaff deg det heller på pc, bedre der ;) Og ikke krever det allverdens heller siden HL2 er såpass gammelt som det er.
 
Znaak: Hvis du titta litt lenger ned på siden står det at det er på engelsk. Du kan sende en mail å spørre om de gjør slikt før du bestiller.

Halky: Det var aldri spørsmål om hva han skulle kjøpe det til, var det? The Orange Box funker mer enn fett nok på 360, sett bort ifra lagproblemer i Team Fortress 2, men dette blir nok fiksa opp etter hvert. Har også lest at Half-Life 2 ser bedre ut der, med de oppdaterte modellene fra Episode 2 og nye effekter lagt til.

Adroon: Fil -> Settings -> interface. I Steam, om det var noe spørsmål. Der er det mulig å bytte språk.
 

Lodin

Der Waaaah
Indeed. Saken er den at man kan betale folk i si Thailand for å kjøpe en kopi av oransje boksen og så maile deg CD-keyen. På dette viset tjener en stakkars thailender litt til kjønnskifteopprasjonen sin og du sparer masse penger siden spill er rasende billige der borte. Det betyr derimot at Valve tjener mindre og det kan vi ikke ha noe av. Du har kun lov til å registrere spill på Steam hvis de er fysisk kjøpt i samme region som du befinner deg. Vil og tippe det betyr at en russer som har masse spill på kontoen sin får disse nixa hvis han flytter til USA. Vi kan dermed konkludere med at Valve is fucking us again.

EDIT: Glemte :argh:
 
D

Doctor Downs

Gjest
Orange Box til 265 kroner er veldig aktuellt. Mener å huske at spill har pleid å koste det samme i USA, altså $49? I så fall kan jeg ikke si annet enn at jeg priser dollarkursen om dagen.
 
Står helt fast i HL2 nå. jeg har stått fast flere ganger men alltid funnet ut etter kort tid en enkel løsning. Men denne gangen skjønner jeg faen ikke hvordan jeg skal komme meg videre.

Jeg har netopp møtt alyx i det fengselet, (nova prospekt)? Og nå er jeg inni et sted som består av flere rom. det er to utveier tilsammen. En svær vanlig dobbeldør, og en "laservegg". Laser veggen har en kontakt for å kobles ut, men det er ingen måte jeg kan koble ut denne kontakten med gravity gun siden ledningen til kontakten fører inn til et annet rom. Jeg kan se den igjennom et glassvindu vedsiden av. Da tenkte jeg selfølgelig at jeg må komme meg til andre siden igjennom den dobbeldøren, men den er låst, over den er det et vindu som er knust, jeg tenkte jeg kunne stable opp masse bord og kasser for å komme meg igjennom det knuste vinduet, men det funka heller ikke...
 
Takker for raskt svar, Morbo. Skal først sende de en mail om gavegreia før jeg bestiller.

Hadde aldri blitt aktuelt å bestille det til PC uansett. Har ikke spilt PC-spill på et par år nå, og når jeg har en 360 og HDTV er det for meg en selvfølge at spillene jeg kjøper er til min kjære konsoll.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Da bestillte jeg jammen Orange Box fra PlayAsia. Forhåndsbestillte Super Mario Galaxy her om dagen også. men med Mario til 315 kroner og Orange Box til 265 så er det vel ikke så ille. Under prisen av et nytt spill på Spiderman , anyway.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Appelsinboksen har fått ny dato på PS3.

16. november i Europa, og 11. desember (!!!) i USA. Som jo selvsagt er den versjonen jeg har forhåndsbestilt. :p
 
Yay, fy faen så gøy! Har nesten runna HL2 og nå begynner spillet å lukke seg etter jeg har spilt i 5 minutter for hver jævla gang jeg loader en save, også kommer den standard windows feilmeldingen der man kan velge "send" eller "ikke send", også står det bare: HL2.exe blablabla har et problem og må lukkes. Dette skjer ikke når jeg spiller TF2 eller noe anet.