Hva blir det neste store MMORPG spillet?

#61
Selvfølgelig, med de rå bonusene Drow har (pluss de idiotbøkene fra Salvatore), er det ikke usannsynlig at man ville fått like mange Drow-spillere i D&D Online som det er catgirls i City of Heroes. >_<
[/b]
Det teite er at de ble forbannet til Underdark, men endte opp så mektige som de er nå.
 
#62
Med spill som World Of Warcraft så har MMORPG sjangeren virkelig fått
bevist at online spilling det liker vi. Ingen hadde trodd at det skulle ta av så utrolig som det gjorde med dette spillet.

4 milioner brukere sier litt...det er antall som abonnerer på WOW. EverQuest2 hadde for en stund siden ca 50.000 spillere som abonnerte. Og det mente "ekspertene" at var mye. Vel Blizzard har nå vist vei og bevist at dete er et gigantisk marked.

Men hva kommer? Er det noe som er bedre en WOW? Jeg går i denne omgangen ikke noe serlig inn i detaljer i spillene. Men mer bare vise dere hva som kommer.

Her er hva jeg mener kan bli bra :



1: Pirates Of The Burning Sea

Harrr! Land a hoy! Har du noen gang hatt lyst til å være en sjørøver? Reise på sjørøver tokt på di 7 hav? Vel det kan du snart faktisk, Pirates Of The Burning Sea er nettop dette.

Spillet er nå i en Beta fase, det er ikke noen info enda om når spillet kommer ut. Men 2006 er nok meget godt mulig.

Sjekk hjemmesiden dems for mere info : http://www.flyinglab.com/pirates/index.php



2: Irth Online

Irth Online er et spill laget av Magic Hat Software og det kommer allerede ut nå den 1 November. Spillet er i "samme" fantasy setting som World Of Warcraft og EverQuest2.

Jeg var i en tidlig beta i dette spillet, og selv om det var veldig mye som ikke var ferdig da så var det noe spesielt ved dette spillet. Det som jeg synes var rått var at en kunne se så utrolig langt bortover i landskapet....og da mener jeg langt!

Spillet kommer ikke til å komme i salg i butikker i førsteomgang men må kjøpes online ved å laste det ned.

Her er noen ting som kommer til å være i spillet:

*Open Skill System. No leveling or Classes
*Player Housing, Each account gets a free house, not instanced, actual land taking
*Large World 192 x 192 km or 36864 Sq Kilometers
*Zone Free Environment (except when teleporting)
*Auction House System
*PvP and Non PvP players in the same world
*Underground and above ground adventures
*Horse Routes as well as Own your own Horse ( or mount )
*Crafting system ( furniture, weapons, armor, clothes, potions and more )
*Community Friendly with High Developer Interaction
*In Game Live Events
*Humans, Elves, Dwarves and more soon to be released Player Characters

Sjekk hjemmesiden dems for mere info : http://www.irthonline.com/




3: Dark And Light

Dark And Light blir produsert av NPCube og er nok et spill i fantasy sjangeren. Og er forventet å komme ut i November faktisk i følge http://www.mmorpg.com .

Her er noe av hva du kan forvente deg :

*No zones, no loading time, all Dark and Light players within the same world
*A complete, original and easy-to-use automated transportation and warp system
*A medieval world of 15 000-square-mile of land (not including seas)
*A strong emphasis on immersion thanks to a horizon view up to a distance of 30 miles away.
*Fly in the air without restrictions with your own dragon, glider and parachute
*Choose to explore whenever you want, no need to fight on a daily basis.
*Hot spot management system: wherever you are in the huge world of DnL™ , you can call for or be asked for help to conquest, fight, defend.
*Dette spillet ser meget lovendes ut og om det leverer hva dem sier så kan dette bli et voldsomt spill.

Sjekk hjemmesiden dems for mere info : http://www.darkandlight.net/



4: Dungeons & Dragons Online

Dungeons & Dragons Online blir laget av Turbine Entertainment og er nok et fantasy inspiret spill.

Har ikke noen dato på når dette skal komme ut.
Her er noe av hva du kan forvente deg i spillet :

* Create a unique individual with millions of different combinations of looks, skills, stats, feats, races, and classes.
* Turbine's highly advanced 3rd generation 3D game engine brings the city of Stormreach, characters, dungeons, and monsters to life!
* Use your brawn, your stealth, and your wits to survive dungeons filled with monsters, traps, puzzles, and other interactive challenges.
* Get to the fun quickly with DDO's exclusive Instaport feature which eliminates tedious travel and waiting.
* Elements like the d20 and DM text make it authentic Dungeons & Dragons, lovingly recreated for the online world.
* Gain masterful skills and world-dominating powers without endless combat with DDO's quest-based experience system!
* Custom adventures for you and your party provide instances to shine as a hero - or a team - without interference from other players. Public adventures provide opportunities for large groups to tackle even bigger challenges.

Sjekk hjemmesiden dems for mere info : http://www.ddo.com/



5: Age Of Conan: Hyborian Adventures

Age Of Conan blir laget av det Norske firmaet Funcom. Og som dere sikkert skjønner så kommer dette spillet også til å foregå i en fantasy verden.

Her er hva dere kan forvente dere:

*Explore Hyboria, the legendary world of Conan, presented in incredible graphics and sound.
*Emerge as a hero from a story-driven single-player experience and embark into even greater adventures in the multiplayer part of the game. The branching single-player story is created by the award-winning writers behind The Longest Journey, *Dreamfall and Anarchy Online so expect a rare treat.
*Experience Funcom’s revolutionary “Real Combat” engine. A new multi-point melee system allows the players to swing their weapons where they direct it, in real-time, going head-on against the formulaic nature of online RPG combat.
*Create player-made battle formations, and command both NPC’s and other players in epic multiplayer battles.
*Form guilds in the multiplayer game and lay siege to hostile castles. Let the catapults sing their merry song of death as the enemy is brutally crushed to a pulp.
*Uvist når spillet kommer ut, vi får håpe Funcom kommer med noe info ang spillet snart!

Sjekk hjemmesiden dems for mere info : http://www.ageofconan.com/conan/index.html
[/b]
WOW er ikke det første spillet som har bevist at "vi liker" online spill. Jeg kan nevne minst 2 spill som har gjort det nesten like bra og en av dem som faktisk gjør det bedre enn wow i verdens basis. 50k spillere er ingenting, faktisk det er mange online spill som har mer eller ligger omtrent på den summen. Du sammenligner bare to spill mens det finnes hundre vis av mmorpg og dessutten så har everquest mer brukere enn II.
 
#64
Tviler på at det er to andre spill som har hatt 4 millioner brukere, og det samme mainstream-gjennomslaget som WoW har fått. De fleste vet hva WoW er, og de fleste vet\tror at "alle" spiller det. WoW har gjort noe enormt for MMORPGs, ved å trekke veldig mange som ellers ikke ville spilt et MMORPG inn i sjangeren.
 
#65
Jeg kan hvertfall skyte inn at Lineage II har en veldig stor brukerbase, og er fortsatt det meste populære MMOet i Korea (tror det var Korea, er ikke helt sikker)
Dark Age of Camelot og Ultima Online er visstnok ennå ganske populære.
Men hvor mange som spiller de forskjellige spillene har jeg ikke peiling på.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#67
I wants to be an... online? pirate... No...

Uannsett, Warhammer Online er fortsatt under utvikling, så det er noe jeg har fulgt med på og gjør fortsatt. Ville vært enormt kult å se WHRPG in action. Tror også de får vekk klasser og levels, og gjør det mer WHRPG´ish, noe som haddde vært helt kanon. Fått noen hardcore RPG´ere der så blir det knall. Egentlig det som er synd med wow, RP serverene stinker de også...

Fo-Shizzle!
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#68
Skal vi roleplaye slaanesh-kultister sammen, Valore? :flau: Hvis det er en MMORPG jeg kunne tenk meg å drive med RP i, så ... ja, du skjønner.

... Hadde det fantes en Warhammer 40k MMO hadde jeg kommet så hardt. Igjen og igjen.
 
#70
I wants to be an... online? pirate... No...

Uannsett, Warhammer Online er fortsatt under utvikling, så det er noe jeg har fulgt med på og gjør fortsatt. Ville vært enormt kult å se WHRPG in action. Tror også de får vekk klasser og levels, og gjør det mer WHRPG´ish, noe som haddde vært helt kanon. Fått noen hardcore RPG´ere der så blir det knall. Egentlig det som er synd med wow, RP serverene stinker de også...

Fo-Shizzle!
[/b]
Er du sikker på det? Det siste jeg leste om spillet var at det var blitt kanselert. Link
 
#71
Men du feiler nok der...

Spillet ble satt på skinnene igjen mai i år, etter at Mythic Entertainment, skaperen av Dark Age of Camelot, kjøpte opp rettighetene til å lage et Warhammer MMO, og har bestem for å fortsette utviklingen av spillet.
Le Clickey
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#72
Neida det lever og har det bra. Mythic er forholdsvis store og har fartstid innenfor MMO-spill, blir spennende dette her. Har sendt dem en del mails med spørsmål, men ikke fått noe svar enda, kommer tilobake til det når/om jeg får noen svar.

Uannsett dette kan bli biggus maximus.

Simian; Slaanesh er the shizzle, Kanskje Dark Elf heller, bade i blod og piske slaver høres chill nok ut.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#74
Diablo 3 blir en action-RPG. Det virker usannsynlig at Blizzard satser på å erstatte WoW med sitt minst populære spillunivers.

Valore, alver er fy-fy. Uansett hvor onde de er. Chaos er tingen, mann.
 
#75
On-topic:

Auto Assault:



Et MMO hvor man kjører rundt i bil (skal visst løpe rundt som person i byene) og knuser ting. Man kan oppgradere og fikse bilen så man får den akkurat slik man vil.

Ser helt greit ut. Greit nok ut til å signe opp til betaen i hvert fall.

http://www.autoassault.com
 
#76
Lineage 2 gjør det bedre enn wow i verdens basis. Den er veldig populær i asia, men ligger langt nede i lista for resten av verden.
[/b]
According to 1st-half 2005 data, Lineage II has approximately 2.25 million subscribers worldwide, the second most popular MMORPG in the world. It falls behind World of Warcraft, which currently has 5 million active subscriptions and is the largest MMORPG in the world.

har du noe annen informasjon så kom med kilder
 
#77
Men for deg holder det å skrive på engelsk?
 
#79
<_<

..tosk

Jeg tror på dungeons & dragons. men så har jeg egentlig ikke tid til mmorpgs uansett. shit au
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80
Jajamensan. For tiden har Auto Assault en åpen beta gående, og takket være Eurogamer fikk jeg en plass der i går.
Førsteinntrykk:
- Kult å kjøre bil istedenfor å gå hele tiden, pluss at man kan hoppe og trikse og såklart pimpe kjerra si.
- Kampsystemet er vel ikke helt real-time, men det er nære nok til at det godtas. Du har en sektor som representerer rekkevidden til våpenet ditt, når et mål er innenfor der kan du klikke på det for å låse våpenet til det målet og holde inne høyre mustast for å skyte. Standardvåpenet (iallfall for Biomeks, som er rasen jeg spiller) er maskingevær eller rakettkaster eller sånt avhengig av klasse, så det går unna. Dessuten kan du kjøre over folk for å drepe dem, og det er artig.
- Grafikken er sånn passe, men går utrolig ujevnt. Midt inne i en by kan det gå helt silkeglatt, men hvis du kjører ut i ødemarka der du kanskje ser to steiner og et par trær i tillegg til fjell og daler går det i rundt 12fps. Uansett er grafikken veldig anonym, til min store skuffelse. Det går nesten ikke an å se forskjell på menneskefiendene dine, da de er så bitte små i forhold til kjerra di.
- En ting jeg satte pris på var at det er gjort et forsøk på å blåse litt liv i spilluniverset ut over "Yar, drep X og få Y for å gjøre ære på våre forfedre!" - for eksempel blir du som Biomek hele tiden gjort oppmerksom på at effektivitet er Gud, og at ingenting skal kastes eller misbrukes. Det er ikke mye, men det gjør litt.
- Jeg er dritirritert over at de har rappa en av mine idéer til subquests i et RPG, nemlig å være kartografassistent - det vil si at du får penger og XP for å utforske områder og sende kartdata tilbake til basen. Jeg hadde den idéen først, kukker. :p
- Håndbrekket på bilen din er nesten verdiløst. Det er altfor effektivt, så enten stopper du helt eller går inn i en skrens som snur bilen din 180 grader på litt over ett sekund. Håpløst.
- Mesteparten av det som befinner seg rundtom kan ødelegges. Har ingen stor funksjon annet enn at du føler deg totalt tøffing når du braser GJENNOM skogen. Eller byen.
- Hva quests angår så er det såklart akkurat samme smørja som i alle andre MMORPG.

Konklusjon? Så langt er det World of Carcraft, med veldig lite av den egenarten jeg håpet det ville ha. Dog er det veldig strømlinjeformet og lagt opp til at du enkelt skal kunne rase rundt og ha det artig, så det er jo positivt.

Bilder:

Hei hvor det går. Den oransje sektoren er da rekkevidden til våpenet mitt.

Her føler jeg den livgivende varmen til en reparasjonsplattform, som også er punktene du gjenoppstår på når du dør. Visstnok er det aldri noen straff for å dø i Auto Assault.

Nå klikka visst ImageShack, så jeg får slenge opp noen flere bilder seinere hvis noen skulle være interessert.