Downloadan. Er spent på dette, ja.
Edit: Okay, testa kjapt nå, og man merker fort at ting er annerledes nå. Nye shadere som for det første fikser det unaturlig lyse landskapet og får ting til å virke litt mer helhetlig istedenfor som i standardutgaven, hvor følelsen var litt mer at folk og dyr var blitt klistra inn i landskapet. Veldig bra. Når det er sagt så ser det ut som om de har gjort noe med skyggeshaderne som spillmotoren ikke liker, spesielt lommelykta er litt bugga. Ikke noen krise, men det ser ikke helt hundre prosent ut.
Da er det gledelig å rapportere at AI-overhalinga virker som om den har gjort jobben sin. Begynte på nytt spill og som alle gangene før gikk jeg mot den nedlagte fabrikken for å møte speiderne til Wolf. Til forskjell fra alle gangene før var det ikke mulig å få snakka med dem siden de alt var opptatt med å skyte på bandittene i fabrikken. Sneik meg ned og istedenfor at det satt to stykker rundt bålet hadde hele gjengen samla seg der nede for å kunne dekke alle de sørlige inngangene, siden det var der jeg og speiderne kom fra. Fikk sneket meg rundt uten at de så meg og falt dem i ryggen så jeg blæsta ned hele hurven. Good times.
Andre ting jeg la merke til var en ganske fin Depth of Field-effekt og en akkurat litt for aggressiv blurring på noen ting. Sidorovich så også ut til å ha fått en liten makeover slik at han faktisk ligna på seg selv i introen. Kort sagt så ligner dette ganske mye på Call of Pripyat nå, og det er ingen dårlig ting. Anbefales.
Ja, og såklart: HUD-en er borte. Det eneste du har nå er kompass og info om hvilket våpen du har valgt, i tekstform av en eller annen grunn. Er ikke helt sikker, men det virker nesten som om man har uendelig utholdenhet for løping også nå. Jeg løp iallfall hele veien fra tunnelen med den perfekte drakta til Cordon uten å bli anpusten, og det er ingen måler for utholdenhet noe sted som jeg kan se. Istedenfor den grelle HUD-en får man nå en stilig svimmelhetseffekt og jordbærsyltetøy på skjermen hvis man blir skadet. Funker greit, selv om det ikke alltid står i forhold til hvor hardt skadet man blir. Også pluss for at skadeeffekten klarer å formidle at man blør uten at man må se at det står "BLEEDING" et sted. Og hvis noen er interessert kan jeg sikkert smekke opp noen få bilder jeg tok istad.
Edit: Okay, testa kjapt nå, og man merker fort at ting er annerledes nå. Nye shadere som for det første fikser det unaturlig lyse landskapet og får ting til å virke litt mer helhetlig istedenfor som i standardutgaven, hvor følelsen var litt mer at folk og dyr var blitt klistra inn i landskapet. Veldig bra. Når det er sagt så ser det ut som om de har gjort noe med skyggeshaderne som spillmotoren ikke liker, spesielt lommelykta er litt bugga. Ikke noen krise, men det ser ikke helt hundre prosent ut.
Da er det gledelig å rapportere at AI-overhalinga virker som om den har gjort jobben sin. Begynte på nytt spill og som alle gangene før gikk jeg mot den nedlagte fabrikken for å møte speiderne til Wolf. Til forskjell fra alle gangene før var det ikke mulig å få snakka med dem siden de alt var opptatt med å skyte på bandittene i fabrikken. Sneik meg ned og istedenfor at det satt to stykker rundt bålet hadde hele gjengen samla seg der nede for å kunne dekke alle de sørlige inngangene, siden det var der jeg og speiderne kom fra. Fikk sneket meg rundt uten at de så meg og falt dem i ryggen så jeg blæsta ned hele hurven. Good times.
Andre ting jeg la merke til var en ganske fin Depth of Field-effekt og en akkurat litt for aggressiv blurring på noen ting. Sidorovich så også ut til å ha fått en liten makeover slik at han faktisk ligna på seg selv i introen. Kort sagt så ligner dette ganske mye på Call of Pripyat nå, og det er ingen dårlig ting. Anbefales.
Ja, og såklart: HUD-en er borte. Det eneste du har nå er kompass og info om hvilket våpen du har valgt, i tekstform av en eller annen grunn. Er ikke helt sikker, men det virker nesten som om man har uendelig utholdenhet for løping også nå. Jeg løp iallfall hele veien fra tunnelen med den perfekte drakta til Cordon uten å bli anpusten, og det er ingen måler for utholdenhet noe sted som jeg kan se. Istedenfor den grelle HUD-en får man nå en stilig svimmelhetseffekt og jordbærsyltetøy på skjermen hvis man blir skadet. Funker greit, selv om det ikke alltid står i forhold til hvor hardt skadet man blir. Også pluss for at skadeeffekten klarer å formidle at man blør uten at man må se at det står "BLEEDING" et sted. Og hvis noen er interessert kan jeg sikkert smekke opp noen få bilder jeg tok istad.