Hva faen?! S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#41
Downloadan. Er spent på dette, ja.

Edit: Okay, testa kjapt nå, og man merker fort at ting er annerledes nå. Nye shadere som for det første fikser det unaturlig lyse landskapet og får ting til å virke litt mer helhetlig istedenfor som i standardutgaven, hvor følelsen var litt mer at folk og dyr var blitt klistra inn i landskapet. Veldig bra. Når det er sagt så ser det ut som om de har gjort noe med skyggeshaderne som spillmotoren ikke liker, spesielt lommelykta er litt bugga. Ikke noen krise, men det ser ikke helt hundre prosent ut.

Da er det gledelig å rapportere at AI-overhalinga virker som om den har gjort jobben sin. Begynte på nytt spill og som alle gangene før gikk jeg mot den nedlagte fabrikken for å møte speiderne til Wolf. Til forskjell fra alle gangene før var det ikke mulig å få snakka med dem siden de alt var opptatt med å skyte på bandittene i fabrikken. Sneik meg ned og istedenfor at det satt to stykker rundt bålet hadde hele gjengen samla seg der nede for å kunne dekke alle de sørlige inngangene, siden det var der jeg og speiderne kom fra. Fikk sneket meg rundt uten at de så meg og falt dem i ryggen så jeg blæsta ned hele hurven. Good times.

Andre ting jeg la merke til var en ganske fin Depth of Field-effekt og en akkurat litt for aggressiv blurring på noen ting. Sidorovich så også ut til å ha fått en liten makeover slik at han faktisk ligna på seg selv i introen. Kort sagt så ligner dette ganske mye på Call of Pripyat nå, og det er ingen dårlig ting. Anbefales.

Ja, og såklart: HUD-en er borte. Det eneste du har nå er kompass og info om hvilket våpen du har valgt, i tekstform av en eller annen grunn. Er ikke helt sikker, men det virker nesten som om man har uendelig utholdenhet for løping også nå. Jeg løp iallfall hele veien fra tunnelen med den perfekte drakta til Cordon uten å bli anpusten, og det er ingen måler for utholdenhet noe sted som jeg kan se. Istedenfor den grelle HUD-en får man nå en stilig svimmelhetseffekt og jordbærsyltetøy på skjermen hvis man blir skadet. Funker greit, selv om det ikke alltid står i forhold til hvor hardt skadet man blir. Også pluss for at skadeeffekten klarer å formidle at man blør uten at man må se at det står "BLEEDING" et sted. Og hvis noen er interessert kan jeg sikkert smekke opp noen få bilder jeg tok istad.
 
#42
Kjør på med bilder for min del. Skal teste det selv i kveld/natt, gleder meg. Hvordan er nye inventory forresten? Noen vesentlige forbedringer?
 
#44
Yep. Har ikke prøvd, men regner med det ettersom det i readme-filen er forklart hvor man finner directory til spillet dersom man har Steam-versjon.

EDIT: Verdt å nevne at det allerede har kommet en liten patch.
 
#45
Jeg holder på å spille igjennom SoC nå. Utrolig nok har jeg kommet så langt at jeg snart skal inn i lab X16, (som er etter X18) uten å oppleve noen bugs nesten, og det har jeg nok L.U.R.K. 1.1 å takke for, men nå har det oppstått en, virker det som.

Jeg er i første "by"(der barkeep befinner seg) og har kommet til dit man skal lede en fyr som heter dr. kruglov ut i sikkerhet til et sted som heter Yantar. (ved den bunkeren omgitt av zombier hvis noen husker). Jeg er nesten ute av byen og fremme til yantar, jeg mangler bare å gå igjennom en tunnel som fører ut dit. Problemet er at når Kruglov skal gå igjennom tunnelen etter meg, faller han ned og dør helt spontant. Det er "burner anomalies" inni tunnelen som man må passe seg for, men jeg har stått i enden av tunnelen og fulgt nøye med på han og det ser ikke ut som det er ilden eller noen andre synlige årsaker til at han plutselig dør. Noen ganger dør han også helt plutselig mens han står utenfor tunnelen før han skal gå igjennom, vel og merke. Jeg regner med at alt dette er bugs, jeg har også lest litt rundt på nettet om folk som har opplevd lignenede bugs ved det stedet, men da heller at han fryser før tunnelen og ikke beveger seg o.l.

Spol til 3:50 her, , så skjønner du fort hvor jeg snakker om

Jeg vet ikke om fyren er viktig for historien videre (?), han har iallfall en minnepinne på seg som jeg kan ta etter han har daua. Så, er det viktig at fyren er i live, eller kan jeg bare fortsette videre uten bekymringer?
 

Lodin

Der Waaaah
#46
Han gir deg informasjonen på minnepinnen hvis han overlever om jeg husker rett. Spiller ingen trille om han døvver.
 
#47
Noen som vet hvorfår det ikke viser crossaim på skjermen min når jeg spiller stalker: SoC ? Har prøvt å installere spillet på ny, men det hjalp ikke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Prøvd å slå det på i options
 
#49
Har prøvd der også gitt, og den står på. Kjipt å måtte bruke distancemeter som crossaim =/
 

Lodin

Der Waaaah
#50
Det er en grafisk bug jeg ikke i farta husker åssen man løste. Uansett er det meninga at man skal bruke jernsikte i den spillen så deal with it.
 
#51
Å spille med crosshair er for jenter. Jenter finnes det ikke i sonen.
Kjipe er vel at pistolene er helt beyond herpa, men sånn er det bare.
 

Lodin

Der Waaaah
#52
De funker som backup om man er tom i hovedvåpenet, på kloss hold og man tømmer hele magasinet i bloodsuckeren. :p
 
#53
Det løser man ved å laste ned f.eks L.U.R.K., som gjør spillet generelt mye bedre og mer balansert. Pistolene jeg fikk litt uti spillet når jeg spilte med L.U.R.K. tok iallfall nok skade til at jeg ikke trengte å stole på at rifla måtte gjøre jobben hele tida.
 
#54
Er det stress å installere den modden? Jeg er ikke noe flink med wallhacking n' shit.
 
#55
Har nok en gang et til problem her med Stalker: SoC.

Skal gjøre et oppdrag som heter free the duty member from the bandit prison fra et fengsel/byggning i Dark Valley. Men når jeg møter på fyren som jeg skal redde så vil han ikke gjøre noe, han bare står der, og ikke kan jeg trykke på F heller for å snakke til ham.

Hvordan får jeg ham ut der ifra?