Noe av det som kanskje virker best er måten directx 12 dealer med flere prosessorkjerner i maskinen. både på cpu og gpu. Ytelsen virker helt ekstrem, selv på relativt gamle kort og det er absolutt noe som kommer til å være en fordel.
En ting er MOAR GRAPHICS, men det som kanskje de færreste egentlig tenker på er at de som mekker 3d-grafikk ikke er like avhengige av å måtte jobbe seg like mye nedover på polygonene. Det betyr at hvis det ikke er et massivt spill så trenger de ikke optimalisere antallet polygoner i like stor grad, noe som betyr mindre tid på nedskalering, og mer tid på å bare få ting til å se bra ut. Det er noe jeg liker ihvertfall. De store studioene har såpass drilla greier på slike ting tipper jeg, men jeg ser for meg at indie-folk kan være glad for at de kan bruke mest mulig tid på selve spillet og ting som ser bra ut, uten å nødvendigvis måtte forholde seg så mye til en slags max poly 2000 pr figur eller hvordan faen det der fungerer.
og, ikke akkurat andre veien, men det kan også føre til langt fler detaljer. Kanskje man for første gang i et spill kan se en ordentlig troverdig skog hvor man ikke bare er låst til en sti man må gå, men at det er litt sånn ordentlig tett skau som man ser mye av i Norge blant annet. Sikkert Canada også. Har hørt at det er en del skog der. heh.
Uansett så virker det lovende.
Men var det slik at det skulle bli subscription-based, eller kan man fortsatt betale en fast pris etter det første året, sånn at man beholder versjonen sin? Eller blir det slik alle de store software-folka driver med nå om dagen, at man får en ny versjon i året så lenge man betaler leieprisen?