[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa såvidt Way of the Samurai 4 nå (funfact: Lokalavisa for Hamar hadde med, som eneste spillnyhet, at det spillet kom i dag, så her kan man se at man velger ut det viktigste) og... vel. Jeg husker at i Way of the Samurai 3 så starter spillet med at du kan velge å leite etter den møkkete trusa til ei gammal dame og dette her bærer fakkelen videre. Hvis du tror det er en ånkli samurai-sim, så er det... vel, riktig på noen måter, men dette er altså et spill som starter med at et møte mellom den åpenbart tretten år gamle britiske ambassadøren og døtrene til den lokale krigsherren eskalerer såpass at en bande rasistrebeller dukker opp med kanonen sin og britenes general må stoppe faenskapen. Britenes general heter Melinda Megamelons. Det ser ut som et PS2-spill, alt er så camp atte hjælp, spillet kjører i PhysX men er skrudd opp til 11 så ting spretter veggimellom og folk løper som Bippe Stankelbein. Ja, og lyden driter på seg med ujevne mellomrom så det blir litt ufrivillig komikk der også.

Dette er jo egentlig helt under enhver kritikk, men det er også ganske kult. Bare synd at sverdslåssinga hittil er mest døll, siden det er en forholdsvis stor del av spillet. Men men, får se om det blir bedre, noe som er sannsynlig siden det er masse forskjellig man kan velge å finne på.
 

Lodin

Der Waaaah
Harke testa enda, men ser flere klage over lydproblemer. Det fikses ved å sette ned kvaliteten i Windows. Ikke en super løsning, men men.

Og når det gjelder slåssinga så er den døv i starten ja. Det gjelder å grinde våpna så du får flere moves og da blir det straks artigere. Hjelper og å få dem sterkere siden man da etterhvert tar ut tilfeldige nolduser med en hit.
Forøvrig har de desverre fjerna funksjonen som gjør at andre spilleres karakter dukker opp hos deg, men det hadde krevd egne servere og sånn så det er forståelig. Det ble og hacka fra helvete og tilbake på PS3 så folk dukka opp med våpen som ikke kan eksistere. Folka dine fra tidligere runder dukker fortsatt opp heldigvis.

E: Og sånn går no dagan.

 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Klar for Gears of motherfucking War, eller?! Klar for å fordøye at det opprinnelig kom ut for NI ÅR SIDEN, eller?! Ni år.


Det verste er at jeg kommer garantert til å kjøpe det igjen, for gud hjelpe meg jeg spilte det om igjen for bare noen uker siden. Det eier fortsatt.
 

Lodin

Der Waaaah
EA driver å vurderer å lansere noe tilsvarende Access fra Bone på PC. Der fungerer det sånn at man betaler ti dollars i måneden og får tilgang til stort sett alle spilla deres noen måneder etter at de er sluppet pluss at man og får spille ting man har forhåndsbestilt i noen timer uka før launch. Største forskjellen her er at det ser ut til at de har fått med andre utgivere på bandvogna.
I grunn ikke noe for meg, men en tjeneste ala. Netflix for spill høres potensielt ut som noe som kunne vært fett?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
80 Days er ute på Steam, endelig. Det er da en spillversjon av Jules Vernes klassiker Jorden rundt på 80 dager, med... noen endringer. For eksempel at det foregår i en steampunk-verden. Det er skrekkelig bra skrevet, og spillet dreier seg mye om å koze seg med å lese masse tekst så kanskje ikke forvent et actionepos.
 
Du vet at om du spiller Euro Truck Simulator, så skarrufarskenmæha den DLC-en.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så: Amikrog, det nye kickstarta spillet til Doug TenNapel, og en oppfølger til kultspillene The Neverhood og Skullmonkeys, er ute. Bør du skaffe det? RPS informerer:
[...] Armikrog [...] is in no state to be on sale. Riddled with bugs, some game-breaking, and presented in an unfinished way, this needs a fair amount more work before you should think about buying it.
Hrm. Hvordan er selve spillet, da?
Armikrog opens so marvellously. [...] And then the game proper starts and wow, the quality drops from sky-high to flapping on the ground. A bare room, a barren standard Windows cursor arrow, no mouse-over descriptions or highlighting for interactive objects, and voice recording that sounds like it was done in a barrel in a cave at the bottom of the sea. [...] And so it repeats, every room a void of interactivity, items that will be vital for progress ignored when clicked on too soon. And then stuff started getting weird. Every time I clicked on something that apparently needed an item to work, I magically already had that item before I’d found it. This meant the game started unlocking in the wrong order, until eventually I hit a complete dead end when a vital cutscene wouldn’t trigger. I had to start the whole damn thing again.
Y-yikes. Nok en sørgelig Kickstarter-saga der altså.
 

Lodin

Der Waaaah
Kjøpte og testa det og ja, det er foreløpig i en ganske skrotete tilstand. :sukk:
Favorittbuggen min er at om Windows er stilt inn på no annet språk enn engelsk så vises ikke tekst i menyene. Helt ufattelig at noen greier å ikke få til det engang.

E: Språkbuggen er i det minste blitt patcha.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dagens gledelige overraskelse er at Pink Hour er ute på Steam. Pink Hour er da et kort-kort minispill ("Hour"-delen slår ikke inn før du har funnet noen hemmeligheter; du peiser lett gjennom på fem minutter) laget som teaser/reklame for Kero Blaster, plattformskytespillet som Daisuke Amaya (aka. Pixel aka. kisen som mekka Cave Story) ga ut for et års tid siden. Det er gratis og har samme stil som Kero Blaster, men en annen hovedperson og litt andre mekanikker. Anbefaler å gå for no-damage run både på deg og en ting til. =D

...Og da er det så klart på sin plass å nevne at, du gjetta det sikkert, Kero Blaster også er på vei til Steam. 11. november, dagen etter Fallout 4, så her havner nok Bethesdas nyeste fullstendig i skyggen. Nei, men det er et hella fett spill hvis du liker retro-stiliserte ting og bra spillen. Estetisk er det ganske likt Cave Story, selv om det ikke har metroidvania-strukturen eller fokuset på historie som Cave Story har. Selv har jeg runda det noen ganger, men det blir vel en ny omgang nå om ikke annet så for å sanke cheevos.

.......Og da kan man jo også nevne at etter Kero Blaster mekka 'n Daisuke Pink Heaven, som kom ut nå i september og som jeg fant ut om akkurat nå. Nok en gang spiller du som den rosa kontordama, og nok en gang er det kort og gratis. Skal progame gjennom det nå.

Edit: Sånn, ferdig. Og OMG, Kero Blaster får DLC. Da skal jeg ijaffal spille om igjen.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men kan man spille som Chungus?