[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så ja, i dag var den store "betal gode penger for spill jeg allerede eier"-dagen, så jeg har kost meg med Twilight Princess HD og Gears. Og... vel, Gears er Gears. Bare med masse mere græffiks og 60fps og høye resomolutions. Det varmer hjertet å se at folk spiller Gears online igjen, så jeg lurer rett og slett på om jeg skal begynne med det igjen siden det eier. Spilte noe social nå og det var jo bare vas, men greit for å trene seg opp igjen (funfact: Active Reload sitter fortsatt i pekefingeren etter ti år). #denfølelsen da jeg spilte på Tyro Station igjen. Ah. War Machine neste gang da, så blir det bra.

Ellers: Var noen tilsynelatende tilfeldige hakkingser da jeg spilte enspillerdelen, men flerspiller gikk som smør. Mmm, hon gillar smör, säger hon.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hvordan kan de være så gadæm fantastisk awesome på .NET-fronten der alt åpnes og gjøres open source og multiplattform, samtidig som den dritten der skjer på gamingsida? Det er som om de ikke har lært en eneste ting av hele indiescenen inklusive Minecraft som de selv har kjøpt opp, GoG, deres egen fadese ila E3 2013 som Sony utnyttet til det fulle. De virker heller ikke å ha fått med seg hvordan og ikke minst hvorfor pc-gaming har blomstret de siste årene. De vil bare ha en (større) del av kakaog bruker det eneste verktøyet de kjenner til, en torpedo med slegge.

Ære muuli?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Etter hva jeg har hørt, er Microsoft som en føderasjon å betrakte, hvor hver avdeling har sine regler og måter å gjøre ting på. Dermed er det gjerne nettopp et poeng at gaming-MS ikke vil lære noe av .NET-MS.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Den avdelinga vil ikke engang lære av suksess-historiene og feilene til hverken konkurrentene eller dem selv.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fytti bikkja, remasteren av det pek-og-klikk-spillet jeg liker best her i verden kommer ut i tide til bursdagen min. TILFELDIG, NEPPE.


Joda, det er bare Day of the Tentacle med finere græffiks, men den setningen innebærer fortsatt at det er ett av de beste spillene som noen gang er laget.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Første spillet som fikk kjørt seg på 486-en. Lang stund før jeg fikk lydkort. Også første spillet som fikk kjørt seg med nytt lydkort.
Bare en ting å si;
Now I know that I must go ... back to the mansion!

Er Maniac Mansion-easter egget også remastered, tro?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det som HADDE vært fett, er om de hadde lagt ved FMTowns-utgaven av Gærning Herskapshus i denne versjonen men det skjer vel når griser flyr.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Menja, i dag fyller Quake tjue år, jaggu.



'n John Romero har laget en liten greie med masse saker for å mimre litt. Med tanke på at Quake fortsatt er ett av spillene jeg har brukt mest tid på i løpet av livet, og at det ikke kommer til å endre seg med det første med tanke på at jeg spiller gjennom det omtrent en gang i året, så har jeg tenkt å feire ved å... spille Quake. Hvis du trenger mer enspillergreier å koze deg med, så har vi denne sida her som antageligvis er den definitive sida for enspillerkart til Quake.

E: Bare så det er avklart så bruker man selvfølgelig en mod til å spille Quake med nå om da'n. Min utvalgte er Darkplaces, rett og slett fordi den bevarer mye av det opprinnelige utseendet på spillet selv om den legger til sånn ny, fancy lyssetting og jukser til mer detaljer på teksturer og sånt. Kan tilpasses med teksturpakker og alt mulig flott hvis man ønsker det.

EE: Stemmer, LGR har jo en Quake-omtale oppe nå også.

 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hoi. Ny patch til Doom i dag (eller i går...?) som legger til ånkli støtte for Vulkan, det nye grafikk-API-et til Khronos. Foreslår at alle sjekker det ut, jeg får nå stabilt over 100fps med absolutt alt på full fitte. Denne jævla spillmotoren, det virker som om den er fra framtida eller noe for fy faen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nytt spill fra Big Rowboat, som mekka Sir, You Are Being Hunted:


Greia er visst at man ikke faktisk utforsker robotplaneten selv, men snarere fjernstyrer en drone eller noe sånt som kan overta styringen av robåter etter hvert som man trenger noe nytt eller den gamle blir ødelagt. Jeg får litt Borderlands-vibber av designen, noe som ikke er galt i min bok, og et åpent sci-fi-skytespill er iallfall veldig yess i den samme boka. Blir å følge med, iallfall.

PS: "Tölva" er "datamaskin" på islandsk, hvis jeg ikke husker feil.
 
Borderlands, ja, men Halo/Outcast/Metroid enda mer. Dette ser spennende ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
 

Lodin

Der Waaaah
Jo sikkert, men Carmack beklagde jo at de lagde Rage for konsoller og det var no dritt som følge. Selve motoren er solid, noe vi så i Doom.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå som vitsen allikevel har kjørt utfor stupet og ned i hælvete går det vel an å påpeke at Rage kjører på id tech 5 og Doom kjører på id tech 6. Virtual texture-opplegget i it5 er fortsatt med i it6, men skalert ned; som en konsekvens er den derre dritkjipe greia hvor du har øyeblikkelig tekstur-popin så fort du snur deg, borte i it6. Merk også at lyseffektene i it6 er sickening mens lyseffektene i it5 er... stort sett ikke-eksisterende, ofret for å få til Megatextures (som også er opphavet til popin-greia). Årsaken til at jeg sa at det virka som om id tech 6 er fra framtida, er at så godt som alt av tech i den motoren er cutting eller bleeding edge, og den kjører 60fps på konsoller. Det er ingenting annet som kommer i nærheten. Mer info her for de som er interesserte, Digital Foundry gjorde et tech-intervju som går rimelig dypt.

Det jeg kom hit for å poste: Jaggu er Little King's Story blitt remastra i sånn derre HD og utgitt på Steam. Det koster 150 flis i skrivende stund, og hvis en action-rollespill/Animal Crossing/management-spill/Pikmin-hybrid høres ut som noe som ville interessert foreslår jeg at du skaffer det. Det ville vært løgn å hevde at LKS treffer blink på alt det prøver seg på, men miksen sett under ett er fortsatt unik og interessant nok til at det er moro å spille. Det verste for meg var vel at vanskelighetskurven etter hvert blir ganske hissig før du har lært deg alt du trenger å lære for å komme videre, men det går seg til med litt utholdenhet. Spørs om jeg orker å kjøpe det for tredje gang (har det både på Wii og Vita), da.