[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Lodin

Der Waaaah
Her er minimumkrava til orginalen. Lol

CPU: Intel 2.4 GHz+ / AMD 2.0 GHz+
CPU Speed: 2.4 GHz
RAM: 1 GB
OS: Windows XP or Vista
Video Card: NVIDIA Geforce 6600+ / ATI x700+
DirectX version: 9.0c
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 12 GB
DVD-ROM: Yes
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er minimumskrava til et spill fra 2016 høyere enn krava til et spill fra 2007, altså? Jøss.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det bildet er snart et år gammelt og fra en tidlig beta. Jeg venter på mer relevante bilder før jeg vurderer om jeg gidder å bidra til denne meningsløse diskusjonen.

PS: Beta for et år siden og fortsatt ikke ute er ikke kompatibelt med "gidder ikke bruke tid på dette". Om det er en ræva port eller ikke kommer jeg til å la DigitalFoundry avgjøre.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Unreal Engine 4 hindrer ikke folk i å lage middelmådighet heller og det vil likevel kreve store mengder ressurser.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det bruker faktisk UE3, med masse greier porta fra UE4. De vurderte det som lettere enn å mekke absolutt alt fra scratch i UE4. Making of-en hos DF har masse kul tech-info, om Xbone-utgaven dog.
 

Lodin

Der Waaaah
Her er mer bra lesestoff. Tomb Raider kjøpt i MS-store kjører betraktelig mye verre enn om du kjøper det fra Steam. Er også en masse andre begrensninger så dette minner om GFWL all over.
Tipper og det er grunnen til de monglete krava til GoW1 og Quantum Break.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er fortsatt embargo på torsdagens pressegreie, men Seattle Times dreit seg ut og slapp sin sak tidlig. Er såklart sletta.
Microsoft recommits to PC as place for new video games

Microsoft is about to test whether its Xbox gaming franchise is strong enough to reach outside the living room.

At a media event last week, Microsoft outlined plans to grow a business built primarily on a game console to one also focused on the personal computer, pushing its own studios to release games for the PC and positioning Windows as a platform to buy games across device types.

“We are 100 percent committed to the PC-gaming space,” said Phil Spencer, who leads Microsoft’s Xbox group. “That is a long-term commitment from us.”

Microsoft, which helped move the personal computer from a hobbyist’s tool to a ubiquitous device for work and entertainment, was an early leader in making PC games, home to such iconic franchises as “Flight Simulator” and “Age of Empires.”

But after the launch of the Xbox video-game console 15 years ago, Microsoft’s focus on PC gaming flagged. Cash and attention were thrown behind making games for the Xbox. PC-focused studios were shuttered.

With Microsoft newly committed to following potential customers on whatever device they happen to be using, the Redmond company is again targeting the PC. The initiative is designed to boost the appeal of the Windows 10 operating system and broaden the reach of Xbox, arguably Microsoft’s strongest consumer brand.

Last week’s daylong event in San Francisco, which fell outside the drumbeat of major video-gaming trade shows, was officially held to tout games coming this spring for Xbox and Windows.

Notably, all the titles Microsoft featured will have variants available on the PC.

Among them is “Forza Motorsport 6: Apex,” a version of the auto-racing franchise developed by Microsoft-owned Turn 10 Studios. “Apex,” a slimmed down version of its Xbox cousin, will be released free to users of Windows 10 this spring.


Racing games have long been used as showpieces of the amount of visual detail developers could pack into games running on new hardware and software. “Apex” is positioned as an effort to show off the gaming potential of Windows 10.

Windows 10 is Microsoft’s link between the Xbox and the PC. A variant of the operating system has powered the Xbox One since an update arrived in November.

Microsoft’s engineers are working to tie its game console and the PC closer together, promoting technology that allows users of the Xbox Live multiplayer gaming service to compete against counterparts on the PC.

“Historically, gamers stay in their own lanes,” said Lewis Ward, who tracks the industry for researcher IDC. “Microsoft wants to prove to the developer community that this is actually a much bigger ecosystem (by) crossing from the living room into the PC.”

The technology to back up Microsoft’s ambitions isn’t ready yet.

Major games featuring PC-to-Xbox interplay haven’t arrived as finished products. A separate project to link Microsoft’s PC-focused Windows store with the selection of games and applications available on Xbox has not been completed.

The Windows 10 application store includes a reboot of a Microsoft effort, started almost a decade ago with Games for Windows Live, to be an online storefront for digitally downloaded PC games. That business is dominated by Steam, the digital store run by Bellevue’s Valve. Amazon.com also hosts digital game sales.

Mike Ybarra, who leads the Xbox software-engineering group, said games are a crucial part of any digital application store, pointing to the huge volume of video-game transactions on Apple’s iOS platform.

Microsoft is trying to add a bit of exclusivity to its store with “Quantum Break,” a highly anticipated third-person shooter by Remedy Entertainment, the studio behind “Max Payne” and “Alan Wake.” The game, set for release in April, will be available for download exclusively via Windows 10, instead of Steam.

“The attempt to sell games on the PC has never been very strong for Microsoft,” IDC’s Ward said. “Windows 10 gives them the opportunity to deal themselves back in.”

Ultimately, Spencer says, Microsoft’s goal is to meet gamers on any device, enabling them to pause a game they were playing on an Xbox and pick up where they left off on a laptop, or, eventually, even more mobile devices.

“The logical extension for us is from television to expanding to television and PC,” Spencer said in an interview. “In the long run, we want Xbox Live to be anywhere somebody wants to play.”
Ser ut til at Forza 6 er F2P eller no. Viser jo at de satser 100% på spill til PC. :rolleyes:
Kommer sikkert no mer vettugt seinere i dag når embargoen løftes.
 

Lodin

Der Waaaah
Nå har de slippi Gears 1 så jeg åpna sjappa for første gang siden jeg lasta ned Win10. Er egentlig ikke så veldig overaska over hva som møtte meg.

 
Det er pussig hvor lite Microsoft har brydd seg om PC som plattform.

Regner med det dreier seg om profittmarginer, men i mellomtida har både Mac og Linux blitt langt mer habile alternativer for dem som liker å spille på datapese. Hvis vi ser fem år fram i tid kan Microsoft meget vel miste dominansen selv innen gaming.

Med tanke på at gaming er den eneste tungtveiende grunnen jeg har til en gang å vurdere å investere i Windows, bør de absolutt tråkke mer på gassen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hjelpe og trøste.



Ellers, er det Microsoft som har "dominansen [...] innen gaming", altså? For meg er det så enkelt som at Steam har bredere støtte på Windows enn på Linux, OSX eller SteamOS - selvsagt i tillegg til nisjeaktører som GOG, og alle uavhengige indies. Inntrykket jeg har hatt av Linux alle gangene jeg har brukt det er at det er alt for fragmentert til at det har mulighet til å ta av med det første; en innstramming, rebranding og innkapsling ala SteamOS med dertil hørende bred støtte er hva den plattformen trenger. Og etter å ha brukt OSX på jobb i ett år nå, har jeg funnet ut at det den plattformen trenger er å bli kastet ned i en aktiv vulkan.
 

Lodin

Der Waaaah
Enda mer hjelpe og trøste at man ikke kan velge hvor spillet skal legges inn. Fåkk deg og SSDen du rei inn på.

Også er såklart Phil ute med dill:
Via - Dualshockers(Phil Spencer Shares Why Microsoft Won’t Use Xbox One Sales Anymore to Gauge Success, but Active Users) and MCV

“The next thing I want to talk about is how we’re gauging our success, because there has been a little bit of dialog on this as well. Back in the fall, we pivoted how we talk about our Xbox success. We’ve been talking about monthly active users […].

Let me talk a bit about why I feel that is the critical point for us in thinking about success. People ask me: “does this have anything to do with how Xbox One is doing relatively to PlayStation 4 lately, is that why you’ve gone to monthly active users?” And the answer is no.

The fundamental answer why on monthly active users, the number of people that in the last 30 days have engaged with an Xbox Live game on Xbox One, Windows, or Xbox 360, is the critical factor for our team to gauge our success, is that that’s what our partners want.
“We didn’t choose this metric to hide something. In fact, we’re more exposed because it shows how many people are actually using our platform and service every month and reporting that publicly. We’ve done it for the development community who want to know how many people they can get to by building these games.

“This is the success metric that all of you should be looking at.”
 
Høres fornuftig ut for min del.

Yeti: Alt jeg sier er at for noen år siden ville dette vært en ren fantasi:


44.3%.
 

Lodin

Der Waaaah
Det høres fornuftig ut å vri seg unna hvor ræva salga til Bone er ved å si at Bone, 360, PCer med Win10 og alt som kan kjøre Win10 er Xbox?
Du har sikkert rett. Investorer er dumme som faen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Høres fornuftig ut for min del.

Yeti: Alt jeg sier er at for noen år siden ville dette vært en ren fantasi:


44.3%.
Jojo, men poenget mitt var det samme: At Windows er populært har ikke nødvendigvis så mye med Microsoft å gjøre.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det har ikke så mye med dagens Microsoft å gjøre, men det er definitivt mest Microsofts feil.
 
Det høres fornuftig ut å vri seg unna hvor ræva salga til Bone er ved å si at Bone, 360, PCer med Win10 og alt som kan kjøre Win10 er Xbox?
Du har sikkert rett. Investorer er dumme som faen.
Hva er alternativet? Å legge seg på ryggen og grine og si “OK, vi gir opp, PlayStation har seiret”?

Strategisk høres det helt fornuftig ut å flytte fokuset, ja. Det er ingen som blir lurt til å tro at Xbox One har vært en kjempesuksess, men hvis ikke MS-sjefene gjør alt de kan for å framstille selskapet som attraktivt for investorer og utviklere, gjør de ikke jobben sin.