[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
PC-versjonen blir best, så det er den som teller.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Wasteland 2: The Wasteland Chronicles: Wasteland Harder har nå en side med en beskjed fra Brian Fargo og det ser ut til at dette prosjektet er i ferd med å starte opp. Det kommer til å bli awesome.
Forøvrig har allerede fyren som mekka musikken til Fallout 1 og 2 samt Planescape: Torment allerede signa opp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Nå må justincase trekke sei kjøpe seg ordentlig data.
A new edition of Final Fantasy 7 could finally be released on Steam, a leaked product description suggests.
The fresh version will include Steam features such as achievements (36 of them) and cloud saving as well as online profiles for you to compare game progress with friends.
Eurogamer rapporterer
 
#26
For PC versjonen som har vært ute siden begynnelsen er så krevende å kjøre? Samt, jeg har hørt rykter om at PC soundtracket er ubrukelig.

Uansett venter jeg på GOG versjonen.
 
#27
Jeg spilte pc-versjonen av FF7. Musikken kommer i streite midi-filer og starter på nytt hver gang man går inn og ut et sted istedenfor å bare fortsette der det slapp som i originalen.

Men ja, må vel sette av en ettermiddag og kveld så jeg kan speedrunne det kjappere enn sjutten.
 
#28
Forøvrig, hvis FF7 kommer til Steam (og GOG), så kommmer vel FF8 etterhvert også? Noen som vet hvordan PC versjonen av den var?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
For PC versjonen som har vært ute siden begynnelsen er så krevende å kjøre?
Ordentlig data = data som kjører Windows, følg med'a.

Final Fantasy VIII var ikke like ræva porta som VII, men det var samme opplegg med musikken iallfall. Sånn apropos er vel musikken MIDI på PlayStation også, forskjellen er bare at den maskinen har litt fetere MIDI-synth.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#31
Har både FFVII og og VIII på PC og PSX, foretrekker grafikken på PSX + gammeldags CRT-TV, da de rendrede bakgrunnene ser helt grønnjævlige ut i høyere oppløsning enn 320x240 eller hva de nå er produsert i for NTSC.
Mener å huske at spillene er litt mer snappy på PC dog, altså; ikke så lang loading ved battles, og kjappere menyer.

Forresten så ser det ut til at paradox har hækka en launcher som lar deg kjøre FF VII/VIII i oppløsninger opp til 2560x1600 16:10. Er litt spent på hvordan det ser ut egentlig da det originelt kjører 640x480.


Dette er litt interessant i denne sammenhengen:
High-resolution images can't be found, because the PSX only ever output to 320x240 (then doubled to 640x480) in the first place. The PC version just scales that output to your monitor. No-one, not even Square, has access to high-quality originals. Once the game was shipped in Japan, the team was immediately dissolved. Assets were thrown away, the original movies lost, and even the source of the gold was misplaced. This is one of the reasons the PC version sucks - Edios had to repair a beta build, convert PSX vids to PC (rather than 'repress' the high-qual originals), and didn't even have the original music. They had to work with the AKAO music on PSX, for which there was no adequate x86 player.
 
#32
Ordentlig data = data som kjører Windows, følg med'a.

Final Fantasy VIII var ikke like ræva porta som VII, men det var samme opplegg med musikken iallfall. Sånn apropos er vel musikken MIDI på PlayStation også, forskjellen er bare at den maskinen har litt fetere MIDI-synth.
Leste også tidligere i dag at all musikken starter på nytt hver gang i FFVII PC, mens på PS1 fortsetter fra samme sted som den slapp, for eksempel når man går fra world map til random battle og tilbake igjen, så fortsetter musikken fra world map der den slapp.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#33
Før i dag ja, aka. her:
Jeg spilte pc-versjonen av FF7. Musikken kommer i streite midi-filer og starter på nytt hver gang man går inn og ut et sted istedenfor å bare fortsette der det slapp som i originalen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#35
:eng: Et forum, flere fora.
 

Lodin

Der Waaaah
#37
Sist jeg sjekka finnes det en haug med modder som gjør alt fra å bytte ut musikken til modeller så heh, her kan det virke som PC vinner igjen ja. :smugdog:
 
#40
Dette er litt interessant i denne sammenhengen:
Aww, jeg har aldri hatt lyst på en full 3Dmake av dette men høyoppløste bakgrunner hadde vært knall. Faen ass:qq: