[PC] Hva IBM og andre PC-kompatible har å by på fremover

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yess. Bare å peise ut Destiny og MGSV på PC nå, så kan man skippe Xbone/PS4 med lett hjerte.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Native støtte og sånt, tenker jeg. Kanskje man liker bedre at stikkene er adskilte og(jeg gjør ihvertfall det.)

Og apropos:

Lodin

Der Waaaah
Håh haw! Lurer på om de greier å gå høyere enn 720P og 25 FPS denne gangen.
Og lol, Capcom slapp bare traileren nå pga. lekasjen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, The Vanishing of Ethan Carter er ute, og siden jeg likte opplegget - historiebasert skummelt spill uten slåssing eller GPS - bare skjøpte jeg den spillen. Skal teste i kveld (må ha ordentlig stemning), men jeg måtte jo så klart sjekke ut den andre tingen som interesserte meg, som er græffiksa. Spillet kommer på PS4 til neste år, og jeg kan garantere at det ikke kommer til å se sånn ut der:

Alt av planter, greiner og løst mikkmakk svaier forsiktig i vinden når du ser det i spillet, tåka er volumetrisk og i det hele tatt er det ikke noe annet jeg har sett som kan måle seg. Verdt spenna (150,-) allerede.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
De har jo scannet inn masse objekter fra naturen og verden for å få det til å se slik ut på budsjett.
Ganske stilige greier når man ser alle detaljene som faktisk er der.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har spilt i et par timer, og det er et sånt spill hvor du spoiler ganske mye hvis du beskriver det noe særlig så jeg nøyer meg med å si at hvis du vil ha et skikkelig pent spill som er litt ruslesimulator og litt pek-og-klikk mordgåte og noko attåt, så er det bare å finne fram visakortet. Spesielt skummelt har det ikke vært ennå, men det er ålreit skrevet og ordentlig imponerende teknisk. Ett eksempel er dette bildet fra starten av spillet:

Hvis du gløtter over i høyre kant av bildet, ser du konturene av et gammalt kråkeslott rett til høyre for bukken på brua. Jeg har så langt gått framover i samme retning som jeg ser på dette bildet, rundt vannet, over dammen i enden, bort til det huset, videre innover i skauen og enda litt lenger, og antall innlastingsskjermer som har dukket opp er 0. Det har ofte hendt mens jeg har vært ute og rusla i nabolaget at jeg har glant ut over Mjøsa og tenkt at noen burde mekke et spill hvor det faktisk er samsvar mellom det du kan se konturene av borte i horisonten og det du ser når du kommer dit, istedenfor at LOD-monsteret spiser opp alt av detaljer. Vel, wish granted.

Slo ned til FXAA for å få oppdateringshastighet av silkemyk art, som man kan se på trærne her. Nyt godrays av høy kvalitet for å bøte på uretten.

Jeg er ingen historiker, men... vel. Jeg har sett ei stavkirke før, for å si det sånn (Heddal stavkirke ligger tre kilometer unna barndomshjemmet mitt), og den kuppelen der virker bare ikke rektig. Dealioen med stavkirker er at de ble laget av tre fordi det var det folk hadde å bygge kirker av, og kobberplater er liksom ikke noe som bare slenger rundt midt ute i skauen. Det er et par-tre greier til som bare ikke rimer med kirka og omgivelsene, men dere får spille selv og se hva dere synes.

Hvis noen lurer på hvordan den delen av utsikten som ikke seinere skal bli en del av det spillbare området i dette spillet, så er svaret på dette bildet. Utviklerne har gjort seg fortjent til lønna si. Verdt å merke seg at dette bildet ville ha vist fram den ene bøggen jeg har funnet så langt hvis det var et filmklipp, og den bøggen er noe z-fightings i høyre bildekant. Når det er sagt veit jeg hvor vanskelig det er å unngå så jeg tilgir.

Uansett: Høy kvalitet på græffiks, god stemning, ok+ manus, og gåtene er - om ikke fryktelig originale eller nyskapende - iallfall varierte og krever at du tenker litt logisk. Eneste virkelige ankepunkt er at de fleste stemmeskuespillerne later til å ha lest inn replikkene sine godt utpå fredags ettermiddag, og den stakkars pjokken som er stemmen til Ethan blir nok neppe den neste barneskuespillersensasjonen som tar Hollywood med storm. Men men, de prøvde iallfall, og det er ikke HELT krise pga. ålreit manus som sagt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
O. M. G. Valkyria Chronicles kommer til PC.
https://mobile.twitter.com/SEGA/status/526884918677471232

uploadfromtaptalk1414455700087.jpg

Da er det jo også lov å håpe at oppfølgeren, som bare kom til PSP og ble kjøpt av totalt tre stykk, kommer etter hvert. For de uinnvidde så er Valkyria Chronicles taktiske JRPG-er som både slekter på Final Fantasy Tactics og har mange egne, gode ideer. Vel verdt en titt hvis du f.eks. satte pris på nye XCOM. Og tåler uguu i stuggu-anime.

Lodin

Der Waaaah
Spilla demoen for hundre år sida og den var ganske fet. Plukka det dog aldri opp fordi grunner så det blir å eie.

Lodin

Der Waaaah
Kamiya har forøvrig vært på besøk hos Valve og for en gangs skyld slenger han ikke dritt til folk som maser om PC-porter på Twitter så det kan jo hende ting som Bayonetta og Vanquish dukker opp.
Forøvrig kommer Woah, Dave! på torsdag og ser ut som noe for Fetthest fordi det ser veldig ut som no eskekasse.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det ser jo forsåvidt sjef ut, men jeg merker jeg får litt hetta av sånn standard plattformmotor-tjohoi som er brukt der. Får sjekke det ut uansett.

Lodin

Der Waaaah
Traileren forklarer det ikke no godt, men greia er at når fiendene når bånn av brettet respawner de øverst og er sterkere, men og verdt mer poeng. Da blir det litt strategisk om jeg har skjønt det rett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Japp, det er akkurat som i Superkasseboks.

Bortsett fra at Superkasseboks er ekstremt simpelt mens dette og forsåvidt Muffin Knight kjører oppgraderinger tydeligvis. Bra konsept som eg setter pris på andre utgivelser av. :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare ønsker å høylyse nyeste humlepakka litt, fordi du får OlliOlli (fantastisk), Insanely Twisted Shadow Planet (middels+ metroidvania-greie) og Tower of Guns (virker veldig lovende) for å betale noe i det hele tatt, Amnesia: En Dingseboms For Gissegisser (bra+), Jazzpunk (morsomt), FIRE STYKK av Risk of Rain (god tier) og ??? for å betale over snittet, fuckings Shadowrun Returns for å betale ~$12 i skrivende stund, oooooog et gratiseksemplar av Teleglitch hvis du gidder å fylle inn epostadressa di. Dette er en sabla god deal, folkens.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ny franchise fra blissart! Hell its about time osv. Kanskje ikke det mest banebrytende med en TF2-klone, men jeg synes det ser ganske så snedig ut med mer fokus på ferdigheter og vertikalitet. Får litt moba-vibber av at hver dude har noe som minner om en ult. Liker også det visuelle av samme grunn som jeg liker TF2 sin look. Gøyale farger og blå himmel uten at det blir for masete.

Mye info og videoer om de forskjellige figurene, men så ikke så veldig mye der som jeg ikke så i gameplay-traileren.
http://us.battle.net/overwatch/en/