Hva imponerte deg mest under E3?

Hva imponerte deg mest under E3

• Sony PSP

Stemmer: 0 0,0%
  • Nintendo DS

• Halo 2 [XB]

• GTA: San Andres [PS2]

• The Legende of Zelda [GC]

• F.E.A.R [PC]

• Resident Evil 4 [GC]

• EA spill på LIVE [XB]

• Half-Life 2 [PC]

• Metroid Prime 2 [GC]

• Gran Turismo 4 [PS2]

• Annet

• Totalt antall stemmer
    0
Men det sentrale her, GombaC og Shadar er at Nintendo forventet at TWW skulle gjøre det samme for GC som Halo gjorde for Xboxen,solgte massevis av konsoller. En økning på 20% er INGENTING i forhold til det Halo gjorde for xboxen. Halo reddet xboxen gjennom det vanskelige førsteåret. Hvorvidt Halo er bedre en TWW har her ingenting med saken å gjøre, nesten alle de som kjøpte TWW var nintendo fans, halvparten kjøpte spillet fordi det var et zeldaspill. Det er klart at Nintendo forventet mer for et spill med en så stor fanskare, men også med en viss mainstream apell. På meg virket det fra første øyeblikksom at TWW-grafikken (og gameplayet) var et forsøk på å øke denne appelen, noe de ikke lyktes særlig godt med...

På denne måten er OOT grafikk (og forhåpentligvis gameplay) en positiv ting. Det virker som om Nintendo er på vei bort fra mainstream tankene, og heller setter fokus på spillopplevelsen for hardcore gameren. Siden TWW bommet på målgruppen, hva er da mer naturlig enn å gå tilbake til røttene, the award winning formular?

En annen ting som er viktig å få med seg er at TWW2 (ja, jeg kaller det fortsatt det) faktisk bruker en modifisert versjon av TWW motoren, noe som burde legge en del begrensninger på grafikken Shadar.Poenget her er at Nintendo vil bruke minst mulig på å ri den halvdøde hesten (GC that is) for hva den er verdt. ¨

1.Og tidligere sedvaner og økonomisk suksess har ingenting med hverandre å gjøre? Hvorfor tror du at noen spill får identiske oppfølgere, mens andre ikke får det? Det handler selvfølgelig om å bruke3 navnet for det det er verdt.

2. Et nytt TWW hadde solgt betydelig dårligere enn det første, tørr jeg påstå. Med den nye grafiske stilen kan nintendo til og med håpe på at spillet selger en del konsoller såpass sent i GC levetid,og antakeligvis mer enn TWW solgte.

3. Unnskyld at jeg ikke følger logikken din her, men hva var poenget da?

4. Spillet solgte i all hovedsak til nintendo-fansen, halvparten kjøpte spillet fordi det het Zelda..., men TWW skulle tross alt gjøre det Halo gjorde for xboxen, der mislyktes det så til de grader. 20% økning i GC salget forstår vel til og med Shadar at var en kjempenedtur, nintendo regnet antakeligvis med en 3 til 5 dobling av salget. Husk på at Zelda er et av de mest ettablerte merkene du kan sette på et spill, om ikke det mest etablerte... Vil ikke uttale meg om det japanske markedet fordi jeg vet svært lite om det...

OK fanboy, skulle se slik ut (skriveleif)

Fornøy, Fanboy? ;) (ironisk vinkling altså)

Det var egentlig ment som en spøk (en dårlig spøk). Tror jeg skal slutte å si fanboy, folk legger så mye i det, akkurat som om de er homofil, eller har HIV eller noe. (folk legger mye i det og)

Har du hørt det, han der er en fanboy, skumle folk disse fanboyene... Subjektive som et helvette, irrasjonelle og usaklige

Greit, jeg innrømmer at jeg med vilje ekstremtolket innlegget ditt, det gjør det hele mye enklere, har du ikke sett politikere diskutere, henger seg opp i detaljer, og blåser dem opp.

SHDR

Gullmedlem
En annen ting som er viktig å få med seg er at TWW2 (ja, jeg kaller det fortsatt det) faktisk bruker en modifisert versjon av TWW motoren, noe som burde legge en del begrensninger på grafikken Shadar.Poenget her er at Nintendo vil bruke minst mulig på å ri den halvdøde hesten (GC that is) for hva den er verdt. ¨
Jeg føler meg nærmest tvunget til å spørre hva du egentlig vet om TLZ: TWWs spillmotor. Er du klar over at til og med Quake1 er istand til å cel-shade? Det er bare snakk om å plugge i den rette rendringsinstruksjonen, så er du i mål. Jeg kan ikke si jeg ser noen begrensninger i Wind Waker-motoren. Hva skulle de være? Polycounts? Antall hardware lys? Teksturstørrelse? Jeg tipper Nintendo har jobbet med Wind Waker-motoren siden de først hadde en working prototype av GCNen, og at det er en av de motorene som er mest perfekt optimalisert for GCN. Hvilket betyr at den kan produsere vel så god grafikk som de aller beste X-Box-spillene.

20% økning i GC salget forstår vel til og med Shadar at var en kjempenedtur, nintendo regnet antakeligvis med en 3 til 5 dobling av salget.
Du er helt tydelig kun ute etter å provosere. Jeg klarer simpelthen ikke å se hva som gjør meg dum i denne sammenhengen. Tror du virkelig at Nintendo forventet denslags fra Zelda: TWW? Ocarina of Time solgte NU64er i sin tid, helt riktig. Men den gangen var faktisk spillet temmelig revolusjonerende. Nintendo har egentlig ikke hatt noen systemselger denne generasjonen. Ingen revolusjon, bare fanservice. Veldig, veldig god fanservice, hvilket er mer enn de andre konsollene kan stille opp med.

Har du hørt det, han der er en fanboy, skumle folk disse fanboyene... Subjektive som et helvette, irrasjonelle og usaklige
Greit :p

(Hm ... der slutta Quote-tagen å funke, gitt.)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg føler meg nærmest tvunget til å spørre hva du egentlig vet om TLZ: TWWs spillmotor. Er du klar over at til og med Quake1 er istand til å cel-shade? Det er bare snakk om å plugge i den rette rendringsinstruksjonen, så er du i mål. Jeg kan ikke si jeg ser noen begrensninger i Wind Waker-motoren. Hva skulle de være? Polycounts? Antall hardware lys? Teksturstørrelse? Jeg tipper Nintendo har jobbet med Wind Waker-motoren siden de først hadde en working prototype av GCNen, og at det er en av de motorene som er mest perfekt optimalisert for GCN. Hvilket betyr at den kan produsere vel så god grafikk som de aller beste X-Box-spillene.
Jeg tror (forhåpentligvis med rette) at TWW motoren var optimalisert i forhold til TWW. Derfor vil det bli vanskelig å kunne utnytte absolutt alle mulighetene en ny motor kunne levere. Håper i det minste vi ikke får pastellfargene til TWW, da skal jeg være fornøyd..., Men at motoren ikke vil sette begrensninger på et eller flere områder har jeg vanskelig for å tro. Specsene vil jo stortsett være de samme (TWW så utrolig bra ut, det er ikke det)

Du er helt tydelig kun ute etter å provosere. Jeg klarer simpelthen ikke å se hva som gjør meg dum i denne sammenhengen. Tror du virkelig at Nintendo forventet denslags fra Zelda: TWW? Ocarina of Time solgte NU64er i sin tid, helt riktig. Men den gangen var faktisk spillet temmelig revolusjonerende. Nintendo har egentlig ikke hatt noen systemselger denne generasjonen. Ingen revolusjon, bare fanservice. Veldig, veldig god fanservice, hvilket er mer enn de andre konsollene kan stille opp med.
Damn right you are! Provosering er mitt favorittområde, se hva jeg klarte med å skrive fanboy...

Men så til saken, Er du uenig i at Nintendo forventet at TWW skulle bli like stor som OOT? For meg virket det tydelig at de forventet at det skulle gjøre det enda bedre. Cel-shading for bredere apell, enklere slåssing, enklere bosser (bortsett fra han grisejævelen på slutten, eneste bossen som jeg en stund var redd for å måtte prøve en gang til... you name it. Etter det enorme forhåndssalget så alt ut til å bli en kjempesuksess.

Jeg er enig i at nintendo ikke har hatt noen systemselger, men metroid prime var på sett og vis ganske så revolusjonerende. Det eneste som stoppet spillet var den forholdsvis smale appelen, ett ekte hardcore spill, slik som vi ikke får så mange av lengre...

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Opprinnelig skrevet av Shadar@25.05.2004, 11.12
(Hm ... der slutta Quote-tagen å funke, gitt.)
Hint: [/QUOTE].

Mandark - din venn i nødens stund. :tommelopp:

Det som imponerte mest var jo den nye traileren til Advent Children på PsP. DEN imponerte!! Klarer ikke å vente til filmen kommer! Ser du bort i fra det, så ble jeg meget imponert av Zelda.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Opprinnelig skrevet av impywimpy@25.05.2004, 11.54
Men så til saken, Er du uenig i at Nintendo forventet at TWW skulle bli like stor som OOT? For meg virket det tydelig at de forventet at det skulle gjøre det enda bedre. Cel-shading for bredere apell, enklere slåssing, enklere bosser (bortsett fra han grisejævelen på slutten, eneste bossen som jeg en stund var redd for å måtte prøve en gang til... you name it. Etter det enorme forhåndssalget så alt ut til å bli en kjempesuksess.
Uhm? Cel-shade har ikke på noen vis bredere appell enn 'realistisk' rendring, det er kun noe du tror.
Poenget med WindWaker var å skildre fortellingen fra ett barns synsvinkel, noe jeg synes de lykkes meget bra med. Miyamoto fikk frie tøyler og lagde spillet akkurat slik HAN ville ha det, og imho så ville aldri WindWaker blitt det samme hvis det var foto-realistisk.

Ang. salg så kan jeg ikke begripe at dere synes at spillet har solgt dårlig

Opprinnelig skrevet av Kleevah+25.05.2004, 12.34-->
<!--QuoteBegin-impywimpy
@25.05.2004, 11.54
Uhm? Cel-shade har ikke på noen vis bredere appell enn 'realistisk' rendring, det er kun noe du tror.
Poenget med WindWaker var å skildre fortellingen fra ett barns synsvinkel, noe jeg synes de lykkes meget bra med. Miyamoto fikk frie tøyler og lagde spillet akkurat slik HAN ville ha det, og imho så ville aldri WindWaker blitt det samme hvis det var foto-realistisk.

Ang. salg så kan jeg ikke begripe at dere synes at spillet har solgt dårlig[/b]
Når kom du syklende inn i samtalen? Du har tydeligvis misforstått mektig mye. Diskusjonen går ikke på at TWW solgte dårlig med spill i forhold til antall GCer, men at det solgte alt for få nye GC, det var ikke en tittel som solgte konsoller slik Nintendo håpet på (sånn som GTA3 og Halo). Poenget med å lage TWW var Å TJENE PENGER, slik er det i alle industrier... På meg virket det som om Nintendo gikk for Cel-shading for å gi en bredere appel til markedet. Et familiespill, et slikt spill pappa kjøper til lillegutt på 5, men samtidig selv får glede av, og forteller om til kameratene. TWW skulle på denne måten selge seg selv. At spillet skulle skilders fra et barns synspunkt er forsåvidt riktig, men kom ikke å fortell meg at det ikke lå kommersielle krefter i grunnen. GCen var tross alt en hardt presset konsoll, og jeg tør påstå at viss nintendo visste hva vi vet i dag, hadde TWW ikke blitt utgitt under de samme omstendighetene eller ikke i det hele tatt.

For å konkludere, Nintendo trodde antakeligvis at Cel-shading hadde en bredere appel, hviss du leser gamle previews vil du se at begrepet interaktiv tegnefilm som kan nytes av alle er "central theme"

Det er bare en ting som er verre enn en idiot, en smart idiot.

og en smart idiot som er fanboy er enda verre såklart :p

Fikk ikke linken din til å virke :radioaktiv:

SHDR

Gullmedlem
Nei, linken er død. Og det samme tror jeg er iferd med å skje med diskusjonen, ettersom vi har sporet totalt av. Hva skjedde med stavingen din, Wimpy? Den ble plutselig vanvittig mye bedre i de to siste innleggene :D

Dette handlet tross alt om hvorvidt Zelda var mer imponerende enn Conker eller ikke. Og hvor er vi nå? På en diskusjon om markedsvurdering, som iallefall ikke er subjektiv. Og du har rett i at Nintendo forventet en enorm masseappell. Saken er bare den at alle mellom 12 og 20 var for usikre på sin egen identitet til at de ville bli sett døde i nærheten av et "barnespill", og spillet var for vanskelig for din gjengse 8-9 åring, og kommer du mye under det, så slutter folk å kunne lese, og ergo ...

Null spillglede.

Ellers tror jeg det er riktig at Miyamoto gjorde AKKURAT som han ville. Og hvorfor skulle de ikke la ham gjøre det? Han solgte nesten 5 millioner spill, og fikk en venn av meg (som spiller i et metal-band) til å like GameCube. So, good job :p

Kleevah

Livsfarlig amatør
Når kom du syklende inn i samtalen?
Ja sorry for å buse inn, men kølapp-maskinen var ødelagt.

For å konkludere, Nintendo trodde antakeligvis at Cel-shading hadde en bredere appel, hviss du leser gamle previews vil du se at begrepet interaktiv tegnefilm som kan nytes av alle er "central theme"
Jeg kan være enig med deg i at nintendo kanskje hadde håpet på bredere appell ja. MEN at cel-shade er ett markedstriks/økonomisk besluttning mener jeg er feil. Spillet er utenkelig laget med tanke på cel-shade, ikke fordi Nintendo-ledelsen mener at det vil selge mer, men fordi utviklerne mener det passer best.

Edit: Linken funker fett her, man kan jo alltids prøve å copy-paste den da: http://www.vgpro.com/news/4447

C

Crizpy

Gjest
Jeg ble inponert av de folka som klarte å stikke av med den metal gear cd tingen som inneholdt koden til spille....
At de kom forbi alle vaktene uten at de ble tatt, er faen meg godt gjort!
Dere er tøffe! ;)

Nei, linken er død. Og det samme tror jeg er iferd med å skje med diskusjonen, ettersom vi har sporet totalt av. Hva skjedde med stavingen din, Wimpy? Den ble plutselig vanvittig mye bedre i de to siste innleggene :D

Dette handlet tross alt om hvorvidt Zelda var mer imponerende enn Conker eller ikke. Og hvor er vi nå? På en diskusjon om markedsvurdering, som iallefall ikke er subjektiv. Og du har rett i at Nintendo forventet en enorm masseappell. Saken er bare den at alle mellom 12 og 20 var for usikre på sin egen identitet til at de ville bli sett døde i nærheten av et "barnespill", og spillet var for vanskelig for din gjengse 8-9 åring, og kommer du mye under det, så slutter folk å kunne lese, og ergo ...

Null spillglede.

Ellers tror jeg det er riktig at Miyamoto gjorde AKKURAT som han ville. Og hvorfor skulle de ikke la ham gjøre det? Han solgte nesten 5 millioner spill, og fikk en venn av meg (som spiller i et metal-band) til å like GameCube. So, good job :p
For engangs skyld må jeg få lov til å si, jeg er helt enig med deg, der kom det.

For bare å oppsumere det jeg har prøvd å si hele tiden, for at et spill skal imponere meg må det være bedre enn jeg først forventet. På det området ble jeg faktisk overrasket av conker, jeg forventet en middelmådig port for å dra penger ut av forbrukerne, men spillet ser IMO ut til å være opgradert på en rekke områder...

Det samme poenget gjelder faktisk animasjonene... Nintendo sitter på mange av de beste animatørene i verden, og det er for meg en selvfølge at de beste av de beste jobber med spillet, derfor ble jeg ikke imponert av grafikken, den var mer som jeg hadde regnet med..., selv om den var fantastisk bra...

At du trekker in BG serien i denne diskusjonen finner jeg helt forkastelig. At du kanskje ikke liker spillene forstår jeg faktisk, men at du bruker orvalg som

Baldurs Gate serien kan til nød kalles rpg
(du sa det ikke akkurat slik da)

BG er bra, NESTEN alle som spiller rpg mener det, at du ikke liker det er for meg helt greit, men f. eks. gamespot (som du virker så glad i å sitere) har jo faktisk gitt spillene rundt 9.0, noe som er langt fra ille

og

Når var det vi begynte å snakke om singleplayer/multiplayer?
Mange grafiske effekter strippes av multiplayer for å kunne kjøre en stødigere frame, jeg er helt sikker på at du innerst inne vet det. For å sammenligne Zelda og Conker må vi se på single player grafikk (Som ser mye bedre ut på Conker)
Conker skal kjøre stødig 30fps, ikke ligge på mellom 20 og 30 som en del andre spill gjør nå om dagen...

Angående ign er de nok ikke den beste kilden jeg kunne ta i bruk (men den eneste :( ) Uansett er jo ikke folka helt blinde heller da, og burde klare å skille zeldaer og conkerer ganske så bra fra hverandre. hadde diskusjonen gått på annet enn grafikk derimot er jeg enig i at ign.com burde erklæres innhabil. Gamespot er jo i all hovedsak en del bedre, men de ga ingen priser til conker, og gamespy ville ikke engang putte spillet inn på 20 beste e3 spill. Hva mente du jeg skulle gjøre, lage min egen webside i full fart?

Det at jeg skriver mye feil i noen poster har ene og alene med tastaturet å gjøre....
Skriver forskjellige steder (på skolen), og tastaturene er nokså most på noen av dem. Jeg skriver stortsett feilfritt hjemme...

For øyeblikket må jeg bare vente på å få Thief 3, anmeldelsene så lenge har vært langt fra ille (8,3 Gamespot)

SHDR

Gullmedlem
Baldur's Gate-replikken er fra en helt annen topic :p Så da har det skjedd noe jævelig rart her.

Gamespot er man glad i ja, mest fordi de har litt egne meninger. Skribentene på Gamespot er ikke like TEKNISK dyktige som de på IGN og Gamespy, men på de to sidene har de jo de tydeligvis hyret skribenter, og ikke gamere til å skrive for seg. Noe som gir at resultatet blir noe ... udugelig.

Men da er vi i mål.

I etterkant, er det noen som har hørt noe om Duke Nukem Forever?

Dvs rykter, osv.

Den offisielle siden er :tommelned:.

Battlefield 2 tror jeg kan bli min personlige favoritt... realismen når nye høyder kombinert med ta pusten fra deg grafikk. garantert suksess...

selfølgelig half life 2 kommer nok til å rocke maskinen min visst de noen sinne klarer å få gitt det ut, synes de er forbanna trege!

DOOM 3 var skuffende, men det var kun fordi jeg ikke fikk sett PC versjon men kun X-Box versjon... tror det blir bra iallefall på pc...

spillet Paraworld hadde jeg aldri hørt om men videosnutten så bra ut da, tror jeg kan komme til å like det...

Brothers in arms virket meget fett, spesielt siden byene i frankrike å terrenget fra normandie var nøyaktig kopiert fra gamle rekogneserings flyfoto fra krigens dager. enda en tittel jeg ser fram til!

LOTR battle for middleearth har potensiale til å bli noe stort å det tror jeg faen meg det blir og.

F.E.A.R virket ganske ålreit selv om jeg er mett på bullet time effekter å ikke finner dem så veldig pirrende lengre. men med en god story å en creepy stemning så blir det sikkert ganske ålreit...

Settlers 5 kan bli ganske morsomt. har ikke spilt settlers siden det første spillet kom på Amiga. det var vertfall en av favorittene på amiga men det er 5 spill tilbake i tid. kansje det blir bra...

Pariah blir sikkert bra, vertfall for dem som liker å spille singleplayer med en involverende historie. + de lovet å kraftig forbedre multiplayer også, så det blir sikker verdt pengene...

Pirates! er noe jeg har ventet lenge på å det var absolutt en av favorittene på E3. gleder meg!!!

Codename Panzers syntes jeg var ganske ålreit på demoen å tror det er et fint tidsfordriv spill... elsker andre verdenskrig :D

Half-Life 2... (fortsetter å imponere meg)
The Movies
Doom 3... ( de viste den bare på xbox, som var litt skuffende, men men...)
Battlefield 2
Splinter Cell 3

Masse flere spill som jeg ble imponert av...

D

Doctor Downs

Gjest
Selv om det var Resident Evil 4 for imponerte mest teknologisk sett og Zelda som lover best på papiret så er det Halo 2 jeg gleder meg mest til for tida. Synes bare det er en skam at det ikke er med bots. Satser på at det med Live og greier blir mulig å laste ned. Problemet er fortsatt at jeg ikke har Live.

Helt klart Halo 2.. jeg tror at multiplayer delen på det spillet kommer til og bli sinnsykt bra. det brettet de viste på E3 så skikkelig tøft ut :tommelopp:

Helt klart Halo 2.. jeg tror at multiplayer delen på det spillet kommer til og bli sinnsykt bra. det brettet de viste på E3 så skikkelig tøft ut 
Ok, og hva får deg til å si det??
Kan du være litt mer utdypende når du poster noe sånt her neste gang??