Så det er bare first party som teller? Men tredjepartsutviklere lager jo faktisk spill på PS3 uten å måtte bli kjøpt opp først.
Hahahah.

Hva faen har det å si.
Resistance 1 var en kjempebøtte full av dritt, og da mener jeg ikke engang en sånn derre Large popcornbøtte, jeg snakke en sånn jævel man blander sement i. Det var rett og slett katastrofalt kjedelig, og fargepaletten fikk i tillegg spill som Gears of War til å framstå som Regnbue 2: Regnbue hardere. Drittkjedelig leveldesign, håpløs kontroller (nå skal det sies at dette er mye selve stikkas feil også, da), miljøer som, til tross for å være krigsherjede og istykkersprengt, framsto som statiske, triste og lite levende. Våpnene var selvfølgelig litt interesssante, om bare fordi Insomniacs gimmick er krampeoriginale våpen, men ikke særlig spennende å bruke. Mer snork enn en container med snorkler.
Resistance 2 ser faktisk litt tøft ut (se siste 1UP Show er mitt protip til alle som stiller seg tvilende etter det første spillet, da selvfølgelig med god grunn), men det er mest fordi det er en grense for hvor kjedelig et spill som har 8 player co-op kan bli, og fordi de inkorporerer litt sånn MMO-taktikker inn i det hele. Blir selvfølgelig ikke en dritt på Gears of War 2, men jeg holder et øye med det, kan du si.
Redigert: Det blir kanskje litt vel urettferdig gjort mot PS3 å telle tredjepartsspill? Da må vi legge til den overlegne versjonen av alle tredjepartsspill på X360 (med mindre vi har med Criterion å gjøre), pluss snop som Left 4 Dead og Red Alert 3 som er canna/utsatt til det uendelige på PS3.