Hva Nintendo har å by på framover

oma

Village Drunk
hmmm, satse paa at de har fikset buggsene som var i enern og oppdatert grafikken litt?
 

Kilik

Lokal moderator
Ny patentsøknad fra Herr Miyamoto. Ser ut til å ha noe med neste Zelda å gjøre...

The details can be found here.

There seem to be 3 main modes:


Game -- Play through the game normally. Hint system is available but not forced. So hardcore gamers could just play the game regularly and enjoy the challenge while more casual gamers can get hints if they get really stuck

Digest -- The game goes through important scenes (both movie and gameplay) in order. Essentially the game plays itself in this mode if you will. But you have the option of stopping the digest at any time and playing from that exact point. Plus when you choose to take control you are given the appropriate equipment and stats for that part of the game. No saving though, but it seems to be unneeded

Scenes -- essentially playthrough any puzzle or scene again. Like digest you are given the appropriate equipment and such.

What Nintendo is planning on doing is pretty insane and far more ambitious than some of you realize yet. This just might be the "gateway game" that gamers, casuals and non-gamers could all enjoy.

The main idea is Shigeru Miyamoto wants harder nintendo games without alienating casuals, non-gamers, the unintelligent, etc by having built in walkthroughs for the gamers that having touble with the game.
"each player may be allowed to create his/her own "approach movie" based on the operation history. The "approach movie" created by each player may be uploaded to the server. When the hint button 102 is pressed, the server may be accessed so as to view the "approach movies" created by various players. "


 
Hvis dette betyr at Nintendo har planer om å servere oss et Zelda som inneholder nivåer som krever så ballesparkende mye kløkt og fingerferdighet som f.eks. 100 Purple Coins på Toy Time Galaxy i Super Mario Galaxy, farg meg interessert. Veldig interessert.

Men sånn ellers er dette faktisk en funksjon som har vært sårt savnet i alle andre spill (og spesielt Zelda). Det har vært en pine å måtte starte en ny save-fil gang på gang, bare for å kunne få sloss mot Volvagia eller Molgera når som helst. Så dette høres i bunn og grunn bare bra ut.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
De rekker kanskje å legge på litt antialiasing før spillet havner i hyllene.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Det er nå godt å se at Nintendo gjør noen grep for å fornye konseptene sine, men jeg skulle gjerne se at disse var, hvordan skal jeg si det, modifikasjoner i spillets innhold, ikke den tekniske rammen rundt det hele. Jeg er vel ikke den eneste som ikke liker at for mange menyer og knapper og slikt ødelegger spillets flyt - da blir liksom hele opplevelsen så oppdelt. Også Twilight Princess som nettopp hadde forbedret det evige "gå inn i menyen for å legge buen inn på X-knappen"-styret.

Men likevel, jeg merker som alltid at feberen stiger en halv celsius i det jeg leser nyheter om nye eventyr i Hyrule. Thnx for posting, Kilik :)
 
Hvis de skissene er ekte så er det INNMARI flotte nyheter. Det var vel den ene tingen Alone in the Dark (det nye) gjorde helt riktig ... tillot deg å behandle det som ditt eget, og hoppe inn hvor du ville.

Heia!
 

Kilik

Lokal moderator
Punch-Out!! og Pikmin 2 kommer ut i Europa i første halvdel av 2009. Wii Sports Resort har skiftet fra "spring" til "2009", noe som kan tyde på at vi europeere må vente et godt stykke ut i året for å teste ut MotionPlus. Ellers hyggelig å se at Kirby Wii fortsatt eksisterer:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
i USA og Europa innen sommeren er over? Hell yase. Kjøp det, alle sammen. ^^
 

Lodin

Der Waaaah
Hvorfor skal man gidde å kjøpe remaken av Pikmin 1 når også 2 ser ut til å være rett rundt hjørnet?
Sånn ellers ser det ut til at House of the Dead: Overkill er gromme saker og det slippes jo en gang neste måned. Samma gameplay som alltid, men denne gangen parodierer det forgjengerne og sjangeren. Og positivt at man kan spille med to gunnere, selv i 2 player såsant man har fire wiimoter.
Vil lide sånn som G gjorde.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Kirby Wii er det eneste jeg ser frem til. Triste greier.
 

Kilik

Lokal moderator
Mulig dette er gammelt nytt for mange, men dette har i alle fall gått meg hus forbi. Broken Sword-remake kommer i neste måned:





- based on the original Broken Sword
- lots of new content, new puzzles, new locations, expanded story
- controls obviously redone for DS and Wii
- some new animations by Dave Gibbons (Watchmen)
- developed by Revolution, published by Ubisoft
- game's pretty much gone gold, coming to Europe in March

Intervju med Charles Cecil