Hva Nintendo har å by på framover

Lodin

Der Waaaah
Lit, en horror puzzlegreie til Wiiware ser interesant ut. Aner ikke når det kommer, . Passe seg for mørket.
 

Lodin

Der Waaaah
Dsi slippes her til lands tredje april i svart og hvit utgave. Pris er ikke satt, men det regnes med 1500 spenn.
Siden Disgaea remaken slippes rundt da plukker jeg vel opp en for å feire.
 

Lodin

Der Waaaah
Og der blei jaggu nye utgaver av Mr. Driller og Katamari Damacy annonsert til DSiware. Ikke helt ubrukelig nedlastingstjeneste alikevel?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
FAEN! Jeg hater dem for at de klarer å melke kua til den mister spenene! Helvete. da må jeg nesten få meg en jeg også. faen faen faen
 

Kilik

Lokal moderator
Nintendo med noen amerikanske datoer fram til sommeren:

Wii

Atari
Ready 2 Rumble Revolution - March 17

Electronic Arts
EA SPORTS Active™ - May 19
Tiger Woods PGA TOUR® 10 - June
BOOM BLOX™ Bash Party - Spring

LucasArts
Indiana Jones® and the Staff of Kings™ - Late Spring

NAMCO BANDAI Games America Inc
Klonoa® - Q2

Nintendo
Excitebots: Trick Racing - April 20 *
Punch-Out!! - May 18

SEGA of America
Virtua Tennis™ 2009 - May
The Conduit™ - June
Let's Tap™ - June
*Antar det er snakk om en slags oppfølger til Excite Truck.

Wii Sports Resort og den addon-greia glimrer med sitt fravær. Tipper det utsettes til høsten.


Edit:
"Excitebots™: Trick Racing has elements that make it one of the more unique racing games on the market. It launches April 20 and lets everyone in the family use the Wii Wheel™ accessory in unique and changing environments, play fun minigames and perform crazy tricks in a game that builds on the Excitebike™ and Excite Truck™ franchises".
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og endelig kan jeg få kommet meg inn i den spillserien også. Gode saker!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ingen dato på Wii-remaken av Metroid Prime til tross for at det har blitt sluppet i Japan? Kanskje Nintendo skal markedsføre det som årets store spill for hardcore-spillere.
 

oma

Village Drunk
Haaper ikke at det er dette exite truck folkene holdt paa med i all hemelighet, jeg vil ha f zero!
 
Ingen dato på Wii-remaken av Metroid Prime til tross for at det har blitt sluppet i Japan? Kanskje Nintendo skal markedsføre det som årets store spill for hardcore-spillere.
nigga whøøøøø! en wii-remake av det beste spille nintendo har gitt ut? faen jeg angrer på jeg solgte wii'en nå D;
 

Kilik

Lokal moderator


"You won't believe your eyes when you find yourself shooting goals, throwing pies and even playing poker in the middle of racing robotic animals and insects around off-road tracks"

The game is being developed by Monster Games, the guys who also previously made ExciteTruck. The game is confirmed to have Wi-Fi connection play for up to 6 players.
Absolutt ikke Excite Truck 2, men kan bli moro lell.
 

demake

Seksuelt godteri

Kilik

Lokal moderator
Concept art fra en kansellert versjon av Red Steel 2, laget av Ubisoft Montreal.

De var i development hell, Ubisoft gjorde en kvalitetstest (!), fant ut det sugde og droppa hele prosjektet. Nå er teamet bak orignalspillet, Ubisoft Paris, i gang med en ny versjon av RS2.
 

SHDR

Gullmedlem
Ranten handlet om at Wii-en ikke noengang kommer til å få tett integrasjon mellom menygrensesnittet og spillene, fordi spillene får full tilgang til maskinvaren uten noen instans av operativsystemet i bakgrunnen. Siden operativsystemet ikke er et shell over spillene, kan ikke operativsystemet brukes til å utvide funksjonaliteten til spillene, enten det er snakk om VOIP eller vennelister.

Han har helt sikkert rett i alt han skriver, og det er heldigvis klinkende likegyldig, ettersom de fleste av de som kjøper Wii ikke kjøper den for at den skal være et integrert underholdningssenter slik som PS3 og x360. Joda, det er litt tough shit at vennesystemet til Nintendo alltid kommer til å suge, helt til neste revisjon av maskinvaren, og det er synd at arkitekturen ikke er mer modulær, men ... hva så?

Det er masse annet trivelig med Wii-en, som mer enn veier opp for at funksjonaliteten ikke matcher konkurrentene. Greit, spillene er kanskje ikke til enhver smak og konsollen føles stadig mer utdatert teknisk, men jeg tror det kommer til å forandre seg litt i år og neste år, ettersom store utgivere flytter utviklingsressursene sine over til den faktisk markedsledende konsollen og begynner å skjønne at de ikke kan konkurrere med Nintendo, og de få andre som har en ordentlig third-party presence, med PS2- og PSP-porter.

Jeg ser ikke noe problem med at Wii-en ikke matcher konkurrentene, heller: De nærmer seg å ha solgt like mange konsoller som Sony and Microsoft til sammen. Det må bety at markedet generelt ikke bryr seg om featurene til x360 og PS3, eller at de er villige til å overse at Wii-en ikke har dem fordi selve kjerneopplevelsen er mer attraktiv for dem.

Ranten er skrevet av en hacker, og hackere tenderer til å ha litt annet syn på datamaskiner enn det folk flest har. For vedkommende er Wii-en en dårlig arkitektur (og det ville kanskje forklart hvorfor det er så få riktig gode third-party-spill til den, men han sier ingenting om selve maskinvarekraften eller SDK-en -- bare ting om software-arkitekturen og muligheten for å bygge ut Wii-ens funksjonalitet i fremtiden), men det betyr ikke noe særlig for sluttbrukeren, altså deg og meg. Vi vet ikke hva som foregår under panseret på Wii-en uansett.
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg håper og tror 2009 vil bli et slags gjennombrudd for tredjepartstitler. 2007 var året man skjønte at denne konsollkrigen ville bli helt annerledes enn forventet, og det tar nok de fleste store utviklere ca. to år å omstille seg fra full satsning på PS3/X360-prosjekter til man kan annonsere noe ambisiøst til Wii. I mellomtiden har man foret på med PS2-konverteringer og enkle partyspill for å ikke falle helt av lasset.

Det er heller ikke lenger så risikolfylt å lage hardcorespill à la Madworld og The Conduit eksklusivt til konsollen. Med enorme 50 millioner solgte konsoller, så vil man bare ved å få med 2% av Wii-eierne ha solgt 1 mill. eksemplarer.