Hva Nintendo har å by på framover

Det var det spillet jeg likte best i Wii Sports. Morsomt å stå å holde guarden oppe mens man svinger til siden for så å slå inn en hook. Bare synd den ikke bestandig klarte å lese rett på slagene dine, men pyttpytt.

Lodin

Der Waaaah
Punch Out har to typer waggle. Den fra Wii Sports som er rimlig tilfeldig og en hvor man holder visse knapper inne for å skru slaga og sånn. Forhåpentligvis gjør det ting litt mer nøyaktig.
Eller man får gå over til å spille det på NES vis med sidelengs kontroll. :hmm:

Kilik

Lokal moderator
Spillet støtter også balansebrettet til Wii Fit :tommelopp:

"Players will be able to use the Wii Balance Board in conjunction with the Wii Remote and Nunchuck to throw punches and dodge and weave at the same time."

Kilik

Lokal moderator
Eurogamer med liverapport fra Iwata-keynoten:

- The Wii system software has been updated so that you can download stuff to, and run stuff from, SD cards. This appears to include all channels, WiiWare and VC games.

- It's a new WiiWare game! Rock and Roll Climber! A chap called Jonathan has come on stage with a balance board to demonstrate it. here's a sound of rain. He is pointing his arms upwards. His character, a human, is climbing a wall, grabbing handholds.It looks not unlike Uncharted: Drake's Fortune. If it was on the Wii. He's tilting and pointing the controllers and stepping on the balance board to pull himself up a waterfall. At the top of the waterfall is a guitar! At the end of each stage, you're given the rock and roll payoff."

- "This may not be as exciting as a new game, but we feel we have a complete storage solution for Wii, and for that reason it's very important." Especially for "our most loyal fans". Wii Menu System 4.0 will introduce a number of improvements, such as an SD card icon that takes you to an SD card screen. It's got the same layout as the Wii Menu. But a single SD card can hold up to 240 titles. "The Wii can now handle high capacity SD cards" so you're no longer limited to 2GB.

- My Life as a Darklord Final Fantasy Chrystal Chronicle is coming this year. The early Final Fantasy games are coming to Virtual Console, and the first will be available in May.

- Trinen is on stage with a DSi. He's going to show us two DSiWare titles. The first one is called Moving Memo in English for now. "You start by just drawing a picture, or in my case a very simple picture." Now we can see his animation. You can slow and speed animations up and add background sounds - he's recording "brrm brrm" into the mic. You can upload your animations to a central server and download others', and edit them yourself.

- Time for the second game - WarioWare Snap. This one makes use of the camera. Then line up your hands and face on the top screen and follow the instructions - in this case, he has to grab some coins. Then when the game is over you get to watch a video of yourself waving your hands and waggling your face about.

- He's announcing an expansion of the VC - Virtual Console Arcade. Space Harrier, Mappy, Star Force, Emeraldia, Return of Lishtar. Six games will be available in Japan, four in Europe and America. The four for Europe are Mappy, Star Force, The Tower of Druaga and Gaplus (Galaga 3), all of which are confirmed on the European Virtual Console for 500 Nintendo Points (approx GBP 3.50 / EUR 5) apiece.

- Time for one more video. It's for a DS game. It's a choo choo train going down a track. Zelda? There's a glimpse of yellow hair... Yes, it's Zelda. Link is zapping enemies from a top-down perspective. Looks like it's similar visual style to Phantom Hourglass. The Legend of Zelda Spirit Tracks - that'd be what it's called then. The game will be out "later this year".

Lodin

Der Waaaah
*ululere*
Driver å oppdaterer Wiien nå fordi "SD-kanalen er sluppet"! Endelig kan man spille shizz rett fra SD-kort så nå spiller ikke den bedritne HD kapasiteten noen rolle. :ler:

EDIT: kopierte akkurat Lost Winds og Zelda 3 over på et kort og begge kjørte utmerket. Tar littegrann tid å starte spilla, men det sier seg selv. Woot!

EDIT: Jo også må save filene til spilla ligge på Wiien, men de tar ikke særlig med plass.

Kilik

Lokal moderator

Forøvrig så kommer DSi med 1000 gratis DSi Points når den kommer ut neste fredag.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Herre. Om jeg ikke vil ha et Zeldaspill hvor du seiler rundt i et skip, så måtte det vært et hvor du tøffer rundt i tog. Jeg må debugge rommet mitt og så videre :)
Og gode nyheter når det gjelder SD-saken også ser jeg. Konge (Jeg henger ikke lenger med i Nintendoland).

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Nja.. Det er ikke så mange som henger med i Wii-land, men nintendoland. Definitivt. jeg tror jeg har brukt ds-en min så mye atte hjælp. Stylusen min ser ut som jævla helvete. :D

Hva? Er jo all grunn til å følge med i Wiiland nå om dagen. Madworld, HOTD:O, Mushroom Men, Kororinpa 2, Excite Bots, Final Fantasy: CC, Broken Sword, Pro Evo 2009, Deadly Creatures...

Er jo nå'rem kommer!

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Istemmes! Jeg koser meg med Madworld om dagen og har hatt noen få men festlige sessions med HOTD hos naboen (ganon). Excite Bots må jeg sjekke ut bare fordi jeg digget forgjengeren så rått, men jeg stiller meg litt skeptisk til at de har lagt inn litt sære elementer. Hva har f.eks. repetert svinging rundt en stang i et racingspill å gjøre? Kororinpa er ikke for folk med kort lunte forresten, det spørs om jeg har godt av å begi meg ut på det.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Deadly creatures? hahahahhahah!

Det skal sies at wii-land har det jo relativt greit om dagen, men ingen skal komme her å si at nintendo hugged us again. Sannheten er jo tross alt

NINTENDO ARE STILL RAPING US :argh:

Edge gav det 8/10, så vidt jeg husker, så enn så lenge er jeg ganske interessert.

Lodin

Der Waaaah
Made in Ore ser ut som akkurat noe for meg. Det er i praksis Warioware til DSiware og Wiiware bare at man mekker brett sjæl. Minigamsene slenges sammen på Wiien i noe som ser ut som Mario Paint og man spiller dem så på DSi. Planen er at man sender inn bretta sine og så velger Nintendo jevnlig ut de beste og legger til nedlasting. Man kan og sende til folk på Wii vennelista. Kan egentlig Wario bli latere? :p

Lodin

Der Waaaah

Red Steel 2 foregår i cyber ville vesten i framtiden eller no. Støtte for motion plus dingsen har det og så kanskje fektinga funker denne gangen? :ermm:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
sheriffen spiser laksetaco.