Hva Sony har å by på fremover

#81
Jeg gidder ikke krangle mer om Wii, det er bare sååå 2008 lizm.

*rekke frem fredspipe*
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#82
Fy faen Nilo. Seriøst. Det der er så mad low soppehode at jeg har ikke ord.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#85
Ser at FF XIII er ute på PS Shop nå. Er dette noe raskere og mer tilgjengelig enn FF VII eller er det like tungt?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#86
FF XIII på PS shop? Må vel være en trailer eller noe.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#88
Ikke ødelegg!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#90
"raskere og mer tilgjengelig" er relative begrep, så svaret er vel både ja og nei. Eneste FF jeg har satt særlig pris på som noe jeg selv spiller i stedet for å se på vennene mine spille, er IX. Når den kommer ut på PS Store så skal jeg vurdere et kjøp.
 
#91
Final Fantasy 8 er litt interessant fordi hele systemet er fucked up og kan enkelt knekkes i løpet av få timer. Hvis man bare setter seg inn i hvordan Junctioning funker og skaffer de rette itemsa tidlig i spillet kan man lett ordne 5000+ HP på en av karene dine, og da snakker vi easymode resten av spillet fra 3-4 timer og ut.

..og hvis du syns historien i FF7 er :psyduck: er den ingenting mot det som foregår i andre halvdel av Åttern om jeg husker riktig.
 
#92
FFVIII er awesome, da jeg liker Junctionsystemet veldig godt. VIII er nok min favoritt i serien. Eneste som er stress er hele det draw greine.
 

Kilik

Lokal moderator
#94
Jepp, prøvde i går kveld.

Litt tvilende til at det bli noe kjøp med så mange andre lovende spill denne våren. Jeg får sterk Shenmue-feeling og dette er trolig det nærmeste man noen gang kommer Shenmue 3 (er vel også det nærmeste man kommer et bra Sega-spill anno 2010). Fightingsystemet virker vel mashete og flammene rundt karakterene passer ikke inn i det hele tatt i et spill som ellers prøver å være rimelig autentisk. Også er det jo snedig at de har kopiert de forhatte mobiloppringningene fra GTA4.
 

Lodin

Der Waaaah
#95
Vel det er akkurat samme demo som har liggi på japansk PSN i en halv evighet. Nå kan også alle dere andre oppdage at dette er akkurat samme spill som de to forrige med litt unødvendig knot lagt til og grafikk som virkelig ikke skriker PS3. =/
De har i det minste ikke dubba det denne gangen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#96
Jepp, prøvde i går kveld.

Litt tvilende til at det bli noe kjøp med så mange andre lovende spill denne våren. Jeg får sterk Shenmue-feeling og dette er trolig det nærmeste man noen gang kommer Shenmue 3 (er vel også det nærmeste man kommer et bra Sega-spill anno 2010). Fightingsystemet virker vel mashete og flammene rundt karakterene passer ikke inn i det hele tatt i et spill som ellers prøver å være rimelig autentisk. Også er det jo snedig at de har kopiert de forhatte mobiloppringningene fra GTA4.
Yakuza er en serie det for meg gir mer mening å sammenligne med River City Ransom, så er det sagt.
 
#97
Er det jeg som suger eller er slossingen så upresis som jeg fikk inntrykk av? Var veldig frustrerende å bli gjengvoldtatt fordi jeg bomma med ett slag og plutselig hadde alle i ryggen fordi animasjonen tok meg forbi dem. Og hvordan er historien i 1 og 2? Den virka veeeldig langdryg og platt presentert etter hva jeg så i demoen. Har alltid vært frista av serien, men ble litt mindre gira etter å ha spilt demoen :/
 

Lodin

Der Waaaah
#98
Her er ihvertfall et godt eksempel på fightinga i 1. Ser veldig likt ut, men det fløyt bedre + at man hadde et slags lock-on system.

[yt]L7Gs6R5vkqo[/yt]
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#99
Vil også nevne at karaoke-delen var det beste med demoen.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Og hvordan er historien i 1 og 2? Den virka veeeldig langdryg og platt presentert etter hva jeg så i demoen. Har alltid vært frista av serien, men ble litt mindre gira etter å ha spilt demoen :/
Jeg synes historien i toern var veldig bra hvertfall. Det er pretty much en lang yakuzafilm stappa med masse crazy figurer, politikk og maktkamp mellom de forskjellige familene/klanene og en fantastisk ending som ikke sparer på hverken drama eller plot-twist. Jeg synes ikke den var veldig langdryg, men den kan bli ganske tung til tider og spesielt husker jeg at det ofte var tricky å holde orden på alle navna som kommer opp. :p


Men ja, testa demoen til treern jeg også, og den var egentlig ganske slapp. Det jeg stussa mest over var egentlig hvorfor i huleste Sega lar første encounter være en superkjip miniboss. Gi oss hvertfall et par vanlige battles først så vi kan memorere kontrollsa skikkelig igjen... :argh:
Resten var bare altfor kort og restriktiv til å virkelig gi noe godt inntrykk av spillet. Jeg skal uansett ha dette når det kommer ut, men det er fordi forgjengern var knallgod og ikke fordi denne demoen ga meg noe som helst.