Ja, testing er en entry-level drittjobb som ingen vil ha. De eneste som jobber det er tapere og folk som drømmer om å bli spilldesignere og tror den beste måten å imponere ledelsen på er ved å ta på seg apejobber ingen andre vil ha. Sure, du får kanskje en producer- eller designstilling etter et års tid, men det sier vel langt mer om kvaliteten på de fleste designere og producere enn det gjør om hvor mye du lærer av testing.
Beste måtene å komme seg inn i spillbransjen på er ved å mekke noen spill og søke på stillinger med intervjuer hvor du kan vise dem fram, eller bare møte opp på forskjellige events hvor det er gaming-folk og begynne å bullshitte. Hjelper at du er smart, kjekk eller i det aller minste annerledes. Svette nerder med dårlig selvtillit kommer ingen vei.
Tipper hele poenget med serien er å prøve å tiltrekke flere til å gjøre møkkajobbene i bransjen. Ettersom den vokser trenger man flere og flere apekatter som kan sparkes på slutten av prosjekter og som tror de skal få feteste jobben i verden hvis de bare holder kjeft og tar'n i ræva uten å klynke. Ved å skape en følelse av glamour og attråverdighet rundt spilltesting sørger man for å få bransjen som helhet til å se mer spennende ut.
Du kan sammenligne dette med en reality-serie satt i postrommet til et filmstudio.