Hva Sony har å by på fremover

djilajwiodjiadoksadoøwodkowkdowkd føler en grusom blanding av sinne og latter

De er bare skuespillere, right? Jeg mener alle stereotypene for sånne serier på plass ahhhhhhhhhhhhh jeg blir gal
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ahahahha jævla Starslay3r er med :D Jeg dævver. Ett spillfokusert realityprogram var liksom ikke nok.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skulle sette inn et latter-emoticon her som passer men jeg fant ikke noe. Hvilket bizarro parallellunivers er denne serien filma i, egentlig? "WOW PLAYSTATIONS EVERYWHERE! SONY BRAVIA HD TVS!! UNCHARTED 2!!! YESSS!!!!" Oi, forbrukerelektronikk som har vært på markedet i minst et halvt år og et fire måneder gammelt spill, helt utrolig. Det hadde jeg aldri venta meg. Og som det står i kommentarene, flere steder: "The amazing prize is $5000 and a entry-level minimum wage job?" Mmmhm.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Dessuten, er ikke spilltester egentlig en drittjobb? Å spille det samme greiene om og om igjen, forsøke å kræsje spillet, skrive noen sider om hvor du kræsja og akkurat hva du gjorde. Hvis noe, får den jobben deg til å hate spill.
 

Lodin

Der Waaaah
De skal vistnok og konkurrere med den derre viftepinnen til Sony, men det blir nok lenge etter annonseringa så veldig spennende er det ikke.
Den opplagte måten å lage noe sånt som dette hadde vært å få tak i fire indy devs og la dem konkurere i å mekke et spill. Vinnern får produktet sitt lagt ut på PSN og all ære som følger det.
 
Skulle sette inn et latter-emoticon her som passer men jeg fant ikke noe. Hvilket bizarro parallellunivers er denne serien filma i, egentlig? "WOW PLAYSTATIONS EVERYWHERE! SONY BRAVIA HD TVS!! UNCHARTED 2!!! YESSS!!!!" Oi, forbrukerelektronikk som har vært på markedet i minst et halvt år og et fire måneder gammelt spill, helt utrolig. Det hadde jeg aldri venta meg. Og som det står i kommentarene, flere steder: "The amazing prize is $5000 and a entry-level minimum wage job?" Mmmhm.
Da var sikkert ikke Uncharted 2 ute når serien ble spilt inn da vettu. Enten det, eller så måtte de bare prøve hardt å finne noe å faktisk være begeistret over slik som alle er i realityserier. Du vet, før alle intrigene og spenningen trer inn.
Det verste er at dette ikke er det dårligste som finnes av realityserier en gang... Det er litt deprimerende hvis man tenker over det.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Alle veit det bare finnes én spillsentrert realityserie, og det er WCG Ultimate Gamer. Det her virka som noe jævla drit i forhold.
 

SHDR

Gullmedlem
Ja, testing er en entry-level drittjobb som ingen vil ha. De eneste som jobber det er tapere og folk som drømmer om å bli spilldesignere og tror den beste måten å imponere ledelsen på er ved å ta på seg apejobber ingen andre vil ha. Sure, du får kanskje en producer- eller designstilling etter et års tid, men det sier vel langt mer om kvaliteten på de fleste designere og producere enn det gjør om hvor mye du lærer av testing.

Beste måtene å komme seg inn i spillbransjen på er ved å mekke noen spill og søke på stillinger med intervjuer hvor du kan vise dem fram, eller bare møte opp på forskjellige events hvor det er gaming-folk og begynne å bullshitte. Hjelper at du er smart, kjekk eller i det aller minste annerledes. Svette nerder med dårlig selvtillit kommer ingen vei.

Tipper hele poenget med serien er å prøve å tiltrekke flere til å gjøre møkkajobbene i bransjen. Ettersom den vokser trenger man flere og flere apekatter som kan sparkes på slutten av prosjekter og som tror de skal få feteste jobben i verden hvis de bare holder kjeft og tar'n i ræva uten å klynke. Ved å skape en følelse av glamour og attråverdighet rundt spilltesting sørger man for å få bransjen som helhet til å se mer spennende ut.

Du kan sammenligne dette med en reality-serie satt i postrommet til et filmstudio.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
... eller bare møte opp på forskjellige events hvor det er gaming-folk og begynne å bullshitte. Hjelper at du er smart, kjekk eller i det aller minste annerledes. Svette nerder med dårlig selvtillit kommer ingen vei.
Føler meg truffet :D

Mitt inntrykk er også at spilltestere er nederst på rangstigen i gamingbransjen, overhodet ikke lukrativt. Kunne vært spennende og gjort en gang iblant for å et nytt perspektiv, men Ncholas WCG Ultimate Gamer brofist!
 

Jante

privileged CIS shitlord
Dette er kjekt å vite til neste gang SHDR spør om hjelp til å teste.
 

SHDR

Gullmedlem
Jah, vi har et digert internt QA-korps som sliter seg ut dagen lang for å jakte ned bugs og gi feedback som danner grunnlaget for designdiskusjonene til det fem mann sterke design-teamet mitt.

Testing er bare en apejobb når du har ledelse over deg som ser på det som en apejobb. Vi trenger feedback og kan ikke betale noen for å gjøre det, så vi er faktisk takknemlige.

</corpdamagecontrol>
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det har det da vært lenge? Jeg spilte den demoen for en god stund siden..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spoiler: Bruk tida på noe annet.
 

Lodin

Der Waaaah
Darksiders demoen som også dukka opp kanskje?
Sånn bortsett fra at jeg har det på 360, men de som ikke har testa det enda bør.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa den selv, og det var litt koselig å se at demoen etter sigende bød på hele første dungeon og 90 minutter med spilling. Hadde vært artig om flere hadde skjønt at hvis du gir ut en skikkelig demo som faktisk viser fram spillet ditt skikkelig, så kan det føre til flere salg. Rart med det.

Bare ikke gjør som de som mekka Descent, og gi ut så mye av spillet ditt som demo at folk syntes det fikk holde da de var ferdige med den.