Hva Sony har å by på fremover

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Teknisk sett så kan begge dø også, da. Rart med det, men det er en del ting som bare er innlysende når man kombinerer spill og historiefortelling, som for eksempel at alle skjønner at jenta man starter som i The Last of Us kommer til å dø om et par minutter, bare fordi hun ikke er jenta fra coveret.
 
Men, kanskje de finner ut at puseørnen har et rede med masse små søte puseørner oppi.
 
Kan se for meg at en diger mammagriff dukker opp på slutten å flyr vekk med ungen i kjeften ja. Må ikke glemme at Ico og Yorda overlevde det ene spillet. De fikk tilogmed spise vannmelon på slutten i den europeiske utgaven.

Lista over PS+ for juni er forsåvidt ikke så spennende:
NBA 2K16, PS4
Gone Home: Console Edition, PS4
Echochrome, PS3
Siren: Blood Curse (Episodes 1-12), PS3
God of War: Chains of Olympus, PS Vita
Little Deviants, PS Vita

På den annen side er jo Siren til PS3 dritbra om man ikke har spilla det. Gone Homo skal heller ikke kimses av, men det bør alle ha opplevd siden det kjører på en brødrister. Er dog frista til å teste NBA 2K16 siden story moden er skrevet av Spike Lee. Den er batshit bananas. Man har en kompis som er en kuk, men og vil bli baller. Han blir drept, men dukker opp som spøkelse med et brev på slutten fordi grunner.
 

Terje

mostly harmless
Noen har laga en hack til Vita som heter HENkaku og som lar en kjøre emulatore og hjemmebrygg på den. Enn så lenge er det nesten ingenting som virker særlig bra, bortsett fra Genesis emulatoren RetroArch som etter sigende funker glimrende. Men ting vil vel fort funke bedre etterhvert. OLED-skjermen til den opprinnelige Vitaen er knall til å kjøre gamle spill på, så dette kan jo bli gøy. Å benytte seg av hacken er dritenkelt, man må ha den nåværende firmwaren (3.60) og så åpner man bare hjemmesida til HENkaku i webbrowseren på vitaen og trykker på install-knappen der. That's it. Men foreløpig må du gjøre dette etter hver gang du har slått Vitaen av og på igjen, den er ikke mer permanent enn det. Sikkert og en ting som blir fiksa etterhvert.

Det er ikke så mye kult å gjøre med denne enda som sagt, men om dette er noe som kan være av interesse senere og du er som meg og har ikke skrudd på Vitaen på en vinter og en halv så kan det kanskje lønne seg å gjøre det nå bare for å få lagt inn 3.60 firmwaren før Sony patcher den da det ikke er sikkert at metoden vil funke på senere versjoner.

Edit: En artig detalj er at denne ikke gjør det mulig å piratkopiere Vitaspill. Faktisk har utvikleren med vilje laget den slik at det skal være så vanskelig som mulig å benytte metoden til dette formålet:

"We are all developers by trade and we understand the problem of piracy that usually arises from breaking the security features of a device. The usual response from hackers is “not our problem” but we believe we can do better. We carefully designed HENkaku to be as permissive as possible for developers to write homebrew supporting private APIs and the option to bypass sandboxes. However, we also made sure to make it as difficult as possible to repurpose our tools to enable piracy. While piracy is always inevitable, we will not make it easy."​
 
Sist redigert:
I andre nyheter virker det som Sony er meget selsktiv i hvem som får anmelderkode til No Man's Sky. Vi får håpe det er omtrent samme greie som med Doom og det har med at servere ikke er oppe.
Det er dog blitt lekka en beta til PC og folk virker ikke imponerte. Har dog ignorert de greiene pga. spoilers osv.
Uansett gikk modern bananas på Steam og kjøpte 30 hidden Object spill og slang med NMS til meg så vi får se.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Destiny.
 
Førsteinntrykk med PS4 er at det er ok saker, men at egentlig det eneste som taler for konsoll foran PC er at det er laget som standard for å sitte foran tven. Håper Valve og gjengen får bukt med dette fremover. Litt viftestøy når jeg spiller, men det blir man vel vant til. Burde kanskje ha gjort mer research på PS-store, for her forventa jeg masse classics fra PS1 og PS2 men det er jo nesten ikke noe der. De få PS2-spillene der er jo bare dritt uansett. Jaja, kjøper ikke en konsoll for å spille gamle spill (dette er jo ikke Nintendo) så jeg smalt i Uncharted 4 og etter lang tid med nedlastinger, installeringer og oppdateringer var jeg i gang. Har forstått det sånn at Uncharted-serien har generert en del hat her men de folka bør tenke mer på hvor de er i livet. Første timen eide og jeg har allerede bestemt meg for å kjøpe pakka med de gamle spillene. Så skal kroppen klargjøres for The Last Guardian, som egentlig er hovedårsaken til at jeg kjøpte PS4.

Måtte lolle da jeg gikk innom Gamestop i går for å se etter spill. Aner fortsatt ikke hvordan bruktmarkedet kan gå rundt. Bruktprisen på Uncharted 4 ligger en god hundrelapp over alle sjapper som selger det nytt, og stort sett alle andre spill jeg kikka på koster mer brukt enn de gjør på PS-store. Jaja.
 
Mens jeg kjøpte PS4 for MGSV.

Tipper grunnen til at det ikke er særlig med PS1 og 2-titler til 4 er fordi svina vil ha folk til å abonere på PS Now, den shabby streaming-greia deres. :ras:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Man MÅ være fire da.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nope. To eller tre funker bare ikke. Man må være fire for optimal nytelse.

Ps: cockmcballs er en racer med brannslukkingsapparatet.