Hva Sony har å by på fremover

...men spillets økonomi fungerer visstnok akkurat som i GT5. Samt at dette tilbudet ikke er innebygd i spillet, så du må gå til Playstation Store for å kjøpe. Et ekstra tilbud altså, for de late. Ikke noe problem, så lenge det ikke påvirker spillet.

Det kunne godt ha vært litt billigere dog.
 
Med de summene man må betale for bare bilene alene så er det ikke microtransaksjoner lenger.
Enkelte biler koster jo like mye som selve spillet. Hadde de kostet 20-30kr så kunne man gjerne kallet det mikrotransaksjoner. Nei dette er virkelig kreft og aids i spillverden når det blir misbrukt på denne måten.

I enkelte tilfeller er det forsåvidt greit å tilby det. Battlefield 3 hadde shortcut packs som de gjorde tilgjengelig en god stund etter release. Og den er grei fordi det er ikke så gøy å hive seg online lenge 6mnd etter alle andre med kun rank 1 og null våpen/utstyr. Da blir man fort lett eid, spesielt hvis man er glad i å fly helikopter og/eller jet fly.

Skate hadde også en fin shortcut pack som åpnet alle spots for de som bare ville skate i ny og ne uten å måtte bruke halve livet på å finne gode skate spots.

Så lenge det ikke er vemmelig dyrt og pay2win så passer det for noen spill med slike løsninger. Men jeg kommer ALDRI til å betale flere hundre kroner for in-game items.
 
Det drepte også det nye Command and Conquer spillet med det F2P/Microtransaction tullet. Og det var til og med før spillet kom ut. Nei, takke meg til en vanlig utgave som koster 399kr.
 
Spesielt i mobilspill er det en gigantisk turnoff, det er uendelig mange spill som sikkert hadde vært helt topp å spille hvis det ikke hadde vært for at de skal mase etter pengene dine hele tiden. Må derimot innrømme at jeg betalte noen kroner ekstra for å låse opp zombiemodusen i Plague Inc da, men har aldri kjøpt noe ellers!
 
I enkelte tilfeller er det forsåvidt greit å tilby det. Battlefield 3 hadde shortcut packs som de gjorde tilgjengelig en god stund etter release. Og den er grei fordi det er ikke så gøy å hive seg online lenge 6mnd etter alle andre med kun rank 1 og null våpen/utstyr. Da blir man fort lett eid, spesielt hvis man er glad i å fly helikopter og/eller jet fly.
Så lenge det ikke er vemmelig dyrt og pay2win så passer det for noen spill med slike løsninger. Men jeg kommer ALDRI til å betale flere hundre kroner for in-game items.

Å måtte tjene opp XP for å få låst opp våpen og piss er så jævlig latterlig. Få det bort.
 
Du vil helst bare tilbake til Quake tidene ser jeg ;)
Nei men seriøst, jeg har ingenting imot å levle våpen og utstyr. Det holder meg i det minste motivert til å spille videre. Hadde jeg blitt gitt ALT i Battlefield med en gang, vel da hadde jeg sannsynligvis aldri lagt like mange timer i spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fønnfækkt: Jeg lova elevene på valgfaget mitt en "spilletime" over nyttår hvis de var flinke. Betingelsen var at de spilte en runde Quake med meg. Nesten frista til å gi dem den timen selv om det ikke akkurat har vært topp innsats.
 
Apropos sjøp av penger i spill har i det minste Sony gjort en ting riktig. I alle spill jeg har vært borti gjelder konseptet at når man copper og løser ut funbux så er de kun knytta til den aktive saven ens. Hvis den slettes fordi fek.s skya til Microsoft fåkker opp, noe som har skjedd med Forza 5, er du bæsj ute av hell. I GT6 fungerer det derimot sånn at man bare har en save per PSN-konto og hvis den slettes og man starter på nytt har man funbuxa tilbake på kontoen.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
24. desember byttes det PS+spill igjen. Januarutvalget ser slikt ut:

PS3:
DmC: Devil May Cry
Borderlands 2

Vita:
Soul Sacrifice
BlazBlue Continuum Shift Extended

Grid 2, Dragon's Dogma Dark Arisen og Sonic and Allstars Racing Transformed forlater tjenesten så dra dem ned mens dere fortsatt kan. Dragon's Dogma anbefales.

8. januar kommer det et nytt gratis PS4-spill, og det er Don't Starve. Contrast går ut da, så hvis dere vil ha masse enkle bronsetrofeer på ca tre timer er det bare å runde det kjapt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Takk, 12 deals of Christmas! Nå kan man få kjøpt GTAVfive til rundt 350 kroner, som fortsatt er dyrere enn du kan finne det på disk, og kjører mye verre! Deal nummer to er Killzone: Mercenary til PSVita til 50 % rabatt. Det har forsåvidt fått bedre anmeldelser enn Shadowfall.
 

Terje

mostly harmless
Killzone: Mercenary er faktisk ganske bra. Desverre et par touch-skjerm gimmicks det kunne vært foruten, men ellers er det en ganske grei skyter synes jeg. Absolutt bedre enn Shadowfall ja.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Siste deal! På PS3 er det halv pris (60 % for PS+) på The Last of Us + Season Pass bundle for de to menneskene som ikke har spilt det ennå, og på Vita kan man handle Persona 4 Golden til halv pris, dvs 150 kroner (rundt 120 for PS+medlemmer da).