Hva spiller du for tiden?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Dihl. Sender deg pm og greier i morgen.

Sheriffen: jeg har det ganske varmt i stua, sitter faktisk helt naken (mens jeg browser bilder av deg på facebook).

EDIT: Jeg mente av mordi.

EDIT: </Nilo>
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Jeg har begynt å spille Kingdom of Loathing etter at Yetipants nevnte det i en eller annen tråd og det eier. Prøvde meg også på Urban Dead som oma anbefalte i samme tråd, men det var skikkelig dritt så jeg kutta ut det og fortsatte med KoL. Hva er KoL? Versego: http://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Loathing

Idag hadde jeg et awesome eventyr. Questet var å dra til White Citadel for å kjøpe mat til en fyr som er sperret inne i en kasse han ikke klarer å trylle seg ut av. På veien røyka jeg Mari Johanna med en gepard. Banket en del eXstreme sport orcs. Men jeg orker ikke skrive mer så jeg slenger med et beskrivende bilde som understreker hvorfor jeg liker det.



 
Etter 2 mnd uten tvspill, startet jeg med Army of Two The 40 day. Kan ikke si det er noe spessielt med det, slår ihjel tid og kan være underholdning, men tror nok å samarbeide med en ekte venn er kjernen her. Så begynte heller på Modern Warfare 2, høy action, bra kvalitet rett å slett lett å like, men oppdrag med mye action er i mitt eksemplar av spillet veldig spess. Det begynner å "lagge", ikke helt samme som vanlig lagg, men kan minne om det, slik at det stoppes opp, og bli veldig plagsomt. Blu ray platen er helt strøken å ripefri, spillet er region 1 US, men skal jo ikke ha noe å si. Det ødelegger for den heftige action følelsen i spillet, mens andre oppdrag er det ikke tilstede. Noen som hørt noe lignende?
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Ble ferdig med Brütal Legend på PS3.
Jeg kan ikke si jeg er skuffa, da jeg ikke hadde så store forhåpninger, men det føles veldig som om det var masse potensial flusha rett ned i dass.
Og hva faen, skulle ikke Schafer'n lissom være morsom eller no sånt? Kanskje jeg ikke liker metallkultur eller Jack Black nok, men jeg tror ikke jeg lo høyt en eneste gang gjennom hele spillet (i motsetning til f.eks. Psychonauts, som var skikkelig gøyalt til tider)... :(
 
Føy deg inn i rekkene med de som ble skuffa da, du er ikke den eneste.

Det eneste bra det spillet hadde gående for seg var humoren, settingen og musikken. Resten var middelmådig, repeterende og irriterende (de battlene var så jævlig kjipe), sidequestene var verdiløse og det samme var racingen. Det er synd, for dette spillet hadde veldig mye potensial som ikke ble utløst.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Fikk inFamous i posten i dag (tok dem ca. 3 uker :p), spiller gjennom det nå. Koser meg skikkelig med å være slem, og jeg tar meg en pause nå etter ca. 6 timer spilling i strekk. I følge spillet er jeg bare kommet 29% nærmere completion, men det er mest sannsynlig med komplette Blast Shards- og Dead Drops samlinger.
Uansett, hvis du har tripple uten spill for øyeblikket, så er inFamous gått platinum og ligger for 150 kr på play.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og denne uka ble det ekstra angrepet som tidligere var preorder-bonus sluppet gratis på PSN. Gigawatt Blades heter det og er garantert ikke så fryktelig nyttig når det kommer til stykket. Uansett, gratis er gratis.
 
Ettersom Bioshock 2 er rett rundt hjørnet varmer jeg opp med det første. Spiller på PC denne gang og ting flyter selvsagt mye bedre.
Er dog allerede dritlei hackinga og skal generelt kjøre litt mer plasmids denne gangen. Var ikke særlig oppfinnsom sist gang jeg runna.
 
Måtte pause litt av Mass Effect 2 (det er så kjeeeedeeeelig), og fikk tak i et par nye LP-plater på Bayonetta. FUCK YES BAZOOKA PÅ BENA
 
Hun burde ha plass til en del bazookaer der.

Jeg kjøpte meg Mini Ninjas og Prototype for en billig penge her om dagen. Har spilt igjennom begge nå.

Mini ninjas var bedre enn forventet egentlig, men jeg tror nok det har litt med hva man gjør det til selv. Jeg tørr ikke tenke på hvor lav vanskelighetsgraden må være på easy og normal. Selv på hard holder nemlig spillet deg i hånden hele veien og passer på at alt går bra til slutt. Derfor trenger du virkelig ikke å gjøre noe annet enn å løpe fremover, trykke på firkant når det kommer en fiende og så løpe videre. Men hvorfor gjøre det når spillet også gir deg muligheten til å angripe fra det skjulte med kule powermoves, ninja magic og diverse ting som shirukens, røykbomber og osv? Bruk fantasien, og vips er spillet ganske artig. Likevel glemmer du liksom ikke så lett at dette er et barnespill, men jeg koste meg lell. Har du en yngre bror eller søster som liker å spille er dette absolutt å vurdere som gave, da det faktisk er kvalitet i dette spillet i motsettning til de fleste barnespill jeg har spilt. Disney. Jeg ser på deg.

Prototype var også artigere enn forventet. Ut i fra trailerene synes jeg kampene så litt meh ut, men det var langt fra sannheten. Du føler deg mektig uten at man har følelsen av å være uovervinnerlig. Det er lett og sammenligne prototype med infamous, da de har rimelig lik setting. Jeg synes at kreftene og bevegelsesmulighetene til Alex Mercer er uendelig mye kulere enn de Cole har. Når du kan kaste busser på helikoptere, gjøre om kroppen til våpen eller rustning, ta over tankes og helikopter og hoppe over hus blir det litt spakt å skyte strøm og skli på togbanen. Om bare resten av Prototype var like bra. Spillet føles aldri like gjennomført som infamous. Det kjører ikke like glatt, grafikken er grumsete og til tider direkte stygg og byen ser nøyaktig lik ut uansett hvor du er. Det er også irriterende små ting som at om du reloader et checkpoint, så har spillet funnet ut at det skal ta vekk halvparten av helsen din, noe som i mitt tilfelle betydde at jeg møtte ut å bygge opp igjen helse hver gang jeg loada et vanskelig mission. Ble veldig irriterende i lengden.
Så oppsummert. Alex Mercer er awesome nok til at jeg i stor grad tilgir de tekniske feilene. Jeg hadde det veldig morro de timene jeg brukte på å spille igjennom det. Hadde dette spillet vært litt mer polert ville det nok blitt en av de store i min bok.

Nå spiller jeg fallout 3. Mothership zeta og Point Lookout. Here I come.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Altså, dette diskuterte jeg med en hyggelig fyr fra gamer.no her om dagen, og bare for å sørge for at alle vet det: inFamous er bedre enn Prototype.
 
Jeg synes også at infamous er et bedre spill. Men kreftene til mercer er vanvittig mye kulere enn kreftene til cole. Det er alt jeg har å si.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Det må kommet et nytt spill snart, "Prototype: Guerilla", hvor vi kan rause ned bygninger Godzilla-style.:qen:
 
Rune Factory: A Fantasy Harvest Moon.
Førsteinntrykket er vel ikke allverden. Våkner med amnesia og får en gård av ei chick i løpet av det første minuttet.
De tre første HM-dagene har gått med på å spise gress, plukke stein/kvister/ugress og pakke det i sekken.
Var for øvrig en fyr med dattera si innom gården, men hu ville dra med engang da det visstnok stinket i hjemmet mitt. D:

Hardcore yo.
 
Nå som jeg endelig har knust Sephiroth med bare en eneste limit break (for faen) så føler jeg at jeg kan enten fortsette på Mass Effect 2 eller Vagrant Story. Vanskelig valg.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Nei, du spiller Mass Effect 2 for å kunne være med de kule gutta og diskutere det. Ikke det at Vagrant Story er dårlig (det er dritbra) men storspillgaming > retrogaming når man har med spill som ME2 å gjøre.
 
Du har rett. Jeg kan ikke vente med å fortelle hvem jeg fikk benke!
 
Jeg spiller ME2 men jeg synes det er så kjedelig! Får bare ikke noen spesiell glede ut av det :(