Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg håper virkelig du tar feil på det siste punktet der. Digger System Shock 2, men Dead Space blir bare kjedelig.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Pløyde gjennom det derre Enslaved: Oddysey to the West her om dagen (første spillet på veldig lenge jeg faktisk har rundet på én dag), og jeg må si det skuffet ganske mye, tatt i betraktning hvor mye skryt det fikk når det kom ut. Gameplayet består av hamre på to knapper for å drepe fiender (som det er ca. tre forskjellige av i hele spillet, når man ser bort fra bosser) og å klatre langs vegger Uncharted-style. Sistnevnte er helt blottet for utfordring, og går kun ut på å trykke A for å hoppe til neste avsats. Historien er visstnok henta fra noe kjent kinesisk roman, men jeg håper virkelig den boka gjør en bedre jobb med å formidle den, for i mine øyne var det totalt uinteressant frem til de siste fem minuttene av spillet,
og da var det jo bare en standard 1984/Matrix-greie
(inb4 noen kommer og maser om at den kinesiske boka er det egentlige opphavet til konseptet).

Ganske stort meh i mine øyne. Tror jeg må lese noen anmeldelser og finne ut hva det var meningen at jeg skulle synes var bra.

Edit: Nå leste jeg Eurogamer sin anmeldelse. Tre sider om at animasjoner og stemmeskuespill er bra. Gameplayet er dritt. 8/10. Spillanmeldelser altså.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Jeg istemmer at det var skikkelig meh og totalt blottet for interessante ideer. Særlig combatsystemet var helt bedritent dårlig...

Spilt Bulletstorm-demoen som en motherfucker. Satan så gøy det spillet er, når man begynner å skjønner hvordan man skal få maksimalt ut av komboer man drar av, perfeksjonerer linjer osv osv osv osv osv.
Sliter hardt med det her på en kontroll dog, cockshots blir 5 ganger vanskeligere enn det skal være, og våpenskiftinga blir for treigt.

Men det her
det eier.

Bestemte meg også for å gi Dead Space en ny sjanse, og gikk hardt inn for å like opplevelsen. Par kapittel inn, og det er kult nok, men skjønner enda ikke hvorfor dette spillet er blitt så elskbart som det er blitt. Mulig det forander seg jo lenger man kommer.

Shinra85

Spillegals effort emo
spiller Vanquish, starta idag. Faktisk mer "voksent" enn demoen ga uttrykk for, og kontrollene er vanvittig flytende når man blir vant til det.

Utenom det går det i LBP2 og Dett Ut: Nju Væigas på ps3, og Mario Kart Double Dash og min ungdommsfavoritt Bloody Roar på GC

Dead Space ble for snooze, så det var på tide å grave fram Silent Hill 3 igjen. Passer rimelig bra, etter å ha børna gjennom 1 og 0. Kjører hard på puzzles denne gangen, og sitter nå og leser sammendrag av div. stykker av Shakespear, for å løse en puzzle. Fant for øvrig en lightsaber. EN LIGHTSABER.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg spiller diablo2

Vet ikke hvor mange ganger det blir nå, men jeg kjører en ny klasse hver gang og dette er tredje gang jeg spiller bowazon. Med 7 klasser (trenger bedre norskord for dette) totalt så blir det rundt 20 ganger hvis jeg skulle anta at jeg har spilt andre klassene ca. 3 ganger.

Tror mesteparten av grunnen til at det blir så mye D2 over tidene er fordi det er så lett å ordne til - ikke bare å laste ned/installere/kjøre på gammelpc, men at flerspiller funker rett ut av boksen uten at man må ordne med porter og UPnP og UDP og hamachi og nettverksadapterprioriteter og hva faens ræl. Det som ofte skjer er at vi starter med å ville spille DungeonSiege2 eller en eller anna budsjett-arpg, og blir så frustrert av at ting er så mas å ordne til at vi bare bestemmer oss for å falle tilbake på D2.

Tror nok vi hadde spilt mer andre greier hvis dem bare hadde for faen laget flere arpegger. Nå som Dungeon Siege 3 blir no konsollbæsj for casualbabyer så er det bare Torchlight2 og Diablo3 som står for tur.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Står på lista! Bare litt nedprioritert når man hører masse ræg om bøgs og slikt. Skal bare ta helldiablo først :buw:

Vel jeg skal mekke tråd om det en gang til uka i sosialt. De har spikka og patcha på det omtrent daglig siden launch så det kan være det faktisk funker nå. Il fetto de hesto er sikkert og game.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Mount and Blade: Warband, jeg voldtar alle som ikke har vett til å løpe vekk fra meg.
Har akkurat hjulpet den rettmessige dronningen ta over hennes arabiske trone, så gjorde hun meg marshall. Nå gjør jeg klar til fest med hora mi, har kjøpt inn ørten forskjellige mat- og drikkevarer slik at jeg blir populær blant de inviterte.
Utenom det så er det en litt kjip tid for øyeblikket, siden vi har fred med alle.. Jeg sitter liksom og drømmer om krig, General MacArthur-style.

Frasi deg marshall dillet og angrip en av byene til de som liker deg minst. Så tar du den over og danner ditt eget rike. Da hater alle deg automatisk. :D

Og sånn ellers ble nytt Mountain Blade annonsert forrige uke.

For min del er Two Worlds 2 Cups på vei ned fra Steam nå så her skal tainten forsoothes no skikkelig.

D

Deleted member 91

Gjest
Gjorde meg ferdig med Just Cause 2 igår natt, til tross for et labert førsteinntrykk da jeg kjøpte det for et halvt år siden er det faktisk ganske gøyal skuring. Det lider litt av det samme problemet som circa alle open world-spill noensinne, dvs at ingenting du kan gjøre er spesielt bra (kontrollen er knotete, skytinga er helt ålreit, melee er fullstendig meningsløst, bilene lukter løk, etc), men siden du kan kroklinje, stunthoppe og fallskjerme alt og alle hele tiden er det ganske morro alikavæl. Oppdragene er naturligvis grusomt same-y og består alltid av en kombinasjon av kjør/fly/fis dit og å drepe/hente en fyr/en ting, men siden du har et ganske vilt reportoair av manøvre er det ikke like gørr som i f.eks GTA. Alltid boss å unngå en lang biljakt med masse snut ved å bare kapre et militærhelikopter og blæste hele dritten til helvete. Plottet er selvfølgelig helt krise og voiceactinga er noe av den verste jeg har hørt (no lie), så det er da noe. Minner meg på mange måter om Crackdown uten at det er en uting. Det er skitbillig på Steam i dag så om du bare vil ha skikkelig dum underholdning kan du gjøre langt verre kjøp.

Drauden

SGs kollektive lillebror
... skytinga er helt ålreit...
Haha nei.

Men ellers er jeg enig i hva du har å si. Fikk spillet i posten noen uker siden og har brukt en del tid på det, og basejumping gjør dette spillet verdt alt maset med skyting og kjøring av bakkemaskiner.
Og utsikten. Den utsikten.

Hovedproblemet mitt med det er en smule babbyete, men jeg syns man dauer for lett. Mest fordi jeg ikke gidder følge med på livet når jeg spiller fordi jeg soner ut i all prompinga. Løste det dog lett med en trainer som lar en regenrerere alt livet mellom strabasene istedetfor bare en liten flik.

E: jo også lar den meg skippe den jævla scena med helikopteret hver gang man vil bestille noe. Fuck that shit osv.

D

Deleted member 91

Gjest
Haha nei.

Men ellers er jeg enig i hva du har å si. Fikk spillet i posten noen uker siden og har brukt en del tid på det, og basejumping gjør dette spillet verdt alt maset med skyting og kjøring av bakkemaskiner.
Og utsikten. Den utsikten.
Joda, den er helt ålreit. Akkurat passe autoaim for babby, men fortsatt mulig å gjøre massive damage ved å treffe weakspottet. Velging og plukking opp av våpen er noe jævla herk men det er mer kontrollsystemets feil enn noe annet. Eneste som suger er hvor fitte kjapt man går tom for ammo og hvor grusomt overprisa den jævla black market-sjappa er (pluss at helikopterscenen er grusom som Lodin sier), men men osv.