Hva spiller du for tiden?

En ting alle bør prøve er demoen til Driver San Fran Suckass. Konseptet med å hoppe fra person til person med Tanner sine magiske komakrefter er akkurat like mongo som alle tenkte seg da det ble annonsert på fjorårets E3. Jeg skrudde av i avsky når jeg kom til andre brett og skulle kjøre billøp som en far og datter. I hver sin bil. Som man stadig må hoppe fram og tilbake mellom...
Hjelper heller ikke at det som alltid er et middelmådig bilspill sånn ellers også.
 
Prøvde demoen til Bodycount idag. Virket lovende, sjølv om kontrollen ikkje akkurat var, vel, CoD. Men det blir man vant til. Skal prøve årntli på sikt. Elsket Black btw, så forventningene er sånn halvveis kvarthøge!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Laster ned Kroppstelling akkurat nå, og Driver: Kyrksæterøra testa jeg her for noen dager siden. Spilte gjennom hele greia, og jeg må bare si at det var ikke godkjent gitt. Hadde vært et helt greit kjørespill uten det der shift-tullet, dog.
 
Koser meg med Spehss Pirates And Zombies som ble sluppet i ferdigversjon for litt siden. Sånn bortsett fra at det godt kunne hatt trading (det som er nå teller ikke) og fler\mer varierte missions så er det gromme saker for oss som liker å sparke ræva til galaksen og ta nummera dens. Er dog allerede gjort en del siden betaen og mer er lova så dette kan bare bli bedre. Her er den nåværende flåten min.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva slags spill er det egentlig? Noe ala Space Rangers/Spore eller?

Sånn ellers spiller jeg endelig Earth Defence Force: Insect Armageddon (for mer info, se raeg-tråden). Hvis noen lurer på hva i hælskotten Earth Defence Force er, så er det ganske enkelt en serie oldskool-tredjepersonsskytere som synes det er greit at skytespill stort sett handler om å løpe og skyte. Insect Armageddon er det første som ikke er utviklet av japanske Sandlot, og som en konsekvens ser det ikke lenger ut som om art-budsjettet var på tredve kroner og en kasse med ramen (nå ser det ut som om de har hyra inn en kis rett ut fra college som har femten skisseblokker fulle av space marines).

Uansett, schticken til EDF er at det er en superostete plott som går ut på at jorda blir invadert av enorme maur, edderkopper, roboter og UFO-er, og så må du og resten av EDF ut og skyte dem med kuler. Hvert brett er gedigent, siden du bare får en del av en by du skal traske rundt i, waypoints og hundrevis av fiender. I EDF2017 (forrige spill i serien) var en av nøkkelmekanikkene at du skulle samle våpen som ble droppa av fiender du drepte; det ser ut som om Insect Armageddon heller satser på at du skal tjene opp unlocks, og få nye våpen til hver av klassene dine (klassesystemet er også nytt).

Så langt (er ikke akkurat langt) virker det veldig som gode gamle EDF, bare med litt mindre superbillig grafikk og noen tweaks; dermed er jeg fornøyd. Verdt å nevne at EDF2017 var et tut og et halvt i coop (både splitscreen og Xbox Live), så hvis noen finner ut at de skal kjøpe dette er jeg lett med. Xbox 360, så klart. Og ja, du får ikke kjøpt det i Norge såvidt jeg kan se; CDON sier de får inn noen i slutten av måneden, men det er ubekreftet.

Edit: Ja, og jeg var smart nok til å velge Hard som vanskelighetsgrad (de har kutta vekk Easy, Very Easy og Very Hard; nå har du bare Normal, Hard og Inferno), så det blir spennende å se hvor lang tid det går før jeg angrer på det. Og: Jeg hadde tenkt å klage over at ingen har ropt "EDF! EDF! EDF!" ennå, men da jeg slo av pause var det det første som skjedde. ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tre faens kvarter? Det skjer ikke, men A for effort.
 
Tre faens kvarter med TotalBiscuit også, verdens verste person.
 
Fifan, Space Marine er det beste tredjepersonskytespillet noensinne. Ja, jeg er faktisk villig til å gå så langt.
Alt sitter som det skal. Man meier ned orkene med boltgunnern og det funker strålende, men siden det er så mange av dem når de fram til en og da skifter man til chainsword. Her har det et eget kombosystem med finter og angrep som gir forskjellige resultater. I praksis blir man hele tida beskutt og dengt på så man må finne måten å stunne en fiende på sånn at man kan henrette dem og få mer liv. Så får han holy fury of the Emperor eller no og sager opp fire-fem orker av gangen mens man har glorie. Etter det får man en jetpack som lar en hoppe fra orkegruppe til orkegruppe og smelle ned blant dem som en veldig stor og sint mann i en veldig stor og tung rustning som tilsammen veier litt under et tonn. Dette jævla spillet! =D
Det jeg prøver å si er at alle må prøve demoen når den slippes på tirsdag (PC, 360) og onsdag (PS3). Eller man kan preordre på Steam og teste nå sånn som meg. Så kan man woote hardt i buksene sine.
 
TB digger wow, og eier? As you say, Lodin.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ser for meg Eivind våkner hver dag og bare "Hmm skal jeg la være å være nigger i dag tro HAHA AS IF" og plystrer seg inn i dusjen.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Har denne sommeren brukt en stor del av spillinga mi på God of War-trilogien, og ble endelig ferdig noen netter siden. Jeg føler at jeg skulle fordelt tiden litt bredere, siden jeg under store deler av treeren tenkt "dette har jeg sett/gjort/hørt/osv før", men det kom kanskje heller av at disse spillene egentlig er jævlig like hverandre.

Eneren, som jeg også hadde spilt gjennom en gang før, synes jeg fremdeles er det beste. Introen med Hydras var fremdeles jævlig kul, også liker jeg stedene mer. Pandoras Box syntes jeg var mye mer interessant enn Sisters of Fate, halvt fordi jeg misliker generelt roting med tid (så mange plotthull osv) og halvt fordi man er på en stor faens kjempe gjennom store deler av spillet.

Overgangen fra toeren til treeren, teknisk sett, var sånn her: \o/
Ellers så var introen også helt fittefaens kul, det samme var kampen med Chronos. Men jeg føler at de har skrevet seg inn i et hjørne nå, så hvordan videre spill i serien skal bli eller hva i helvete Kratos skal sloss mot da vet jeg ikke. Norrøn mytologi hadde eid.

Også har jeg i det siste hatt en stor kløe etter noe mer Bond James Bond, så etter at jeg så gjennom flere av filmene og fremdeles krevet mer, bestemte jeg meg for å kjøpe det siste spillet til Bizarre Creations: Bloodstone. Ja, jeg vet. Men Nabbe sa at det var grei skuring, så jeg bestemte meg for å prøve.

Det var grei skuring.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Spillet? Har ikke spilt, men det skal visst være helt ålreit. Tør ikke si noe annet enn det.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Oh man, har spilt en del dill siden sist. Plukka for eksempel opp Dirt (eneren altså) skitbillig hos Gamestop til 360, siden jeg digga oppfølgerne og har hørt eneren har en del lange og heftige rallybaner (noe som mangla litt fra oppfølgerne), og det stemte. Synd at kjøringa ikke er like toit som i treeren selvfølgelig, men det sier kanskje seg selv. Uansett ganske fornøyelig når man liker *~tut tut~*, men var ganske digg å komme tilbake til Dirt 3 etterpå. Men hei, nå har jeg i det minste 100%-a alle Dirt-spilla, så det er da noe.

Også Bastion da. Har allerede prata litt om det i Summer of Arcade-tråden alle tilsynelatende glemte bort (inkl. jeg), men det er altså knallbra. Sånne Lodiner som liksom syns Deathspank er bedre kan ta seg det takeste taket, Bastions kampsystemer er tusen ganger mer engasjerende, grafikken er ultralekker, musikken bestilte jeg fysisk kopi av for å si det sånn, og fortellinga er knall. Ikke for å spoile men sannsynligvis min GOTY. Og apropos goties har jeg spilt litt Deadly Premonition med dama siden hun er Twin Peaks-fan og syns det så kult ut (149,- på Games on Demand, "is nice!" - Borat). Det er vel akkurat som forventa, dvs gærn stemning og dialog, men grusom slåssing. Hørt no rykter om no unbreakable itemings man får av sidequests, så får kanskje grinde den slags neste gang det plukkes opp. Misliker litt at spillet må FAQes for at det skal bli spillbart (har hørt at visse veggklatrende fiender senere i spillet skal være helt grønnjævlige uten decent melee-våpen), men men osv.

Også Saints Row 2, da. Hakket mer tålelig enn forrige gang (hadde innbilt meg at kjøringa var helt forferdelig, men den er heldigvis bare "dårlig"), spesielt siden kisen min nå er den feteste tranny-en med tramp stamp og mannlig cockney-dialekt, men fortsatt ikke noe spesielt bra ass! Det er liksom så jævlig lite engasjerende. Alle oppdrag føles som skikkelige chores, enda mer enn GTA-serien, som jeg av en eller annen grunn sjeldent har veldige problemer med. Og hvis man ikke tar sidequestene (som heller ikke er spesielt festlige) har man ganske lite våpen og ammo, og blæ. Får gi det en time eller to til, spesielt i co-op, men akkurat nå er jeg passe klar for treeren som ser ganske fresht ut. Apropos bedritne spill, ble endelig ferdig med Kane & Lynch 2, som jeg starta på en gang i fjor. Skytinga er jævlig dillete (finnes seriøst ingen som er dårligere til å skyte enn Kane og Lynch), alt er grått og kjipt, og den derre YouTube-stilen blir sjokkerende nok skikkelig slitsom etterhvert. Dessuten ingen bank-oppdrag såvidt jeg kan huske, så det er minus. Ai, ai, ai.

Litt mer aktuelt: Testa Age of Empires Online, Microsofts store free-to-play-satsning, bare med macro- istedet for micro-transaksjoner. Man kan kjøpe "Premium"-versjon av nasjonene (2 hittil) som koster 149 stykket, en pakke med begge nasjonenes Premium-innhold til 299 slik at du ikke sparer en dritt, noe annet dill ingen vil ha, eller splæsje ut like over føkkings tusenlappen for alt innhold frem til februar, inkl det som allerede er ute. Ganske hårreisende saker altså, men vurderer nesten å splæsje ut for Egypt-tinga siden spillet faktisk er litt gøy alikevel. Veldig MMO-ete med General Chat og trading og slikt når man chiller i hjembyen sin, og skal man ut på tokt må man klikke på fyren med et stort gult utropstegn over hodet, men hver quest er relativt klassisk RTS (med litt MMO-aktige mål, i hvert fall i starten, bygg fem gårder etc). Grafisk sett er det fargerikt og morsomt, og hittil (er bare lvl 4 elns) krever det ganske lite av en komplett RTS-nooblet som meg. PVP er sikkert intenst og grusomt som alt annet av multiplayer-RTS, men det krever heldigvis Premium-innhold så phew dukka en kule der. Blir sikkert å levle til rundt 10 før jeg vurderer no mulig kjøpings, hørt det er ca da det meste av innholdet man trenger Premium for åpnes opp.

Jo, også helt til slutt coppa jeg en firepakk med Section 8: Prejudice under Steam-salg, og delte ut til noen bros inkl Eivind som jeg har spilt bittelitt med. Det er faktisk skikkelig gromgreier i multiplayer, singleplayeren er bland as fuck og er bare der så du lærer deg mekanikkene. Som i alle andre spill noensinne er det skjold- og helsesystem ute og går, automatiske kanontårn og kjøretøy man kan bestille med når man har myrdet nok fremmede/cappa non objectives, store halvåpne brett og klassesystem. Klassesystemet er ganske dypt, man kan velge mellom basisvåpen som noen gønnere, rakettkastere og rifler (og hva slags ammo man bruker), samt utstyr som granater, motion sensor, repareringsverktøy og den slags, men også distribuere 10 poeng ut på ting som påvirker hvor bra du treffer, hvor fort du beiner, hvor hardcore skjoldet ditt er, og masse andre greier. Det siste er litt spennende siden man f.eks kan skreddersy en sniper-klasse som ikke tåler en dritt, men med eksploderende kuler i magasinet og masse points pumpa inn i skade, slik at du headshoter en fyr og samtidig sprenger fyren han står ved siden av. Også spawner man ved å falle from orbit, og da må du passe deg for anti-air-kanoner (som du også kan plassere ut rundt omkring for å låse områder litt ned slik at ingen spawner i trusa di). Dette er selvfølgelig dritkult. Siden alt av DLC fulgte med i pakka er det også en god del variasjon i modiene, blant annet den klassiske BF-greia hvor man capper baser for poeng, eller en TDM hvor det av og til dukker opp tidsbaserte ekstraoppdrag som å eskortere en konvoi. I tillegg er det en bølgebasert greie hvor AI-en stormer fortet og du må holde styr. Det er freshe greier, og vaffal verdt de 20-30 spenna jeg brukte på det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mens vi venter på Deus Ex ville jeg ha no førstepersons skytings og rollespillings og da plukka jeg fram Fallout: New Vegas siden jeg gjennom mystiske omstendigheter (dvs. Bethesda-pakka) endte opp med komplett DLC til den herligheten. Vitset er på meg siden jeg ikke var i nærheten av å ha spilt langt nok til å kunne spille noe av det (levla tre-fire ganger bare i kveld og er snart level 9, jepp, jeg spilte New Vegas dritmye før jeg la det vekk sist), så det har gått i vanlige New Vegas.

Kan si så mye som at jeg rådigger at questene går mer på å finne ut av en situasjon og så løse den enn å bare skrote ned folk for fote. Ja, og det viste seg at det slett ikke var så dumt å skaffe seg henchmen; Boone og ED-E ruller sammen med meg og det har vært flere kamper hvor jeg bare har dukka bak en stein og latt dem klare brasene.

Så, ja. Det er et Obsidian-spill på godt og vondt, men heldigvis mest godt. Bra manus, interessante ting å ta seg til, og mye rare greier rundt omkring. Fant noen sånne Cazadores som jeg har hørt mye dårlig om, og så langt har jeg knerta en, prøvd å knerte en til, døde etter tre sekunder og ga ganske faen inntil videre. Uansett får jeg lyst til å spille dette mer; DLC-et har fått middels til gode omtaler, så jeg er spent på hva de har fått til i mer fokuserte settinger. Når det er sagt er fortsatt Fallout 3 så ubeskrivelig stygt at jeg mangler ord. Atte hjælp, det ser virkelig ikke ut i måneskinn.
 

Novastrum

Feminist-elitist
You'll grow to love it.

Og: Old World Blues er kremen av kremen!