Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hey hva med å bruke Zelda-tråden? Neivel.

I går gjorde jeg delen mellom tredje og fjerde dungeon. Du møter en ny … ting, som fikk meg til å le ganske mye. Nintendo sin lokaliseringsavdeling er veldig flinke. Jeg måtte bruke denne tingen for å plukke opp noe som hadde falt fra Skyloft. Det gikk rett og slett ut på at du måtte gå til spåmannen, han forteller deg hvor den er, du må fly til et av de tre områdene du har vært og plukke den opp fra bakken, og så dra tilbake. Utrolig lite givende.

Så brukte jeg den nye tingen til å gjøre det samme for han fyren på Fun Fun Island for å åpne et minigame der, og fy faen jeg har aldri raeget så mye. I begynnelsen av spillet husker dere sikkert at man må hoppe utfor det tårnet og lande i midten av gårdsplassen ved å balansere Wiimoten på en måte som aldri blir skikkelig forklart. Jeg tror dette tok meg syv forsøk å få til. Vel, dette minigamet krever at du gjør det samme, bare at du må fly gjennom fem ringer (som det virker som beveger seg unna når du kommer nært), unngå store ballonger som knocker deg unna, samt lande på riktig sted på en SPINNENDE RING for å få en hjertebit. Hvis noen har et tips til hvordan man skal holde kontrolleren for å klare å kontrollere fallinga di så tar jeg gjerne imot for jeg måtte bare raegquitte og gi opp på den hjertebiten.

Har få andre problemer med kontrolleren bortsett fra at jeg er nødt til å kalibrere altfor ofte fordi wiimoten ofte glemmer hvor midten av skjermen min er. Twilight Princess sin måte å sikte på, hvor du rett og slett pekte kontrolleren mot skjermen for å få opp et sikte og så trykket en knapp, ser jeg ingen grunn til at de skulle endre på. Jeg har ENDA ikke fått noe bue, men sammenlign hvordan man brukte slinglot i TP vs SS. Den ene måten funker hver gang, den andre er utrolig knølete.

Å fly på fuggern er fortsatt utrolig lite gøy. Gi meg en teleport-sang sånn som man har i de andre spilla, plz!


Yeti: Prøv å gå til Beedle og så forlat uten å kjøpe noe.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Selve fallinga var jo null problem, men å time landinga på det ene feltet tok tre-fire forsøk. Hold wiimoten helt vannrett når det starter, så kan du styre ganske problemfritt med små bevegelser som om du skulle balansere en kule på et brett.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Pga ryggen og sykemeldinger, så får jeg spilt litt om dagen.

Kost meg litt med Viva Pinãta, et spill jeg storforelsket meg i med en eneste gang (men så begynner dyra å slåss noe helt vanvittig, alle blir sjuke, jeg blir blakk og det blir 70 cutscenes pga nye dyr, postlassetryner og andre lugubre vesen dukker opp), så måtte ha en liten pause fra all søtheta.

Fyrt opp Catherine med mål om å runde det for 3.gang. Må være et av de beste spillene jeg har vært borti, elsker det rett og slett!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Er nok virkelig et elsk eller hatspill. For meg er det iallefall førtnevnte
 
man sikta ved å peke på TV-en i Twilight Princess, sier dere? Vel, i Skyward Sword sikter jeg ved å... peke på TV-en. Muligens fordi jeg har doktorgrad i rakettkirurgi, da, hva vet jeg.^^
Det har ikke en dritt å si om du peker på TVen eller i rumpa di i SS. Den bruker motion plus til siktinga. Man bare velger hvilken posisjon Wiimoten skal være i når man sikter når man trykker ned på piltastene. Personlig liker jeg det bedre sånn, siden det betyr at det ikke blir noe skurrings om det er noe i veien for skjermen og jeg kan sitte i friere stillinger, og ha Wiimoten i rumpa såklart.
 
Gud hjelpe meg, jeg har starta på Xenoblade og det er relativt artig. Det har tolererbare karakterer til JØRPERGER å være og historien er lovende nok. Grafikken ser ut som noe en PS2 kunne spydd ut, men det er forventa og artistisk sett er den fin. Stemmegivinga og musikken gjør seg godt. Kampsystemet er litt som FFXII og siden det er det eneste moderne FF jeg liker så passer det bra. Alt i alt en bra spille og det bør det være siden jeg ble sittende i fire og en halv time med det istad. Jo også er Starscream med og det er alltid et pluss.
 
Steam har endelig fått The Darkness 2-demoen og jeg river ut håret mitt fordi steam nekter meg å laste det ned. TOO BUSY MY ASS

så jeg spiller ikke the darkness 2-demoen
 
Gud hjelpe meg, jeg har starta på Xenoblade og det er relativt artig. Det har tolererbare karakterer til JØRPERGER å være og historien er lovende nok. Grafikken ser ut som noe en PS2 kunne spydd ut, men det er forventa og artistisk sett er den fin. Stemmegivinga og musikken gjør seg godt. Kampsystemet er litt som FFXII og siden det er det eneste moderne FF jeg liker så passer det bra. Alt i alt en bra spille og det bør det være siden jeg ble sittende i fire og en halv time med det istad. Jo også er Starscream med og det er alltid et pluss.
Skal spille det der etter XIII-2 kjenner jeg. Ser ut som et massivt spill. Interessert i å høre hva slags sidequest og slikt som er tilgjenelig etterhvert. Av hva jeg har sett var det i hovedsak drep 5 øgler osv. Så update om det kommer noe annet plzzz.
 
Nei sålangt er det bare drep den digre øgla nede på stranda eller skaff meg fem fjær fra de pinglefjomsene eller finn nøkkelen min som jeg mista et sted i byen. Veldig MMOete quest system, men de gjør meg sjelden noe. Særlig siden man kan instareise mellom forskjellige punkter på kartet.
Jo også er det faktisk gøy å utforske verdenen så man plukker uansett med seg de fjærene eller dreper øgla mens man holder på. Harke spilt Monster Hunter så meg minner det mer om vestlige RPGer hvor man kan gå hvor som helst.
 
Joa, fikk testet ut The Darkness 2-demoen etter å ha avinstallert PhysX siden det av en eller annen grunn gjorde at spillet ikke ville starte. Morsomt nok sier bootskjermen til spillet at det støtter PhysX. Kontrollen virker solid så fremt man skrur av aim assist :)sukk:) og jekker ned aim sensitivity et par tusen hakk, og konfigurerer knappene litt (det er bittelittegranne småmongolid av utviklerne å bruke backspace til "current target"-knapp når TAB står ubrukt). Skyting virket bra og gøy med mørkness-krefter. HUDen er stygt invaderende og føler noen ganger at den dekker til hva som faktisk foregår på skjermen, veldig uelegant designet den der altså. Kunne med fordel vært mye mindre, jeg spiller ikke på en skjerm som står ti meter unna. Dessuten er FOV-en ganske grusom. Over til det positive syntes jeg grafikken var veldig fin, jeg elsker stilen tross mine bekymringer, så her er noen bilder jeg tok:





Ting dør, altså.

Bonus for fotfetishistene:

Darknessene: "Dem feeeetsssss"
 
og konfigurerer knappene litt (det er bittelittegranne småmongolid av utviklerne å bruke backspace til "current target"-knapp når TAB står ubrukt).
Det er PC, dette gjør man med alle spill.
Når det gjelder Physx'inga så har det vel med at spillet ikke er kompatibelt med nyere utgaver av motoren? Forhåpentligvis legger det inn en som funker når man starter det etter å ha sletta. :ehm: Blir uansett å teste åssen dette er på PC seinere i dag.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
SWTOR: WoW, but with cut-scenes light-clubs and phasers.

Egentlig bare litt ræv; hele "story"-hypen er helt poengløs; ettersom du forandrer jo IKKE EN DRITT, det er en persistent online verden.

Gameplay er carbon copy av WoW.

MMO-delen er more or less pointless, ettersom det, eh, er ett singleplayerspill. Får ikke engang følelsen av en stor og sammenhengede verden, bare masse instanser som er stringet sammen med (meh) cut-scenes.

DO NOT BUY OR TRY

Med mindre du synes braindead grindin'n'lootin' er det feteste ever, samt at cooldown- og ressurs-drevet combat er le-fun. (og hvis du synes det, så blir Diablo3 ca. 1000 ganger bedre).
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg spiller prototype-versjonen av Crash Bandicoot. Her er mer om dette:


Som man ser er det en del forskjeller fra originalen, som f.eks. hovedmenyen og verdenskartet, men det er også enkelte mindre forskjeller i selve brettene. Jo, også er det ingen musikk og ingen diamanter, så det er egentlig bare å pløye gjennom.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Star Trek er blitt F2P.

Og vi vet jo alle at Trek >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Wars.

med mindre du er en boler, eller sjelløs.
 
Så du kjøpte SW TOR i tro om at det var KOTOR 3 online ?
Anyways, helt greit spill. End-game og PvP vil vel holde for min del i 2-3 måneder før man har alt gear / max pvp level og da spiller jeg causual.
Eneste historien som er verdt noe er Sith siden, men etter level 35 er det meste spacebarring utenom main quest.
 
Eneste som er bra med det spillet er alle de hilariøse historiene om folk som blir banna for meme'er, dansing og missbruk av rapportersystemet.
Skal forresten teste Star Trek, men det er etter sigende utrolig døvt. Akkurat som på TV. :smugdog:
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Så du mener å si at produsenten må...

heh

Treke sei?