Hva spiller du for tiden?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
[ url ] http://en.adresse.her [ /url ]

Uten mellomrommene, selvsagt. Alternativt har du en egen knapp for å legge inn url-er i toolbaren over tekstfeltet, den ser ut som en bit av en kjetting.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
CockMcBalls skrev:
Hvor skaffa du RAGE billig? Ellers good on you med DS2, det spillet eier hardt. Håper du har 5.1. ^^
Fikk det billig på Gamestop fordi coveret var litt herpa. Vanlig bruktpris er vel rundt 250. Likte godt originalen, men det var for mange ting som irriterte meg for st jeg skulle legge min elsk på det. Blir spennende å se om de har klart å luke vekk feilene fra foreige gang.

Jeg HADDE 5.1, men etter at vi bestillte sofa i jula og dama skulle flytte på diverse teknisk utstyr, så stoppet plutselig bakhøyttalerene mine å fungere... ruller 2.1 atm :/ Folkens: Kom gjerne med anbefalinger på rimelige 5.1 pakkesett eller enkeltdeler som jeg kan kjøpe selv!
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Spiller altfor fuckings mye dota 2 beta om dagen. Er det noen som har kommet inn?

Valve gjør veldig mye riktig, og en del småting galt, med hele tanken bak å skvise uendelig mye talent inn i å gjenskape en 10 år gammal mod. Men hele pakka er faktisk utrolig tiltalende etter litt tilvenning. De har også veldig god pace på utviklingen.

Er et par gamle engine limitations som må tas vekk, f. eks skjulte manabars på fiender og plukk som det. Man merker at Gaben virkelig gir langt faen i å prøve å vanne ut spillet for å ikke skremme vekk folk. Problemet er at han forvirrer de tingene som gjør dota til dota med de tingene som kan gjøre dota dårlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del har blitt grisehekta på Triple Town. Har utelukkende hørt gode ting om det tidligere, men så for meg at siden det var på Facebook så var det sånn standard plag vennene dine ellers går det bare ikke an å komme videre-drit. Det er visstnok fortsatt tilfelle på Facebook, men jeg spiller på iPod og der er spillet kutta ned til bare puzzle-modusen (Facebook-versjonen har et utvidet metagame). Kort fortalt så skal du bygge den beste byen du får til, og så får du spenn og poeng for det du får bygget. Bygginga fungerer enkelt og greit ved at du matcher tre like objekter, sett i tre milliarder andre spill. Men! Hver gang du matcher tre objekter, oppgraderes de til et nytt objekt som plasseres der du satte fra deg den siste brikka. Dette nye objektet kan igjen oppgraderes ved å matche det med to andre, osv. osv.

Hvis det høres abstrakt og innvikla ut så er det ikke tilfelle; det handler om å planlegge, håndtere situasjoner som oppstår og ikke minst mønstergjenkjenning. Greia er at du MÅ plassere ut det du får, og objektene du tildeles er (iallfall tilsynelatende) delvis tilfeldige. Oftest får du bare en gresstust, men med ujevne mellomrom får du noe bedre. Og ganske ofte får du også noe som egentlig er negativt, nemlig bjørner. Bjørnene rusler rundt og skremmer folka i byen din, og blokkerer objektene dine slik at du ikke får bygd. Men! Bjørnene kan også matches. Og det går an å tjene penger for å kjøpe hjelpemidler, og det går an å spare på ett enkelt objekt til seinere bruk hvis det du får passer skikkelig dårlig. Så, vel, det er nok å ta seg til, og det er skikkelig vanedannende.

Spillet er gratis både på Facebook og iOS, men du har et begrenset antall trekk du kan gjøre (rundt 1500 tror jeg) fra start, og når de trekkene er brukt opp må du enten vente på flere eller kjøpe deg nye. På iOS koster det litt under tredve kroner for ubegrensede trekk, litt usikker på hvordan det er på Facebook men det er nok av mikrotransaksjoner. Greia er at du ikke MÅ betale, og du får faktisk et fullverdig, gratis spill uansett hvilken versjon du tester. Så, sjekk det ut.
 
Ut av nostalgi spiller jeg jørperge-et Legend of Dragoon som jeg likte ganske godt da jeg var yngre. Karakterene er uinteressante, irriterende og endimensjonale, musikken er kjedelig, dialogen er grusom, og kampsystemet suger fordi ingen av karakterene har unike egenskaper utover dragetransformasjoner, og attack-kommandoen (som i det minste består av timede komboslag) er mer nyttig enn det så det er den man driver å spammer selv i bosskamper. Likevel frister det alltid å starte det opp nå og da, og jeg aner ikke hvorfor. Har allerede puttet inn 25 timer i det.
 
Har lyst til å skryte litt av at noen hos oss fiska opp et samarbeid rundt Triple Town, så det er nå en del av Playdom-katalogen. Smart trekk om du spør meg, siden TT er det beste Facebook-spillet som kom i fjor.

Spillet er forresten laget av Spry Fox, som er selskapet til Daniel Cook, som er spilldesignteoriguruen jeg har lest religiøst i en årrekke også før han bestemte seg for å begynne å gjøre ord til handling. Innmari skarp og sympatisk fyr, noe som er nok en grunn til å like Triple Town.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk med meg at Daniel Cook sto bak Triple Town ja, leste også en sak om hvorfor spillet baserer seg på micropayments og ikke en annen inntjeningsmodell. Imponerende hvor god oversikt han har over... det meste.
 
Tales of Eternia til psp faktisk!
Kanskje ikke den beste porten, eller det beste spillet!(Storyen er forbausende lik alle andre Talesspill) Men, jeg er så talesfanboy at det får gå!
Positivt at den rosa pspen blir brukt iallefall
 
Prøvde meg noen timer på det for en stund tilbake, kjedet meg ganske raskt. Av de jeg har prøvd har jeg bare likt Symphonia og Vesperia. Har spilt litt Abyss til 3DS og siden mange sier det er den beste i serien, men jeg er skeptisk. Merket at jeg kjedet meg litt med det standard oppsettet spillet har å by på.
 
Spiller Skyward Sword, mens jeg venter på den nyeste etterfølgeren til tidenes objektivt beste spill. Jeg har tenkt litt, og jeg tror hovedproblemet mitt med spillet, rett og slett er at Nier var mye bedre. Det er liksom litt som det var å spille InFamous 2 etter Assassin's Creed 2, for å ikke snakke om Brotherhood. Høres kanskje litt rart ut, men det som for meg, forestiller jeg meg, alltid virkelig har trukket meg til Zelda, er mystikken. Og den medfølgende utforskningstrangen. Og nå har de altså redusert alle NPC-er til rådgivere, lansert en bok som forklarer hvordan alle spillene i serien henger sammen, og kuttet opplevelsen av å være i en trolig og sammenhengende verden hvor jeg faktisk kan tenke meg det bor folk og dyr. Her tjener alt en målrettet funksjon. Etter tre huler føles det dessuten rimelig forutsigbart. For ingen fallende måner her, nei. Her er natt en irriterende greie man aktiverer ved å via veldig mange ladeskjermer dra til et bestemt sted for å på den måten kunne fullføre visse fetch quests. Og om forøvrig ikke et enormt sideoppdrag nesten alle de andre hører under som går ut på å gjøre fetch quests for folk, også sett i nedturen Xenosaga 2s Good Samaritan Campaign hvis bare konsept nesten er marerittinduserende, er et sykdomstegn, så vet ikke jeg. Samlet føles spillet derfor som et pliktløp fordi jeg utforsker, ikke fordi jeg bryr meg og tror på verdenen, men fordi jeg vil fullføre det. Det er ikke et dårlig spill da. Det er bare det at alle de andre 3D-Zelda-ene, inkludet Twilight Princess, var mye bedre. I mine øyne. Tror jeg.

Åpner for at jeg tar grundig feil her da, og bare har misforstått det, og nå spiller det med feil forventninger, mens jeg overser alle tingene det faktisk gjør helt utenomjordisk bra. Eller at jeg er i dårlig humør. Eller noe. Vet ikke. Jeg henter helbredende vann for en sånn dragedronningdame nå.
 
Jeg tror du er i litt dårlig humør.
 
Tenkte jeg skulle runde av med litt Call of Cthulhu på padda, men det var en dårlig ide. Hvem skulle trodd at et turbasert skytespill kunne være genuint creepy? :eek:
 
Fekk Resident Evil Revelations i posten idag, så jadda. Liker det godt så langt (ca 10 minutter inn i spelet) siden kontrollen flyter så GJÆVLIGH bra, skjønt eg hadde lett droppa 3d'en egentlig. Den er også ganske bra btw. Så eg kjem ikkje til å droppe den. Men grunnen til at eg hadde droppa den er gyroskop-kontrollen som er HERLIG å bruke i skytespel. Så ja. Eg vil ha kådd og sånt på denne her. Kjem til å funke! Skal stikke innom game eller no ein av dagane så eg får testa sirkelpaddeproff og vurdert verdien av den. Har så klart ikkje råd til å kjøpe ein dritt som ligner på spel for tiden, så fuck that uansett. Men spent på å teste! Btw, eg er ganske trøtt så eg føler meg nesten litt full nesten. Fake promille er ganske moro. Bortsett fra at det er slitsomt for de som leser dette tullet.

tldr: RE:R. \m//10
 
Fyllapoast uten fyll? Hva blir det neste.