Hva spiller du for tiden?

Darkness 2 funka fett her uten at jeg trengte å kuke med Physx osv. Desuten er det mekka for 3D og det ser sinnsykt fett ut. Faktisk et av de beste eksemplene jeg har vært borti. Blir å PC-coppe som planlagt ja.
 
Siden jeg tenkte å ta et par dagers pause fra Zelda i håp om å finne igjen tiltroa til menneskeheten, har jeg fiklet litt med ExciteBots.

Dette er et spill jeg har gledet meg i årevis på å få prøvd, og siden jeg nå endelig har en amerikansk Wii var jeg temmelig gira. Dessverre later det til at Monster Games har misforstått sitt eget spill. Fartsfølelsen og en del av systemene er fremdeles intakte, men banene virker veldig ufokuserte sammenliknet med ExciteTruck. Aller verst er de punktene hvor man skal rotere rundt en svingstang og slikt – det lukter litt av at noen insisterte på at spillet måtte bruke Wiimoten på mer kreative måter, noe som selvsagt bare er tull.

Grafikken er temmelig kapabel som sist, musikken er faktisk akkurat like grønnjævlig, og brukergrensesnittet ser om mulig enda mer amatørmessig ut enn sist, noe som nesten må bety at de har prøvd spesielt å få til akkurat dét. Jeg er heller ikke imponert over at banene foregår nok en gang i "Fiji, Canada, Finland, Mexico" – riktignok ser disse stedene nå helt annerledes ut, men det bidrar til at at spillet føles som en klønete rehash snarere enn det jeg ville ha, som er ExciteTruck 2.

Så ja. Så vidt jeg kan se så langt er dette totalt skivebom, og det er synd, for selve fartsfølelsen og svevemekanikkene – når man bare får lov til å leke seg med dem i fred, uten at spillet skal putte noe HILARIOUS greier i trynet ditt – er fantastiske. Men det klare hovedfokuset/rytmen fra eneren på å hoppe høyest mulig og lande best mulig er borte, og det er et enormt tap for spillet. Det føles veldig ufokusert, og langt mindre morsomt enn ExciteTruck.

Jeg rasket også med meg Metroid Prime 3: Corruption for gamle dagers skyld (og siden det kostet bare ni dollars), og det er fortsatt et spill som stiller mesteparten av Wii-katalogen fullstendig til skamme. Grafikken er fantastisk, og kontrollsystemet er så mykt og responsivt og deilig at jeg vet ikke hva. Jeg håper inderlig at noen har planer om å ta Metroid-serien videre på Wii U.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du likte Metroid Prime 3, skaff deg Metroid Prime Trilogy. MP1-3, med nye Wii-kontroller og lækker widescreen-modus på de to første. Den pakka er rimelig kos. ^^
 
Gi Metroid tilbake til retro studios :argh:

Og gjør det 2D, bare med 3D-grafikk. Kan dere forestille dere det på en "neste"-generasjons konsoll? :hug:
 
Retro driver etter sigende med Star Fox til Wiiu.

Men men, testa Kirby's Adventure Wii og det var jaggu det Kirbyet jeg har venta på siden de annonserte jævelskapen tilbake på N64. Regner med at HAL har reboota det en del ganger, men det må da ligge rett bak Duck Nukkum i utviklingstid?
Uansett driver Dedede og en av Waddledeene hans en dag å jakter på Kirby som har stært et kakestykke, men så kræsjer et romskip som ikke er Metaknight sitt og da drar de for å se på det og Metaknight blir med bare fordi og inni finner de en alien også avtaler de å hjelpe ham med å finne delene til romskipet som er spredt rundt Popstar. Episke saker.
Dette er da erketypisk Kirby hvor man ikke gjør annet enn å sidescrolle, fly og ete fiender. Alt dill som at han er en ball eller lagd av garn er lagt på hylla til fordel for det klassiske kontrollopsettet. Ingenting er særlig vanskelig og alt er bare kos med glade farger og lystig musikk. Sånn Kirby skal være.
Det har fireplayer også hvor det da blir mer likt New Super Mario og det er masse muligheter til å være dick. De andre folka spiller da Dedede, Waddledee og Metaknight. Gleder meg til å teste.
I øikhet med Epic Yarn er dette awesome på pinne og om man liker den rosa klumpen vel verdt å spelle.
 
Jeg har aldri spilt et Kirbyspill, burde jeg skamme meg? Kjøpte meg det derre til SNES med alle de minispillene og sånn (super noe), er det et bra sted å starte?
 
Husker jeg rett så er det no dill med de bretta som gjør det til et ikke skikkelig bra Kirby. Har bare sett LP for hundre år sida, men Yeti kan kanskje forklare? :ehm:
Sikkert helt greit dog.
 
Er ikke Kirby Super Star regnet som det beste Kirby?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Aner ikke, men blir overraska om det er det. Greia er at Super Star er en samling kortere Kirby-spill, som spenner fra plattformeventyr av varierende lengde (tror jeg tok det første på ti minutter eller noe sånt), til reine minispill som ikke er kjempeinteressante i lengden. Nå er det et par ganske bra spill med i Super Star; Great Cave Assault (eller hva det heter) er en skattejakt hvor du faktisk må vri nøtta noen ganger for å finne alt juglet, og er ganske artig. Meta-Knightmare (eller noe sånt) er et action-packed eventyr hvor du skal daske - jøss - Meta-Knight, og har rimelig bra bosskamper og noen fete setpieces.

Men. Det desidert lengste er hulespillet, og det runda jeg på to økter. Det er med andre ord litt lite kjøtt på beina i forhold til "skikkelige" Kirby-spill, og de seinere spillene du låser opp er forskjellige varianter av boss rush som bare er slitsomme å spille og i all hovedsak går ut på grinding og lite annet (en modus krever at du spiller gjennom som henchmen, altså ulike fiender du møter i de andre spillene, og dreper alle bossene på rad. Med hver av henchmen-gutta. Det er ikke det kuleste), i tillegg til å bikke over fra "utfordrende men moro" til "frustrerende vanskelig". Så: Ikke et dårlig spill, men ikke det feteste Kirby-spillet.
 
Rart, det er alltid Super Star jeg ser blir nevnt hver gang det er diskusjoner om Kirby andre steder på nettet. Hvilket i serien ville du sagt er best å starte med? (siden det virker som om du har peiling)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:eng: Kirby 1 var til Game Boy, og het Kirby's Dream Land. Tror det er ute på eShop til 3DS. Noe annet som også er ute på eShop, er Kirby's Adventure 3D, som da er en 3D-utgave av NES-spillet du tenker på. Verdt å merke seg at den definitive utgaven av det spillet er Kirby: Nightmare in Dream Land, en 16-bits remake til Game Boy Advance som eier hardt og lenge.

Men ja, start med Kirby's Adventure siden det er sjef.
 
Du mener at jeg skal starte med Kirby: Nightmare in Dream Land eller, siden det var den definitive versjonen? Men takk for forslaget :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
GBA-versjonen er best, ja. Spell den.
 
Canvas Curse eier i allefall meget. Det er kanskje ikke helt "klassisk", men det at kontrollen ikke er lik noe annet spill samt at den faktisk funker til tross for særheten, gjør at det for meg er det beste kirby-spillet. Det riktignok det første kirbyspillet jeg spillte.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Plukka opp RAGE, Dead Space 2 (Grunnet skryt på forumet her de siste dagene) og Killzone 3, til den nette sum av 300,- totalt. Blir pro-gaming de neste ukene.