Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde egentlig tenkt å skippe det, men min lokale gamerbuddy bare "ja du skal ha The Old Republic?!? Vi må spille sammen!!" og jeg lar jo ikke en broder henge så jeg farta inn til storbyen Hamar og handla det i dag. Ytterst sjarmerende at du ikke får lov til å spille spillet du har betalt for før du sajner opp for et abonnement, det må jeg si. Uansett, dette er sånn World of Warcraft ville sett ut hvis det var Bioware som lagde det og de klassa på cutscenes og plottgreier. Siden det beskriver spillet perfekt, jeg slipper å lære meg et nytt kontrolloppsett og nye snarveier for de er nøyaktig de samme som i WoW. Selv Tab for å velge target og den venstre tommeltasten på musa for autorun, nice. En stor forbedring er det dog: Autoloot kan også settes til "area loot", sånn at du slipper å klikke femti ganger for å loote alt etter en kamp, du bare klikker en gang og så har du alt. Ja, og istedenfor autoattack så må du klikke eller trykke for å angripe, det er nytt.

Hva figurer angår så valgte jeg så klart de der rødhudene som Darth Maul var en av, den kroppstypen som hadde størst pupper og noen badass horn i panna. Loker rundt med dark acolyte robes og føler meg ganske sjef, og det hjelper at stemmeskuespillet hennes er skikkelig bra. Så, vel, det er ålreit. Får se hvor lenge jeg gidder.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nå har jeg omsider fått starta på dette spillet her:



Regner med at mange kjenner det igjen, men for de som ikke gjør det kan jeg avsløre at det heter så meget som Earthbound, eller Mother 2 i Japan. Vil jo gjerne spille det originalt, men det koster en liten formue bare for kassetten, så da ble det emulator inntil videre. Spilt en times tid og det virker ganske ålreit. Mer om dette senere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Approverer det der. Ikke glem fan-translation av Mother 3 etterpå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mer om The Old Republic, sier dere (ikke)? Okay da! Er mektige level 10 nå, det virker litt som om det går fortere å levle enn i WoW om ikke annet. En ting jeg liker, er at du slipper å dasse rundt for å finne "Ahoy there, Acolyte! I need you to slay 10 Leprous Hitlers for me!"-quests, når du kommer til et nytt område hvor du har en quest aktiveres sånne som bonus-quests så fort du dreper noen som matcher. Siden dette stort sett alltid er snakk om en gruppe mobs istedenfor en spesifikk type mob, dreper du dem uansett på vei mot målet sånn at det går av seg selv. Mao. har de mest irriterende grinde-questene fra WoW blitt gjort om til små bonus-objectives du bare tar underveis og får bonus-XP av, veldig fint.

Og, vel, jeg begynner virkelig å sette pris på at Bioware mekka plott for alle classes og fullvoica dem, det gjør faktisk veldig mye for at du bryr deg mer om det du driver med, og ikke minst driver deg videre. Spiller Sith Inquisitor så alle jeg omgås er med i kretsmesterskap i drittsekk, noe som gjør det tilfredsstillende å være slem selv (noe jeg ellers aldri velger). Ikke at det er noe prisvinnende faenskap på gang her, men at opplæringsbiten har rivalisering med to komplett uspiselige nisser gjør det faktisk mer ålreit. Siden dette er Star Wars får du også Light Side og Dark Side Points for å være kjip eller veldig kjip, henholdsvis, og det har sikkert noe å si etter hvert. Klarer konsekvent å skaffe meg Dark og Light annenhver gang, så jeg er fortsatt Neutral.

Har også endelig fått hooka opp med gamerbuddyen min, og vi har også klart å bli rekruttert i et rimelig casual og ålreit guild så det er all good. Begynte litt på det sosiale i dag og det funker greit, folk flest har god peiling siden spillet er så likt WoW men ettersom det fortsatt er ganske nytt er ikke folk så jaded ennå og det er ålreit. Så, ja, det er et veldig ålreit MMO og mine forventninger ble gjort til skamme på noen punkter.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Nettopp satt meg ned med Final Fantasy XIII. Ikke kommet særlig igang, men etter en time kan jeg si at jeg blei forelska i Lebreau.

Kvelden blir bestående av rødvin og hentai Lebreau-søk på Google mer Final Fantasy XIII

Er litt usikker hva jeg synes; gir både en FF-følelse, samtidig som det føles som noe helt annet. Igjen, er typ en time ut i spillet, så oppfatningen forandrer seg nok. Føles iallefall mer Final Fantasy-ish enn FFXII, som jeg synes var helt forferdelig.

Lightning har potensialet til å bli en bra hovedperson, Snow virker som en blanding mellom David Beckham og en svensk frisør
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Føles iallefall mer Final Fantasy-ish enn FFXII, som jeg synes var helt forferdelig.
Du er en hyggelig fyr men tror du misforstår siden FFXII var veldig bra. Spiller det tre ganger over én ny gjennomgang av FFXIII, som jeg forsåvidt synes var helt okay.
 
XII er det eneste FFet jeg har likt siden Mystical Quest. Hvis du ser bort fra Vaan og Penelo (som ble tvunget inn i spillet av Square siden hovedpersonene i JØRPERGERE må være babby) så er persongalleriet ganske ålreit. I den oprinnelige utgaven skulle Ashe være hovedpersonen, men ble satt på sidelinjen og mista mye personlighet som ble gitt til Vaan. Annet enn det digger jeg det.
Og som nevnt kunne Xenoblade vært XII: 2.
 
Final Fantasy-politiet!

Det er faktisk, på en måte, Balthier og Ashe som er hovedpersonene, og idéen om å innføre Vaan kom faktisk, contrary to popular belief, fra Final Fantasy: Tactics-designeren ham selv, før han sykemeldte seg. Tanken var at Vaan skulle være en figur vi kunne relatere oss til i vårt forsøk på å forstå alle disse kongene og prinsessene og luftpiratene, samt å skape en slags transparent, Link-aktig figur. Matsuno ville at spilleren faktisk skulle få bli en del av Ivalice. Hvilket er hvorfor Vaan er så ... tom, noe som jeg egentlig ikke synes er noen dårlig idé. Det er likevel helt klart et historisk faktum at spillet hadde vært bedre om han ikke hadde sykemeldt seg, selv om det for det om er et veldig, veldig bra spill. Forøvrig ble det faktisk skrevet mer historie for Penelo, som ikke har Vaans unnskyldning for å være så på sidelinjen, men det ble kuttet for å rekke den planlagte utgivelsesdatoen ...

Enig med det om Xenoblade. Jeg må snart fortsette på det :sukk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hovedpersoner i JRPG-er er ciphers, news at eleven. Men ja, liker både XII og XIII jeg da.
 
Det er faktisk, på en måte, Balthier og Ashe som er hovedpersonene, og idéen om å innføre Vaan kom faktisk, contrary to popular belief, fra Final Fantasy: Tactics-designeren ham selv, før han sykemeldte seg. Tanken var at Vaan skulle være en figur vi kunne relatere oss til i vårt forsøk på å forstå alle disse kongene og prinsessene og luftpiratene, samt å skape en slags transparent, Link-aktig figur. Matsuno ville at spilleren faktisk skulle få bli en del av Ivalice. Hvilket er hvorfor Vaan er så ... tom, noe som jeg egentlig ikke synes er noen dårlig idé.
Uten at jeg har peil på hva som skjedde, kan jeg bekrefte at det i hvert fall ikke føles som en forhastet beslutning at Vaan er der i den rollen han er. Syntes denne delen av spillets historiefortelling fungerte glimrende; problemet er mer at de mer høystemte delene sliter litt med å formidle nok av intrigene (som sikkert fantes på papiret hos skriveteamet) til at det ble engasjerende.

Når det er sagt finnes det heldigvis mange andre gode grunner enn historien til å like FFXII.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
PS: Jeg hadde en våt (les: SEXDRØM om Fran) drøm.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Og jeg er stolt av det.