Hva spiller du for tiden?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Fikk et innfall om at jeg skulle drasse med meg Battlefield 3 på vei hjem fra forelesing, for å spille campaignen. Tenkte det kunne være litt lett tidtrøyte.

Faen for noe drit. Man ser praktisk talt ingen ting. Alt er bekmørkt, alt er kaos. Man tåler fire skudd, og siden man ikke har sjanse på se hvor de kommer fra, så blir det trail-and-error i Max Payne3-klassen. Man ser bare noen skygger i distansen, og skuddene kommer fra alle vinkler. Fifan.

Takke meg til skytespill som Halo, som kan diske opp med klare fiender (Jeg sliter med å beskrive det på en bedre måte), farger og noe annet enn linære korridorer.

Jeg gir det noen timer til før jeg prøver online-biten (Selv om jeg hater Online-spilling) eller går tilbake til NV-DLCet.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
TangoJævel: Enspillerdelen er ekstremt rumpe. Irriterte vettet av meg, blei fly forbanna så endte med raeg quit midt i et oppdrag

Men online-delen... Hå hå håååå. Er grunnen til at jeg gikk til nyinnkjøp av spillet. Får det forhåpentligvis imorgen eller dagen etter. Da får du bare slenge deg på Nicolas, sagosen og meg, så skal vi eie slagmarken!
 
Jeg er sikkert den eneste som likte godt campaignen, men hater online-delen i Battlefield 3.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
I dag fant jeg ut at jeg omsider skulle teste Max Payne 3. Så jeg gikk til Steam, der jeg allerede hadde spillet installert. Trykker "play", men fikk bare "Steam servers are too busy" bla bla bla. Testa en haug andre spill, og alt fungerte. Men ikke Max Payne. Ikke faen. Fant så ut at jeg skulle prøve å starte spillet direkte, uten å gå via Steam. Vel. Spillet starter. Bare for å gi meg en feilmelding om noe Rockstar Social Club. Googler litt, og finner ut at det ligger installasjonsfiler til de greiene i mappa til spillet. Installerer dritet, og starter spillet igjen. Nå ser tilsynelatende alt ut til å være i orden. Jeg regger meg på den social club-greia og gjør meg klar til å spille. Så skal selvsagt spille verifisere CD-keyen min. Det... skjer ingen ting. Jeg klikker "ok", og da får jeg beskjed om at jeg ikke har oppgitt nevnte kode. Jeg... finner ingen steder å skrive den inn. Jeg googler. Finner ut at det er flere som har samme problemet. Finner ingen enkel løsning. (fant en guide for å legge keyen direkte inn i registeret, men det mislyktes). Jeg... jeg orker ikke mer. Jeg spiller heller noen runder Battlefield 3.


:penga:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Starta ny save på New Vegas i dag, med mods som gjenoppretter alt det rasket som måtte endres underveis fra førsteutgaven siden konsoller ain't shit. Dvs. en del kutta NPC-er, scriptede hendelser, encounters og quests, samt at Freeside og The Strip bare består av ett område hver istedenfor å være oppstykka som i retail-utgaven. Har bare kommet meg til Synnøve Findens Primm med vaniljesmak enn så lenge, da. Kom på at jeg aldri engang gløtta på no Powder Ganger-styr utover det helt i starten og den ene gjengen som har lurt seg nedi et Vault langt uti spillet, så jeg lurer på om ikke jeg skal oppover der og snoke litt etter hvert.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Jeg liker at folk tar opp New Vegas-tråden og at spillet blir diskutert, siden jeg er fryktelig sen til festen :)

Men: Hva skjer i Westside? Jeg fulgte NCR-linjen hele veien, og jeg fikk ikke en eneste quest i området. Ble ikke ledet dit, og jeg klarte heller ikke å starte noen quester ved å prate med folk, selv om det var åpenbart at det var noe på gang i området. Må jeg følge en annen faksjon? Enlighten me, hivemind.
 
Jeg fikk New Vegas til 360 av en kollega, helt gratis, som ikke ville ha det mer, men det har ligget her urørt siden. Frister ikke å begynne på et langvarig spill like før Borderlands 2 kommer ut. Ya feel me?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men: Hva skjer i Westside? Jeg fulgte NCR-linjen hele veien, og jeg fikk ikke en eneste quest i området. Ble ikke ledet dit, og jeg klarte heller ikke å starte noen quester ved å prate med folk, selv om det var åpenbart at det var noe på gang i området. Må jeg følge en annen faksjon? Enlighten me, hivemind.
Rørte ikke Westside noe særlig selv, meeen du er da innom der som ledd i noen kvester. Uansett, leste gjennom den tråden med info om kutta innhold i New Vegas, og gjett hva Westside hadde en egen questchain og en kompanjong du kunne få med deg. Tror den er en av tingene som er inkludert i den ene modden jeg spiller med nå, faktisk.

Kom på at jeg ikke skrev ned hvilke mods jeg bruker.
The Strip Open: Gjør det som står på esken, nemlig at The Strip blir en kontinuerlig worldspace uten de stygge portene som er der for at stakkars PlayStation 3 ikke skal drite på seg.

Freeside Open: Det samme, bare for Freeside. Masse ekstra innhold blir også lagt til av denne modden, som f.eks. flere folk som går inn og ut av området og videre inn til The Strip, lommetjuver, uteliggere osv.

Outside Bets: Denne heter Outside Bets fordi kisen som har laget disse moddene har en hel serie gående, som heter New Vegas Uncut. Outside Bets er en samlepakke med flere småting som ikke begrenser seg til ett område, men som kan oppleves rundt omkring i spillet. Tror ikke det er så mange quests som er lagt til, mer questchains som er utvidet, NPC-er som var ment å være med men som måtte fjernes fordi PS3, og så videre.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Så da har jeg spilt en del Firefall og konstaterer meg forsiktig interessert. Det er et veldig "lite" spill - spesielt siden det ser ut som en muhmorpeger på overflaten - men den generelle filosomofien ser ut til å være at pve er en verden du bare chiller i mens du vandrer mellom forskjellige frivillige dynamiske aktiviteter, og at du alltid har noe å låse opp via klassesystemet dems hvor figuren din fritt lærer og bytter mellom hver klasse ved å "kjøpe" dem.

Når du legger til pvp og et ganske dypt crafting-system så kan jeg forestille meg at dette er en spill jeg kommer til å bare ha liggende på datan for å fyre opp i ny og ne når jeg bare vil skyte litt dudes og gå fra det med litt xp og mineraler.

Likte denne lille tiraden fra communitymanagern på forumet hvor han svarer til folk som synes det er for lite quests.
This argument rages unceasingly. As has been said countless times by countless people, those of you expecting MMO-amounts of quests, running from quest hub to quest hub with hours upon hours of quest-oriented content, will be sorely disappointed. Firefall is not an MMO. It is not an RPG. The core of our gameplay is not quests. "PvE content" does not mean "quests".

It is highly likely that by the time the beta tag is lifted, there will only be 8-10 hours worth of "quest" content available in the game. Expecting more will only make you dissatisfied. Firefall is about the dynamic open world. The missions we want to focus on are the dynamic missions that occur all over the world that you wander across while going on a thumper mission or while traveling from one place to another.

We have only started to implement small tastes of these missions which can be seen in the downed-thumper, chosen incursion, melding tornado, etc.

If you are looking for limitless quests and months of heavily-scripted and written content, there are plenty of games already out and on the horizon for you to play. Firefall just isn't one of them. I am sorry that you were somehow misled into believing that our content would be that way. We have tried many times to correct that misunderstanding. Hopefully this message gets across.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har gått litt i glemmeboka med Firefall er jeg redd, men det er ikke fordi spillet er dårlig, har bare hatt annet å drive med. Uansett, jeg likte måten quests var lagt opp; kom til den delen av den første questchainen hvor man skal drive og styre med en Thumper, og det var rimelig hardt å soloe. Så fant jeg ut at det var mange som dreiv med akkurat det samme, og slang meg med i en gjeng som holdt på fra før av. Føltes ganske awesome å få Thumperen opp på 100% mens det er komplett kaos overalt med tjue-tredve stykker som blæster det de greier, og stadig større monstre som spawner. Ja, og selv om jeg ikke fikk fullført questen min, satt jeg med masse XP og stæsj til overs. Liker'e.

Men ja, spilte jo litt New Vegas igjen nå, oooog fristelsen til å sjekke ut nye Freeside og The Strip ble litt for stor til at jeg orka å gå rundt via Nipton og Novac, så jeg sneik meg gjennom Quarry Junction. Viser seg at det går fint an så lenge man holder seg litt oppi åssiden. :riffa:

Uansett, Freeside ser ganske mye bedre ut nå. Ville fortalt om The Strip også, men jeg glemte at man må ha 2000 caps for å få slippe inn. :p

Edit: På forrige gjennomspilling var det veldig få kartmarkører som hadde strek gjennom seg, den eneste jeg husker i farten var NCR Correctional Facility. Siden jeg ikke akkurat gjorde meg til kompis med Powder Gangers i Primm, ble det en ganske hårete melee i Visitor's Centre. Prøvde meg en gang på Admin Office også, meeeen der kom laserriflene fram så jeg fant ut at det var lurt å ta det litt seinere. Men ja, lukter jo at det egentlig var mye å finne på der, siden det var en del named NPCs som brått fikk hodet skilt fra resten av kroppen.

Editedit: Jo, siden New Vegas er siste hurraet fra Gamebryo (HAH, as if, som alle som har spilt Skyrim veit), er det masse greier som er komplett mongo ut av boksen, som for eksempel at du ikke kan endre innlastingsrekkefølge på mods og at spillet bare HÆH mer enn 3GB RAM gern eller. Flere mods krever at du laster dem inn i en bestemt rekkefølge, og det fikser du med Fallout Mod Manager. Jeg... TROR iallfall at det holder å sette det opp en gang, og så er rekkefølgen sånn til du endrer den igjen. TROR. Det funker her iallfall. Ja, og for å få spillet til å skjønne at PC-en din ikke er fra forrige århundre, laster du ned 4GB Fallout New Vegas. Gidder ikke liste opp akkurat hva det gjør, men det fikser iallfall sånn at spillet klarer å bruke mer RAM enn 3GB hvis det begynner å skorte, samtidig som det kozer litt med Steam sånn at det ikke påstår at du driver med piratkopierings og sånt. Bør være unødvendig å nevne, men hvis du prøver å kjøre dette programmet på en PC med 32-bits Windows, mindre enn 4GB RAM eller en piratkopiert utgave av spillet, så er vitsen på deg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg tror nesten akkurat den rapporten må forbli hemmeligstemplet.

Eller, vel, jeg kan jo si at jeg børsta føllet mitt i tjue sekunder og så ble hun en voksen enhjørning. Seinere prøvde jeg meg på ei hinderløype som baserte seg på veldig simple DDR-kommandoer, bare at det ikke var mulig å tolke når man faktisk skulle trykke på piltastene så hestemor snubla og brakk beinet (så det ut som). Så, det var Secret of the Magic Crystal, ser veldig fram til å spille det mer.

tl;dr:

 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Prøvde meg litt på online-delen av Battlefield 3 i går kveld/natt. Vel... jeg er helt ubrukelig. Ble helt lamslått av all informasjonen på skjermen Kan være fordi jeg har spilt så mye Fallout i det siste, og justert meg til rolig musikk i bakgrunnen og VATS. Merker også at jeg ikke "forstår" dynamikken i spillet, fordi jeg blir bare løpende rundt i ingenmannsland, før en eller annen Recon-jævel plukker meg ned fra distanse. Tror det er en kombinasjon av at jeg ikke kan å spille de ulike klassene, jeg har kartene i ryggmargen, og at jeg fortsatt er grønn på alt som foregår i HUDen. Prøvde meg på Close-Quarters Death Match, og da kom det seg betraktelig. Fortsatt ikke bra, men her får jeg i det minste kills.

Da kommer det tilbakevendende problemet med Online-spill: Skal jeg orke å dedikere tid nok til dette for å bli bra? Tror kanskje COD er mer for meg, siden, det er lettere å plukke opp å spille casually.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da kommer det tilbakevendende problemet med Online-spill: Skal jeg orke å dedikere tid nok til dette for å bli bra? Tror kanskje COD er mer for meg, siden, det er lettere å plukke opp å spille casually.
Spør du meg, så er BF3 så mye bedre at det ikke er noe å lure på en gang. Greit, det er ikke like lett å frese rundt og få KILLSTREAKS der, men siden du kan velge klasse etter hvordan du liker å spille, er det mer tilfredsstillende i mine øyne. Prøv deg som Engineer og sleng deg på en tank sammen med noen andre; skal ikke så mye til å knerte noen med maskingeværet, du får poeng hver gang noen andre i tanken knerter noen, og hvis du spretter ut og reparerer når tanken er blitt skadet får du poeng og Ribbons for det også (mulig du må låse opp sveiseapparatet først, husker ikke). Min favoritt, iallfall.