Hva spiller du for tiden?

Shinra85

Spillegals effort emo
Er på level 14, og suger fortsatt balle. Man finner en rytme. Jeg er f.eks mye mer komfirtabel med å være medic og hjelpe folk enn å blåse av de hjelmen med helikopter. Spillet er noe helt annet når man spiller i squad med noen, er derfor jeg personlig liker det bedre enn run'n gun-greia til COD. Man kan, om man samarbeider riktig på tvers av klasser o.l, kjøre mye heftigere på taktikk og samarbeid, ikke bare høyest drapsstatisikk. Assists, spot bonus, capture, revial, heal, ammo supply, vehicle repair... De tingene gir som oftest like mye poeng som å kveste noen (unntak er jo såklar om du sprenger en tank full av folk).
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Får prøve meg frem, i guess. Mye av dette bunner i det estetiske ved spillet. Jeg har aldri spilt et spill som er i så stor grad nedlesset med effekter av ymse slag (Røyk, lens Flare, skarpe lys over alt, lista går videre her).

Tror nok dere er inne på noe når dere skriver at det ikke nødvendigvis handler om killstreaks og killcounts. Mange måter å spille dette på, men med min begrensede erfaring med denne type online-spill, så tenker jeg TEAM DEATHMATCH!! nærmest som en refleks.

Hvem vet, kanskje jeg ender opp som e-atlet til slutt?
 
Judge Dredd: Countdown Sector 106 er uten tvil det beste Judge Dredd spillet noensinne. Det er egentlig ganske bra gjort siden det og er en av de gammaldagse Chose ye owne adventure bøkene som var populære på 80-tallet. Det er dog av den mer avanserte typen med stats og terninger så det er mer som et single player penn og papir. Det er dog realtivt nytt og papirutgaven ble gitt ut i fjor. Jeg er såklart lat og holder meg til utgaven til iOS som kom denne måneden. Det er både skrivi og illustrert av folka som mekker den nåværende Dredd-serien for 2000AD så det holder høy nok kvalitet. I praksis sitter man med noe som ser sånn ut.



Avhengig av hvilken side man "snur" til gjør man så et rull på hvor skummel Dredd er eller om han greier å skyte robotfaenskapen. Riktignok er ikke dette så mye til spill egentlig, men det eier.
Det disse folka ga ut før dette heter Strange Loves: Vampire Boyfriends og det skal jeg ihvertfall ha. :v
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jæveltango: Spill noen større kart der det kanskje er mer oversikt og flere kjøretøyer, så blir det nok fort litt mindre stress. Close Quarters er noe de slang inn for å huke tak i COD-kidsa.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Her går det i Sleeping Dogs om dagen.

Det har i grunn ikke vært noe særlig på radaren min, men da jeg skulle kvitte meg med Max Payne og var på utkikk etter noe nytt, så endte jeg opp med dette etter å ha sett kvikktitten til giantbomb. Angrer jeg? Ikke litt engang.

Som de fleste sikkert har fått med seg, så er Sleeping Dogs nok en "GTA-klone", som alle sandbox-spill så fint blir stemplet som nå, men istedet for å ha fokusen på eviglange kjøreturer fylt til randen med eksposisjon, skyting og en mobiltelefon som ringer i ett sett, så er tempoet her en del raskere, fokuset er på problemløsing via knyttnever og mobiltelefonen holder for det meste kjeft.

Har spilt i bortimot femten timer nå, og på den tiden har jeg i følge statsa fullført femti prosent av alt. Har gjort masse sideoppdrag og dritt, samlet en haug collectibles og jeg har brukket så mange ben og armer at Steven Seagal ville vært stolt. Regner med at jeg har omtrent tilsvarende spilletid tilgode, spesielt om jeg roter like mye rundt som jeg har gjort til nå. Og ja, jeg har storkost meg hele veien.

Kampsystemet er av typen "Fetthest hater dette", da man sikkert i teorien kan stå stille og countre angrep til man blir blå i trynet, men jeg har ikke forsøkt den strategien ennå. Det jeg derimot har forsøkt er å slå og sparke dritten ut av alle de sinte gulingene som aldri ser ut til å lære at det å gå opp mot meg, ja, det ender stort sett med armer og ben i stillinger de ikke var kjent med fra før, eller trynen plantet fint i en vegg... eller en vifte... eller kokende vann ... eller ... noe annet. Pangpangen-har jeg ikke gjort så fryktelig mye av ennå, men den virker streit nok. Ganske standard "gå i cover, sprett opp, påpp non bitches i hodet"-deal. Man kan også hive seg over cover og drapsdrepe i bull tequi slow motion. Ev. kan man rett og slett løpe inn uten våpen, avvæpne noen fools og håpe på det beste (ikke alltid den beste strategien det der).

Kjøringa er muligens noe man må venne seg til. Spesielt syklene er noen helvetes villstyringer, og krever stålkonsentrasjon (og en god porsjon flaks i races) for at man ikke skal sprette av alt som heter hindringer. På den lyse siden så faller man så å si aldri av, og om man først gjør det, så bruker Wei alltid hjelm for sikkerhetens skyld. Han har den i baklomma. Forøvrig kan man bytte kjøretøy i fart (skamløst stjålet fra den evige klassikeren Wheelman), og om man skulle befinne seg i en situasjon hvor det å lene seg ut vinduet for å skyte på ting mens man kjører i hundreogørten km/t virker fornuftig, så sakker spillet ned tiden for deg slik at man ikke trenger å tenke på noe særlig annet enn å sikte på det man vil treffe. Farten holdes automatisk, og man kan styre unna de verste hindringene med venstre stikke. Dette er også rappet fra Wheelman, såklart. Tar dette over den knotet måten det gjøres på i de fleste andre slike spill any day.

Ellers er det temmelig standard sandbox. Du har en (relativt) stor, åpen by du peiser rundt i, og om du vil kan du ta en pause fra å tulle med folks rettigheter for å hjelpe noen kriminelle personligheter med diverse kriminialitet. Siden du egentlig er en snut under teppet, så kan du i tillegg hjelpe HKPD, men de politirelaterte oppdragene er i klart mindretall. Det er selvsagt også en hel haug med ting å samle, deriblant helse-shrines (for å øke den maksimale helsen din), lockboxes (for å forbedre økonomien din) og jade-statuer (som du casher inn for å lære flere køngfu-moves). Såklart finner du i tillegg til dette en haug med sideoppdrag (her: "favors". les: du gjør små tjenester for en rekke ubrukelige mennesker som ikke klarer å ordne opp i sin egen dritt), motorsykkel- og billøp, hacking av kameraer, oppjuling av thugs, stjeling av biler (fin måte å tjene spenn), innsamling av gjeld ... osv. Du kan, hvis du føler for det, spille gamble bort alt du har av penger på f.eks. hanekamper eller mahjong, men jeg har kun forsøkt meg på førstnevnte og endte opp seks tusen dollaz fattigere enn jeg var da jeg startet, så jeg tror nok kanskje at jeg heller stjeler biler i framtiden.

Historien er det den er, fortalt på en okay måte, med et manus som ikke er helt ræva og stemmeskuespill som for det meste er mer enn tålbart. Ikke noe som vil sette verden i fyr og flamme, men absolutt godkjent.

Og jo, du kan gjøre dette:



pluss karaoke da.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Plukket opp Ys 1 & 2 til PSP via onlinesjappa til Vita. Liker'e. Veldig retro grafikk, raskt gameplay og kanskje bra historie på sikt også. Kos!
Må du fortsatt vandre inn i fiender litt sånn på skrå for å gjøre skade eller har de endra på det for remakene? Ys 3 er uansett min favoritt, men det er ballehardt.
 
Må du fortsatt vandre inn i fiender litt sånn på skrå for å gjøre skade eller har de endra på det for remakene? Ys 3 er uansett min favoritt, men det er ballehardt.
Man LØPER inn i fiendene, faktisk. Grinding og forflytting generelt går veldig fort og kampene fungerer utmerket på denne måten. Uvant til å begynne med, men tilfredsstillende når man onehitter. Testet NES-utgaven såvidt nettopp berre for å sjå kvar dette kom fra, og det var svært så tregt i forhold. Kva versjon har du spelt?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Fikk omsider Max Payne 3 til å fungere (måtte bare laste ned de 30GB-ene på nytt først) . Og.. det er Max Payne. Er vel ca. 2/3-deler uti spillet nå, og det er gøy, men samtidig føles det litt... ikke helt der. Jeg har ikke tall hvor mange ganger jeg har blitt truffet bak en søyle eller lignende, også havner jeg i "last man standing"-modusen (eller hva det heter) og... siden jeg er bak noe, kan jeg ikke treffe fyren som skjøt meg. Så da må jeg bare se på meg selv dø i sakte kino. Bullet time generelt føler jeg jeg får lite brukt, i motsetning til de forrige spillene, der det var helt naturlig å fly frem fra bak et hjørne og bare dele ut kuler, mens her.. føles det mer som jeg er nødt til å bruke cover. Og cover er kjedelig. I tillegg bruker handlingen i spillet alle de mest forutsigbare tvistene, så. meh. Men men. Jeg har fortsatt lyst til å spille mer, men ikke noe 10/10.

Regner med å fullføre det i dag, så da kan jeg enten kaste bort enda mer tid på Battlefield 3, fortsette på Mass Effect 2, eller... Sleeping Dogs? Noen som har testa PC-versjonen enda?
 
Jeg hørte først at den hadde problemer, men siden har bare folk hatt lovord om den. Kontrollen er ikke helt super så noen bruker padde, men det er vistnok levbart.

Ellers da? Banka akkurat Megatron. Som Metro fåkkings plex!!! Bpste spillen. \m/
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Spiller pc-versjonen av Sleeping Dogs og den er mer enn godkjent... så lenge du spiller med 360-padde. Kom ut en demo på Steam i går så dra ned driten og la deg frelse.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg har nettopp skaffet meg sånn USB-dill til 360-kontrollen, men ikke testa enda. :eek:
 
Jeg har testa CS: GO i noen timer og det fenga overraskende mye, og jeg har aldri har vært noen CS-fan.
jeg vet ikke om det bare føles sånn, men våpnene virker mer balanserte og varierte, så man blir ikke frista til å kun bruke Deagle eller AK47 for hver runde. De har også piffa opp grafikken litt, og det virker som de har gått for en mer urealistisk stil, for eksempel lade-animasjonene og figurmodellene er mer tegneserieaktige og plutselig har den visuelle stilen litt mer personlighet, og også pluss for at de har gjort det litt mer farge/kontrastrikt. En kul liten greie er at man kan se avatarene til alle på begge lagene øverst på skjermen i HUDen så man får et bedre bilde av hvordan lagene ligger ann uten å trykke tab hele tida.

Så det er altså Counter-strike, bare finpussa, men alle de små detaljene er nok til å gjøre det interessant og nytt nok til at det er verdt å sjekke ut. Også er det 10 euro på steam, det var verdt det for min del, men jeg ville ikke ha betalt noe særlig mer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa såvidt betaen på det der, og jeg spilte en del CS før men ga opp fordi det ble for mye omg l2p n00b hvis man ikke gjorde AKKURAT sånn som den ENE måten å klare de_dust2 på, ooog... jeg likte det sånn passe godt. Det er jo fortsatt CS, men det var iallfall nye spillmodi i betaen, blant annet en ganske artig en hvor man starta med pistol og fikk nytt våpen for hvert drapsmord. Greia var at man ikke gikk oppover til man hadde det beste, men heller var innom alle de ulike våpenkategoriene i spillet; den siste var kniv, hvis ikke jeg husker feil. Uansett, artig vri på konseptet, og siden det ikke var sånn at flere poeng = bedre våpen, så var det fortsatt ferdigheter i fokus. Men, likevel, en del av designkonseptene som ligger bak CS føles veldig... sære i dag. Uansett plagde det meg ikke voldsomt, så jeg ender nok opp med dette på Steam når jeg er i lønnet arbeid igjen. :penga: