Hva spiller du for tiden?

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Om man er interessert i å spille det på konsoll, så kommer det i nær fremtid ut en samlepakke med de to første spilla, der alt er tillegg er med.

Forøvrig helt enig anngående Bio2. Originalen er det nærmeste jeg kommer et favorittspill, mens Bio2 føltes unødvendig. Settingen var allerede mer enn godt nok utforsket i originalen. Når det er sagt, så forbedret oppfølgeren en del elementer, blant annet skytingen. Merker at det irriterer meg at et spill som Levine ikke har hatt den kreative kontrollen på går inn i kanonen, men slik er det å være en del av et stor selskap som 2K, i guess.

Nærmer seg forresten Infinite. Har lest det som er av spoiler-frie previews og intervjuer med Ken Levine (Anbefaler spesielt Polygons strålende profil). Noen ganger kommer det musikk, film eller spill som du bare vet at du kommer til å elske. Bioshock Infinite er et slikt produkt. Blir å eie.


Den nyeste traileren er forøvrig klasse. Den spoiler ikke noe, men er mer som et kort historisk tilbakeblikk på Columbia. Skal komme en trailer til i løpet av uka.

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Minerva's Den følger ikke med i PS+, og gameplayet er jeg såpass lei av at jeg ikke orker å bruke spenn på å forlenge det.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Siden en kompis og jeg kjøpte oss hvert vårt sett med ratt og pedaler for et par ukers tid siden, så har jeg i hovedsak spilt Gran Turismo 5. Ja, jeg vet, det er dritræva.

Nei. Egentlig ikke.

Det har sin del problemer, som f.eks. til tider helt uakseptabelt lange lastetider, AI som ikke på noen måte er god nok og i enkelte tilfeller direkte jævlig grafikk, men satan, jeg har kost meg til tross for alt dette. Skal dog sies at jeg nok ikke hadde giddet å legge så mye tid i det som jeg har gjort om jeg ikke hadde ratt og pedaler, men virkelig, jeg har spilt bort time etter time, gjennom helt latterlige nakkesmerter (har ikke det helt ideelle oppsettet her), og jeg har hatt det jævlig gøy ... selv når jeg har ræget.

GT5 med DS3 kan jeg ikke si noe om, men det er på alle måter jævlig ålreit med det rette utstyret i hus. Og det betyr såklart at det ikke er et spill for alle. Om man derimot har et brukbart sett med ratt og pedaler, så klarer man fint å overse de problemene som er. Til en viss grad, i alle fall.

Om jeg skal sette en finger på noe som virkelig hemmer spillopplevelsen, så er det AI-en. Motsanderene følger sin racing line ganske likegyldig til alt annet som skjer i verden, og resultatet kan fort bli at et 30-runders løp ødelegges fordi du er så dum at du ligger i nevnte racing line, og at en av AI-bilene skrur deg så grundig i pompen at du ender opp med snuta feil vei... som igjen gjerne betyr at du har tapt løpet, om du bruker en bil som er på linje med eller dårligere enn motstanderene. Akkurat det... det er ... ikke bra. Heldigvis skjer det ikke altfor ofte, og man lærer seg på en måte å holde avstand til AI-en slik at sjansene for pompskruings minsker desto mer.

Moroa for meg ligger mye i å bruke en bil som kanskje ikke er helt egnet. En seier er da helt avhengig av mer eller mindre feilfri kjøring, og det blir da veldig mye mer tilfredstillende når man omsider klarer å ha kjøre de feilfrie rundene som trengs for å hale inn en førsteplass. Har brukt en lusen, overtuna Skyline mer eller mindre hele veien, i de løpene hvor den er tillatt, og ... vel... jeg tror jeg nærmer meg punktet hvor jeg må finne noe nytt.

Karrieremodusen er det jeg har brukt mest tid på, og der jobber man seg oppover til gradvis vanskeligere og vanskeligere løp. Fram til et visst punkt så er progresjonen slik at du hele tiden låser opp nye løp, nye biler og nytt dill, men nå ser det ut til at jeg har møtt veggen. Les: jeg må grinde... og det... liker jeg ikke. Føler også at belønningen for å fullføre de forskjellige utholdenhetsløpene ikke helt er god nok til å rettferdiggjøre tiden man må sette av for å faktisk få det unnagjort...

... men jeg vil låse opp 24-timers Nürburgring, så jeg trøkker videre uansett.

Eller er det splitscreen flerespillermodus, som såklart er et pluss. Det er kun en mot en, men med tanke på hvor ubrukelig AI-en kan være, så er det kanskje like greit. Funker i alle fall godt nok. Cockpit-view utgår, men nå er det tross alt bare gale mennesker som faktisk bruker den, så det er helt okay for meg.

Helt til slutt vil jeg nevne at jeg tittet på Giant Bombs quick look av spillen, og det skal sies at de gjennom all patchinga har forbedret lastetidene enormt mye... og de er fortsatt ganske ille. Fy faen, hvordan kunne de slippe et spill i den tilstanden? Men det er blitt bedre. Mye, mye bedre.

Bare synd de ikke kan fikse på menyene, for de er faen meg noe av det verste jeg har vært borti. To comfirmation promps for hver jævla bil du unlocker? Jadda. Enkelte ting du kun kan gjøre i tuning shop, og enkelte ting du kun kan gjøre via settings i garasjen? Jepp. Dette mekker absolutt ingen sense, fordi du kan gjøre alt annet i begge. Men om du f.eks. kjøper justerbar girkasse i tuning shop, så må du justere den fra settings i garasjen. HVORFOR? HVORFOR TVINGER SPILLEN MEG TIL Å TA MASSE OMVEIER BARE FOR Å GJØRE SMÅTING!!?!!?!!?

... Og menymusikken. Og introen... herregud... den helvetes introen. Seks minutters ekstremt selvhøytidlig piss.

Men jeg liker det. Verdt trehundre spenn. Lett.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg vil ha pedaler for ekstra knapper. Går det an å binde slikt fritt via driverne ellerno?
 
Jeg var uten nett i 3 dager på rad denne uka !
Fant frem the Witcher 2 enhanced edition og fikk leitet frem xboxen fra langt bak i skapet !!! Jeg hater virkelig å ikke fullføre spill jeg har kjøpt. Spesielt når jeg kjøper det på launch dagen og bruker masse penger på den offisielle guiden i tillegg.
Hvorfor jeg hadde lagt dette episke spillet på hyllen helt siden mai i fjor aner jeg ikke. Jeg spillte igjennom siste del av spillet og hadde en fantastisk spillopplevelse !!
Har litt lyst til å starte fra scratch igjen og velge å ta siden til Vernon Roche istedenfor Iorveth

cdproject red har vel teaset lenge om en massiv nyhet nå til tirsdag. (kan det være the witcher 3???)
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
Jeg har spilt Antichamber (Puzzle/Adventure)

Du må selv lete etter løsninger og hvor du skal. Ingenting er som du tror det er og du blir ikke holdt i hånda noen gang gjennom hele spillet. Ca. 4-9timer med gameplay etter hvor mye du spiller FPS normalt (Jo mer du spiller FPS dess lengre tid tar det). Anbefales veldig mye selv om du ikke liker puzzle.

Jeg hadde noen ekstra blocks etter et puzzle:
2013-02-01_00002.jpg
 
Til tross for at jeg ikke har kommet meg gjennom The Cave med monken, så har jeg satt det på hvil inntil videre av den enkle grunn at jeg er ikke så hypp på å spille gjennom 80% av hula på nytt bare for å få med meg de siste 20 prosentene jeg ikke har sett. De har desverre gjort det slik at de ikke-unike delene av spillet er 100% likt hver gang uavhengig av hvilke tre figurer du spiller med, og det tar litt tid å komme gjennom disse delene også. Ikke så fryktelig mye hemmeligheter å finne heller, og achivements bryr jeg meg lite om. Lurer fortsatt på hva man skal bruke dette postkortet man finner i løpet av spillet til riktignok. Uansett, så føler jeg ikke for å gå gjennom spillet en gang til enda, så da benyttet jeg meg heller av et tilbud i forrige uke på Deadlight, og har nå kjørt gjennom det også. Helt greit, men ikke akkurat fantastisk. Litt lite respons på kontrollene til tider, og gameplayet er noe mer simpelt enn det burde være. Mesteparten av spillet består i å løpe fra noe som vil drepe deg. Spennende grafikkstil da... men det spillet først og fremst fikk meg til var å glede meg enda mer til den kommende Flashback remaken, som Deadlight føltes som en simplifisert kopi av.

Men men... nå holder jeg på å laste ned Alpha Protocol på Steam, som er et av de spillene jeg har spontankjøpt og aldri installert.
 
Hrrm, jeg liker ikke Antichamber så godt. Jeg ser hvor det vil og sånn, men det er for vagt og målløst. Akkurat samme følelsen jeg fikk av Myst. Jeg kan prompe rundt omkring her og gjøre tilfeldige ting sånn at andre ting skjer og jeg kommer videre, men hvorfor? Må testes mer.
 
A New Beginning(point 'n' click)


En kjernereaktor sprenges til helvete og forårsaker global oppvarming WE DIDN'T LISTEN!!! Så du har en gjeng som lever i en rimelig ødelagt framtid, som bestemmer seg for å reise tilbake i tid for å huke tak i en forsker som sitter på løsninga til verdens energiproblemer i form av alger. Så istedenfor å bare skyte de som er involvert, så er det bedre å løse puzzles og forsøke å overbevise folk om at det finnes bedre alternativer.
Og det er nettopp historien som er problemet . På et tidspunkt da jeg var innom en klimakonferanse i Oslo, så innså jeg hvor lite jeg egentlig brydde meg. Belønninga for å ha løst noen puzzles da var at jeg var så heldig at jeg fikk reise til et forskningsanlegg for å endelig få sett de algene. Snakk om investorer og drit. Det er så intetsigende og døllt. :laugh:
Bortsett fra det så er det i hvert fall et jævlig pent spill, og puzzlene, dog litt søkte, funker.
Ser for meg at det her er noe jeg legger fra meg for nå og heller plukker det opp når det er litt dødtid på gamingfronten. Så det får en halvanbefaling antar jeg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Så og si ferdig med Trine. Har funnet all EXP og alle skatter og har kommet til Iron Forge på Very Hard. Er det noe som skuffa litt så er det mangelen på bosser. Joda, du har de derre litt større skjelettene, men etter hvert ble de ganske enkle og jeg hadde i det minste forventa en skikkelig kamp til slutt. Jo, også er det ganske vrient å lage sånne pyramider med trollmannen. Halvparten av gangene får jeg klosser i stedet. Jaja, fortsatt et morosamt spill og det får 8/10 av meg.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
I kveld stilte en samboer fra kollektivet og jeg opp i mariokartturnering i studentkneipa Ad Fontes. Av 12 deltakere fikk jeg tredjeplassen og han andreplassen, etter en heftig sisterunde på stjerneveien. Vi spilte Wii med ratt! Derfor ville jeg i utgangspunktet vært svært fornøyd med plasseringen, hadde jeg ikke visst, at min samboer knapt har spilt dette spillet før :(
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
Så jeg har spilt Special Forces: Team X

Det er et morsomt og underholdene tredjepersons skytespill. Det er ikke så mye dette spillet skiller seg ut fra andre skytespill. For det første må jeg prate om kartet man spiller på, hvert kart er bygd opp av tre deler. Før hvert spill velger alle spillerne tre deler som de vil banen skal bli bygget av (Noe som gir ganske mange forskjellige kombinasjoner), de tre mest populære blir da banen man spiller på den runden. Det er nesten det eneste positive, men kan ikke peke ut noe mer som skiller seg ut fra de hundrevis av andre spillene som finnes. Det er også noen få problemer. For det første så varer Lobby+LevelVoting Ca. 100sekunder mens et spill varer ca 4-5minutter som gjør at det blir mye venting. Levlingen i dette spillet kan sies å være enda tregere, du må nok spille 10-20min før du går opp til level 2 og det er 40levler totalt. Det er ikke så mye du kan gjøre enn å få nye ting til utseende, noen våpen og et par spesialvåpen (Inkludert en hund som angriper for deg). Det finnes også spesialvåpen, disse er ganske OP, og spillet har også noen bugs her og der.
Alt i alt er det et helt greit spill jeg har fått ca. en time med gameplay til nå og kommer nok til å stikke innom en gang i blant også i fremtiden.

En merkelig bug:

Gameplay video fra Mr.CynicalBrit
 
Endelig dukka Nini Kuni opp i posten og det var heldigvis ikke så uguu~ni. Tvers igjennom koselig JRPG med høye produksjonsverdier. Riktignok tar det utrolig lang tid å starte skikkelig og det merkes at grinding kan bli nødvendig, men men. Har akkurat gitt Kattekongen litt entusiasme og han har lova meg en ny tryllestav så dette har definitivt den Ghibliete feelen. ^^
 
Blitt ganske begeistret for playstation all stars battle royale. Kjøpte det for 135 kr i eit vita-salg. Det er såpass forskjellige figurer å leke med at det må ein del gjennomspillinger for å finn den som passer din stil best. Kontrollen sitter veldig bra, og det er ordentlig gøy å sloss men det er ein bug der som slår av musikken heile tida. Merkelig.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jeg har også handla spill på tilbud. Fikk både Syndicate og Sleepy Dawgs i forrige uke. Fullførte Slepdogs i går, det var faktisk ... skikkelig kult. Nabbe hadde rett osv. Boilerplate story med masse bola gulinger, bra slåssing, helt ålreit kjøring (protip: Motorsykkel i høy hastighet ned de bakkene ca midt på kartet, awesome frihetsfølelse osv), og egne Warp- og Ninja Tune-radiokanaler?! Say it ain't so. En del av sidekvestene er ganske heslige, og siden du bare får spenn (evt litt Face, som du uansett får opp ganske greit iløpet av hovedoppdraga) er det ikke noe særlig poeng å ta dem underveis. Så får se om jeg gidder å kjøre gjennom de siste for cheevosene.

Syndicate har jeg ikke fullført ennå, men jeg liker veldig godt alt det gjør. Var ikke klar over at det var Starbreeze som hadde mekka før jeg starta det opp for første gang, men det meiker mye sens mtp gunfeelen og de sweete animasjonene og sånt. Liker veldig godt estetikken, glætte og rene futuristiske greier blanda med en bit gammal ultravold. Og shoutout til sånn svevende HUD over pappesker og skittentøyshauger, sånn vil jeg ha irl. Gameplaymessig er det ganske simple og lineære greier, men hele hackegreia er en grei nok gimmick til å gi det litt farge. Kjøpte det uansett mest for co-open som er ganske festlig, spesielt så fort man får levla litt og høsta noen *~apps~* slik at man ikke er helt ubrukelig. Litt synd det ikke er noen form for versus på gang (spesielt siden fiendtlige agenter introduseres både i single- og multiplayer, som har mye av det samme techrælet som deg), men men osv.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Husker jeg var skikkelig pumped for Syndicate da det ble sluppet trailere, men plukket det aldri opp. Hadde ikke noe med dårlige tilbakemeldinger å gjøre, men rett og slett at jeg var litt mett på settingen etter Deus Ex: HR. Kanskje det er på tide å endelig plukke det opp? Koster sikkert ingenting nå.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Finner du det billig er jeg med, alltid pirra meg litt det der