Hva spiller du for tiden?

Du skulle vært noen måneder tidligere ute! Kjøpte spillet på release og la til alle her som hinta om at de ville kjøpe, men fortsatt ingen på lista mi som har spilt det. Nå har jeg ikke gold noe mer selv. Når det er sagt så var det online-delen jeg kosa meg mest med.
 
Hrm. Har tatt seks deadly descents nå. Men jeg kjener det på meg at jeg kommer til å ville ha mer når det er ferdig. Vi får se hvor mye den andre offline-modusen fenger før jeg eventuelt punger ut for gold, for dette går litt for fort.

Edit: @ Morbo
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Det spillet gikk helt i glemmeboka mi. Likte demoen mer enn godt nok til å rettferdigjøre et kjøp. Lurer på om SSX skal bli plukka med snart
 
Det var veldig artig online, men tror det er ganske avhengig av om det er mange andre som også spiller det også. Om du ikke har planer om å spille noe annet online så er det ikke verdt prisen for gold alene.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Så det til £14 på zavvi, blir nok å anskaffes

Edit: Kjøpt. Nå skal min indre dubstepper suse inn i trær og fjell
 
Uff, lurer på om jeg har kasta 199kronasjer ut av vinduet i dag. Trodde jeg skulle laste ned Episodes from Liberty city på PSN store, og det gjorde jeg, lastet ned. blabla. Installerte begge episodene, og de ligger ikke i den mappa mi med nedlasta spill som kalles "ukjent" etter nøye gransking, fant jeg episodene i den delen av Playstation som kalles "lagret datatjeneste eller no" Tror jeg må ha Gta IV installert....:mad:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Skal da være stand-alone titler. Mulig du må laste ned på nytt, at noe humbug skjedde med nedlastinga
 
Det er standalone, ja. Har aldri hatt GTA 4 innstallert på Xboxen, men hadde heller aldri noe problemer med å kjøpe og spille de to tillleggspakkene. Prøv å laste ned og innstaller igjen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Spillet ble iallefall solgt som en stand-alonetittel da det kom, tviler litt at den digitale nedlastningsutgaven krever GTAIV installert
 
Tror jeg fant feilen. Har lastet ned dlc versjonen....,,og ikke standalone utgaven. Trodde ikke no sånt var mulig engang jeg. Har foresten ikke fått blitt ferdig med resident evil 2 - Claire A engang fordi vi har fått omgangssyke i hus!!
 
Episodes from Liberty City er betegnelsen de brukte på tilleggspakkene som standalone. Hadde du kjøpt det som DLC ville de hett The Lost & the Damned eller Ballad of Gay Tony. Sikker på at det ikke har skjedd noe feil under nedlasting/innstallasjon? :)
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Da har jeg omsider begynt på Peace Walker, et Metal Gear Solid-spill litt utenom det vanlige. Oppdrag, tegneserie-scener med selective desaturation og massevis av annet dill å gjøre. Kul stil og mye moro, men historien kjeder rævva av meg, og spill/film-ratioen er verre enn noen gang før. Gå gjennom to korte områder også er det et kvarter med film. Synes også bossene kunne hatt en litt mer vettu helseindikator, men ellers liker jeg spillet godt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Grunnen til at det er så korte brett, er rett og slett at spillet opprinnelig er laget for PSP og bærbar spilling, og da passer det seg ikke med lange brett du ikke kan lagre mellom. Pluss at det er grenser for hvor mye en PSP klarer å ha i minnet samtidig, dermed er også brettene mye kortere enn man er vant til fra PS2/PS3-æraen. Angående filmklipp så synes jeg ikke det er så mye verre i Peace Walker enn i de andre MGS-spillene, men men.

En ting jeg tenkte å skrible litt om, er noe fint noe som kommer om ikke så lenge: Crysis 3. Lasta ned og testa såvidt den åpne betaen, hvor man kan leke seg litt med flerspillermodusen. Man får et lite inntrykk av grafikken og nettkoden, om ikke annet.

Først av alt vil jeg bare si at jeg spilte litt Crysis 2 på nett, og syntes det var ganske ålreit. Crysis 3 later til å være ennå mer ålreit, med mer action-orienterte regler; du har perks som styrer hvordan drakta oppfører seg, f.eks. får du auto-armor hvis du blir skutt på og så videre, i tillegg til at du styrer egenskapene ved drakta selv. De to modiene jeg testa var en King of the Hill-variant som var ganske artig, og en ny modus kalt Hunter som ikke var like suveren. KotH-greia var en vinner fordi brettet var såpass bra laget at hver ås krevde skikkelig lagarbeid for å forsvare; typisk har du bare en kant det ikke kan komme fiender fra, og mange forskjellige inngangspartier, så det er ting som skjer hele tida.

Hunter-modusen var en variant av Infection man kjenner fra bl.a. Halo, hvor du starter som en vanlig soldat med klasser, perks og våpen-loadouts og sånt, men når du blir drept av en Hunter blir du en sånn en. Hunters er da begrenset til å bruke den nye jaktbua, og de har automatisk Cloak slått på (den varer ikke evig, men mye lenger enn vanlig). I tillegg har alle soldater en scanner som lager lyd når det er en Hunter i nærheten, pluss at det så klart går an å se en svak forstyrrelse i lufta når en person med Cloak står foran deg, så det blir ganske intenst. Problemet er seff det at i realiteten blir det ikke like artig å spille som Hunter. Jaktbua er kraftig, men med mindre du får headshot gir den ikke instakill når du treffer noen. Hunters tåler også ganske lite, så du stiller svakt. Jeg følte iallfall at den gode følelsen fra vanlig spilling falt litt bort i Hunter-modusen.

Ja, for vanlig Crysis 3 på nett er skikkelig ålreit. Det er selvfølgelig samme metagame og oppsett som i CoD (komplett med iallfall deathstreaks, jeg havna på andre plass i KotH-matchen men var for ræva til å finne ut om det var killstreaks), men siden det er scifi-opplegg blir det mye mer interessant for min del. Superhopp, superfart, super-rustning og cloak funker ypperlig i MP-setting, spesielt siden du hele tiden er styrt av hvor mye energi du har i drakta så det aldri blir slik at du bare holder deg til en taktikk og så vinner du. Og så, kanskje det viktigste: I motsetning til CoD har Crysis skikkelig tyngde på alt, sånn at det ikke lenger er den teite kognitive dissonansen i CoD hvor alle våpnene føles papirlette men så dør folk på tre sekunder. Du tåler også litt mer enn i CoD (takket være drakta), så du har en sjans hvis noen ikke får tatt deg i bakhold eller overrumpler deg fullstendig.

Ja, og grafikken er sinnssyk så klart, selv på Med/High som jeg kjørte. Uansett, skytefølelsen lover godt også til enspillerdelen av Crysis 3, så æ gler mæ ja.
 
Resident evil 2 over for denne gang. Vurderte å dra meg igjennom seksern som leon, men meh..
Fikk i orden gta episodene, og det første som slo meg var herregud så brunt/beige alt sammen er! Ikke på kveldstid, men på dagen. Alt er jo fargeløst. Og han bikern jeg spiller som ser ut som nico bellic med blondere og mindre hår.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Lost & Damned har et gritty filter da, som du kan slå av om du ikke liker "looken". Ballad of Gay Tony er forøvrig helt fantastisk.