Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det samme kan også all den norske teksten som er overalt, må finne ut hvordan jeg bytter det. Men men.
Nødt til å rulle engelsk Steam, vettu.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
En positiv bieffekt ved at Lodin fikk meg til å dra frem ratt og pedaler igjen, var at jeg omsider fikk et gjensyn med:



Kanskje jeg efforter om iRacing en dag. Kanskje.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
iRacing ass, Har ikke rørt det siden 2011, men allerede på fjerde løpet begynte det å ry inn rettigheter og det som er:



Riktignok et litt svakt felt (har sett folk kjøre under 1:01), og jeg presterte å bomgire inn i en sving (første i stede for tredje under oppbremsing er ganske dramatisk). PS: Holdt på å svette i hjel, enda jeg hadde vinduet åpent og avkjølte meg på en Nordlands Pils underveis.
 
Hvilke RTS-spill er det som er verdt å spille for tiden a? Nå kommer sikkert mange til å si Starcraft 2, men der har det sånn at jeg aldri har vært noen fan av Starcraft (settinga har aldri engasjert meg noe særlig) og jeg kommer sikkert aldri til å spille multiplayer.

Jeg digger Civ5, men turbaserte greier kan gå noe vel treigt for meg innimellom. Egentlig liker jeg spill som Age of Empires best, men den spillserien virker å være dau og over 9000 år gammel så det er vel sikkert noe nytt i samme ånd som er bra saker. Er Total War noe særlig?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spørs helt hva du er ute etter angående Total War. Det er både et turbasert strategispill hvor du skyfler hærer rundt på kartet, bygger opp byene og basene dine, oppgraderer stæsj, forsker på ny teknologi og alt sånt fjas, og et taktisk sanntids krigsspill hvor du må ha strategi, overblikk og kjennskap til troppene dine for å vinne. Eller bare klare å cheese AI-en. Jeg synes det er toppers, men jeg har vel funnet ut at jeg må være i et spesielt lune for å orke å sette meg ned med det; en runde Total War tar LANG tid. Så, håper det besvarer spørsmålet ditt iallfall delvis.

Ellers, bare sleng deg på DotA2 da vel.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Dawn of War II er også fete saker, fra samme folka som laget Company of Heroes i en mer barsk/prompete setting. Total War er også knall, men som Fetipants sier kan det være langdryge saker.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Er det noen som har prøvd Victoria 2, og kan si meg hvorvidt det er verdt å kjøpe når stipendet mitt endelig renner inn? Det omhandler århundret etter at Europa Universalis slutter. Og det virker dritfett, siden fokuset ligger på aksen politikk-makroøkonomi-demografi og har, etter Paradox' forum å dømme, et virkelig komplisert tilbud-etterspørsel-system.

(PS: jeg kjøper ved sterke anbefalinger, men også på trass ved sterk kritikk)
 
Det er map game og det er det vel omtrent ingen her på forumet som tør røre? Har Crusader Kings 2 liggende på Steam, men jeg vegrer meg alltid når musa hovererer over install-knappen.

Men men, i dag har jeg lekt meg med min nye TrackIR 5. Det er da den dingsen som registrerer hvor man til enhver tid har huet mens man spiller. Det fungerer som følgende:
Man setter dette infrarøde kameraet oppå skjermen.


Så setter man denne dingsen med tre sølvfarga felter på et hodeplagg og tar det på:


Og hey presto, nå vet PCen til enhver tid nøyaktig hvordan det er jeg vrir og vender på skolten. Her er programmet man stiller inn ting med og det er lett nok å bruke.


På forrige bilde så jeg rett fram i en cockpit. Ved å vri hodet 90 grader kan jeg feks. se bak meg fordi programmet overdriver bevegelsen.


Dette er da ikke ny teknologi. Som det kommer fram av navnet er dette femte revisjon av pakka og den første kom i 2001. Det funker omtrent som Kinect, bare at det funker 100% hele tida. Det er ganske forskjellig fra MS sin dings.
Hovedsaklig funker det best i spill med skikkelig støtte så det blir mye simmer framover. Man kan dog enkelt emulere musa og det tok meg fem sekunder å stille pedalene til rattet inn som museknapper med Joy2Key og da var det nada stress å muse rundt i windows uten hender. :yoshi:
Er det så verdt 1200 spenn? Bare om man spiller masse simmer eller liker fancy dill. Jeg passer da i sistnevnte gruppe. Om ikke annet fant jeg ut at kjerra mi har soltak.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fiksa litt på kontrasten på det ene bildet ditt.

 
Når man kjører, særlig no så digert som en truck bør man ha begge henda på rattet mest mulig. Det er fint å slippe å flytte hånda hver gang jeg skal ta en risky sving eller bare vil titte på kuer.
Prøvde forøvrig dette i Judge Dredd: Dredd vs. Death og det funka helt greit å emulere musa. Var dog ikke så nyttig siden man fortsatt må muse om man går rundt for mange hjørner ellers brekker nakken. :p Var dog greit om jeg bare ville titte opp kjapt litt. Blir ikke å bruke til vanlig dette her, men nå legger jeg inn ARMA 2.

Uansett, Dredd vs. Death er noe jeg coppa for lenge siden hos GoG og det er det stikk motsatte av den siste filmen. Det er et relativt dårlig FPS, men det er 100% lojalt mot settingen. Man er såklart Dredd og det har spredd seg rykter om at Judge Death og kumpanene hans har begynt å spre vampyrer i Mega City 1. Det dukker stadig opp referanser til tegneseriene og folk som Judges Hershey og Anderson (rookien fra filmen) dukker opp uten at de føler for å forklare hvem de er. Gameplayet er standard saker, men man har en egen I AM THE LAW-knapp man må bruke på folk man mistenker er kriminelle. Det bør alle spill ha. Dredd har ikke lov til å skyte først og kan man arrestere folk får man pepper om man peprer dem istedet. Man har en hovedgunner, lawgiveren og den har såklart alle modusene man kan forvente. Å bruke Incinidary på perps er alltid like morro. Sekundært kan man og plukke opp laserrifler og sånt, men hvem vil bruke sånt når man har en av de beste gunnerne fra noen setting noensinne?
Desverre er gameplayet ganske traurig. Man loffer rundt på gigantiske baner tatt fra Quake 2 eraen og med tanke på at dette kom året før Half Life 2 var det allerede utdatert da. Grafikken ser og ut som ræl, men den ser i det minste ut som kildematrialet. Slåssing mot vanlige skurker er ålreit og man kan treffe gunneren dems så de overgir seg fek.s. Desverre virker det som det fort går over til å bare slåss med vampyrer og disse er ganske hjernedøde og ingen av skytemodusene funker særlig på dem. Annet enn Hi-Ex såklart.
Etter at Rebellion tjente litt spenn på Alien vs. Predator kjøpte de seg inn i 2000 A.D. som gir ut tegneseriene, men som så ofte før ble de tvunget til å rushe dette og det syns. Det er mer Rogue Warrior og mindre Rogue Trooper. De kan lage jævla bra spill, men får nesten aldri lov. :sukk:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Mer iRacing (ja, det er det kjipeste navnet). For å opplyse litt da, så er det sånn at alle løp man kjører er del av en serie. Alle serier går over en sesong på 12 uker. Mellom hver 12-ukersperiode skjer noe som kalles Week 13. Det er da en hel uke med bare tilfeldige løp som ikke teller verken for iRating eller license (merker jeg definitivt må lage en effort om denne simmen).

En ny uke 13 starta i går, men da var jeg for trøtt, samt ingen løp som egentlig frista noe. I dag derimot, kjøres det 20-rundersløp med GT-klassen på Spa. Jeg har ikke høy nok license til å kjøre ordinære løp i den klassen enda, så da fant jeg ut jeg skulle satse på det. Har knapt kjørt på Spa i iRacing, men kan den fra før som min egen bukselomme (bortsett fra det partiet som før var buss-stoppen).

Fyrer opp en Corvette C6R, og etter ca. en times testing klarer jeg konsekvent 2:20~-runder, og sier meg fornøyd med det inntil videre. Men er kroppen min klar for 45-ish minutter med et fullt felt?


Starter helt i front, da jeg tydeligvis er en av veldig få som har tatt seg bryet med å kjøre kvalifisering. Litt skremmende mtp. at jeg regner med rundetidene mine er et godt stykke bak de beste. Har ikke tatt med bryet med å mekke skin, så jeg ruller den generisk hvite.


Like godt å slippe forbi de som satser hardest.


Så allerede på runde to er det en som kuker seg ut i La Source. Jeg gjør en unnamanøver, men bare for å bli dulta bakfra. Regna med alt var over allerede her, men klarer å komme meg avgårde uten å bli torpedert, og merker heller ingen skader på bilen. Ramlet langt ned i feltet da.


Ca. ti runder med feilfri kjøring senere har jeg kommet meg opp på en respektabel femteplass, men en sinna McLaren pusher meg hardt. Har ikke testa den kjerra selv, men etter noen runder virker det som om den har fordeler gjennom svinger, mens Corvetten min dra fra på de raskere partiene.


Så på runde 12 presterer jeg å satse litt for hardt gjennom Eau Rouge, og ender opp med å kutte ganske hardt. Må kjøre sakte i x sekunder for å ikke få stop & go-straff. :( Ramler ned til 7. plass, med en alt for stor luke oppover.

... men så begynner jeg etterhvert å ane at jeg tar ganske mye innpå en bil. Enda en McLaren, men ikke den jeg ble pusha av tidligere. Nu vel.


Dette var avstanden på runde 18.


Runde 19. Avstanden har minket betraktelig, og jeg vet at jeg har fordelen på rettstrekka etter Eau Rouge.


Det kan ikke feile.


YES!


Han satser tydeligvis over evne for å prøve å ta tilbake 6. plassen.


Mens jeg bare cruiser i mål.

6. plass i mitt aller første løp med den bilen må sier å være godkjent når det var 54 biler som stilte til start. Så får det heller være at rundetidene er milevis bak de beste.



Så er skåret i gleden at jeg nok en gang blir minnet på at jeg trenger et tre-skjermsoppsett for å få full glede av iRacing, men det tar sånn plass... Alternativet er selvsagt å dra en Lodin.