Hva spiller du for tiden?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Du får myse i menyene.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har fått testa litt Trenched/Iron Brigade i det siste og det er helt ok. De fleste har nok fått med seg at dette er en tower defense spillen. Du spiller en mobile trench - bokstavelig talt; hele roboten består av fyren din som står bak noen sandsekker holdt oppe av noen bein, med noen gønnere på toppen.

Jeg tror ikke jeg kan anbefale det til solospillings, men det er artig i kuup siden det er rom for vidt forskjellige spillestiler selv om det er et veldig enkelt og nesten casual spill. Jeg kjører dobbelt artilleri som skyter veldig treigt men gjør skade i et større område, og bruker bein som lar meg plante meg ned for økt skytehastighet. Kompisene spiller en straight up skyter og en pitteliten "engineer"-trench som fokuserer på å bygge statiske forsvar som flak, slowfield, reparasjonskran, osv. Du har de fleste våpen du skulle forvente som maskingevær og hagle, men også noen rare som et artilleri som slepper metabomber og en skarpskytterrifle som spretter mellom monstrer.

Åja også i pregame-lobbyen kan du trykke triggerene for å gestikulere uavhengig med armene.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Storkoste meg med Trenched over Live da det var nytt, good times og anbefales spes om man har noen å spille med.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers driver jeg fortsatt og diller meg gjennom Majora's Mask, som noen sikkert fikk med seg i skjeratråden. I går kveld orka jeg som nevnt ikke å peise gjennom den jæskla Deku Scrub-labyrinten igjen bare for å få den maska der (grisemaska hvis jeg ikke husker feil?), men noe jeg orka var å gønne gjennom Fearful Spider Mansion og BÆM Mask of Truth var i boks. I kveld, da? Jo, bare EIDE Snowhead. Da jeg var ferdig, sto klokka på nest siste time av dag 1, så jeg smalt innom smedhytta og skaffa Razor Sword. Det er så klart ikke godt nok, så jeg gønna gjennom Goron Racetrack og sikra meg Gold Dust som igjen sørga for at jeg etter kort tid kunne innkassere Gilded Sword. Har tatt de enkleste Bomber's Notebook-questene, og har Bunny Hood (og den der ørnehetta man trenger for å få den), dansemaska ooog froskemaska. Neste blir en tur ut i bukta, tar det i morra.

Har så klart gått glipp av mange hjertebiter og sånt, og jeg har ikke helt hatt ork til å pileskyte for større kogger ennå, men jeg tar det etter hvert. Uansett, jeg hadde helt glemt hvor mye mer det er som foregår i Majora's Mask enn i... noe annet Zelda-spill. Sånne spill hvor du kan dulte borti noe tilfeldig på veien og så viser det seg at det er noe spesielt som bare skjer akkurat da, og så ser du noe seinere og så skjønner du at hvis du gjør sånn og sånn og går dit på det tidspunktet så skjer det noe nytt... vel, det digger jeg. Får verdenen til å føles så mye mer levende.

Tror nesten jeg bare må konkludere med at Majora's Mask fortsatt er en bra spill, da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så jada, hvem har elleve hjerter, skadereduksjon, Giant's Wallet, krokskudd, en blank ny hest og flere tomme flasker enn han veit hva han skal gjøre med? This guy.

Den digre fisken måtte bite i sjøgresset, gitt. Neste runde er Ikana Canyon, og såååå...? Får se. Får se om jeg orker å samle masse stæsj i etterkant eller om jeg bare gønner rett på slutten. Uansett, fortsatt en bra spill.
 
Wellp, det er demo av Castlevania Lords of Hrrmery 1.5 ute til 3DS og det bør ingen teste. Det er 2D sånn som skikkelig Vania skal være, men med stygg 3D grafikk. Det ser ut som en mix av Palystation 1 og N64. Kampsystemet er såklart unødvendig komplisert med masse komboer og QTE. Akkurat sånn ingen vil ha det. Eneste som eide var splash screenen på starten siden den hadde søte fladdermøsser. :ras:
 
Spiller igjennom The Longest Journey, rundt 10 år siden sist. Litt overrasket over at det fungerer på Win8.
Grafikken på NPC-modellene er rimelig firkanta, men landskapet er tegnet/stillbilder så opplevelsen er ganske grei enda. Har glemt hele historien, så det er nesten som ett "nytt" spill for min del.

Neste blir Dreamfall: TLJ.
 
Jo også er jeg omtrent ferdig med Dragonborn nå og det er noe av det beste DLCet Beth har mekka. Solstheim er sånn passe stor og gir muligheter til utforsking. Alle referansene til Morrowind gir og den gode nostalgiske følelsen samt at de har utvikla mytosene fra settingen. Selvom det bare er en skikkelig by på øya er den stappa med inntriger mellom faksjonene til mørkalvene. Hovedquesten er for en gangs skyld også skikkelig bra og fungerer enten man er snill eller dick. Om man er det siste går man etter slemmingen fordi det gir makt. At man ofte får stikke til en ny del av Oblivion og henge med Hermaus Mora er og fett. Verdenen hans er forøvrig mye fetere designa enn ildmørja til Mehrunes Dagon.
Når de så har slengt på masse nye ting man kan plukke med seg er det en fryd å utforske. Ikke bare er de nye våpenene og rustningene fete, men det er og masse perks og shouts man kan snappe opp. Jeg fikk fek.s en spell som maner fram en dremora man kan selge ting til når som helst og en perk som booster Fus Roh Dah forbi level tre så den kan gjøre folk til støv. En snikete dark elf magiker kan man og få som follower og han er ikke bare jævlig praktisk, men og en av de stiligste folka i pakka.
Alt i alt vel verdt å plukke med seg om man fortsatt vil 'rimme. Eneste som skuffer er drageridinga, men shoutet man bruker for å temme dragene kan brukes på det meste av fiender så det eier og.
 
Kjøpte Dragonborn for lenge siden men har ikke spilt enda fordi jeg dilla rundt med den forrige DLCen (som egentlig er litt kjedelig, men nå er jeg vampyr og må deale med det til det er over tydeligvis), begynner å føle meg litt klar for rimmings. Tror dere det kommer noe GOTY-edition til pc snart eller?
 
Ikke all den tid DB akkurat er slippi vil jeg tro. Seks måneder kanskje.
Starta såvidt på vampyrdillet forrige gang, men syns det var litt meh av en eller annen grunn. Satser på å starte opp det på nytt med impy dama mi når jeg kommer tilbake til kontinentet. Armbrøsten eide i det minste.
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
For tiden spiller jeg Spyparty et 1v1 spill hvor en er agenten mens den andre er en sniper som skal drepe agenten. Det er akkurat nå i alpha så du må ha registrert deg opp for å spille (Ble sluppet inn igår og meldte meg på 21mai12)
Veldig moro selv om det ikke er ferdig :)
 
Har brukt mye tid på BF3 i det siste. Nå om dagen driver jeg med The Witcher 2. Har ikke kommet spesielt langt, siden jeg som vanlig bruker mye tid på å surre rundt og utforske. Spillet virker bra. God atmosfære og karakterer. Fortsatt ikke helt komfortabel med kontrollen (spiller på kjeksboks) men det kommer seg vel.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan ikke si noe om kontrollsystemet på Xbox, men selve spillet kan jeg i det minste gå god for hvis du liker ånklie rollespill hvor det du gjør og sier faktisk har betydning. Ålreit historie hvis du klarer å henge med også, mer politikk og faenskap enn godt mot ondt.
 
Det er kun små irritasjonsmemomenter med styringa på konsoll. En kollega hadde allerede fortalt meg at selv om det ikke er like ille som i Dragon Age, kan man merke at spillet i utgangspunktet var laget for PC.
Et eksempel er når jeg skal velge sign. Jeg må holde inne LB, velge sign (eller pocket item) med right-stikka for så å trykke A på den jeg vil velge (A er på samme side som right-stikka). Dette forsøker jeg fortsatt å vende meg til.
Edit: Eller, jeg har egentlig vendt meg til det, men i stedet for å trykke A for å velge, slipper jeg som regel LB mens ønsket sign eller item er markert (litt som man gjør i RDR). Dermed har jeg ofte endt opp med å bruke feil sign.
Ellers fikk jeg endelig "tatt"
Letho i act 1
som var en seig jævel. Spiller på normal, og vurderte å skru ned på easy for å ta han, men holdt meg for god for det. Den funksjonen hater jeg forøvrig i spill som dette; at man kan skru ned vanskelighetsgraden om det trengs.
Uansett, koser meg. Godt å kunne sette pris på et annet RPG. Har lenge hatt nesa mi nedi Tamriel for RPG-nytelse, men har fått åpna øynene nå :)
 

Nabbe

Har fin hatt.
Letho slet jeg også med første gangen gitt, men det viste seg at egentlig ikke var fullt så mye at spillet var vanskelig som at jeg rett og slett ikke var god nok. Ellers så synes jeg kontrollene funker ganske greit, men kameraet har skapt en del frustrasjon i trangere omgivelser.

Spiller gjennom på Dark nå, og synes egentlig at det er litt skuffende lett. Forventet masse ræg, men etter at jeg lærte meg å ikke la meg selv bli omringet (før man har fått ned backstabdamage kan lusne nekkers fint drepe deg før du har rukket å reagere, om de treffer deg bakfra) har det gått altfor bra. Med oppgradert Quen i tillegg, så sliter jeg i grunn mindre nå på Dark enn jeg gjorde første gang gjennom på normal.

Jeg har vel rett og slett blitt for god. Jepp.

Apropos Dark mode, så må jeg få lov til å lufte litt ræg over den effekten en må lide med om en velger å anskaffe de Dark-eksklusive outfitene. Seriøst. Etter å ha drept hundrevis av nekkers, endregas og alt annet rusk og rask... etter å ha samlet tonnevis med loot, solgt det og så samlet mer... etter alt det forbanna styret som måtte til for å anskaffe Blasphemer's outfit i kapittel 1 ... så bare ...

... hei, hva skjedde med fargene? Hva faen? ALT SER DRITT UT! SPILLET ER ØDELAGT!

... åja, det er en feature.

Hopp til 35 sekunder...

:(

Allikevel grindet jeg meg til Oathbreaker's outfit i kapittel 2, og kommer garantert til å skaffe meg det sistet settet i kapittel 3, for det er sånn jeg ruller.
 
Wellp, det er demo av Castlevania Lords of Hrrmery 1.5 ute til 3DS og det bør ingen teste. Det er 2D sånn som skikkelig Vania skal være, men med stygg 3D grafikk. Det ser ut som en mix av Palystation 1 og N64. Kampsystemet er såklart unødvendig komplisert med masse komboer og QTE. Akkurat sånn ingen vil ha det. Eneste som eide var splash screenen på starten siden den hadde søte fladdermøsser. :ras:

Spilte nettopp igjennom den selv. Og det du skreiv der var akkurat det jeg også tenkte.

On topic så har jeg fyrt meg igjennom Metroid Prime på Gamecube atter en gang. Og uansett hva folk sier, så synes jeg personlig at det funker best med GC kontroll.

Skulle lesse masse ræl inn i uteboden i dag, så kom jeg over et hvitt spillcover, med blankt papir rundt. Viste seg at det var F Zero GX som jeg trodde forsvant for evigheter siden. Wow som jeg elsker det spillet, jeg suger riktignok, men jeg elsker det.

Planlegger å ta en Pants, når jeg er ferdig, og starte på Majoras Mask, men det høres ut som han er mye mye mye flinkere enn meg, så jeg må få opp motet.