Hva spiller du for tiden?

Novastrum

Feminist-elitist
Har gått all in Nintendo de siste ukene.
Runna Metroid Prime for første gang siden 2003-2004-ish. Wii-trilogy-utgaven. Jeg syntes kontrollen var dillete i starten, men nå synes jeg Wii-kontrollen funker bedre enn med standard (bortsett fra at Gamecube-kontrolleren er MYE diggere å holde i). Ellers må jeg si at MP helt klart fortsatt er et av favorittspillene mine. Ble fortsatt imponert over spillbarheten i dag, og dessverre er det lite nå om dagen som måler seg når man snakker metroidvania/zelda-gameplay.
Og bare:

Begynte på Metroid Prime 3 Corruption i går, da jeg gav det opp når jeg fikk det for noen år siden, men nå satt wii-kontrollen såpass bra at jeg klarte å holde interessen oppe, selv med all bablinga og scripted events i starten.
Heldigvis blir det bedre etterhvert. Når man lander på den første (andre) planeten blir det svært mye bedre boller. Kontrollen sitter enda bedre enn i MP1, og grafikken har fått seg liten overhaling.
På minus-siden: kjipere stemning/musikk, lite inspirerte fiender, mye unødvendig jall med wiimote/nunchuck som ikke gjør spillet bedre/at jeg lever meg mer inn. Uansett så tok jeg akkurat bossen Mogenar, etter 3 forsøk. Den bossen, den var eksempel på en bra Metroid Prime boss, om en kanskje litt frustrerende før jeg forstod taktikken.

Prøvde meg også litt på Skyward Sword igjen her om dagen, men det fenger dessverre ikke nok. Mye pga. resirkulering av dungeons, alt for mange ting å samle, for lite følelse av frihet, unødvendig krøkkete kontroller. Tror jeg hadde foretrukket Gamecube-kontroller i stedenfor alt wimote-rælet i dete spillet. Jeg får prøve å gi det litt fler forsøk, for det er også en god del jeg liker ved det.

Ellers har jeg holdt på litt med Kirby Mass Attack på DS, og med det meste som kommer fra HAL, så er dette også veldig ålreit tidtrøyte. Veldig variert gameplay, og opplåsbare minigames som til tider er enda morsommere enn hovedspillet. Plutselig låste jeg opp et Kirby´s Pinball lignende spill som jeg endte opp med å dille på i nærmere en time. ITS NICE!

Kirby´s Epic Yarn derimot er jeg litt mer usikker på hva jeg synes om. Hadde nok likt det bedre hvis jeg var fem år. (neida, joda)

Super Smash Bros Brawl, mangler litt av nostalgien jeg har fra Melee, men stort sett er det bare en smoothere versjon av SSBM. Skuffende få challenges, som krever mye for å unlocke, men SSB i seg selv er fortsatt veldig underholdende.

Ellers har jeg spilt litt Dead Rising 2: Off the Record, de har hacka inn en feit Frank i spillet, og en helt ubegripelig autosave-funksjon som gjør at man ikke lenger trenger å være redd for å dø/miste followers, men ellers er det skuffende mye som er likt. Hadde det virkelig vært så vanskelig å slenge i hop nye psychos i det minste? Jaja, fortsatt nervepirrende å slenge seg rundt med 6 hjernedøde mennesker man skal prøve å redde.
 
Wellp, det er demo av Castlevania Lords of Hrrmery 1.5 ute til 3DS og det bør ingen teste. Det er 2D sånn som skikkelig Vania skal være, men med stygg 3D grafikk. Det ser ut som en mix av Palystation 1 og N64. Kampsystemet er såklart unødvendig komplisert med masse komboer og QTE. Akkurat sånn ingen vil ha det. Eneste som eide var splash screenen på starten siden den hadde søte fladdermøsser. :ras:
Fuck that, Konami må serpe seg og gi ut Castlevania i samme kontroll/grafiske stil som på DS på Vita og 3DS samtidig. Der har man bærbar metroidvania på sitt beste!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Skjønner ikke hvorfor vi får så få proper kæsslevannjaer. Jeg kjenner ingen som ikke likte Order of Ecclesia, SotN o.l, men skal leite lenge og hardt før jeg finner noen som synes Lords of Shadow var "helt ok, egentlig..."

Er det bare at metroidvanias er vanskeligere å selge? Kinkig å overbevise kjøpere bare via. baksiden av eska osv?

PS spill Aquaria hvis du klør etter en metroidvania men har spilt alle du vet om.
 
Aldri vært metroidvania fan jeg. Alltid likt lineært best. Kjøpte mirror et eller annet til ds en gang, men jeg syns det mister den gode gamle castlevania følelsen. Angående lords og shadow(s)? Plukka jeg det opp billig i fjor en gang, og mista helt interessen når jeg kom til de Uncharted kopierte scenene. Faktisk, så har jeg kjørt igjennom det originale Castlevania nå nylig, og det syns jeg har en spillbarhet og mestringsfølelse uten like. Ikke oppgradere våpen og bytte ut pisken og sånn. Bare gode gamle pisken og vievann
 
Aldri vært metroidvania fan jeg. Alltid likt lineært best. Kjøpte mirror et eller annet til ds en gang, men jeg syns det mister den gode gamle castlevania følelsen. Angående lords og shadow(s)? Plukka jeg det opp billig i fjor en gang, og mista helt interessen når jeg kom til de Uncharted kopierte scenene. Faktisk, så har jeg kjørt igjennom det originale Castlevania nå nylig, og det syns jeg har en spillbarhet og mestringsfølelse uten like. Ikke oppgradere våpen og bytte ut pisken og sånn. Bare gode gamle pisken og vievann
Ser kva du meine, egentlig. Metroidvania er min absolutte favoritt men linjært duger vel så bra så lenge det er godt gjennomført. Flashback er eit godt eksempel på det, Rocketbirds: Hardboiled Chicken på Vita gjør Flashback på mange måter, faktisk. Trur du hadde likt det. Musikken er fantastisk også!


Så ja, kan vel la dette gå over i at eg speler på akkurat det spelet der. Kom ut på PS3 for eit års tid siden men fungerer veldig bra på Vita om enn med litt lavere framerate enn ønskelig. Føles som sagt ein del som Flashback med tanke på animasjoner og våpenbruk.
 
Problemet virker å være at Konami styres av en gjeng udugelige dasser i disse dager. Med mindre det står Metal Gear på coveret bør man være jævlig skeptisk. Argumentet for polygoner istedetfor pixeler er vel at det er billigere, men pul den lyden. Lei Klei til å mekke et nytt 'Vania etter at de er ferdige med Mark of the Ninja 2. Wayforward hadde også eid det prosjektet.
 

demake

Seksuelt godteri
Gledelig gjensyn med Half Life 2 igjen. Da jeg starta det opp så tenkte jeg at det kom til å være "ikke så bra som jeg huska det som", men neida, det er minst like bra denne gangen. Har glemt nesten alt så det er litt som en ny jomfrutur.
Ååååh, de forbanna parkour-zombiene i Ravenholm er noe aids hvis man går for gravity gun chievoen. "Heisann, der skøyt jeg det siste sagbladet til helvete ja, og ingen tønner med pang i igjen" :penga:
 
Fant ut at det er veldig lenge siden jeg spilte Brütal Legend og at jeg ville se det med ferske øyne nå som hypen har lagt seg, så jeg kaufa PC-versjonen. Kommer til å skrive en lengre oppsummering om hva jeg synes om spillet i dag når jeg har runda det igjen, men inntil da kan vi vel alle være enige om at det hadde jævlig fet art direction:











 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Men var ikke soundtracket nerfa på PC pga. lisens-dill?

edit: Har tydeligvis oppfattet det feil.
 
Burde egentlig fortsette på Revengance, men hver gang jeg vurderer å prompe bort til godstolen ender jeg opp med å starte Skyrim istedet. Uansett, Dawnguard er noe av det verste Beth har sluppet. Bortsett fra armbrøstene og vampyr/varulvkreftene er det totalt feh. 90% av questene er bare av samme type som man får i tavernsene. Dog snart ferdig og da blir det vel Dark Brotherhood eller no annet jeg ikke har tatt.

99 Levels to Hell blei slippi hos GoG i går og det er the poor mans Spelunky. Her skal man da ploge ned 99 brett og drepe broren sin som er Satan. Heldigvis er fyren man starter som litt mer vettug enn kisen med den digre røde nesa. Ikke bare kler han seg i floss og har kledelig bart, han har også dratt med seg en muskedunder. Desverre kan det ikke helt måle seg selvom det betyr mye mer pew pew. Bretta er ganske kjedelige og det virker ikke som det er så veldig mye å plukke med seg annet enn spenn. Jeg veit dog at det finnes masse utstyr, våpen og magi, men ikke hvor de er. Ikke kan man skyte kisen som driver sjappene heller, selvom det er Dante fra Clerks. Var veldig grei tidtrøyte om man liker "sjangeren". Ihvertfall fram til de gangene jeg traff første boss. Han er en dick og jeg trenger no med litt mer piff enn muskedundern for å ta ham. Det føles ihvertfall litt fresht med nye regler og sånt siden jeg er utbrent på 'lunking.

E: Det må ha vært en bug i spillet som gjorde at det var låst til tutorialen selv når jeg starta nytt game. Nå som jeg restarta selve spillet begynte det å hive tryllestaver og ildkuler etter meg og bossen kreperte på noen sekunder. Dette eier. \m/